Stránka 1 z 1

#1 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HELP!

Napsal: 05 črc 2008 21:43
od Petr_v40D_2001
Zdar lidi,

tak mam problem. Jel jsem dnes na vylet a na dalnici mi prislo ze plyn nema tu spravnou odezvu... tak jsem postupne zpomaloval a auto netahlo. Nakonec jsem se rozhodl zastavit, ale jakmile jsem to udelal tak i pri neutralu vyskocily otacky motoru na maximum. Vypnul jsem teda zapalovani ale nic se nestalo. Z vyfuku se valil takovej dym, ze jsem zastavil dopravu a nebylo videt na ... 20cm... rikal jsem si ze motor musi nutne vybuchnout zkousel jsem vytrhat z pojistek u motoru cokoliv by se dalo, ale prestal jsem videt kvuli tomu dymu... fakt husty, nikdy se mi to nestalo.

Dojel jsem z kopce k pumpe /samozrejme bez motoru/ a tam jsem zkontroloval olej a nic. Nestalo se nekomu neco podobneho, nebo neslyseli jste o necem takovem? Jeste jsem to ani nezkousel nastartovat /protocit motor/ protoze tam neni olej a nerad bych aby to zase zacalo zit svym zivotem bez moznosti vypnuti.

Pumpar mi rikal, ze mi asi "vylitlo turbo vejfukem" ... ten je celej mastnej a pod nim se udelala louze oleje.

mam V40, 2001 85kw

Kazdou radu co by to mohlo byt uvitam, kolik stoji repase/nove turbo?

Diky,

Petr

#2 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 05 črc 2008 21:53
od Lachtan
Takže začneme tímto: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=10&t=9828

Vážně takhle naráz netuším který motor má 85 kw (a na hledání jsem už unavený...)
Mohu tě nasměrovat na nějaký servis či jiné ale to nepůjde pakliže nevím odkud jsi... (napadá mě jeden schopný servisák v Puerto de la Cruz... 8) )

#3 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 05 črc 2008 22:06
od Ondra.
jo o tomhle jsem čet na jiných fórech, stává se to dCi motorům. Protrhne se nějaká membrána a a do spalování jde všechen olej, kterej to vyžere a je to konec motoru, v renault servisech to auto zastavujou o zeď, při volnoběhu můžeš pozorovat detonaci motoru. Spíš mám obavy, že je tvůj agregát po smrti

#4 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 05 črc 2008 22:10
od Petr_v40D_2001
Tak uz jsem to napravil... esli ne tak jsem z Prahy, takze jestli zna nekdo dobrej servis, budu Vam zavazan. No jsem blb, mozna by bejvalo stacilo dat tam 1ku a nechat ten motor docukat a chcipnout... Takhle se vytacel do maxima, chrlil dym a samozapaloval ten olej co do nej tekl... olej dosel a pak se motor zastavil... Byl jsem priznavam celkem v soku hlavne z toho, ze vsude byl kour ze jsem se v nem trosku ztratil a to bylo na dalnici, takze bylo stesti, ze v pravym pruhu nekdo nejel... fakt hnus velebnosti.

#5 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 05 črc 2008 22:20
od Lachtan
Zastavit, zařadit 5ku, sešlápnout brzdu a pustit spojku.
Pakliže jsi nechal motor dovyžrat olej až do samochcípnutí, tak je motor total death :mad:
zavolej do http://www.t6r.cz , ale obávám se, že ti asi neporadí nic jiného než já - začni shánět nový motor.... :?

upřímnou soustrast :?

#6 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 05 črc 2008 22:23
od Ondra.
už vím, řešili jsme to na MBCC, občas se to stává i CDI, u dCi to není jev vzácný, pokus o chcípnutí přes kvalt je jediná teoretická možná záchrana, někdo popisoval, že se mu to stalo u automatu, tam už jiná šance není než smrt motoru v přímém přenosu někde u 8000 otáček

#7 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 05 črc 2008 22:23
od Petr_v40D_2001
No me to ted taky dochazi... ale v tu chvili jsem si rikal ze to chytne, bouchne atd... holt jsem nic takovyho nezazil...

Kolik tak muze stat jetej motor? Chci to nechat opravit a poslat dal... auto uz ztratilo duveru

#8 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 05 črc 2008 22:27
od Ondra.
Petr_v40D_2001 píše:No me to ted taky dochazi... ale v tu chvili jsem si rikal ze to chytne, bouchne atd... holt jsem nic takovyho nezazil...

Kolik tak muze stat jetej motor? Chci to nechat opravit a poslat dal... auto uz ztratilo duveru
jasný panika, stres. Tajně jsem doufal, že dCi pro S/V40 mají silnější membránu nebo co, ale jak vidím bohužel..

#9 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 05 črc 2008 22:35
od Lachtan
Jestli jsi byl s autem do teďka spokojený, tak mu dej ještě jednu šanci. Auto za svůj motor nemůže a pokud tě to uklidní, tak toto je první případ Volva o kterém já slyším, takže se rozhodně nejedná o "typickou" závadu.
Cena motoru je kus od kusu jiná, osobně bych to odhadoval +/- 40.000,- :?

#10 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 05 črc 2008 22:41
od Petr_v40D_2001
No jeste uvidim, doted bylo super, jen klepani od naprav... uz jsem vycetl ze je to ulozeni stabilizatoru. Bylo dovezeny z italie, takze ma super kastli. Turbo celkem piskalo, ale v servisu mi rikali ze je to ok... s pritelkyni jsme mu proto rikali pistalka... asi jsem to mel dat jeste jinam, protoze to bylo asi prvni varovani toho co prichazi. No uvidim jestli je to zadreny, precejen olej strikal i z vyfuku, tak mozna jak to slo do valcu tak to mohlo tak nejak mazat.... treba... no nevim.

Kolik tak muze stat prehozeni motoru? Driv jsem resi jenom drobny opravy, takze tohle si ani nedovedu predstavit. Navic bude sranda kupovat motor... o kterym nic nevim, neda se vyzkouset... nemas nejakou radu jak kupovat motor?

diky moc za odpovedi!

#11 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 05 črc 2008 23:49
od tnemec
Tak to je síla, takovýhle efektní sebezničení motoru... Naprosto chápu, že jsi byl vystreslej, mě když shořela spojka kompresoru klimy na devítce, tak jsem byl taky slušně nervózní... měl jsem to navrčený před Hase na Ořechu a ještě jsem si byl povídat vevnitř a najednou na mě řvou, že mi hoří auto.... zpod kapoty šel černej dým.... Naštěstí po zhasnutí motoru dým přestal dýmit... Takže jsem akorát nechal přecvaknout řemen a jel jsem pryč...

Držím palce, slyšel jsem o tomhle francouzským motoru legendy, ale tohle je fakt síla...

Jinak pokud to auto bylo jinak v pohodě, tak doporučuju nechat vyměnit motor a jezdit dál... Ačkoliv já už bych asi nechtěl stejný typ motoru, který by mi předvedl takovou show...

#12 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 črc 2008 12:52
od wandeling
no tak o tomto problemu uz jsem nekde cetl (ze to turbo vytahne motorovej olej, a s motorem je amen), ale takhle barvite vyliceny jsem to nikdy neslysel, fuj to jsem se lekl! :shock: :shock: :shock:

no ted kdyby se mi to stalo tak aspon (pokud si toho teda vsimnu nez bude moc pozde) budu vedet ze je lepsi na nic necekat a uskrtit motor zarazenou rychlosti & brzdou. to by me totiz predtim nenapadlo, jak bych z toho byl vystresovanej...

#13 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 črc 2008 15:23
od derek
ale to se může stát jen u dieslu, ne ?

nebo jsem měl megaštěstí, že adélka neshořela i mě ???

jinak je to děsný, vůbec se ti nedivím, že auto ztratilo důvěru. hodně štěstí při opravě.

#14 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 črc 2008 20:00
od Pavlik
myslím,že se to může stát u každýho turba,když např.praskne hřídelka turba(viděl sem u Bmw X5)a čmafne olej ve výfuku to je pak tango :shock:

#15 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 črc 2008 20:40
od selap
U benzínu se to nestává,to je specialita ropáků.

#16 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 črc 2008 21:32
od filippek
Pro priklad BMW X5 se stejnym problemem: https://youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88

#17 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 črc 2008 21:45
od Lachtan
selap píše:U benzínu se to nestává,to je specialita ropáků.
je to dané vyšším kompresním poměrem, jsou známé případy, že se tímto způsobeb zničil dieselový motor (i bezturbový) po natankování benzínu :?

#18 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 črc 2008 21:48
od GDPR_user
Pavlik píše:myslím,že se to může stát u každýho turba,když např.praskne hřídelka turba(viděl sem u Bmw X5)a čmafne olej ve výfuku to je pak tango :shock:
Tohle se může stát jen u dieselu,protože jeho kompresní poměr je tak vysoký,že dojde ke vznícení oleje.

#19 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 črc 2008 22:06
od eLzyx
na to se nedá říct nic jiného než ... to nas..e :shock:

Trochu zdrženlivosti v používaných výrazech prosím
L.

#20 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 črc 2008 22:21
od wandeling
filippek píše:Pro priklad BMW X5 se stejnym problemem: https://youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88
no to je des! :shock: :shock: :shock:

#21 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 črc 2008 22:24
od Harry
:shock: :shock: :shock:
kolik tkm jsi měl najeto?? motor mám v záloze, ale to si ho radši asi nechám. zrovna když plánuju cestu někam ke slaný vodě mi to docela nahlodalo sebevědomí.

#22 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 črc 2008 22:25
od Ondra.
ale zdá se mi, nebo je to specialita common-railů?

#23 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 črc 2008 22:33
od Lachtan
Hele nepanikařte :roll: :roll: :roll:
děláte jako by se to stávalo 3x do týdne :evil:

#24 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 črc 2008 22:35
od VanThomas
Ondra. píše:ale zdá se mi, nebo je to specialita common-railů?
ani ne, vstřikování se týhle libůstky neučastní, je to jenom o tom, že turbo pustí do sání dost oleje, aby na něj motor běžel. To samo bez jakýkoli regulace, takže následuje přetočení, nebo zadření, až olej dojde... Na vině jsou IMHO spíš varchlatější konstrukce dmychadel, kdy jednak výrobce "katuje kosty" a druhak zákazník chce "zátah vocpoda p..o", výsledek je, že to houby vydrží....

Trochu zdrženlivosti v používaných výrazech prosím
L.

#25 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 črc 2008 23:40
od Petr_v40D_2001
Najeto jsem mel... mam 177 ... ele buh vi kolik to muze mit, nejsem prvni majitel a nemam servisku.

Delal jsem jeste pruzkum a to vypnuti pres zarazeni rychlosti prej muze znicit spojku a prevodovku... takze spis bych to videl, ze pokud se neco takovyho stane, zacne se modre kourit z vejfuku, tak asi to chce nechat rychlost co mate, vypnout zapalovani sundat nohu z plynu, dobrzdovat a nechat docukat do zastaveni.

No ja jsem hlavne rad, ze to odneslo jen auto, protoze fakt na ty dalnici nic moc. Jak jsem byl vystreslej, tak jsem odstoupil kousek od auta a kolem me jen mlha... na D1 v plnym provozu. Motor "prej" muze bejt v pohode protoze tekl do valcu olej co se ne tak docela spaloval... no uvidim az to uvidi nekdo v servisu. Hned se pak ozvu.

Jen jeste jednou, kolik tak muze stat motor plus prehozeni? Kde shanet motor? v annonci? nebo na vrakaci videt ze je to v aute bouranym na zadek?

diky,

petr

p.s. jinak to video toho BMW je presne ono. Ja mel jen tu smulu, ze tam nefoukal vitr, takze bylo vsechno kolem auta /i uvnitr/ takze jsem jen otevrel kapotu a za chvili jsem nevidel ani na motor..

chlapek z odtahovky radil... utect od toho a popojit proti smeru jizdy... aby kdyby to auto nahodou nekdo nedejboze trefil neprelitlo svodidla do me

Jinak s volvem jsem byl spokojenej, ale ted si moc nedovedu predstavit po oprave do nej sednout a jet do zahranici...

#26 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 07 črc 2008 09:03
od filippek
Volvo neodsuzuj. Mohlo za to jen odrovnane turbo a pokud ho budes mit ok a budes se o nej starat, tak se nemusis uz bat. To spis bys musel odsoudit vsechny turbodiesely, kde se to muze stat, na znacce auta nezalezi (viz to video X5ky).

#27 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 07 črc 2008 11:42
od Deshi
A ted by mě docela zajímalo, jak tomuhle rozumě předcházet???
:shock:

#28 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 07 črc 2008 12:13
od Lachtan
Deshi píše:A ted by mě docela zajímalo, jak tomuhle rozumě předcházet???
:shock:
Noo, moc šancí nemáš. Jeden indikátor dosluhujícího turba je zvýšená spotřeba oleje, spojená s vyšší kouřivostí z výfuku a případně prapodivné zvuky linoucí se z turba...
Petr_v40D_2001 píše: Turbo celkem piskalo, ale v servisu mi rikali ze je to ok... s pritelkyni jsme mu proto rikali pistalka... asi jsem to mel dat jeste jinam, protoze to bylo asi prvni varovani toho co prichazi.
4 - Petr_v40D_2001: byl by jsi tak laskav a podělil se s náma o název a lokalitu tohoto úžasného servisu ???
Aby i ostatní věděli kam v žádném případě nemají jezdit :roll:

#29 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 07 črc 2008 13:34
od tnemec
Petr_v40D_2001 píše: Jinak s volvem jsem byl spokojenej, ale ted si moc nedovedu predstavit po oprave do nej sednout a jet do zahranici...
Naprosto Tě chápu, pro mě byl tohle poslední impulz k tomu, že jsem prodal 740. Dojel jsem domů a ráno už jsem auto nenavrčel. Vyměnil jsem motor za dvojkový a nazdar bazar, koupil jsem si 850.

#30 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 07 črc 2008 13:38
od tnemec
filippek píše:Pro priklad BMW X5 se stejnym problemem: https://youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88
To by se Bursík pos... neudržel stolici, kdyby tohle viděl.

#31 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 07 črc 2008 17:32
od selap
Jediné co jde udělat je otevřít haubnu a ucpat něčím sání aby se to zadusilo,ale počítám,že 99% případů na to nebude čas,nebo majitel není tak odvážný a by to otevřel.
Pro případnou polemiku,některé motory jsou od výrobce pro případ nouzového stopu vybaveny klapkou v sání.

#32 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 07 črc 2008 22:44
od Petr_v40D_2001
Ten servis... je to typek co je specializovanej na Opel. Kdyz jsem jeste mel omegu, tak opravil vsechno a byl super. Vzdycky jsem dal k nemu auto na opravu napr. poloos a pak jsem tyden zjistoval co tam vsechno jeste udelal... napr. opraveny podsviceni tlacitka v interieru, vymenena klicka ve dverich ktera byla hnusna, novej popelnik atd... Tentokrat to neodhadl...

Jinak ja tu odvahu otevrit haubnu mel, ale jelikoz jsem nevedel co se deje, tak jsem po par pokusech vytahat pojistky u motoru a zjisteni ze baterku bez klicu neodpojim radsi odesel mlhou za svodidla a s klickama v ruce jsem to divadlo sledoval. Rikal jsem si ze by mi to mohlo vybouchnout do "xichtu" a ze to za to nestoji.

jinak jsem mluvil s T6R a uz jsem domluvenej /pan uz cetl moje prispevky, tak jsem jen nahlasil ze jsem to ja a nemusel moc vysvetlovat co se stalo :lol: / Sranda je, ze mi asi pred 14ti dny dali za sterac reklamni letak kdyz jsem parkoval pred praci, asi videli volvo, tak zastavili. Svet je malej :)

#33 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 07 črc 2008 22:53
od Lachtan
Petr_v40D_2001 píše:Jinak ja tu odvahu otevrit haubnu mel, ale jelikoz jsem nevedel co se deje, tak jsem po par pokusech vytahat pojistky u motoru a zjisteni ze baterku bez klicu neodpojim...
I kdyby se ti jí podařilo odpojit, tak by jsi tím nic nezmohl - motor by běžel dál... :?

#34 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 07 črc 2008 22:55
od Petr_v40D_2001
To uz ted vim taky, ale predtim jsem si rikal, ze se mozna podelala elektrika nebo neco...

Kazdopadne me to taky privedlo k myslence, ze neni od veci vozit hasicak. Kdyby tam neco blaflo... tak jsem mel v kufru jen lahev vodky a tequilly /jel jsem na oslavu/... :)

#35 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 07 črc 2008 23:07
od Lachtan
Už to pust z hlavy. 8)
Sežeň "nový" motor, nainstaluj a spokojeně jezdi dál se svým Volvem. Spíš vyhraješ ve sportce, než by jsi zažil znova to samé... :roll:

držím palce a věřím, že se vše v dobré obrátí ;-)

#36 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 07 črc 2008 23:08
od tnemec
Petr_v40D_2001 píše:To uz ted vim taky, ale predtim jsem si rikal, ze se mozna podelala elektrika nebo neco...

Kazdopadne me to taky privedlo k myslence, ze neni od veci vozit hasicak. Kdyby tam neco blaflo... tak jsem mel v kufru jen lahev vodky a tequilly /jel jsem na oslavu/... :)
To mi připomíná klasickou židovskou anekdotu: Karpeles se baví s Roubíčkem v kvelbu a vtom si Karpeles všimne, že má Roubíček na stěně hasičák. Ptá se ho, proč... Roubíček říká, že se připojistil proti požáru, ale že teď musí mít tenhle werk pověšenej v kvelbu... Karpeles se ptá: "A co v tý pixle je?"... Roubíček: "Co v tom bylo předtím nevím, ale teď je v tom benzin"....

#37 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 08 črc 2008 01:11
od Petr_v40D_2001
Ja uz to neresim, stalo se, stalo... hlavne ze nedoslo k ujme na zdravi :)

Rozhodl jsem se teda jeste si volvika nechat, navic necham udelat rovnou i stabilizatory aby to nemlatilo, asi i spojku... no cely to dat do kupy, melo to par much. Kdyz bude auto v pohode, tak ho dak "k doktorovi" i na opravu kastle... ma par skrabancu a jeden sram na boku pod zadnim oknem...

#38 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 08 črc 2008 19:25
od Zz
Nevím jak máš auto dlouho,ale nafta z roku 2001 bez servizky ne po prvním majiteli bude mít asi víc než 170tkm.Já Když kupoval svoji V40,tak jí bylo 2,5 roku,servizka a na tachometru 135tkm.A vedle mýho modrýho stálo stříbrný a to mělo 185000.(stejný rok)
To co se ti stalo,není rozhodně chyba Volva ani dci motoru,ale problém všech vylítanejch turbodieslů.Když se sundá hadice od turba,tak se dá zavyklat s hřídelkou a když je tam velkej vakl,tak honem repas.Turbo nesmí výrazně pískat,za autem nesmí být cítit spálený olej.
Ve Volvodílech ve Cvikově mají(nebo alesopň minulý týden ještě měli) na skladě dva dci motory po bouračce.Telefon je 777331720.Nejdřív bych ale zkusil ten T6R jestli nebude stačit jen to turbo!
Přeji hodně zdaru!

#39 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 09 črc 2008 14:08
od Deshi
Zz píše:Nevím jak máš auto dlouho,ale nafta z roku 2001 bez servizky ne po prvním majiteli bude mít asi víc než 170tkm.Já Když kupoval svoji V40,tak jí bylo 2,5 roku,servizka a na tachometru 135tkm.A vedle mýho modrýho stálo stříbrný a to mělo 185000.(stejný rok)
To co se ti stalo,není rozhodně chyba Volva ani dci motoru,ale problém všech vylítanejch turbodieslů.Když se sundá hadice od turba,tak se dá zavyklat s hřídelkou a když je tam velkej vakl,tak honem repas.Turbo nesmí výrazně pískat,za autem nesmí být cítit spálený olej.
Ve Volvodílech ve Cvikově mají(nebo alesopň minulí týden ještě měli) na skladě dva dci motory po bouračce.Telefon je 777331720.Nejdřív bych ale zkusil ten T6R jestli nebude stačit jen to turbo!
Přeji hodně zdaru!
V jakým stavu jsou ty motory?? na rozebírku?? :razz:

#40 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 09 črc 2008 20:49
od Zz
joo,tak to nemůžu sloužit.Scháněl jsem tam dvouhmoťák a ve skládečku měl na zemi dvě kompletní dci

#41 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 15 črc 2008 14:59
od derek
jak to vypadá ?

já taky řešil turbo a málem 2x !! víc snad budu vědět zítra po předání...chjo, já se už tak těšíííím

držím palce, ať to není likvidační oprava a ať to netrvá dlouho

#42 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 11 zář 2008 12:09
od Petr_v40D_2001
Tak si dneska jedu pro opraveny auto, nakonec to bylo jen turbo... tak uvidim:)

Jinak cena opravy - novy turbo + tesneni + nejaka hadice, vymena pravyho predniho svetla a vymena oleje ... 41000,- kc...

#43 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 11 zář 2008 19:22
od GDPR_user
Petr_v40D_2001 píše:Tak si dneska jedu pro opraveny auto, nakonec to bylo jen turbo... tak uvidim:)

Jinak cena opravy - novy turbo + tesneni + nejaka hadice, vymena pravyho predniho svetla a vymena oleje ... 41000,- kc...
Bože lidi vy jste tak blbí: :roll: :roll: :roll:

#44 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 11 zář 2008 19:44
od jou81
Já to nechtěl komentovat, ale asi nejsem sám komu se zdá ta cena naprosto šílená :-/

#45 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 11 zář 2008 21:23
od Peťo-goalie
jou81 píše:Já to nechtěl komentovat, ale asi nejsem sám komu se zdá ta cena naprosto šílená :-/
:mrgreen: ja neviem ale nechcel som byt za somara, tak som sa radsej nepytal .. kolko stoji nove turbo inak?

#46 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 11 zář 2008 22:02
od GDPR_user
goalie píše:
jou81 píše:Já to nechtěl komentovat, ale asi nejsem sám komu se zdá ta cena naprosto šílená :-/
:mrgreen: ja neviem ale nechcel som byt za somara, tak som sa radsej nepytal .. kolko stoji nove turbo inak?
Nové turbo stojí cca 25000Kč,ale dá se sehnat i levněji.

#47 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 11 zář 2008 22:13
od Peťo-goalie
martinopel píše:
goalie píše: :mrgreen: ja neviem ale nechcel som byt za somara, tak som sa radsej nepytal .. kolko stoji nove turbo inak?
Nové turbo stojí cca 25000Kč,ale dá se sehnat i levněji.
no tak jedna rodina ma plnu chladnicku cece aspon na 3mesiace :tlesk: :palec:

#48 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 11 zář 2008 22:15
od GDPR_user
goalie píše: no tak jedna rodina ma plnu chladnicku cece aspon na 3mesiace :tlesk: :palec:
Jen nechápu,proč tito lidé nejezdí na servis ke mě. :roll:

#49 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 11 zář 2008 22:26
od Peťo-goalie
martinopel píše:
goalie píše: no tak jedna rodina ma plnu chladnicku cece aspon na 3mesiace :tlesk: :palec:
Jen nechápu,proč tito lidé nejezdí na servis ke mě. :roll:
No to vis mas blby marketing, treba zacat so super grafikou s logom VOLVO+ uplne zblbnut zakaznika hodne pojmami, ked sa nechyta tak mat ceckate svedky v okoli co pribehnu s kavou :lol:
No a cece potom vyplut fa so slovami to bola ale drina a robili sme to 5dni v kuse.. :mrgreen: strasne

#50 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 07:09
od GDPR_user
goalie píše:
martinopel píše:Jen nechápu,proč tito lidé nejezdí na servis ke mě. :roll:
No to vis mas blby marketing, treba zacat so super grafikou s logom VOLVO+ uplne zblbnut zakaznika hodne pojmami, ked sa nechyta tak mat ceckate svedky v okoli co pribehnu s kavou :lol:
No a cece potom vyplut fa so slovami to bola ale drina a robili sme to 5dni v kuse.. :mrgreen: strasne
:palec: :palec: :palec:

#51 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 11:11
od tnemec
Hele když jsou lidi ochotný zaplatit 450 Kč za namontování zadního lemu blatníku nebo 95 Kč, za to, že technik dojde do kufru s roletou a nasadí ji na místo... (a těch věcí bylo víc, kolega tady lezl po zdi a říkal, že ho v Hase už neuvidí... :-) )

#52 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 11:44
od Harry
martinopel píše:Bože lidi vy jste tak blbí: :roll: :roll: :roll:
nějak tady nevidím, že by jsi nabízel pomoc - opravu, tak proč kritizuješ :?:

#53 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 12:10
od Peťo-goalie
Harry píše:
martinopel píše:Bože lidi vy jste tak blbí: :roll: :roll: :roll:
nějak tady nevidím, že by jsi nabízel pomoc - opravu, tak proč kritizuješ :?:
Musim sa ho zastat:

tel.+420775/148152
http://www.svedsketanky.cz
Myslim ze drviva vacsina forumovo starsich uzivatelov vie ze Martin je aj mechanik a skvely zvarac.
Ak by ho s tym oslovil, tak verim ze by mu to spravil

#54 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 12:16
od koch
goalie píše: Myslim ze drviva vacsina forumovo starsich uzivatelov vie ze Martin je aj mechanik a skvely zvarac.
a skáče... a skáče rád :mrgreen:

#55 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 12:17
od Peťo-goalie
koch píše:
goalie píše: Myslim ze drviva vacsina forumovo starsich uzivatelov vie ze Martin je aj mechanik a skvely zvarac.
a skáče... a skáče rád :mrgreen:
Hmm dovysvetluj mne nevzdelanemu kto skace a kam skace? a preco skace? nerozumiem fakt som asi debil :o

#56 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 12:30
od Harry
goalie píše: Musim sa ho zastat:

tel.+420775/148152
http://www.svedsketanky.cz
Myslim ze drviva vacsina forumovo starsich uzivatelov vie ze Martin je aj mechanik a skvely zvarac.
Ak by ho s tym oslovil, tak verim ze by mu to spravil
dobře. a když sem přijde někdo nový, automaticky má vědět, kdo je tady mechanik??
možná mu Martin psal a nabízel přes SZ, ale nejsem o tom přesvědčený.
kdyby mu v začátku topicu nabízel pomoc, mlčím. ale označovat někoho, že je blbý, protože si nenechal udělat opravu u něj?? :roll:

#57 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 12:33
od Peťo-goalie
Harry píše:
goalie píše: Musim sa ho zastat:

tel.+420775/148152
http://www.svedsketanky.cz
Myslim ze drviva vacsina forumovo starsich uzivatelov vie ze Martin je aj mechanik a skvely zvarac.
Ak by ho s tym oslovil, tak verim ze by mu to spravil
dobře. a když sem přijde někdo nový, automaticky má vědět, kdo je tady mechanik??
možná mu Martin psal a nabízel přes SZ, ale nejsem o tom přesvědčený.
kdyby mu v začátku topicu nabízel pomoc, mlčím. ale označovat někoho, že je blbý, protože si nenechal udělat opravu u něj?? :roll:
Hmm to je blbost, podla mna tym len chcel poukazat na predrazenie danej opravy. Ked nove turbo stoji polovicu, tak zbytok je cena za pracu, a 20tis Kč za vymenu turba je super nie?

#58 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 12:38
od koch
goalie píše:
koch píše: a skáče... a skáče rád :mrgreen:
Hmm dovysvetluj mne nevzdelanemu kto skace a kam skace? a preco skace? nerozumiem fakt som asi debil :o
to je len taka fraza...

#59 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 12:40
od Harry
nevíme o tom vůbec nic, tak proč ho hodnotíme??
měl problém s autem, ptal se tady co s tím, nikdo nic. sehnal si opravu jinde, nejspíš v autorizáku, takže má na všechno papír a při případném prodeji se o něj může opřít. to je všechno. osobně se mi příčí někoho hodnotit slovem blbý.
ale zřejmě je chyba ve mně. končím diskuzi.

#60 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 12:44
od Peťo-goalie
Harry píše:nevíme o tom vůbec nic, tak proč ho hodnotíme??
měl problém s autem, ptal se tady co stím, nikdo nic. sehnal si opravu jinde, nejspíš v autorizáku, takže má na všechno papír a při případném prodeji se o něj může opřít. to je všechno. osobně se mi příčí někoho hodnotit slovem blbec.
ale zřejmě je chyba ve mně. končím diskuzi.
Ok nikto tu nerobi z nikoho blbca ci ano? Skoda ze dotycny nenapisal viac podrobnosti, ako kde s tym bol a kto presne to robil a co mu presne nauctovali, kolko NH atd.
A pokial si pamatam tak pomoc mu ponukali, aj rady.

#61 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 12:54
od johnyS60
goalie píše:
Harry píše:nevíme o tom vůbec nic, tak proč ho hodnotíme??
měl problém s autem, ptal se tady co stím, nikdo nic. sehnal si opravu jinde, nejspíš v autorizáku, takže má na všechno papír a při případném prodeji se o něj může opřít. to je všechno. osobně se mi příčí někoho hodnotit slovem blbec.
ale zřejmě je chyba ve mně. končím diskuzi.
Ok nikto tu nerobi z nikoho blbca ci ano? Skoda ze dotycny nenapisal viac podrobnosti, ako kde s tym bol a kto presne to robil a co mu presne nauctovali, kolko NH atd.
A pokial si pamatam tak pomoc mu ponukali, aj rady.
ahoj, takisto som tu novy na fore. som aj na dalsich 4 automobilovych forach a tu mi to pride co sa tyka vztahu "starych" a novych uzivatelov fora nie uplne idealne. myslim ze nie je dobre niekoho nazyvat blbym atd...hlavne ked ten clovek ma v nazve prispevku HELP!!! velkymi pismenami. teda ak tu je sikovny opravca preco to nedal verejne najavo. aj ja naprikad potrebujem spravit nejake veci na aute. to tu mam kazdemu do PM pisat ci nahodou neni mechanik a pripadne klikat na vsetky weby co su uvedene v podpisoch, ci to neni nahodou servis? (na offroad fore je napriklad "Vzajemna pracovni pomoc" alebo "Nabídky výrobců, úpravců, prodejců offroad techniky" kde sa prezentuju upravci, servisy atd.
Potom je to aj pre novacka lepsie sa orientovat a hladat pomoc...
je aj tu sekcia "Firmy & kontakty" ale neni to prehladne.

#62 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 12:56
od Harry
goalie píše:A pokial si pamatam tak pomoc mu ponukali, aj rady.
tak si to pročti od začátku.
nemá cenu to řešit. jen si myslím, že už se tady znovu neukáže. když žádal o pomoc, tak nic a když dal vědět jak to vyřešil, tak ...
dost už. 8)

#63 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 12:59
od Peťo-goalie
Harry píše:
goalie píše:A pokial si pamatam tak pomoc mu ponukali, aj rady.
tak si to pročti od začátku.
nemá cenu to řešit. jen si myslím, že už se tady znovu neukáže. když žádal o pomoc, tak nic a když dal vědět jak to vyřešil, tak ...
dost už. 8)
Ok presiel som to od zaciatku a suhlasim. Ale mozno sa z toho pouci a v buducnosti uz bude viac obozretny. Bohuzial ludia sa ucia na vl. chybach aj ja -ale co tyka auta uz som zaskoleny :lol:

#64 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 17:43
od libre
goalie píše:Hmm to je blbost, podla mna tym len chcel poukazat na predrazenie danej opravy. Ked nove turbo stoji polovicu, tak zbytok je cena za pracu, a 20tis Kč za vymenu turba je super nie?
Vychází mi to trochu jinak: turbo - 25 tisíc, originál světlo - 5 tisíc, olej - cca tisíc a to těsnění taky asi nebylo víc než tisíc. Suma sumárum 32 tisíc. Cena opravy 41 tisíc. Na práci tudíž zbývá 9 tisíc a ne dvacet. :?

#65 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 20:38
od Peťo-goalie
libre píše:
goalie píše:Hmm to je blbost, podla mna tym len chcel poukazat na predrazenie danej opravy. Ked nove turbo stoji polovicu, tak zbytok je cena za pracu, a 20tis Kč za vymenu turba je super nie?
Vychází mi to trochu jinak: turbo - 25 tisíc, originál světlo - 5 tisíc, olej - cca tisíc a to těsnění taky asi nebylo víc než tisíc. Suma sumárum 32 tisíc. Cena opravy 41 tisíc. Na práci tudíž zbývá 9 tisíc a ne dvacet. :?
;-) ok svetlo som si nevsimol inak preco sa menilo?? :shock:
na autorizovany servis asi normalna cena. Preto do autoriz. moc nechodim

#66 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 12 zář 2008 23:09
od marra
goalie píše:
libre píše: Vychází mi to trochu jinak: turbo - 25 tisíc, originál světlo - 5 tisíc, olej - cca tisíc a to těsnění taky asi nebylo víc než tisíc. Suma sumárum 32 tisíc. Cena opravy 41 tisíc. Na práci tudíž zbývá 9 tisíc a ne dvacet. :?
;-) ok svetlo som si nevsimol inak preco sa menilo?? :shock:
na autorizovany servis asi normalna cena. Preto do autoriz. moc nechodim
protože světlo chtěl vyměnit, k tomu se měnila hadice saní od filtru k turbu protože byla roztrhana, cenu nevim přesně ale cca 5000,-
vyčistit komplet saní od oleje, pročistit chladič vzduchu protože byl plny oleje.... chlapci chlapci dělate ukvapeny zavěry a nazívate lidi blbci aniž by jste věděli podrobnosti...... :palec: :palec: :palec:

#67 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 16 zář 2008 19:57
od Petr_v40D_2001
Tak jste se tu pekne pohadali:)

No kazdopadne, na fakture to celkem sedi... turbo 23, tlakova hadice 4000 pak mraky tesneni a ruznejch dalsich veci a svetlo za 5, cena nakonec 39..., prace tusim nekde kolem 7500

jen to svetlo jeste poresim, dali mi tam novy, chtel jsem vymenit jen sklo... ted to auto vypada jak po bouracce... leva strana kristal, prava strana lehce slepa a spinava...

Jinak, dal jsem to do t6r, tusim ze se tu nekde pohybuje i nekdo odtamtud, protoze kdyz jsem tam tenkrat volal, tak uz se mi smal, ze cetl moje prispevky:)

#68 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 16 zář 2008 21:54
od GDPR_user
Petr_v40D_2001 píše:Tak jste se tu pekne pohadali:)

No kazdopadne, na fakture to celkem sedi... turbo 23, tlakova hadice 4000 pak mraky tesneni a ruznejch dalsich veci a svetlo za 5, cena nakonec 39..., prace tusim nekde kolem 7500

jen to svetlo jeste poresim, dali mi tam novy, chtel jsem vymenit jen sklo... ted to auto vypada jak po bouracce... leva strana kristal, prava strana lehce slepa a spinava...

Jinak, dal jsem to do t6r, tusim ze se tu nekde pohybuje i nekdo odtamtud, protoze kdyz jsem tam tenkrat volal, tak uz se mi smal, ze cetl moje prispevky:)
Tak to je potom jiná,pokud je tam speciální hadice za 4000 atd tak je to o něčem jiném,prosím přijmi mou omluvu. ;-)

#69 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 16 zář 2008 22:18
od Peťo-goalie
Petr_v40D_2001 píše:Tak jste se tu pekne pohadali:)

No kazdopadne, na fakture to celkem sedi... turbo 23, tlakova hadice 4000 pak mraky tesneni a ruznejch dalsich veci a svetlo za 5, cena nakonec 39..., prace tusim nekde kolem 7500

jen to svetlo jeste poresim, dali mi tam novy, chtel jsem vymenit jen sklo... ted to auto vypada jak po bouracce... leva strana kristal, prava strana lehce slepa a spinava...

Jinak, dal jsem to do t6r, tusim ze se tu nekde pohybuje i nekdo odtamtud, protoze kdyz jsem tam tenkrat volal, tak uz se mi smal, ze cetl moje prispevky:)
Vymen aj druhy svetlomet a je to

#70 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 17 zář 2008 00:01
od marra
Petr_v40D_2001 píše: tusim ze se tu nekde pohybuje i nekdo odtamtud, protoze kdyz jsem tam tenkrat volal, tak uz se mi smal, ze cetl moje prispevky:)
to jsem byl ja, ale nesmal jsem se ve zlym :mrgreen: :mrgreen: :palec:

#71 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 17 zář 2008 12:52
od Petr_v40D_2001
Ja to neberu ve zlym, uz na to vzpominam jako na usmevnou prihodu "z mladi" :))
Kdy se muzu zastavit na ty svetla? A kterej ty vlastne jsi? Ales, Filip?

#72 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 17 zář 2008 14:34
od marra
ani jeden :mrgreen:

#73 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 17 zář 2008 14:37
od Harry
nejsi vrátnej od vstupu do areálu?? :mrgreen: :lol: :mrgreen:

#74 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 17 zář 2008 15:46
od Petr_v40D_2001
Tak to teda nevim, postupne jsem se tam bavil asi s kazdym, tak nevim kam si te zaradit:)

#75 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 17 zář 2008 17:38
od hermanson
Neco podobneho se nam na forme kdysi prihodilo na F12 volvu,tahaci navesu.Sofer to na place nastartoval,neco v tom zarachtalo a motor sel nezadrzitelne do otacek.Asi po pul minute vylitla prvni ojnice a kusy pistu blokem ven.Ten sofer dokonce vyrval i hadice z nadrze ve snaze zachranit neco.Firemni technik tvrdil,ze se zblaznilo vstrikovaci cerpadlo,ale skutecnou pricinu jsem se nikdy nedozvedel.Auto uz se neopravovalo--stalo se zdrojem nahradnich dilu!

#76 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 17 zář 2008 18:19
od Petr_v40D_2001
Tak to bude ono... jedina bezpecna zachrana je vrazit tricko do trubice sani vzduchu... da se prej zastavit i pres rychlost, ale to je o spojku/prevodovku

#77 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 03 říj 2008 23:52
od dali
Deshi píše:A ted by mě docela zajímalo, jak tomuhle rozumě předcházet???
:shock:
Pravidelně měnit olej. Max po 15tkm a dlabat na longlife a podobný výmysly. U rencků to tyhle motory dělaly naprosto běžně. Teď se mi to nechce hledat, ale v tý poradně na Tipcars o tom byla řeč. V nějakým renault servisu prej visí cedule, že doporučujou zkrátit interval výměny oleje na 15tkm. údajně je to celý díky dlouhýmu intervalu špinavým olejem, díky kterýmu se vydírá lágr turba, udělá se tam vůle a už to jede... 2 mý kámoši co s tím maj rozsáhlý zkušenosti tuším jeden 3 a druhej 5 turb na renckovi dci během 150tkm říkali, že to nepřijde jako blesk z čistýho nebe. Nejdřív začne hučet turbo pak se ti začne špinit zadek auta jak je mastnej od oleje no a pak to někde pořádně ohřeješ na dálnici.... :twisted:
Ondra. píše:jo o tomhle jsem čet na jiných fórech, stává se to dCi motorům. Protrhne se nějaká membrána a a do spalování jde všechen olej
Membrána je podle mě blbost. Nebo to určitě neni prvotní příčina. Podle mě to tahá olej vylágrovaným ložiskem, ten se pak nahromadí v mezichladiči a pak si ho to lokne..

#78 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 říj 2008 21:18
od Dzambor
Lachtan píše:Zastavit, zařadit 5ku, sešlápnout brzdu a pustit spojku.
Pakliže jsi nechal motor dovyžrat olej až do samochcípnutí, tak je motor total death :mad:
zavolej do http://www.t6r.cz , ale obávám se, že ti asi neporadí nic jiného než já - začni shánět nový motor.... :?

upřímnou soustrast :?

a neznici sa spojka resp. prevodovka tymto sposobom? lebo ked motor vytaca do otacok zaradi tam rychlost a pusti spojku tak to musi byt dobry tlak na ozubenie. Aby potom niekomu nevyletela prevodovka cez zatvorenu kapotu do vzduchu. :roll:

#79 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 říj 2008 21:53
od Ondra.
Dzambor píše:
a neznici sa spojka resp. prevodovka tymto sposobom? lebo ked motor vytaca do otacok zaradi tam rychlost a pusti spojku tak to musi byt dobry tlak na ozubenie. Aby potom niekomu nevyletela prevodovka cez zatvorenu kapotu do vzduchu. :roll:
Ono v tu chvíli už není úniku a tenhle způsob je nejmíň bolestivej

#80 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 říj 2008 22:11
od Lachtan
Dzambor píše:a neznici sa spojka resp. prevodovka tymto sposobom? lebo ked motor vytaca do otacok zaradi tam rychlost a pusti spojku tak to musi byt dobry tlak na ozubenie. Aby potom niekomu nevyletela prevodovka cez zatvorenu kapotu do vzduchu. :roll:
převodovka určitě ne, maximálně načneš spojku (a i to považuji za nepravděpodobné). Ale když vezmeš v úvahu co tímto zákrokem zachráníš, tak být tebou spojku vůbec neřeším - důležité je zareagovat včas. 8)

#81 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 06 říj 2008 22:55
od dali
Lachtan píše:
Dzambor píše:a neznici sa spojka resp. prevodovka tymto sposobom? lebo ked motor vytaca do otacok zaradi tam rychlost a pusti spojku tak to musi byt dobry tlak na ozubenie. Aby potom niekomu nevyletela prevodovka cez zatvorenu kapotu do vzduchu. :roll:
převodovka určitě ne, maximálně načneš spojku (a i to považuji za nepravděpodobné). Ale když vezmeš v úvahu co tímto zákrokem zachráníš, tak být tebou spojku vůbec neřeším - důležité je zareagovat včas. 8)
Mno pořád mi vychází jako nejvýhodnější varianta strhnout ze sebe/někoho jinýho to tričko a narvat ho do sání. Pravda, chce to trochu vědět co kde pod kapotou máš. I kdybys měl vycvakat dekl od airboxu tak se to podle mě v tom fofru dá. Navíc je to jediná možnost jak umlčet i automat...

Tak mě napadá, když se začne automat za jízdy nekontrolovatelně vytáčet, dá se tam vůbec vrazit neutrál, když je auto v pohybu?

#82 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 07 říj 2008 10:50
od Petr_v40D_2001
jojo, neutral jsem tam dal... to bylo to posledni :lol:

#83 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 07 říj 2008 23:28
od Lachtan
dali píše:Mno pořád mi vychází jako nejvýhodnější varianta strhnout ze sebe/někoho jinýho to tričko a narvat ho do sání. Pravda, chce to trochu vědět co kde pod kapotou máš. I kdybys měl vycvakat dekl od airboxu tak se to podle mě v tom fofru dá. Navíc je to jediná možnost jak umlčet i automat...
Jo kamaráde, tak to jsem na tebe zvědavý jak moc budeš v ten okamžik odvážný :D (pochopitelně ti to v žádném případě nepřeju) - navíc tímto způsobem pouze omezíš (ale rozhodně strikktně nezavřeš) přívod vzduchu a o to víc se ti tam bude dostávat toho oleje - buď se motor ještě více "rozjede", nebo nasaje tolik oleje najednou, že dojde k hydraulickému rázu - v obouch případech je motor na vyhození :?

#84 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 08 říj 2008 15:28
od dali
Lachtan píše:Jo kamaráde, tak to jsem na tebe zvědavý jak moc budeš v ten okamžik odvážný :D (pochopitelně ti to v žádném případě nepřeju) - navíc tímto způsobem pouze omezíš (ale rozhodně strikktně nezavřeš) přívod vzduchu a o to víc se ti tam bude dostávat toho oleje - buď se motor ještě více "rozjede", nebo nasaje tolik oleje najednou, že dojde k hydraulickému rázu - v obouch případech je motor na vyhození :?
Já sem sice jen blbej ekonom, ale z toho mála fyziky co se mi kdy ve škole dostalo, si pamatuju, že k hoření potřebuješ kyslík a jeho nejlíp dostupným zdrojem je vzduch. Dál si eště něco pamatuju o ideální směsi benzín/vzduch pro dokonalý prohoření. Určitě bude existovat i ideální poměr vzduch/olej u rozdováděnýho ropáka. A motor točí a bere si oleje právě tolik, kolik udejchá. Tím že motoru ubereš vzduch se otáčky sníží, protože tím rozhodíš poměr olej/vzduch na míň výhodnou hodnotu a motor se začne dusit. Dál si matně pamatuju, že když jsem byl puberťák i věkem, montovalo se na spalovací motory jednoduchý zařízení zvaný karburátor, který mělo často fíčuru zvanou škrtící klapka. Když si škrtící klapku otevřel otáčky se zvýšily, když si jí zavřel otáčky se snížily...
A vůbec proč vyhazuješ peníze za auto s turbem a nekoupíš si nějaký s pořádnou klapkou, kterou když zavřeš, pojede to víc :roll:

#85 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 08 říj 2008 20:18
od Lachtan
No já prostě nevěřím, že by si to tím trikem ucpal natolik, aby ten motor chcípnul - toť vše 8)
(pochopitelně - tvá teorie je správná, ale je to pouze teorie)

#86 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 08 říj 2008 20:53
od selap
Lachtan píše:No já prostě nevěřím, že by si to tím trikem ucpal natolik, aby ten motor chcípnul - toť vše 8)
(pochopitelně - tvá teorie je správná, ale je to pouze teorie)
Obávám se,že se mylíš,ucpání sání opravdu motor zastaví.Pracuju s motory ktreré jsou takovou klapkou na nouzový stop vybaveny.
Taky někdy můžeš zkusit ucpat sání rukou,moc to nepotřebuje aby to začlo zdechat.
Spíš kdo bude tak odvážná školačka a půjde k tomu rozdováděnému motoru:)

#87 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 08 říj 2008 21:08
od jarek.krizan
Nemyslím, že se motor po ucpání roztočí víc, ale pořád to neřeší problém nasátého oleje z labyrintů turba a tím vznik nestlačitelné vrstvy oleje ve spalovacím prostoru, což zapříčiní jeho destrukci. Ovšem viděl jsem to jen jednou a bylo to u Isuzu a byla to taková pecka, že měrka na olej zůstala zapíchlá v tapecu.

#88 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 08 říj 2008 21:13
od dali
Nebo pokud se ti podaří vyrvat jednu z hadic od airboxu (vstupní/výstupní)... když jí ostře ohneš/zlomíš, tak to podle mě ucpeš dostatečně.

#89 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 08 říj 2008 21:24
od dali
jarek.krizan píše:Nemyslím, že se motor po ucpání roztočí víc, ale pořád to neřeší problém nasátého oleje z labyrintů turba a tím vznik nestlačitelné vrstvy oleje ve spalovacím prostoru, což zapříčiní jeho destrukci. Ovšem viděl jsem to jen jednou a bylo to u Isuzu a byla to taková pecka, že měrka na olej zůstala zapíchlá v tapecu.
Nejsem si jistej, jestli tam jsou na to podmínky, aby si motor než ho zadusíš stihnul nasát tolik oleje, aby to vytvořilo stěnu v jednom z válců. Docela by mě to zajímalo.

#90 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 08 říj 2008 21:33
od jarek.krizan
dali píše:
jarek.krizan píše:Nemyslím, že se motor po ucpání roztočí víc, ale pořád to neřeší problém nasátého oleje z labyrintů turba a tím vznik nestlačitelné vrstvy oleje ve spalovacím prostoru, což zapříčiní jeho destrukci. Ovšem viděl jsem to jen jednou a bylo to u Isuzu a byla to taková pecka, že měrka na olej zůstala zapíchlá v tapecu.
Nejsem si jistej, jestli tam jsou na to podmínky, aby si motor než ho zadusíš stihnul nasát tolik oleje, aby to vytvořilo stěnu v jednom z válců. Docela by mě to zajímalo.
taky by mě to nikdy normálně nenapadlo, ale utržené hlavové šrouby, prohnutá hlava, ohnuté ojnice a přitom neorazítkované ventily a spousta oleje mě přiměly na tuto myšlenku. O co by se jinak motor zastavil, když se klasicky nepotkal ?

#91 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 08 říj 2008 21:35
od Lachtan
selap píše:Obávám se,že se mylíš,ucpání sání opravdu motor zastaví.
mýlím/nemýlím - samozřejmě, že ucpáním sání se motor zastaví - otázka zní: opravdu na to stačí kus hadru ???
(navíc - mýliti se je nejenom lidské, ale i lachtaní 8) )
selap píše:Pracuju s motory ktreré jsou takovou klapkou na nouzový stop vybaveny.
To je ale trošku něco jiného, oproti tričku 8)
selap píše:Taky někdy můžeš zkusit ucpat sání rukou,moc to nepotřebuje aby to začlo zdechat.
Naposled jsem to zkoušel na motoru z Tatry 138 a málem mě to protáhlo vzduchovým filtrem :twisted:
selap píše:Spíš kdo bude tak odvážná školačka a půjde k tomu rozdováděnému motoru:)
No a tady jsme u toho - už vidím, jak Dali strká odvážné pačmáky k motoru, který točí až za červený a jen jen vzlétnout a cvaká klipsy na airboxu :twisted: :twisted: :twisted:

#92 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 08 říj 2008 21:51
od jarek.krizan
Lachtan píše:No a tady jsme u toho - už vidím, jak Dali strká odvážné pačmáky k motoru, který točí až za červený a jen jen vzlétnout a cvaká klipsy na airboxu :twisted: :twisted: :twisted:
Hodně slušný adrenalin, když si uvědomím, že ani otáčkoměr v takovém případě nestačí .

#93 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 08 říj 2008 22:08
od dali
Lachtan píše:No a tady jsme u toho - už vidím, jak Dali strká odvážné pačmáky k motoru, který točí až za červený a jen jen vzlétnout a cvaká klipsy na airboxu :twisted: :twisted: :twisted:
Jenž Dali je uvědomělej majitel vozidla s okrajovými znalostmi techniky, takže pokud by mu hučelo turbo, asi by s tím chvíli jezdil, ale jakmile by mu to začalo cintat olej na zadní sklo, asi by s tim koukal něco udělat....

#94 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 09 říj 2008 00:25
od Lachtan
dali píše:
Lachtan píše:No a tady jsme u toho - už vidím, jak Dali strká odvážné pačmáky k motoru, který točí až za červený a jen jen vzlétnout a cvaká klipsy na airboxu :twisted: :twisted: :twisted:
Jenž Dali je uvědomělej majitel vozidla s okrajovými znalostmi techniky, takže pokud by mu hučelo turbo, asi by s tím chvíli jezdil, ale jakmile by mu to začalo cintat olej na zadní sklo, asi by s tim koukal něco udělat....
Dali je (předpokládám) rozumný běloch, který nenechá dojít věci tak daleko a do této debaty zasahoval pouze z důvodu intelektuálního cvičení 8)

#95 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 09 říj 2008 01:04
od GDPR_user
Jak to tady pročítám,chtěl bych vidět,jak rychle stihnete vylézt z auta otevřít kapotu,odmontovat filtr a nacpat do sání tričko.
Uvědomte si,že otáčky vyletí do maxima během sekundy,takže opravdu jediné řešení vidím v udušení přes rychlost.

#96 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 09 říj 2008 02:34
od dali
martinopel píše:Jak to tady pročítám,chtěl bych vidět,jak rychle stihnete vylézt z auta otevřít kapotu,odmontovat filtr a nacpat do sání tričko.
Uvědomte si,že otáčky vyletí do maxima během sekundy,takže opravdu jediné řešení vidím v udušení přes rychlost.
Koukni se na tu X5 v odkazu na začátku topiku... Jenom na tom videu to trvá minutu, než se zastaví a to určitě neni zabíraný od začátku. Řekněme, že auto je automat, a nemůžeš nic jinýho dělat než zablokovat sání. Minuta je dlouhá doba, když stojíš a čekáš, kdy už se to sakra zastaví nebo rozlítne. Ten airbox jsem psal s ohledem na ty, kdo nevědí kde jim ústí hadice od sání. Jinak samozřejmě vyškubnout hadici a zlomit, nebo ucpat...

#97 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 09 říj 2008 13:01
od selap
Když se to roztočí,tak bát se hydr.rázu je zbytečný.Za 1 minutu se toho dá stihnout hodně,ale jsme tak duchapřítomní?
Pro Lachtana-zastavit ucpáním se dá i turbína na Airbusu,ale tam bych to rozhodně vlastním tělem nedělal. :)

#98 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 09 říj 2008 18:24
od dali
Lachtan píše:
selap píše:Taky někdy můžeš zkusit ucpat sání rukou,moc to nepotřebuje aby to začlo zdechat.
Naposled jsem to zkoušel na motoru z Tatry 138 a málem mě to protáhlo vzduchovým filtrem :twisted:
Že si rovnou nezkoušel rukou zastavit tu chladící vrtuli, když seš takovej trvďák :mrgreen:
Zkoušet holýma rukama udusit 12L motor, je trochu o něčem jiným než když to zkoušíš u dvoulitrový sekačky 8)

#99 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 09 říj 2008 20:26
od Lachtan
selap píše:Pro Lachtana-zastavit ucpáním se dá i turbína na Airbusu,ale tam bych to rozhodně vlastním tělem nedělal. :)
Jo - už jsem viděl video, jak se dělá sekaná z balikáře :D

#100 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 11 říj 2008 12:43
od hermanson
Lachtan ma asi pravdu,ze ucpani sani mozna nebude stacit na zachranu.Napada mne jakej asi bude mit ten motor dobeh ze setrvacnosti kdyz bude bez komprese a bude vytocenej treba na 5-6t otacek.Pak ho bude brzdit uz jen ten olej.
P.S.Jinak jste to tu rozebrali pekne,ALE vetsina z vas uz videla motor rozebranej a vi jak funguje.Co se ,ale bude dit kdyz se neco takoveho prihodi neci manzelce bez vasi pritomnosti :lol: :lol: :lol: To by pak asi byly opravdu "pisty pod kapotou"!

#101 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 16 srp 2009 21:09
od Dzambor
tak kto ma manzelku a jadzi autom, prejde povinnym cvicenim ako zastavit motor ked nejde zhasnut :D

#102 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 17 srp 2009 00:03
od Guru
Tzv. "Diesel runaway" je stara znama vec, a nemusi ten motor mat ani turbo aby sa to stalo... ale častejšie sa to stava s turbom, preto nikdy netreba prekročit olejovu max. rysku!

Auta zn. Renault Laguna velmi radi spachaju samovraždu tymto sposobom, zvlašt tie novšie od roku 2005 nahor.

Ale unikatne je Petr_v40D_2001, že ten tvoj motor to prežil a bolo treba len turbo vymenit, to je asi ojedinely pripad.

#103 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 23 srp 2009 19:49
od jogin3
Tak na to koukam. Tohle rozhodi kazdyho normalniho cloveka, nikoho v tu dobu nenapadne zaradit a nechat to zdechnout nebo jeste jit pod kapotu a cpat nekam triko :bad: , jako jenom se modlim aby se me tohle nikdy nestalo. Uz se me jednou stalo, ze sem si vysal auto a spatne nandal koberecek a pri seslapnuti plynu me tam ten plyn o ten koberecek zustal, presne tahle situace me bleskla hlavou, ze me zacal motor zrat olej, no byl sem na nervi, pak sem zjistil ze mam plyn na podlaze a nakonec ze je pod kobereckem, ktery sem nohou oddelal a byl klid, tohle se asi stalo behem 10sekund, bylo to hrozny.

jinak jaka pravdepodobnost je, ze se to stane u benzinu? Me to turbo si tak 1L oleje za 2mesice jezdeni coz je asi 2000Km veme. malinko si i pri vyssich otackach na dvojku nebo trojku zakouri, takze nerad by jsme zazil tuto situaci.

#104 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 23 srp 2009 22:25
od Lachtan
jogin3 píše:...jinak jaka pravdepodobnost je, ze se to stane u benzinu? ...
téměř nulová - tohle se hlavně týká dieselů 8)

#105 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 24 srp 2009 16:14
od jogin3
Dobry, turbo jeste nemusim menit :Yahoo!: :green:

#106 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 24 srp 2009 22:58
od Deshi
jogin3 píše:Dobry, turbo jeste nemusim menit :Yahoo!: :green:
to nikdy nevíš :twisted:

#107 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 29 srp 2009 09:30
od jogin3
No , zatim me to olej nezere, sani je suchy, zatah to ma dobry. ja myslim ze turbo jeste par tisic Km da. (Doufam) :good:

#108 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 07 zář 2009 03:18
od marra
Jones píše:Stalo se mi něco podobného, po koupi vozu jsem ujel 200 km a praskla mi vložka válce, takže novej motor Renult, byla to sháňka na 3 měsíce, nakonec jsem ho sehnal za 16 000 Kč, do dneška slouží( zatím dobře), po výměně motoru a po ujetí dalších 500 Km z motoru vystříkne olej, otáčky do maxima, jen to bouchnout, přes 2 jsem zastavil,vylítlo turbo, olej se dostal do motoru a tak jsem myslel, že je konec a ejhle nebyl, koupil jsem repasované turbo i s výměnou za 12 000 a po ujetí dalších 500 Km mi odešelkloub na polose za dalších 12 000 i s prací jsem ho vyměnil, teď na auto nedám dopustit,jezdí spolehlivě.
Takže to je Volvo?
ne to je RENAULT :jaj: :crazy:

#109 Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Napsal: 04 dub 2011 17:49
od BaDDog
U manualu je to skapanie cez kvalt...
Ale u automatu mi poradili, že ak by sa toto stalo tak ucpat niečim nasavanie... ina rada u automatu neni..