Vzpomínám si jak jsem kdysi cosi laboroval na žigulu a za stavu - běžící motor, potkávací světla H4 a odpojená baterie (protože jsem měl do serie zapojený ampérmetr jehož jedna svorka upadla) jsem přepnul na dálkovky.
Ten okamžik mezi zhasnutím potkávacího vlákna a rozsvícením dálkového stačil na to, že tam vylítla napěťová špička (nevím jaké hodnoty) a obě vlákna dálkovek hezky silně blikla a byla p.či.
Bylo to někdy v 80tých letech a dvě H4 v ceně 150Kčs teda zabolely. Pro to si to pamatuju
Připojení auto nabíječky
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5703
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
-
Offline
- Příspěvky: 2609
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/P*/740/940
Připojení auto nabíječky
Používám 40A nabíječku Telwin (italský výrobce m.j. také svářeček) - takže to chlapci umí, jednak umí dát tolik proudu, že i bez motoru se nevybíjí baterka, nabíjí rychle i chytře. Nabíjím i v autě, i mimo auto. Nabíjení se vždy korektně ukončí, podle typu baterie někdy i na 15V, ale jen udržovacím proudem <100mA. Auto je v tu dobu uspané, někdy i zamčené, bez odběru proudu.
Tvůj 1A někam teče, ale rozhodě ne do přepěťových ochran, ty jsou podstatně výše.
Zjistil jsem experimentálně, že faceliftová platforma P2 (konkrétně bývalka XC90 V8) má vyšší spotřebu, když auto jen zabouchnu a klíček zůstane v zapalování (v poloze 0). Když jej vytáhnu (a nezamču), odběr bude ještě o kus nižší, prakticky stejný nebo velmi podobný, jako když je zamčeno a vše korektně uspáno. Který modul je ale napájen, to už jsem dál nezkoumal. Možná to může být i tvůj problém? Tvá nabíječka drží 14.4V, něco ten 1A požírá, vytahuj pojistky, uvidíš co.
P.
Tvůj 1A někam teče, ale rozhodě ne do přepěťových ochran, ty jsou podstatně výše.
Zjistil jsem experimentálně, že faceliftová platforma P2 (konkrétně bývalka XC90 V8) má vyšší spotřebu, když auto jen zabouchnu a klíček zůstane v zapalování (v poloze 0). Když jej vytáhnu (a nezamču), odběr bude ještě o kus nižší, prakticky stejný nebo velmi podobný, jako když je zamčeno a vše korektně uspáno. Který modul je ale napájen, to už jsem dál nezkoumal. Možná to může být i tvůj problém? Tvá nabíječka drží 14.4V, něco ten 1A požírá, vytahuj pojistky, uvidíš co.
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 691
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Připojení auto nabíječky
Zatím to vypadá, že 100Ah baterce trvá velice dlouho fáze CV. Po nějakých 12 hodinách proud klesnul z 2,5A na 0,9A. Jen mi připadá trochu moc, když už jsem v této fázi do baterky natlačil 20Ah.
Když jsem měřil klešťákem klidový odběr po odpojení nabíječe, naměřil jsem cca 100-130mA.
Když jsem měřil klešťákem klidový odběr po odpojení nabíječe, naměřil jsem cca 100-130mA.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 691
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Připojení auto nabíječky
Nakonec se proud ustálil na 60mA (plus, mínus 5mA), takže vše je OK 

_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé