Inak vcera som siel ekojazdu z orlickych hor az do blavy (zabudol si ceske koruny a kartou sa mi platit nechcelo) po preratani priemer 4,2l na 850tdi
Normalne mam 6.0....
Smarja ja nerikam jezdit FURT max na 2000 otackach. Ale na to, abych nesel pod 2000 pri prerazovani, bych to musel vytacet nekam k 2800, co je na studenej motor faaaakt super. A to ze dieselum nevadi otacky pod 2000/jezdeni na 4 v 50, tak to mam samozrejme potvrzeny z praxe, kdy vim co to vydrzelo na aute ktery melo timhle stylem najezdeny par set tisic.
A samozrejme ze vzdycky zalezi na situaci, do kopce/rovinka/z kopce, a taky s tim pak nebudu delat psi kusy, pokud uz budu chtit poradne zrychlit, tak samozrejme preradim, ale na ustalenou jizdu je to bez problemu pouzitelny, jenom u toho jezdeni to chce premyslet, coz nektery ocividne boli, kdyz vidim jakym stylem jezdi kolem mne.
Ale nakonec, at si jezdi kdo chce jak chce, nejlip kdyz si udela kazdej usudek sam, akorat to zabere nejakej ten cas.
_________________ Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
No nevím teda, máme doma uz pekne dlouho audi a4 B5 2.8 V6 142kw, motor ma 315 000, beží jak po másle. V lete se delal servis, nová spojka, dvouhmota tam zustala, byla vpohode. Kdyz vemu, ze s tim jezdi mamka hodne po meste a celkove ten motor netocime a pres 2000 se podiva tak mimo mesto, a bezny otacky sou tak 1100 - 1700 tak podle zdejsiho tvrzeni by mela bejt kaput, ale nebyla. Ma na to urcite vliv chod V6 (ps. ten motor se vpohode na 5ku z 1000 rozjede absolutne bez vibraci a docela svizne).
Nicmene si nemyslim ze 4 valec se pod 1700 nici. Kdyz jezdim s mou V40 tak jezdim normalka 5ka 50 a toci to kolem 1400, samozrejme se na to nesmi slapnout naplnej, jinak se rozvibruje, ale pokud se na to de s citem nevidim problem, vetsinou ale radim na 4.
Co sem zatím mel možnost vyzkoušet tak hranice vibrací/plnýho tahu:
V40 2.0i - 1600
850 2.0 R - 1300
A4 2.8 - 1000