16 či 17 palců?

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5068
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Příspěvek od Honza »

Jirrka píše: vysokorychlostni Hankooky uz prej moc dobry nejsou.
Jezdim na nich už deset let a zatim žiju.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Jirrka
Offline
Příspěvky: 347
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

:lol: me u pneu dost zajima zivotnost, protoze treba zimni Barum Polaris II jsem dve uddelal za 2 sezony, kdy jsem na nich najel tak 20 tis. km. A to mi teda prijde dost malo. Letni Goodyear jsou po dvou sezonach netknuty. Kolik ti vydrzej Hankooky?
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

LADA11
Offline
Příspěvky: 290
Registrován: 19 roků
Vůz: C 70

koa

Příspěvek od LADA11 »

honza.850 píše:Jak tak čtu tak mi to moc neusnadňujete to mé rozmýšlení :lol:

Ve cvikově mám nabídku na 17 z c70 nevíte někdo jak jsou široké??? je to ten pětipaprsek a uprostřed každého paprsku je mezera. Jsou hezý ale fakt nevím. A co teprve pneu???ty jsou bez gum. Nevíte kolik tak stojí slušná jetá sedmnáctka??? :wink:
nevim kolik stoji jeta 17..... :oops: ale opotrebovana guma 17 tak kolem 300,- to ale nekupuj jdi do tech klebru jsou fakt dobry a zimaky taky super...sirku toho disku si nepamatuju musel bych ho sundat a podivat se co tam je napsano ale myslim ze je to 7 palcu.... 8)
_________________
Volv

Raff
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 143
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Reichenberg/Oslo

Příspěvek od Raff »

17´ jsou krásný, ale jízda s tím nic moc, já šel z 15´do 16´a přijde mi to tak akorát 8)
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5068
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Příspěvek od Honza »

Jirrka píše: Kolik ti vydrzej Hankooky?
Nevim, nezajímá, nesleduju.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Honza
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5068
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Příspěvek od Honza »

Raff píše:17´ jsou krásný, ale jízda s tím nic moc, já šel z 15´do 16´a přijde mi to tak akorát 8)
Moje řeč.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Conan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 324
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Já osobně Kleber zimní nechci ani za nic, měl jsem nějaký 14tky a na mokru šíleně klouzaly, vzorek cca 4mm při teplotě cca 5°C.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Jirrka
Offline
Příspěvky: 347
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

No oni celkove zimni pneu maji pry na klasicky mokry vozovce horsi vlastnosti nez letni. Zimni jsou na snih a pneu netvrdne pri snizene teplote. Asi Kleber pouziva tvrdsi smes zimnich, coz se sice odrazi na vyssi zivotnosti, ale vetsim klouzanim. Asi vybrat dobrou pneu neni jednoduchy.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Conan píše:Já osobně Kleber zimní nechci ani za nic, měl jsem nějaký 14tky a na mokru šíleně klouzaly, vzorek cca 4mm při teplotě cca 5°C.
Tak za 1) 4 mm by se už měly u zimáků sundat, tedy jsou na konci a za 2) jak uvedeno výše, zimáky na mokro jsou špatné! Taky otázka, jak byly staré, jestli byly jeté i přes léto (směs ztvrdne) a podobně.

travex
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1047
Registrován: 20 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od travex »

jsou zimaky a zimaky...

ja rozlisuju dva typy:

zimaky na snih a do opravdove zimy - jsou horsi na suchu i na mokru, ale na snehu a ledu to nema chybu....
zimaky pro stredoevropskou zimu - pocita se hlavne s mokrem nebo v nejhorsim pripade s breckou. Na suchu i mokru jsou velmi dobre, na snehu uz to tak slavne neni....

nikdy jsem si nevsim, ze by zimak byl na mokru horsi nez letni guma.... a to ani v lete, pouzival jsem zimaky jako mokrou gumu.... ale vseechno to byly zimaky kategorie 2.... takze zadne snezne drapaky....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4115
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

koa

Příspěvek od dali »

honza.850 píše:Jak tak čtu tak mi to moc neusnadňujete to mé rozmýšlení :lol:

Ve cvikově mám nabídku na 17 z c70 nevíte někdo jak jsou široké??? je to ten pětipaprsek a uprostřed každého paprsku je mezera. Jsou hezý ale fakt nevím. A co teprve pneu???ty jsou bez gum. Nevíte kolik tak stojí slušná jetá sedmnáctka??? :wink:
Když to trochu umíš s eBayem, neni problém tam za dobrý peníze sehnat třeba gumy jetý z autohausu do pneuservisu, kde místo nich okamžitě nastoupil větší rozměr. Třeba rozměr co kupuju já se používá jako přední gumy na Porsche a že 17" je na Porsche proklatě málo, to se hodí tak na zimáky :lol: , takže nemívám problém si vždycky něco sehnat. Neplatil sem nikdy víc jak 200 Euro za sadu (4 kusy) s rozumným DOTem a vzorkem 6-7mm. Ty sundaný z novýho auta vyjdou o něco dráž ale pořád s velkou slevou proti novým koupeným v obchodě.
Jo na ty C70kový se bude asi obouvat 205/45 -17 jako na ty R-kový.

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

Plný souhlas co se týče zimních pneumatik s Travexem. Jsou zimáky a zimáky. Nejlepší je se kouknout na testy ADACu. Jsou to velmi seriozní testy a z nich se např. dozvíte, že na sníh jsou NEJ Pirelli, Nokian a Bridgestone. Na středoevropskou zimu jsou zase NEJ Dunlop, Bridgestone, Uniroyal. Z testů vyplývá, že optimální gumou na všechny podmínky je Bridgestone a Dunlop. Samozřejmě, že se to u různých rozměrů liší. Ale je taky zajímavé, že zrovna Micheliny tam moc nefigurují.
Co se týče Kleberů, tak mám osobní zkušenost a máme je i ve firmě. Za ty peníze tedy nic moc, hlavně co se týče výdrže. 20 000 km a je po nich. Řekl bych, že takové Savy jsou podstatně levnější a na zimu jsou lepší.
A co se týče těch 4 mm tak to platí pouze na sněhu a ledu. Pokud budeš mít 3,5 mm a bude pršet nebo břečka, tak je to v pohodě. Ty 4 mm je marketingový tah výrobců, abyste si častěji kupovali zimní pneu. Tyto informace nejsou z mé hlavy, ale od člověka, který se mezi pneumatikami pohybuje na hodně vysoké úrovni a řekl mi to mezi řečí u piva. Proto jsou také zimní pneu o dost dražší, než v tom samém rozměru letní pneu. A není to tím, že by byly nějak složitější na výrobu. Protože jak mi dále řekl, těch směsí z kterých se dělají pneumatiky zase moc není. Prý bysme se divili jaké stejné směsi mají různí výrobci. Dál už moc mluvit nechtěl a to je můj známý. Prý nemůže říct všechno. :(
A nakonec kvalitní zimní pneu, jsou za deště při zimních teplotách (kolem 5 oC) výrazně lepší, než letní gumy - vzářný příklad fa. UNIROYAL - supr gumy do deště, na suchu žádný zázrak.
A poslední poznatek, lepší je mít zimní gumy v létě, než letní v zimě. Šéf mi na terénní 4kolku už kupuje pouze zimní 4WD. V zimě OK a v létě mají jedinou vadu - za 10 000 km jdou do hajzlu, ale drží jako letňáky, možná líp. To co si dovolím v létě na zimákách, jsem si nedovolil v létě na letňákách.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Já se teda Klebrů musím opět zastat, na minulejch jsem najel necelých 80 kkm a na současnejch nevím, mám je krátce, ale zato sedí jak přišité. K těm rozdílům směsí, kdysi když jsem vybíral gumy, dělal jsem to tak, že jsem naslinil palec a přejel po povrchu pneumatiky. Poznáte na které gumě klouže a na které jakoby lepí (drhne a nejde posunout). Jinak to klouzání zimáků na vodě opět krásně poznám na konci zimy při rozjezdech, kdy se najednou začnou protáčet přední kola na mokrém asfaltu. A o zmanipulovatelnosti testů si myslím své :wink: . Asi byste taky mohli vyprávět! Ty 4 mm taky nejsou výmysl, ale je to dané naříznutím pneumatik do lamel, které není až dolu do konce vzorku a tak když ty lamely jsou již krátké, tak se nemohou ohýbat a tím pádem ztrácejí účinek. Ale to je popsané již v mnoha a mnoha diskusích na netu.

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

4JardaS40 - no právě, pokud není sníh nebo led, tak se ty lamely nemusí ohýbat, a zbylý vzorek normálně funguje jako na letní pneu. Takže když prší, tak jde pouze o výšku vzorku a o jeho směr, aby byl schopen odvést vodu. Lamely jsou dělané pouze na sníh a led. U zimní pneu jde zejména o směs a ne až tak o vzorek. Když jsem viděl třeba ty Bridgestony, tak mi přišli jako hrubší letňáky a né zimní. Ale kouzlo zimáků je směs.
A pokud jde o tvoje zkoušení namočeným prstem - tak o tom si myslím svoje. Zřejmě máš v prstu tlak několika 100 kg a rychlost 130 km, že dokážeš nasimulovat jízdní podmínky. To bych zde radši neuváděl, aby někteří nechodily po prodejnách pneu s nasliněmými prsty :shock: Co si o nich pomyslí.
S těmi testy ADACu bych to tak špatně neviděl. Většinou vyhraje jiná guma než Německá a ve špici zůstává pouze Continental. Ostatní Německé firmy jako Falken, Fulda a Penumant jsou většinou dost pozadu. Tak nevidím důvod, proč by Skopčáci ovlivňovaly testy. V tomhle jim docela věřím.
No a že jsi s Klebery spokojený, tak to je OK. Jak jsem již říkal, každý má trochu jiné zkušenosti (jiný auta, jiný provoz, jiný řidiči, jiná údržba apod.) :D
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

bobika 850 T5R píše:4JardaS40 - no právě, pokud není sníh nebo led, tak se ty lamely nemusí ohýbat, a zbylý vzorek normálně funguje jako na letní pneu. Takže když prší, tak jde pouze o výšku vzorku a o jeho směr, aby byl schopen odvést vodu. Lamely jsou dělané pouze na sníh a led. U zimní pneu jde zejména o směs a ne až tak o vzorek. Když jsem viděl třeba ty Bridgestony, tak mi přišli jako hrubší letňáky a né zimní. Ale kouzlo zimáků je směs.
A pokud jde o tvoje zkoušení namočeným prstem - tak o tom si myslím svoje. Zřejmě máš v prstu tlak několika 100 kg a rychlost 130 km, že dokážeš nasimulovat jízdní podmínky. To bych zde radši neuváděl, aby někteří nechodily po prodejnách pneu s nasliněmými prsty :shock: Co si o nich pomyslí.
S těmi testy ADACu bych to tak špatně neviděl. Většinou vyhraje jiná guma než Německá a ve špici zůstává pouze Continental. Ostatní Německé firmy jako Falken, Fulda a Penumant jsou většinou dost pozadu. Tak nevidím důvod, proč by Skopčáci ovlivňovaly testy. V tomhle jim docela věřím.
No a že jsi s Klebery spokojený, tak to je OK. Jak jsem již říkal, každý má trochu jiné zkušenosti (jiný auta, jiný provoz, jiný řidiči, jiná údržba apod.) :D
Víš co, zkus si to a vem si teda třeba mokrou žínku, ať se neštítíš. Budeš se divit, jaký rozdíl to je u různejch gum. Samozřejmě nejde o simulaci jízdy, ale o porovnání koeficientu tření na mokru. Vycházím z úvahy, že guma která má větší koeficient smykového tření mě ve chvíli prokluzu lépe podrží, nebo to neplatí? Určitě mají vliv i konstrukce dezénu a pod., ale bavíme se o směsích.
Testy ADAC, nebylo to třeba s tím Renaultem (nebo Dacia logan?) převráceným na "losím testu " kdy opomněly dodat, že jel na kole na nouzové dojetí? Nebylo to náhodou ten nárazový test čínského teréňáku s demontovanýma výztuhama? Asi to necituji přesně, nemám schopnost si to pamatovat, ale jinak sy myslím, že si výsledky testů může koupit i třeba anglická fyrma, nejen německá. Ony tyhle testy jsou obrovskej kšeft, lidi podle toho kupujou a to je základ. Nezpochybňuji všechny, ale zase bych jim až tak moc nevěřil. je možné, že někdy nějaký vyjde zcela správně, ale jak poznat který to je?
Jo a ty lamely, měl jsem pocit, že jak se ohýbají, tak lépe přilnou k vozovce a o to přece u mokré vozovky jde, ne? Je to obdoba náledí. (alespoň tak to tvrdí výrobci pneu). Samozřejmě taky o odvod vody, ale já měl na mysli jenom namoklý asfalt, ne přívalový déšť. Na tom právě ty zimní gumy kloužou velice rády. Respektive se protáčejí při akceleraci a to i třeba na dvojku v zatáčce. A naopak tam mám třeba při těch 5°C lepší zkušenost s letní gumou. Nicméně přiznávám, že jsem nikdy neměl možnost zkusit to samé auto na gumách od stejného výrobce (letní i zimní) a za stejnejch podmínek.

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

4JardaS40 - jasně, s těma autama asi skopčáci fixlovali, taky jsem to slyšel. Co se týče ale Dacie Logan, tak to je fakt kotrmelec. Řekl bych, že Favorit má lepší jízdní vlastnosti. Měl jsem možnost jezdit v práci se zánovním Favoritem a svezel jsem se v novém Loganu. Z Fáva jsem měl teda co se týče jízdních vlastností lepší pocit. Co se týče "Číňana", tak o tom nic nevím. Ale je fakt, že tyhle 2 auta mohla bezprostředně ohrožovat prodejnost Skopčáckejch aut. Ale jak říkám, Německý gumy jsou většinou v testech na vocase. A pokud si přečteš několik těch testů, tak zjistíš, že jsou vepředu pneu různých výrobců v různých rozměrech a v různých provedeních (léto - zima). Ale pokud to vezmeš v globále, tak značkový gumy osvědčených výrobců jsou v popředí neustále. Je to jako s tím, že téměř každý, kdo si mohl koupit nový letní Micheliny, tak o nich hovoří většinou velmi dobře (dlouho vydrží, jsou tichý, dobrý za deště apod) teda až na cenu. A v těch testech jsou letní Micheliny taky povětšinou vepředu. Takže vzhledem k těmto zkušenostem jim tedy docela věřím, i když ne slepě.
A co se týče srovnání letních pneu za deště v zimě a zimních pneu za deště v zimě od stejného výrobce, tak to posoudit nemůžu, nemám zkušenost. Ale mám zkušenost s Michelin Energy MX2 (či tak nějak) koncem listopadu (3,5 mm vzorek) za deště na svém bývalém Opelu Vectra a zánovní Barum Polaris II (7 mm) na témže voze o 14 dní později. Pocitově jsem se lépe cítil na zimákách (kromě hluku). Ale nezkoušel jsem mezní situace a mých bývalých 52 kW, taky nějaké razantní rozjezdy nedovolovalo. Ale vzhledem ke kvalitám Michelinu a spíše podprůměrné kvalitě Polarisu II mám dojem, že za nízké teploty (pod 5 oC) je za deště lepší zimní guma. Víc k tomu nemohu říct. :)
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Jirrka
Offline
Příspěvky: 347
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

bobika 850 T5R píše:např. dozvíte, že na sníh jsou NEJ Pirelli, Nokian a Bridgestone. Na středoevropskou zimu jsou zase NEJ Dunlop, Bridgestone, Uniroyal. .
Ze bych ty nokiany co se mi valej jako zimni k V480 v garazi neprodaval?
Jsou uzsi nez by meli byt 175/60/R14 a jsou to M+S. prijdou mi vic zimni - drapaky.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

4Jirrka - M+S znamená Mud and Snow (bláto a sníh), takže by to měly být zimní. A to že jsou užší, tak to vůbec nevadí, spíše naopak. Já měl vždycky zimáky tak o rozměr nebo 2 užší. Lépe se jezdí těmi rozsolenými sračkami než na širokých gumách. Pokud mají slušný vzorek, tak je nevyhazuj a Nokiany nejsou vůbec špatný. :)
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

bobika 850 T5R píše:4JardaS40 - jasně, s těma autama asi skopčáci fixlovali, taky jsem to slyšel. Co se týče ale Dacie Logan, tak to je fakt kotrmelec. Řekl bych, že Favorit má lepší jízdní vlastnosti. Měl jsem možnost jezdit v práci se zánovním Favoritem a svezel jsem se v novém Loganu. Z Fáva jsem měl teda co se týče jízdních vlastností lepší pocit. Co se týče "Číňana", tak o tom nic nevím. Ale je fakt, že tyhle 2 auta mohla bezprostředně ohrožovat prodejnost Skopčáckejch aut. Ale jak říkám, Německý gumy jsou většinou v testech na vocase. A pokud si přečteš několik těch testů, tak zjistíš, že jsou vepředu pneu různých výrobců v různých rozměrech a v různých provedeních (léto - zima). Ale pokud to vezmeš v globále, tak značkový gumy osvědčených výrobců jsou v popředí neustále. Je to jako s tím, že téměř každý, kdo si mohl koupit nový letní Micheliny, tak o nich hovoří většinou velmi dobře (dlouho vydrží, jsou tichý, dobrý za deště apod) teda až na cenu. A v těch testech jsou letní Micheliny taky povětšinou vepředu. Takže vzhledem k těmto zkušenostem jim tedy docela věřím, i když ne slepě.
A co se týče srovnání letních pneu za deště v zimě a zimních pneu za deště v zimě od stejného výrobce, tak to posoudit nemůžu, nemám zkušenost. Ale mám zkušenost s Michelin Energy MX2 (či tak nějak) koncem listopadu (3,5 mm vzorek) za deště na svém bývalém Opelu Vectra a zánovní Barum Polaris II (7 mm) na témže voze o 14 dní později. Pocitově jsem se lépe cítil na zimákách (kromě hluku). Ale nezkoušel jsem mezní situace a mých bývalých 52 kW, taky nějaké razantní rozjezdy nedovolovalo. Ale vzhledem ke kvalitám Michelinu a spíše podprůměrné kvalitě Polarisu II mám dojem, že za nízké teploty (pod 5 oC) je za deště lepší zimní guma. Víc k tomu nemohu říct. :)
Souhlasím s tebou v tom, že jsou skupiny výrobců lepších (a většinou dražších) gum i bot :lol: Potom se jim logicky některá guma vyvede lépe a jiná hůře. Ale jak říkám, ne vždy bych těm testům věřil. Taky asi ty rozdíly nejsou většinou až tak zásadní. Srovnávat Michelin a Barum asi nemá cenu, Tam bych asi vždy vsadil na Michelin. I když právě výsledek může být ovlivněn stárnutím gumy. Já srovnávám třeba Barum a Debika. Snad jsem teda ve stejné třídě (ta barum letní, debika zimní) nebo letní Kléber a zimní trayal (tam jsem asi v jiné třídě). Jinak zdůrazňuji, hovořím o mokré vozovce na konci zimy, spíše jenom oslizlé, kde je asi v tom mokru dost zbytků soli a dělá to jako mýdlo. Ne o plném dešti, tam si asi nerozumíme. Jinak Favorit měl vynikající jízdní vlastnosti! Teda co do sezení na vozovce. Vůbec škodovka byla v tomto vždy dobrá. Taky nevylučuju, že moje spokojenost s Klebry byla daná šuntem, na kterém jsem jezdil předtím :wink:

P.S. Všiml jsi si také, jak nové gumy jsou vždy najednou skvělé v porovnání s těma starejma? Ale za dva roky je to zase a zase. Prostě dost věřím na to stárnutí gum a to i na začátku a konci zimy.

Jirrka
Offline
Příspěvky: 347
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

bobika 850 T5R píše:4Jirrka - M+S znamená Mud and Snow (bláto a sníh), takže by to měly být zimní. A to že jsou užší, tak to vůbec nevadí, spíše naopak. Já měl vždycky zimáky tak o rozměr nebo 2 užší. Lépe se jezdí těmi rozsolenými sračkami než na širokých gumách. Pokud mají slušný vzorek, tak je nevyhazuj a Nokiany nejsou vůbec špatný. :)
Vim, ze na zimu se jezdi s uzkym rozmerem. Jen jsem myslel, ze Nokiany dobry nejsou = neznal jsem je. A pak jsem myslel, ze M+S jsou universaly a na tech jsem jezdit taky nechtel. Ale uz mi nekdo rikal, ze i ty universaly jsou nektery vic letni a nektery vic zimni. zalezi na vzorku a tyhle maji drapakovej.

ad) Jarda - Nepletes se s tim FAVORITEM? Kratky auta myslim jdou vzdycky vic do smyku a Favorit byl v tomhle smeru pry vubec trida.Je fakt, ze lidi na nem pouzivali a pouzivaji ty nejlevnejsi pneu, takze jestli ta povest nebude zpusobena spis tim.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

GDPR_user
Ověřený

Příspěvek od GDPR_user »

Jirrka píše:
bobika 850 T5R píše:4Jirrka - M+S znamená Mud and Snow (bláto a sníh), takže by to měly být zimní. A to že jsou užší, tak to vůbec nevadí, spíše naopak. Já měl vždycky zimáky tak o rozměr nebo 2 užší. Lépe se jezdí těmi rozsolenými sračkami než na širokých gumách. Pokud mají slušný vzorek, tak je nevyhazuj a Nokiany nejsou vůbec špatný. :)
Vim, ze na zimu se jezdi s uzkym rozmerem. Jen jsem myslel, ze Nokiany dobry nejsou = neznal jsem je. A pak jsem myslel, ze M+S jsou universaly a na tech jsem jezdit taky nechtel. Ale uz mi nekdo rikal, ze i ty universaly jsou nektery vic letni a nektery vic zimni. zalezi na vzorku a tyhle maji drapakovej.

ad) Jarda - Nepletes se s tim FAVORITEM? Kratky auta myslim jdou vzdycky vic do smyku a Favorit byl v tomhle smeru pry vubec trida.Je fakt, ze lidi na nem pouzivali a pouzivaji ty nejlevnejsi pneu, takze jestli ta povest nebude zpusobena spis tim.
Nokian je na zimu jedna z nejlepších pneumatik.Dělají je také finové!!!Ale co mne překvapilo,tak to že porovnáváte gumy podle značek.?!Každá pneufirma dělá několik různých vzorků jak na zimu,tak na léto,a je docela možné že právě proto se vaše názory liší jeden kupuje Dunlop 1 a je spokojen druhý koupí Dunlop ale 2 a má problémy.Takže pokud doporučujete gumu tak uvádějte rozměr a přesné označení.A nezpomeňte,že jinak se guma chová na autě s předním a zadním náhonem.Hodně také hraje roli geometrie!!!

Jirrka
Offline
Příspěvky: 347
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

Svata pravda. To mi presne rekli v pneu, kdyz jsem schanel letnaky. Na ty Nokiany mi taky volal jeden clovek, a chtel vedet typ. zatim se neozval, takze to nebude asi uplne ten optimalni.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Conan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 324
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

K těm mejm bejvalejm zimním Kleberům, ty se na mokrý vozovce chovaly hůř (tuším to byl rozměr 185/60 R14) než za stejných podmínek letní Pirelli P5000 (rozměr 205/45 R16).
Měl jsem to možnost poznat na namoklý silnici v pravotočivý zatáče (když tam ještě byla u Centra Černý most tam dole co je teď Ikea a ten kruhovej objezd).
Jo bylu už starší a nechci tím jednoznačně tuhle značku schazovat, pouze že pokud budu já vybírat pneu, tak se týhle značce vyhnu.
Jinak chování auta na zimních Barum Polaris pro mě bylo výtečné.
Jezdil jsem teda s nima převážně po Praze a občas nějakej ten výlet na hory.

Kažopádne taky nezapomínejte, že více značek patří vždy jednomu koncernu a že i zde platí takové to pravidlo jako třebu u praček, ledniček nebo elektroniky, že ve stejném závodě/továrně se na jednu směnu jede jedna značka a další směna pak už vyrábí druhou značku ...
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Jirrka
Offline
Příspěvky: 347
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

Conan píše:K těm mejm bejvalejm zimním Kleberům, ty se na mokrý vozovce chovaly hůř (tuším to byl rozměr 185/60 R14) než za stejných podmínek letní Pirelli P5000 (rozměr 205/45 R16).

Kažopádne taky nezapomínejte, že více značek patří vždy jednomu koncernu a že i zde platí takové to pravidlo jako třebu u praček, ledniček nebo elektroniky, že ve stejném závodě/továrně se na jednu směnu jede jedna značka a další směna pak už vyrábí druhou značku ...
Nejde o rozmer pneu, ale o typ např. Barum(značka) Polaris II
(typ vzorku) rozmer.
Samo, ze dnes nekolik znacek spada pod urcity koncern, ale neni to tak uplne jak pises. Barum patri pod Continental a dela se u nas. Nemyslim, ze v Barumce bouchaji i Continental. Ve Wolksvagenu taky nebouchaji Skodovky. Jo to o tom, ,ze jsou ruzny urovne kvality a ty se vyrabeji v ruznych zavodech. Continental je nejlepsi a Barumka je proste pneu pro chudsi. Coz neznamena, ze je spatna. V zime byla super (mam taky), ale proste nevydrzi. A tim se clovek dostane k tomu, ze je to jen marketing. Lidi co jezdi malo si nekoupi drahy Continental, prostoze by vydrzel 2x dele nez Barum, jenze pro ne je rozhodujici cena pneu. colvek, kterej nalita 50.000 km a vice za rok tak nebude kupovat Barumku, protoze by mohl do pneu 2x za sezonu. Dale hraje roli hodne to opotrebeni. Koupil jsem starsi Semperity a plavalo to jak nikdy. Od te doby nekupuji jete penu. vyjimku bych udelal u Michelinu, Goodyearu a Pirelli, ale ostatni znacky proste podle me nema cenu. Pokud nejedu jednou za mesic na nakup.
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

Conan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 324
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Jeep Cherokee Limited 3.2 V6

Příspěvek od Conan »

Barumky se vyrábí v továrně u nás, ale i ve Francii a tuším, že i v Polsku (Maďarsku :?: ).
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III);Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé