Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
honzi2
Offline
Příspěvky: 25
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Střezetice
Vůz: Ford Galaxy 2015

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od honzi2 »

Pojí se 8st. automat automaticky s novými motory s adblue ?

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Romulusw »

U benzínu ne :wink:

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 903
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Thor123 »

Ani u nafty ne. D3 má šestikvalt.
Naopak benzínové B3 mají často už sedmikvaltové DCT které umí plachtit s vypnutým motorem.
T2/3 mají též sestikvalty.

Ideální pomůcka je, že vše co je D4/T4/B4 a výš je osmikvalt s hydroměničem.

Jistota je si to zkontrolovat dle VIN.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od lkopcansky »

D3 má šestikvalt
Neplatí to u XC60 D3 110 kW do roku 2017. Ta má 8 stupen ale zas nemá adblue
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 903
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Thor123 »

Proto píšu, že je lepší si to zkontrolovat dle VIN.
Třeba V90 D3 AWD je jen SW podladěná biturbo D4 a má taky 8mi kvalt.
Jsou takovéto malé výjimky a VIN je jistota.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

honzi2
Offline
Příspěvky: 25
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Střezetice
Vůz: Ford Galaxy 2015

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od honzi2 »

Díky za vysvětlení

honzi2
Offline
Příspěvky: 25
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Střezetice
Vůz: Ford Galaxy 2015

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od honzi2 »

Tak nevím pro co se rozhodnout. Vybírám už dlouho pročítám celej internet a ptám se každého a do půl roku bych to chtěl rozhodnout. V90 nebudu mít na denní ježdění. Takže nafta nedává smysl to vím, ale je největší výběr. I přesto bych D3 nebo D4 automat 8°. Koukám i na T4 pár se jich najde. Řeším spíše spolehlivost v porovnání nafta vs. benzín. S čím budou nejmenší starosti. Kdo to ví odpoví?

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od hajnej »

Ber benzín.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Mjan12
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 6 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Odrou
Vůz: Peugeot 407

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Mjan12 »

Ahojte. Rád bych se přidal do Volvo komunity. Ještě nejsem plně rozhodnutý jestli V60/90, ale jsem téměř rozhodnut že si pro něj zaletím/zajedu do Švédska. Chtěl jsem se zeptat jestli je u V90 D3 “slabá”? Nebudu to auto mít na žádnou divočinu, ale občas bych s těmi 2,5 tunami něco chtěl předjet.
Předem díky za odpověď

xSam
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1344
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od xSam »

Za mě je i D5 na to auto slabá.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1122
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Tom0 »

D3 je fakt málo, chce to hledat alespoň D4... :)
Vím o čem mluvím, D3 jsem měl rok a teď půl roku D4. :wink:
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Mjan12
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 6 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Odrou
Vůz: Peugeot 407

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Mjan12 »

Děkuji za odpovědi.
U V60 je to taky málo nebo už použitelné?
Vím, že k Volvu víc sedí ty nafťáky, ale dost začínám uvažovat o benálu. V SW jich je poměrně dost

Dural8
Offline
Příspěvky: 1335
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Dural8 »

Porovnání zjednodušené - asi jsi někdy jel - Oktávka 2.0tdi 110kW 1350kg, V60 D3 110kW 1700kg, V90 D3 110kW 1750kg vše základní váha cca = nečekej zvýšenou použitelnost ani ve V60 (a Tomovo porovnání je fakt, tak to prostě je)
_________________
V60 D4

Mjan12
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 6 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Odrou
Vůz: Peugeot 407

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Mjan12 »

Ještě jednou díky.
Ale stejně začínám více uvažovat o tom benálu

Dural8
Offline
Příspěvky: 1335
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Dural8 »

Benál je fajn, jenom nepočítej, a to ani zdaleka, s naftovou spotřebou. 8,5 vs 6,5 s tím, že když se u benzínu budeš hodně ovládat, dáš to od 7,5 a když se u nafty budeš ovládat, tak to umí od 5,5 i trochu méně...

(když najedeš třeba 30t km ročně, bude to rozdíl na palivu při současných cenách něco přes 20t Kč - to už je opravdu na volbě kohokoli, já si myslím, že ty D motory nejsou tak špatné, jak se tady na fóru prezentuje. A hlavně už vůbec ne v porovnání s jakoukoli konkurencí, ale samozřejmě, nic to nemění na tom, že už to nejsou motory, které dojedou k půl milionu kilometrů na první dobrou jako původní pětiválce)
_________________
V60 D4

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1122
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Tom0 »

Tady je to moje video pro porovnání D3 / D4

https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1066005#p1066005
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Mjan12
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 6 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Odrou
Vůz: Peugeot 407

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Mjan12 »

Já bych klidně šel do dieslu. Vím že ta spotřeba je tam lepší, spíš mám obavy abych ten diesel zbytečně “nezatěžoval” jelikož primárně to auto bude sloužit na jízdu do práce, což je cca 20/30 km tam a pak zpátky. Případně 50 tam a 50 zpátky. Tohle je hlavní důvod proč uvazmuji o tom benzínu.
Druhý faktor je cena oprav. Nevím jak je to teda u Vovla jestli je výrazný rozdil u opravy dieslu a benzinů.
Jsem otevřený každému názoru takže je do mě.

Dural8
Offline
Příspěvky: 1335
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Dural8 »

Diesel s volvo on call a bufíkem...30km tam a 30km zpět je pak úplně v pohodě. 50 a 50 už úplně v pohodě.
_________________
V60 D4

Mjan12
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 6 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Odrou
Vůz: Peugeot 407

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Mjan12 »

Ok takže se toho dieslu nemusím bát.
Rozohodl jsem se pro V60 2019/20/21. Takže klidně do té D4 jít můžu jo?
Hledám něco okolo 100k nájezdu. Výměna některých dílu po 100k je asi jen doporučená co? Jestli jít klidně přes těch 100k při koupi. Asi bude nejlepší projít servisní info na webech případně se doptat přímo prodejce podkud bude sdílný ne?

jergus.balaz
Offline
Příspěvky: 298
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Žiar nad Hronom
Vůz: V40CC 2013 D3

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od jergus.balaz »

Hlavne hľadaj auto, ktoré malo servisné intervaly max 15tkm.

Dural8
Offline
Příspěvky: 1335
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Dural8 »

Rozvody 120t km, dalsi nevim co mas na mysli, ze je ve 100t km doporuceno? Brzdovka? Nebo tak neco?

Jinak chapu, ze se mnou spousta lidi nebude souhlasit, ale ani auto s 30t km intervalem na olej neni nutne past, ale nesmi tech 30t km najezdit studene po meste, pak je jasne, ze i 10t km interval je moc, ac to taky uzivatel nerad slysi (v tom pripade naopak, z duvodu potreby caste vymeny oleje)…ale pokud auto jezdi normalne dalky (v Nemecku napr. 2 lete auto se 150t km) ja bych se toho nebal. Je to moje zkusenost, jak D5244t tak D4204t…zadne Jedna Pani Povidala. Nejsem bohatej, takze vyjizdim presne ty auta po prvnim (zatim se dari) majiteli v rozmezi 200-300t km do 300-400t km a ani u jednoho jsem si nemohl vybirat, zda ma nebo nema servisy po 10 ci 15t km. Oboje mely pred mym nakupem po poctivych 30t km a oboje normalne fungovaly a funguji dodnes dal…nekdo muze mit jinou zkusenost, ja mam takovou. Rozhodnuti je stejne na Tobe, ja bych se ale s bufikem a cca 15t km rocne jenom na cesty do prace, k cemuz ja pridam tak dalsich 5 na dovolenou a dalsich 5 na cestach za rodinou, tedy ve finale na 25t rocne klidne D4 nebal. Zvlast ne ve V60. Znovu opakuju, jen muj nazor na zaklade mych vlastnich zkusenosti = mych vlastnich penez.
_________________
V60 D4

tomsi
Offline
Příspěvky: 68
Registrován: 1 rok 10 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V60 II

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od tomsi »

Mjan12 píše: 27 lis 2024 15:03 Ahojte. Rád bych se přidal do Volvo komunity. Ještě nejsem plně rozhodnutý jestli V60/90, ale jsem téměř rozhodnut že si pro něj zaletím/zajedu do Švédska. Chtěl jsem se zeptat jestli je u V90 D3 “slabá”? Nebudu to auto mít na žádnou divočinu, ale občas bych s těmi 2,5 tunami něco chtěl předjet.
Předem díky za odpověď
Objektivně se podívejte na testy zrychlení. 0 - 100 za 10,2s. Dynamické třeba 50 - 120 jsem nesledoval. Je to stejné jako auta nižší třídy - octavia 1.6 tdi ma asi 11s. Všechny maloobjemové benzíny 1.0, 1.2, maloobjemové diesely do 1,6 na tom budou stejně. Navíc kvůli té hmotnosti se to asi bude ještě víc trápit v kopcích. Je to důstojné k v90? Určitě není. Nemam osobně vyzkoušeno, ale bál bych se, že v kopcích na D1 by to už při konstantní rychlosti začalo podřazovat z 8 a to u tohohle dieselu fakt člověk nechce. Do 2000 otáček to je příjemně tiché, ale poslouchat v každém kopci ječící diesel na 3000 ot se k takovému autu fakt nehodí.
Osobně mám zkušenost jen s v60 D4 Polestar 147kw a to mi přijde už parádně svižné i naložené, takže na v90 bych to bral jako hranici pro zážitek odpovídající kategorii takového volva. Naopak v případě předokolky je pro mě těch 147kw zároveň rozumné maximum, protože při běžné jízdě do 90km/h už je stejně limitem trakce předních kol, nemluvě když není úplně sucho. Určitě by vyšší výkon byl zábavnější, ale už spíš z rozmaru.
EDIT: V90 d3 vlastně nemá 8st ale 6st převodovku. No asi ví proč kvůli výkonu.

Mjan12
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 6 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Odrou
Vůz: Peugeot 407

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Mjan12 »

Hele děkuji všem moc za užitečné rady.
Ten bufík vyhřeje interiér nebo to zahřívá i motor? Nebo to jen ulehčí tomu motoru při začátku cesty? Do teď jsem jezdil staršími auty, takže nejsem si přesně jistý jak fungují nezávislé topení.

Dural8
Offline
Příspěvky: 1335
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Dural8 »

Vyhřeje motor (malý okruh), takže startuješ auto s trochu ohřátou vodou a olejem, dle budíku bych to šacoval okolo 40-50-60°C (je to na půl cesty mezi začátkem měřícího rozsahu a 90°C). Během toho se část té ohřáté vody zpracuje na zatopení v kabině, takže nastupuješ do auta bez namrzlých skel a případnou sněhovou čepici jenom setřeš. To je vedlejší benefit, ten hlavní je v tom studeném/nestudeném startu. Tedy alespoň pro mě, pro někoho to může být naopak :)
No a pak třeba když jedeš z dlouhého kopce a venku je -20°C, tak když se motor pěkně ochladí a máš požadavek na topení, bufík se zase pustí sám a tu vodu dotopí.
Kdyby jsi to hledal, tak tenhle bufík je tzv. teplovodní, ty co vyhřívají interiér (např. kamion či dodávky) se nazývají teplovzdušné. Ty foukají vzduch, ale vodu v motoru neohřívají.
Tak dobře vyber.
_________________
V60 D4

Mjan12
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 6 měsíců
Bydliště: Suchdol nad Odrou
Vůz: Peugeot 407

Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?

Příspěvek od Mjan12 »

Podle popisu bych na to nahlížel asi stejně. Tedy v první řadě je super že to zahřeje motor a pomůže mu to tak. Takže teď už je to skoro základní výbava u 60 a 90?

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé