Rozdíl T5 vs. 2.5T
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 32
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Žilina
Rozdíl T5 vs. 2.5T
Spominali ste, ze T5 ma kompresor.
Je to naozaj pravda?
Ja mam T5 z 2004, nemam pocit ze je tam kompresor.
Je to naozaj pravda?
Ja mam T5 z 2004, nemam pocit ze je tam kompresor.
_________________
XC90, T5, 2004
XC90, T5, 2004
-
Offline
- Příspěvky: 290
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Vůz: S70 2,5T
- Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
Rozdíl T5 vs. 2.5T
"turbo" sa sklada z dvoch casti:
1- turbina - je roztacana energiou vyfukovych plynou (ten hrdzavy slimak na turbe)
2- kompresor - stlaca vzduch a vhana ho do sacieho potrubia.
Kompresor je na spolocnej hriadeli s turbinou a je nou teda pohanany.
1- turbina - je roztacana energiou vyfukovych plynou (ten hrdzavy slimak na turbe)
2- kompresor - stlaca vzduch a vhana ho do sacieho potrubia.
Kompresor je na spolocnej hriadeli s turbinou a je nou teda pohanany.
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
-
Offline
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
Rozdíl T5 vs. 2.5T
když to je takový vošemetný
kompresor...no jo ale jakej, může být třeba pístovej, že jo
kterej zřejmě myslel martin...zřejmě nejsprávější bude říkat že máš v autě turbokompresor 



_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 290
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Vůz: S70 2,5T
- Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
Rozdíl T5 vs. 2.5T
piestovy kompresor najdes leda tak niekde na stabilaku pri striekani a pod. - tam kde ide skor o tlak ako o dodavane mnozstvo. V aute tazko.Lukaso píše:když to je takový vošemetnýkompresor...no jo ale jakej, může být třeba pístovej, že jo
kterej zřejmě myslel martin...zřejmě nejsprávější bude říkat že máš v autě turbokompresor
O sposoboch ako pracuje kmpresor sa nebudeme rozpisovat, kto chce si zisti. Kazdopadne to kompresor je a kedze je pohanany turbinou, povedzme ze celok ako taky sa da nazvat turbokompresor alebo turboduchadlo ...
_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
-
Offline
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
Rozdíl T5 vs. 2.5T


pístovej kompresor bychom v autě asi vážně těžko hledali, ikdyž zase nikdy neříkej nikdy, taky jsem si donedávna myslel že 5ti válec do V je blbost

to co si myslel že má martin je zřejmě kompresor ( turbokompresor ) který je poháněn mechanicky motorem...( co já vím tak to dělal ( dělá? ) hodně MB
konec jsem taky totálně zmršil protože jako celek se dá říct že máš turbodmychadlo, turbo , které se zkládá z turbíny a turbokompresoru...
takový slovíčkaření co a co to udělá s větou

_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 290
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Vůz: S70 2,5T
- Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
Rozdíl T5 vs. 2.5T
http://www.autoabeceda.cz/co-je-to/turbokompresor.htmLukaso píše:![]()
já sem to celý nějak zvoral....
takový slovíčkaření co a co to udělá s větou
piatok pred fajrontom.


_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
-
Offline
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
Rozdíl T5 vs. 2.5T
Jenom přikládám, zde je Lukasem zmiňovaný kompresor mechanicky poháněný, jež má tu výhodu, že plnicí tlak dodává prakticky už od volnoběžných otáček, bohužel žere mechanicky výkon motoru při jeho pohánění ( žádná trága ) a to si myslím, že se Ti snaží Lukáš celou dobu vnutit
Hojně využívaný by MB, v jiném tématu zmiňovaná a proto ji zde využiju též jako příklad - VR6 od VW a povětšinou a hodně viditelně
tyhle emerický krásky :
https://www.youtube.com/watch?v=RqMorUX4Qrk
Tomu se obecně říká kompresor.
No a to druhé, co tu máme od Volva všichni, je nazýváno obecně turbem.
To už tady ale popisujete dostatečně dlouho, tak jsme si to snad vysvětlili a může to tak být ne? Shodnem se na tom
Jaký je pro to proper terminus technikus nevím, něco o turbokompresoru jsem taky slyšel...třeba zase doplní někdo povolanější

Hojně využívaný by MB, v jiném tématu zmiňovaná a proto ji zde využiju též jako příklad - VR6 od VW a povětšinou a hodně viditelně

https://www.youtube.com/watch?v=RqMorUX4Qrk
Tomu se obecně říká kompresor.
No a to druhé, co tu máme od Volva všichni, je nazýváno obecně turbem.
To už tady ale popisujete dostatečně dlouho, tak jsme si to snad vysvětlili a může to tak být ne? Shodnem se na tom

Jaký je pro to proper terminus technikus nevím, něco o turbokompresoru jsem taky slyšel...třeba zase doplní někdo povolanější

_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 32
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Žilina
Rozdíl T5 vs. 2.5T
Ten kompresor som chapal ako princip v Mercedes-Benz.
Spravne je pomenovanie Turbo pre to co mame v Volvach. Kompresor pracuje na nizsich otackach ako turbiny a je pohanany mechanickou silou, nie napr. tepelnou energiou vyfukovych plynov ako u turbiny.
Dakujem vsetkym za upresnenie
Spravne je pomenovanie Turbo pre to co mame v Volvach. Kompresor pracuje na nizsich otackach ako turbiny a je pohanany mechanickou silou, nie napr. tepelnou energiou vyfukovych plynov ako u turbiny.
Dakujem vsetkym za upresnenie

_________________
XC90, T5, 2004
XC90, T5, 2004
-
Offline
- Příspěvky: 290
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Vůz: S70 2,5T
- Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
Rozdíl T5 vs. 2.5T
Ne ze by som to chcel dalej rozmazavat, ale neda mi ...
To ze zauzivane povedane ma MB kompresor a volvo turbo je fajn, pokial vieme o com je rec.
ZAKLADNE POJMY ("netechnicky" popisane):
1- kompresor - premiena mechanicku energiu na zyvysenie energie plynu (vzduchu) - "vec"/stroj ktoreho ulohou je zvysovat "energiu" vzduchu (rychlost, tlak ...), teda do kompresora dodam nejaky mechanicky vykon a on zvysy energiu (tlak) vzduchu - ludovejsie povedane
2- turbina meni energiu pylnov na kyneticku energiu (napr. turbina v tepelnych/jadrovych elektrarnach pohanana parou), v nasom pripade je turbina roztacana energiou vyfukovych plynov z motora. Energiu plynu teda menim na mechanicku energiu. Mechanicku energiu je mozne dalej vyuzit - napr. na pohon el. generatora (premiena mechanicku energiu na elektricku), alebo ineho mechanickeho tociveho stroja.
V pripadoch tu spominanych:
Mercedes (ale aj ine):
kompresor je priamo pohanany mechanickym prevodom od klukovej hriadele. Aky typ kompresora je pouzity teraz neriesme (v MB casto system roots). "System" na preplnanie valcov premiena priamo mechanicku energiu tocivych casti motora na zvysovanie energie vzduchu. Hovorime o "mechanickom kompresore".
Chyba tu "turbodiera" pretoze otacky a tym aj vykon kompresora je priamoumerny otackam motora. Ovsem za cenu ze do kompresora dodavam energiu aj ked ju momentalne nepotrebujem. Na druhej strane ju mam kedykolvek k dispozicii.
Volvo (a ine)
kompresor je na spolocnej hriadeli s turbinou. Turbina je tocena vyfukovymi plynmi, mechanicka energia sa dalej hriadelou dodava do kompresora a ten ju meni na energiu vzduchu. Hovorime o "turbokompresore", skratene ludovo turbe.
Problem je ze otacky (a tym aj vykon) kompresora je priamoumerny otackym turbiny a otacky turbiny zasa prietoku a rychlosti vyfukovych plynov. A tie su pri malom vykone minimalne a chvilu trva kym sa roztoci po zosliapnuti plynu. ale nespotrebuva energiu motora pri nizkom zatazeni, tada v beznej ustalenej prevadzke.
Result je ten, ze obe auta maju kompresor (aj ked ineho typu), hlavny rozdiel je v tom, ako ho pohaname. U M-B mechanickym prevodm, u volva turbinou ktoru tocia vyfukove plyny.
V dalsej casti si mozeme priblizit problematiku turbin, ich typov a dejom v nich prebiehajucich a kompresorov, v tretej casti dame popis termodynamickych javov...
To ze zauzivane povedane ma MB kompresor a volvo turbo je fajn, pokial vieme o com je rec.
ZAKLADNE POJMY ("netechnicky" popisane):
1- kompresor - premiena mechanicku energiu na zyvysenie energie plynu (vzduchu) - "vec"/stroj ktoreho ulohou je zvysovat "energiu" vzduchu (rychlost, tlak ...), teda do kompresora dodam nejaky mechanicky vykon a on zvysy energiu (tlak) vzduchu - ludovejsie povedane
2- turbina meni energiu pylnov na kyneticku energiu (napr. turbina v tepelnych/jadrovych elektrarnach pohanana parou), v nasom pripade je turbina roztacana energiou vyfukovych plynov z motora. Energiu plynu teda menim na mechanicku energiu. Mechanicku energiu je mozne dalej vyuzit - napr. na pohon el. generatora (premiena mechanicku energiu na elektricku), alebo ineho mechanickeho tociveho stroja.
V pripadoch tu spominanych:
Mercedes (ale aj ine):
kompresor je priamo pohanany mechanickym prevodom od klukovej hriadele. Aky typ kompresora je pouzity teraz neriesme (v MB casto system roots). "System" na preplnanie valcov premiena priamo mechanicku energiu tocivych casti motora na zvysovanie energie vzduchu. Hovorime o "mechanickom kompresore".
Chyba tu "turbodiera" pretoze otacky a tym aj vykon kompresora je priamoumerny otackam motora. Ovsem za cenu ze do kompresora dodavam energiu aj ked ju momentalne nepotrebujem. Na druhej strane ju mam kedykolvek k dispozicii.
Volvo (a ine)
kompresor je na spolocnej hriadeli s turbinou. Turbina je tocena vyfukovymi plynmi, mechanicka energia sa dalej hriadelou dodava do kompresora a ten ju meni na energiu vzduchu. Hovorime o "turbokompresore", skratene ludovo turbe.
Problem je ze otacky (a tym aj vykon) kompresora je priamoumerny otackym turbiny a otacky turbiny zasa prietoku a rychlosti vyfukovych plynov. A tie su pri malom vykone minimalne a chvilu trva kym sa roztoci po zosliapnuti plynu. ale nespotrebuva energiu motora pri nizkom zatazeni, tada v beznej ustalenej prevadzke.
Result je ten, ze obe auta maju kompresor (aj ked ineho typu), hlavny rozdiel je v tom, ako ho pohaname. U M-B mechanickym prevodm, u volva turbinou ktoru tocia vyfukove plyny.
V dalsej casti si mozeme priblizit problematiku turbin, ich typov a dejom v nich prebiehajucich a kompresorov, v tretej casti dame popis termodynamickych javov...

_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
-
Offline
- Příspěvky: 1719
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60
- Bydliště: Praha
Rozdíl T5 vs. 2.5T
já to teda taky nechci rozmazávat
dle mého soudu mají obě auta turbokompresor
a je fuk jestli ho roztáčíš turbínou nebo od kliky...

dle mého soudu mají obě auta turbokompresor

_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024
-
Offline
- Příspěvky: 290
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Vůz: S70 2,5T
- Bydliště: Banska Bystrica, Slovensko
Rozdíl T5 vs. 2.5T
kompresor u MB nie je turbokompresor (je objemovy, nie dynamicky). Turbokompresor ma lopatky a urychlovanim vzduchu vytvara tlak (dynamicky kompresor).
PS: ked to po sebe citam tak som mozno navodil dojem ze turbokompresor=turbina+kompresor co nie je pravda.
PS2: tusim sme sa trosku vzdialili od povodneho topicu
Ak ma admin
nebudem sa hnevat
PS: ked to po sebe citam tak som mozno navodil dojem ze turbokompresor=turbina+kompresor co nie je pravda.
PS2: tusim sme sa trosku vzdialili od povodneho topicu

Ak ma admin

_________________
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
-
Offline
- Příspěvky: 49
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Zálesie - Bratislava
- Vůz: C70 2.3 T5
Rozdíl T5 vs. 2.5T
a podla mna turbo je slimak a kompresor cihla na motore
a vobec kompresor pisti ako cirkularka turbo nie
z kompresora vytiahnes menej konikov ako z turba a kompresor nenahradis s takym mnozstovm ako turbiny v konecnom dosledku kompresory su na hofno 



_________________
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D
-
Offline
- Příspěvky: 767
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
Rozdíl T5 vs. 2.5T
Tak tohle vyprávěj u MB, Jaguaru aj... Obecně se kompresory dodávají spíše k autům, jejichž cenové relace se pohybují nikoliv toliko mimo moje možnosti, ale i mimo moje představybrhy píše:a podla mna turbo je slimak a kompresor cihla na motorea vobec kompresor pisti ako cirkularka turbo nie
z kompresora vytiahnes menej konikov ako z turba a kompresor nenahradis s takym mnozstovm ako turbiny v konecnom dosledku kompresory su na hofno


_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvky: 1901
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
Rozdíl T5 vs. 2.5T
moc pekna debatka kluci!
A takhle to vypada uvnitr turbiny kdyz se moturek natoci:

-
Offline
- Příspěvky: 49
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Zálesie - Bratislava
- Vůz: C70 2.3 T5
Rozdíl T5 vs. 2.5T
Tak tohle vyprávěj u MB, Jaguaru aj... Obecně se kompresory dodávají spíše k autům, jejichž cenové relace se pohybují nikoliv toliko mimo moje možnosti, ale i mimo moje představy
Asi konstruktéři vědí, proč to dělají
[/quote]
napr. teta ma clk 200 kompresor a nejsom z toho neako nadseny keby tam bola turbinka tak to ide inak aj tak tieto koncerny ako bmw, mb, davaju na velke obsahy turbiny lebo kompresory su na ten objem o nicom davaju ich len na male objemy aby to aspon daco chodilo


napr. teta ma clk 200 kompresor a nejsom z toho neako nadseny keby tam bola turbinka tak to ide inak aj tak tieto koncerny ako bmw, mb, davaju na velke obsahy turbiny lebo kompresory su na ten objem o nicom davaju ich len na male objemy aby to aspon daco chodilo

_________________
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D
-
Offline
- Příspěvky: 3642
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
Rozdíl T5 vs. 2.5T
ja ti neviem, jaguar XJR slape celkom svizne.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 767
- Registrován: 17 roků 8 měsíců
- Bydliště: Budkov, Vimperk
Rozdíl T5 vs. 2.5T
To víš, že jo, jenom na malý motory. Taky bych takovej jeden chtělbrhy píše:napr. teta ma clk 200 kompresor a nejsom z toho neako nadseny keby tam bola turbinka tak to ide inak aj tak tieto koncerny ako bmw, mb, davaju na velke obsahy turbiny lebo kompresory su na ten objem o nicom davaju ich len na male objemy aby to aspon daco chodilo


Je to totiž přesně naopak, kompresor se dává tam, kde nikoho moc netankuje, že autí víc žere. Turbo je obecně efektivnější (logicky, využívá energii, která by jinak šla výfukem ven, zatímco kompresor ubírá motoru). Kompresor má zato plynulý zátah, žádná turbodíra se nekoná. Dneska se to třeba u nové D5 řeší dvěma turbínama (velko a malou), která každá zabírá v jiných otáčkách. U kompresoru není nic takového třeba. Proto mají kompresory AMG Mercedesy, Jaguáry, ap. Tož tak.
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky
-
Offline
- Příspěvky: 49
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Zálesie - Bratislava
- Vůz: C70 2.3 T5
Rozdíl T5 vs. 2.5T
do kolko otacok taha kompresor ????
_________________
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D
VOLVO - ONLY FOR VIKINGS
C70 2.3 T5 - bordó s béžo interierom :D
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé