Svíčky social edition - vypadají že fungují

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Ing.Magor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 714
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od Ing.Magor »

karelvolvo píše: Už pro to turbo je rozhodně lepší 10W něco než 5W a 0W to je pro turbo smrt
Pozor, například 5W50 je doporučována především do turbobenzinů!!!

Mám pocit, že tu někteří z vás mají trochu hokej v tom, co ty viskozity znamenají. Ten první údaj xW znamená jak řidký je olej v závislosti na klesající teplotě, tzn. že čím nižší číslo před W tím je ve větším chladu řidší, naopak to druhé číslo 30/40/50 atd. znamená, jak hustý je olej při teplotě 100°C, tzn. čím vyšší je to druhé číslo, respektive čím více jsou čísla od sebe vzdálena, tím je olej při 100°C hustší!
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2165
Registrován: 16 roků
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od karelvolvo »

Ing.Magor píše:
karelvolvo píše: Už pro to turbo je rozhodně lepší 10W něco než 5W a 0W to je pro turbo smrt
Pozor, například 5W50 je doporučována především do turbobenzinů!!!

Mám pocit, že tu někteří z vás mají trochu hokej v tom, co ty viskozity znamenají. Ten první údaj xW znamená jak řidký je olej v závislosti na klesající teplotě, tzn. že čím nižší číslo před W tím je ve větším chladu řidší, naopak to druhé číslo 30/40/50 atd. znamená, jak hustý je olej při teplotě 100°C, tzn. čím vyšší je to druhé číslo, respektive čím více jsou čísla od sebe vzdálena, tím je olej při 100°C hustší!
Neboj ruce si od oleje špiním pravidelně dvacet let
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od dali »

Jenom čekám, kdy přijde Sarkasmic a celý to tu zamkne nebo smaže :green:
Teď vážně, opravdu je do předpotopního 15let starýho motoru 10W40 špatně? Podotýkám, že často dostává za uši. Ale zas si myslím že díky otevřenýmu vejfuku je na tom třeba co se týče EGT líp než série, u který vejfuk dělá špunt, kterej drží tlak a teplo. Rád se nechám poučit.

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od OndraH »

2 dali: osobně bych u auta provozovaného jenom v létě a při "ostřejším" jízdním režimu zvolil rozsah 10W 50 kvůli lepší teplotní odolnosti oleje při vyšších teplotách, zimní číslo je v tomto případě zanedbatelné, pokud auto v teplotách pod nulou nejezdí. Nicméně zimní číslo 10W značí hraniční čerpací teplotu -30°C takže při -20 je to vlastně dostačující pokud ovšem někdo motoru nešlápne na krk po deseti vteřinách od nastartování.
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 20 roků 11 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od wickey »

10W 40 od mobilu liju do obou turbo benzinu co mam a lil jsem i do tretiho a nemyslim, ze bych delal neco spatne.

jo a kvuli penezum (ze usetrim na oleji) to opravdu neni.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 260
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Kostelec

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od deanoli »

OndraH píše:2 dali: osobně bych u auta provozovaného jenom v létě a při "ostřejším" jízdním režimu zvolil rozsah 10W 50 kvůli lepší teplotní odolnosti oleje při vyšších teplotách, zimní číslo je v tomto případě zanedbatelné, pokud auto v teplotách pod nulou nejezdí. Nicméně zimní číslo 10W značí hraniční čerpací teplotu -30°C takže při -20 je to vlastně dostačující pokud ovšem někdo motoru nešlápne na krk po deseti vteřinách od nastartování.
konečně sem napsal někdo něco rozumnýho.
Jen dodám, že se zde bavíme o starších motorech a že hodnota -30 u 10W je skutečně hraniční. Jde o hodnotu kdy olejové čerpadlo už přestává čerpat olej. Proto ten kdo v zimě denně startuje studený motor sáhne po 5W nebo 0W neboť tento olej se dostane na všechna mazací místa co nejdříve po startu.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

st_Andy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1901
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od st_Andy »

motor r.v '98, po GO, a taky liju 10W-40 a ne kvuli par usetrenym korunam.. nechci z toho mit v lete ukapanou hrkalku :) a svicky? pujdu do origa (dle ohlasu zahranicnich for) ten litr pres e-bay mne nezabije ani nespasi, ale pojede to jiste lip :angel:

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od Kein »

dali píše:
Kein píše:dali: Tento obrázek mám v manuálu také, a taky jak jde vidět, je 5W40 podle všeho nejvhodnější (měl jsem jej v autě, teď mám 5W50). V zimě bylo minulý rok i přes -25C což jak sis jistě všiml, nebo nevšiml, už 10W40 nepobíra...
Nevšim, protože 850 mám jako druhý auto s kterým v zimě nejezdím... právě proto je konkrétně pro mě 5W40 naprostá zbytečnost. Možná nějaká 10W cosi víc než 40 by vzhledem ke stylu jakým 850 používám stála za úvahu, nebo ta 5W50. Peníze vzhledem k tomu, co s tím najedu neřeším, a tu 10W40 kupuju od Mobilu. Dost velkou váhu pro mě mělo, že mi 10W40 do T5 poradil Marra.
Dobrá, ale nemyslíš, že obhajovat zde 10W40 protože TY v zimě Tépětkou nejezdíš, je přinejmenším...sobecké? :)
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3642
Registrován: 20 roků 11 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od wickey »

ja jezdim a nemam problem.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 260
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Kostelec

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od deanoli »

wickey píše:ja jezdim a nemam problem.
čas v sekundách potřebný k dokonalému zaolejování všech mazacích míst:

při 0st.C
0WX 5s
5WX 7s
10WX 10s

při -10st.C
0WX 6 s
5WX 12 s
10WX 24 s

při -20st.C
0WX 8 s
5WX 15 s
10WX 53 s
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2165
Registrován: 16 roků
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od karelvolvo »

Jaké by to asi bylo při mínus dvaceti s olejem 15W40 ? ten by asi nemazal vůbec a kolik aut na něm vyrostlo a pořád jezdí narozdíl od novějších používajících ty mazací vody. Ještě před deseti lety jsem dával 15W40 a neměl jsem žádný problém a ted budu vrakovat 340D a za 25 let do motoru nikdo nešahal a je obyčejný renault
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 260
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Kostelec

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od deanoli »

karelvolvo píše:Jaké by to asi bylo při mínus dvaceti s olejem 15W40 ? ten by asi nemazal vůbec a kolik aut na něm vyrostlo a pořád jezdí narozdíl od novějších používajících ty mazací vody. Ještě před deseti lety jsem dával 15W40 a neměl jsem žádný problém a ted budu vrakovat 340D a za 25 let do motoru nikdo nešahal a je obyčejný renault
při -20 s olejem 15WX dojde k úplnémi zaolejování všech mazacích míst během cca 70 sekund. Kupodivu ten skok není tak velký jako mezi 5WX a 10WX. Taky jsem vyrostl na supermogulu - 15W40 ale přiznejme si že a) životnost aut byla mnohem nižší, b) v zimě se tolik nejezdilo, c) vůle v motoru byly vyšší, d) celkově km nájezd byl nižší, e) většinou se jezdilo na delší vzdálenosti.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2165
Registrován: 16 roků
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od karelvolvo »

Trojku jsem dovezl z Holanska měla deset let a 270tkm nevím co do ní kdo dával ale já prvních pět let 15W40 byli to Fuchs, Aral ,Sheel pak jsme i my do kamionů začli dávat 10W40 tak posledních deset let jsem trojku rozmazloval. A těch prvních pět let jsem s ní jezdil 35-45 tkm ročně jen jednou jsem dělal těsnění pod hlavou dnes má asi 550tkm a když z ní vyndám vačku tak před ní smekneš. Jedinej olej o kterém jsem uvažoval do své D5 byla 5W40 ale musel bych ji koupit a Desítku mám zadara tak na ni jezdím a nemám jedinej problém
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 260
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Kostelec

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od deanoli »

karelvolvo píše:Trojku jsem dovezl z Holanska měla deset let a 270tkm nevím co do ní kdo dával ale já prvních pět let 15W40 byli to Fuchs, Aral ,Sheel pak jsme i my do kamionů začli dávat 10W40 tak posledních deset let jsem trojku rozmazloval. A těch prvních pět let jsem s ní jezdil 35-45 tkm ročně jen jednou jsem dělal těsnění pod hlavou dnes má asi 550tkm a když z ní vyndám vačku tak před ní smekneš. Jedinej olej o kterém jsem uvažoval do své D5 byla 5W40 ale musel bych ji koupit a Desítku mám zadara tak na ni jezdím a nemám jedinej problém
trojka z roku 85? tam bych nic jinýho než 15W40 opravdu nedával - stejně jako do embéček, žigulíků, starých golfů atd.
Každopádně před tím nájezdem klobouk dolů - myslím, že jde přesně o tu generaci Volv, která spoluvytvořila legendu téhle značky.....
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

jogin3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 514
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Vůz: V50 D5, 2008, 132KW, 360Nm
Bydliště: Hradec Králové

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od jogin3 »

Jo jinak me staly original svicky ve volvu 950Kc tak nevim, 3000Kc to museli bejt origo neorigo od Densa ne? Co se me ve V40 rozpadli teplem. Od ty doby kupuju jedine original a drzej v pohode.
_________________
Byla V50 D5, 2008, Momentum 132KW (D5244T8), nádherný auto.
Byla S60 2.3 T5 , R5 20V ,(B5234T3) 184Kw, vyborna vybava a luxus.
Byla V40 2.0T rk.v. 1999 (B4204T) , kuze, vyhrev, aut.klima
GALERIE

st_Andy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1901
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od st_Andy »

deanoli píše:Taky jsem vyrostl na supermogulu - 15W40 ale přiznejme si že a) životnost aut byla mnohem nižší, b) v zimě se tolik nejezdilo, c) vůle v motoru byly vyšší, d) celkově km nájezd byl nižší, e) většinou se jezdilo na delší vzdálenosti.
To bych teda rozhodne netvrdil, kdyz Ti reknu ze jsem byl privolan do dilny abych videl z nové 2-leté (!) Thalie vylisovany lozisko "vyrobeno v čssr" (!!!) :ROFL: tak o te zivotnosti, najezdech a šetreni na materialech v minulosti a ted kdyz jsou auta uz jenom 3-letý spotrebak muzeme docela zive polemizovat :)

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2165
Registrován: 16 roků
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od karelvolvo »

st_Andy píše:
deanoli píše:Taky jsem vyrostl na supermogulu - 15W40 ale přiznejme si že a) životnost aut byla mnohem nižší, b) v zimě se tolik nejezdilo, c) vůle v motoru byly vyšší, d) celkově km nájezd byl nižší, e) většinou se jezdilo na delší vzdálenosti.
To bych teda rozhodne netvrdil, kdyz Ti reknu ze jsem byl privolan do dilny abych videl z nové 2-leté (!) Thalie vylisovany lozisko "vyrobeno v čssr" (!!!) :ROFL: tak o te zivotnosti, najezdech a šetreni na materialech v minulosti a ted kdyz jsou auta uz jenom 3-letý spotrebak muzeme docela zive polemizovat :)
Viděl jsem klikovku z Oplu Astra čtyřleté auto 100tkm nemělo a opotřebení 0.6 mm na průměru skoro všech čepů hadejte na jaký jezdil olej?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 260
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Kostelec

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od deanoli »

st_Andy píše:To bych teda rozhodne netvrdil, kdyz Ti reknu ze jsem byl privolan do dilny abych videl z nové 2-leté (!) Thalie vylisovany lozisko "vyrobeno v čssr" (!!!) :ROFL: tak o te zivotnosti, najezdech a šetreni na materialech v minulosti a ted kdyz jsou auta uz jenom 3-letý spotrebak muzeme docela zive polemizovat :)
Rozdíl je hlavně v tom že za ty 3 roky najezdím 150000 což třeba mému tátovi trvalo víc než 10 let. Další majitel pak najezdí dlaších 100000-200000. Samozřejmě se i dříve jezdilo v zime ale pamatuji, že se také auta na zimu dávaly do garáží na špalky. Po cca 100000 km se dělala tzv GO. a olej se měnil po 5-10 000km. Po 4-5 letech se měnily blatníky a prahy, ventily se ručně seřizovaly. Jasně že auta byly robustnější, materiály asi poctivější ale gramofon taky vážil 10 kilo přičemž dnešní přehrávače sotva pár deka.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od jarek.krizan »

Je to jednoduché. Viskozita je opravdu jen o čerpatelnosti oleje, ale taky o schopnosti se dostat na mazaná místa. Tabulka, jak rychle se dostane olej na mazaná místa je relativní. Hodně záleží na konstrukci motoru a jeho opotřebení. Jinak řečeno mastná voda má jednu nevýhodu u starších motorů. A to je schopnost se nejkratší cestou ( cestou nejmenšího odporu ) se dostat opět zpátky do vany. A olej toho využívá, jak jen může. Proto u některých motorů dochází k rychlému opotřebení hydroštelů a vačkových skříní. Ještě jinak řečeno, pokud bude motor vychechtaný na šálcích na klice, tak řídký olej spíše uškodí, než aby pomohl. Samozřejmě olejářské koncerny a firmy vám budou tvrdit, že nejlepší olej je ten nejřidší ( s nejvyšší mizivostí a schopností se nechat sežrat ) a nejdražší.
Já za sebe tvrdím, že někdy je rozhodně lepší 10W40 než 0W30. Něco jiného jsou testy na nových motorech a něco jiného na motorech co mají slušně najeto.
Kvalita nových motorů ? Materiály na nových motorech jsou poddimenzovány ( šetří se kde se dá, a navíc musí zákazník opět utrácet a tak to opět někomu sype za díly ) ve srovnání s motory co se vyráběly před 10 až 20 lety.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

jarek.krizan
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2355
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od jarek.krizan »

Ještě jeden poznatek. Bavíme se tu o autech a ne o koloběžkách co potřebují každých 100kkm GO. V USA jezdilo a jezdí mraky Volvíků řady 2XX a 7XX a na jaký olej mají tak ohoromné nájezdy mil a km ? No v USA se převážně používali a hodně ještě používají oleje, co byste asi nenalili někteří ani do sekačky a přesto auta mají milionové nájezdy.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Peťo
Offline
Příspěvky: 360
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Zabanován: Trvale

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od Peťo »

wickey píše:ja jezdim a nemam problem.
:ROFL: v BA kde bolo -25st C naposledy v 84tom :D :D
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

Peťo
Offline
Příspěvky: 360
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Vůz: V40 B4164S LPG, 1998
Zabanován: Trvale

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od Peťo »

jarek.krizan píše:Ještě jeden poznatek. Bavíme se tu o autech a ne o koloběžkách co potřebují každých 100kkm GO. V USA jezdilo a jezdí mraky Volvíků řady 2XX a 7XX a na jaký olej mají tak ohoromné nájezdy mil a km ? No v USA se převážně používali a hodně ještě používají oleje, co byste asi nenalili někteří ani do sekačky a přesto auta mají milionové nájezdy.
8) Jarek máš pravdu ale v júesej Ti vymenia olej na každej pumpe na počkanie a oleje sa menia každých 8-10tis mil. Takže preto ten nájazd. Pretože tu sa mení olej cca každych 20tis km tak potrebuješ kvalitnejší olej.

V júesej Ti vymenia olej pri sváči a tlačení koblih za zlomok ceny čo by si zaplatil v európe. :)

Takže principiálne nieje dôležité aký olej ale ako často sa mení a aký je filter.
_________________
est Volvo "I roll" Japan Volvo 600 japan horse best Volvo engine

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2165
Registrován: 16 roků
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od karelvolvo »

Peťo píše:
jarek.krizan píše:Ještě jeden poznatek. Bavíme se tu o autech a ne o koloběžkách co potřebují každých 100kkm GO. V USA jezdilo a jezdí mraky Volvíků řady 2XX a 7XX a na jaký olej mají tak ohoromné nájezdy mil a km ? No v USA se převážně používali a hodně ještě používají oleje, co byste asi nenalili někteří ani do sekačky a přesto auta mají milionové nájezdy.
8) Jarek máš pravdu ale v júesej Ti vymenia olej na každej pumpe na počkanie a oleje sa menia každých 8-10tis mil. Takže preto ten nájazd. Pretože tu sa mení olej cca každych 20tis km tak potrebuješ kvalitnejší olej.

V júesej Ti vymenia olej pri sváči a tlačení koblih za zlomok ceny čo by si zaplatil v európe. :)

Takže principiálne nieje dôležité aký olej ale ako často sa mení a aký je filter.
No nevím stačí vzít nějaké starší auto a ne zas tak moc staré a je psáno měnit po 10tkm já na 340D z.r. 1985 mám psáno jen 5tkm onehdy značkové servisy škoda na slavných motorech HTP zkrátili interval z 15tkm na 7.5 tkm nevím co tím vyřešili. A myslíš že ty s nulou na začátku jsou kvalitnější?!?!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 429tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 247tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 277tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 462 tkm

Ing.Magor
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 714
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Vůz: modrá V70R II 300koní
Bydliště: Kostelec n. Orlicí, Praha

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od Ing.Magor »

karelvolvo píše: No nevím stačí vzít nějaké starší auto a ne zas tak moc staré a je psáno měnit po 10tkm já na 340D z.r. 1985 mám psáno jen 5tkm onehdy značkové servisy škoda na slavných motorech HTP zkrátili interval z 15tkm na 7.5 tkm nevím co tím vyřešili. A myslíš že ty s nulou na začátku jsou kvalitnější?!?!
U HTP je problém, že je tam blbě udělaná výfuková soustava či co a v určitých místech se olej přehřívá a přepaluje :wink:
_________________
Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003
Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 260
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Kostelec

Svíčky social edition - vypadají že fungují

Příspěvek od deanoli »

karelvolvo píše:A myslíš že ty s nulou na začátku jsou kvalitnější?!?!

Samozřejmě, a navíc je novější auta přímo vyžadují.

Nebavíme se tu samozřejmě o vylágrovaných motorech (třeba zrovna kvůli použití nesprávného oleje) - tam už můžeš nalejt cokoliv
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé