Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Střezetice
- Vůz: Ford Galaxy 2015
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Pojí se 8st. automat automaticky s novými motory s adblue ?
-
Offline
- Příspěvky: 5576
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
U benzínu ne 

-
Offline
- Příspěvky: 905
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Ani u nafty ne. D3 má šestikvalt.
Naopak benzínové B3 mají často už sedmikvaltové DCT které umí plachtit s vypnutým motorem.
T2/3 mají též sestikvalty.
Ideální pomůcka je, že vše co je D4/T4/B4 a výš je osmikvalt s hydroměničem.
Jistota je si to zkontrolovat dle VIN.
Naopak benzínové B3 mají často už sedmikvaltové DCT které umí plachtit s vypnutým motorem.
T2/3 mají též sestikvalty.
Ideální pomůcka je, že vše co je D4/T4/B4 a výš je osmikvalt s hydroměničem.
Jistota je si to zkontrolovat dle VIN.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Neplatí to u XC60 D3 110 kW do roku 2017. Ta má 8 stupen ale zas nemá adblueD3 má šestikvalt
-
Offline
- Příspěvky: 905
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo S90 T8 Inscription
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Proto píšu, že je lepší si to zkontrolovat dle VIN.
Třeba V90 D3 AWD je jen SW podladěná biturbo D4 a má taky 8mi kvalt.
Jsou takovéto malé výjimky a VIN je jistota.
Třeba V90 D3 AWD je jen SW podladěná biturbo D4 a má taky 8mi kvalt.
Jsou takovéto malé výjimky a VIN je jistota.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone
Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Střezetice
- Vůz: Ford Galaxy 2015
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Díky za vysvětlení
-
Offline
- Příspěvky: 25
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Střezetice
- Vůz: Ford Galaxy 2015
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Tak nevím pro co se rozhodnout. Vybírám už dlouho pročítám celej internet a ptám se každého a do půl roku bych to chtěl rozhodnout. V90 nebudu mít na denní ježdění. Takže nafta nedává smysl to vím, ale je největší výběr. I přesto bych D3 nebo D4 automat 8°. Koukám i na T4 pár se jich najde. Řeším spíše spolehlivost v porovnání nafta vs. benzín. S čím budou nejmenší starosti. Kdo to ví odpoví?
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Ber benzín.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 měsíců
- Bydliště: Suchdol nad Odrou
- Vůz: Peugeot 407
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Ahojte. Rád bych se přidal do Volvo komunity. Ještě nejsem plně rozhodnutý jestli V60/90, ale jsem téměř rozhodnut že si pro něj zaletím/zajedu do Švédska. Chtěl jsem se zeptat jestli je u V90 D3 “slabá”? Nebudu to auto mít na žádnou divočinu, ale občas bych s těmi 2,5 tunami něco chtěl předjet.
Předem díky za odpověď
Předem díky za odpověď
-
Offline
- Příspěvky: 1344
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Za mě je i D5 na to auto slabá.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
-
Offline
- Příspěvky: 1122
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
D3 je fakt málo, chce to hledat alespoň D4...
Vím o čem mluvím, D3 jsem měl rok a teď půl roku D4.

Vím o čem mluvím, D3 jsem měl rok a teď půl roku D4.

_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 měsíců
- Bydliště: Suchdol nad Odrou
- Vůz: Peugeot 407
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Děkuji za odpovědi.
U V60 je to taky málo nebo už použitelné?
Vím, že k Volvu víc sedí ty nafťáky, ale dost začínám uvažovat o benálu. V SW jich je poměrně dost
U V60 je to taky málo nebo už použitelné?
Vím, že k Volvu víc sedí ty nafťáky, ale dost začínám uvažovat o benálu. V SW jich je poměrně dost
-
Offline
- Příspěvky: 1335
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Porovnání zjednodušené - asi jsi někdy jel - Oktávka 2.0tdi 110kW 1350kg, V60 D3 110kW 1700kg, V90 D3 110kW 1750kg vše základní váha cca = nečekej zvýšenou použitelnost ani ve V60 (a Tomovo porovnání je fakt, tak to prostě je)
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 měsíců
- Bydliště: Suchdol nad Odrou
- Vůz: Peugeot 407
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Ještě jednou díky.
Ale stejně začínám více uvažovat o tom benálu
Ale stejně začínám více uvažovat o tom benálu
-
Offline
- Příspěvky: 1335
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Benál je fajn, jenom nepočítej, a to ani zdaleka, s naftovou spotřebou. 8,5 vs 6,5 s tím, že když se u benzínu budeš hodně ovládat, dáš to od 7,5 a když se u nafty budeš ovládat, tak to umí od 5,5 i trochu méně...
(když najedeš třeba 30t km ročně, bude to rozdíl na palivu při současných cenách něco přes 20t Kč - to už je opravdu na volbě kohokoli, já si myslím, že ty D motory nejsou tak špatné, jak se tady na fóru prezentuje. A hlavně už vůbec ne v porovnání s jakoukoli konkurencí, ale samozřejmě, nic to nemění na tom, že už to nejsou motory, které dojedou k půl milionu kilometrů na první dobrou jako původní pětiválce)
(když najedeš třeba 30t km ročně, bude to rozdíl na palivu při současných cenách něco přes 20t Kč - to už je opravdu na volbě kohokoli, já si myslím, že ty D motory nejsou tak špatné, jak se tady na fóru prezentuje. A hlavně už vůbec ne v porovnání s jakoukoli konkurencí, ale samozřejmě, nic to nemění na tom, že už to nejsou motory, které dojedou k půl milionu kilometrů na první dobrou jako původní pětiválce)
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 1122
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Tady je to moje video pro porovnání D3 / D4
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1066005#p1066005
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1066005#p1066005
_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 měsíců
- Bydliště: Suchdol nad Odrou
- Vůz: Peugeot 407
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Já bych klidně šel do dieslu. Vím že ta spotřeba je tam lepší, spíš mám obavy abych ten diesel zbytečně “nezatěžoval” jelikož primárně to auto bude sloužit na jízdu do práce, což je cca 20/30 km tam a pak zpátky. Případně 50 tam a 50 zpátky. Tohle je hlavní důvod proč uvazmuji o tom benzínu.
Druhý faktor je cena oprav. Nevím jak je to teda u Vovla jestli je výrazný rozdil u opravy dieslu a benzinů.
Jsem otevřený každému názoru takže je do mě.
Druhý faktor je cena oprav. Nevím jak je to teda u Vovla jestli je výrazný rozdil u opravy dieslu a benzinů.
Jsem otevřený každému názoru takže je do mě.
-
Offline
- Příspěvky: 1335
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Diesel s volvo on call a bufíkem...30km tam a 30km zpět je pak úplně v pohodě. 50 a 50 už úplně v pohodě.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 měsíců
- Bydliště: Suchdol nad Odrou
- Vůz: Peugeot 407
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Ok takže se toho dieslu nemusím bát.
Rozohodl jsem se pro V60 2019/20/21. Takže klidně do té D4 jít můžu jo?
Hledám něco okolo 100k nájezdu. Výměna některých dílu po 100k je asi jen doporučená co? Jestli jít klidně přes těch 100k při koupi. Asi bude nejlepší projít servisní info na webech případně se doptat přímo prodejce podkud bude sdílný ne?
Rozohodl jsem se pro V60 2019/20/21. Takže klidně do té D4 jít můžu jo?
Hledám něco okolo 100k nájezdu. Výměna některých dílu po 100k je asi jen doporučená co? Jestli jít klidně přes těch 100k při koupi. Asi bude nejlepší projít servisní info na webech případně se doptat přímo prodejce podkud bude sdílný ne?
-
Offline
- Příspěvky: 298
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Žiar nad Hronom
- Vůz: V40CC 2013 D3
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Hlavne hľadaj auto, ktoré malo servisné intervaly max 15tkm.
-
Offline
- Příspěvky: 1335
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Rozvody 120t km, dalsi nevim co mas na mysli, ze je ve 100t km doporuceno? Brzdovka? Nebo tak neco?
Jinak chapu, ze se mnou spousta lidi nebude souhlasit, ale ani auto s 30t km intervalem na olej neni nutne past, ale nesmi tech 30t km najezdit studene po meste, pak je jasne, ze i 10t km interval je moc, ac to taky uzivatel nerad slysi (v tom pripade naopak, z duvodu potreby caste vymeny oleje)…ale pokud auto jezdi normalne dalky (v Nemecku napr. 2 lete auto se 150t km) ja bych se toho nebal. Je to moje zkusenost, jak D5244t tak D4204t…zadne Jedna Pani Povidala. Nejsem bohatej, takze vyjizdim presne ty auta po prvnim (zatim se dari) majiteli v rozmezi 200-300t km do 300-400t km a ani u jednoho jsem si nemohl vybirat, zda ma nebo nema servisy po 10 ci 15t km. Oboje mely pred mym nakupem po poctivych 30t km a oboje normalne fungovaly a funguji dodnes dal…nekdo muze mit jinou zkusenost, ja mam takovou. Rozhodnuti je stejne na Tobe, ja bych se ale s bufikem a cca 15t km rocne jenom na cesty do prace, k cemuz ja pridam tak dalsich 5 na dovolenou a dalsich 5 na cestach za rodinou, tedy ve finale na 25t rocne klidne D4 nebal. Zvlast ne ve V60. Znovu opakuju, jen muj nazor na zaklade mych vlastnich zkusenosti = mych vlastnich penez.
Jinak chapu, ze se mnou spousta lidi nebude souhlasit, ale ani auto s 30t km intervalem na olej neni nutne past, ale nesmi tech 30t km najezdit studene po meste, pak je jasne, ze i 10t km interval je moc, ac to taky uzivatel nerad slysi (v tom pripade naopak, z duvodu potreby caste vymeny oleje)…ale pokud auto jezdi normalne dalky (v Nemecku napr. 2 lete auto se 150t km) ja bych se toho nebal. Je to moje zkusenost, jak D5244t tak D4204t…zadne Jedna Pani Povidala. Nejsem bohatej, takze vyjizdim presne ty auta po prvnim (zatim se dari) majiteli v rozmezi 200-300t km do 300-400t km a ani u jednoho jsem si nemohl vybirat, zda ma nebo nema servisy po 10 ci 15t km. Oboje mely pred mym nakupem po poctivych 30t km a oboje normalne fungovaly a funguji dodnes dal…nekdo muze mit jinou zkusenost, ja mam takovou. Rozhodnuti je stejne na Tobe, ja bych se ale s bufikem a cca 15t km rocne jenom na cesty do prace, k cemuz ja pridam tak dalsich 5 na dovolenou a dalsich 5 na cestach za rodinou, tedy ve finale na 25t rocne klidne D4 nebal. Zvlast ne ve V60. Znovu opakuju, jen muj nazor na zaklade mych vlastnich zkusenosti = mych vlastnich penez.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 1 rok 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V60 II
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Objektivně se podívejte na testy zrychlení. 0 - 100 za 10,2s. Dynamické třeba 50 - 120 jsem nesledoval. Je to stejné jako auta nižší třídy - octavia 1.6 tdi ma asi 11s. Všechny maloobjemové benzíny 1.0, 1.2, maloobjemové diesely do 1,6 na tom budou stejně. Navíc kvůli té hmotnosti se to asi bude ještě víc trápit v kopcích. Je to důstojné k v90? Určitě není. Nemam osobně vyzkoušeno, ale bál bych se, že v kopcích na D1 by to už při konstantní rychlosti začalo podřazovat z 8 a to u tohohle dieselu fakt člověk nechce. Do 2000 otáček to je příjemně tiché, ale poslouchat v každém kopci ječící diesel na 3000 ot se k takovému autu fakt nehodí.Mjan12 píše: 27 lis 2024 15:03 Ahojte. Rád bych se přidal do Volvo komunity. Ještě nejsem plně rozhodnutý jestli V60/90, ale jsem téměř rozhodnut že si pro něj zaletím/zajedu do Švédska. Chtěl jsem se zeptat jestli je u V90 D3 “slabá”? Nebudu to auto mít na žádnou divočinu, ale občas bych s těmi 2,5 tunami něco chtěl předjet.
Předem díky za odpověď
Osobně mám zkušenost jen s v60 D4 Polestar 147kw a to mi přijde už parádně svižné i naložené, takže na v90 bych to bral jako hranici pro zážitek odpovídající kategorii takového volva. Naopak v případě předokolky je pro mě těch 147kw zároveň rozumné maximum, protože při běžné jízdě do 90km/h už je stejně limitem trakce předních kol, nemluvě když není úplně sucho. Určitě by vyšší výkon byl zábavnější, ale už spíš z rozmaru.
EDIT: V90 d3 vlastně nemá 8st ale 6st převodovku. No asi ví proč kvůli výkonu.
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 měsíců
- Bydliště: Suchdol nad Odrou
- Vůz: Peugeot 407
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Hele děkuji všem moc za užitečné rady.
Ten bufík vyhřeje interiér nebo to zahřívá i motor? Nebo to jen ulehčí tomu motoru při začátku cesty? Do teď jsem jezdil staršími auty, takže nejsem si přesně jistý jak fungují nezávislé topení.
Ten bufík vyhřeje interiér nebo to zahřívá i motor? Nebo to jen ulehčí tomu motoru při začátku cesty? Do teď jsem jezdil staršími auty, takže nejsem si přesně jistý jak fungují nezávislé topení.
-
Offline
- Příspěvky: 1335
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Vyhřeje motor (malý okruh), takže startuješ auto s trochu ohřátou vodou a olejem, dle budíku bych to šacoval okolo 40-50-60°C (je to na půl cesty mezi začátkem měřícího rozsahu a 90°C). Během toho se část té ohřáté vody zpracuje na zatopení v kabině, takže nastupuješ do auta bez namrzlých skel a případnou sněhovou čepici jenom setřeš. To je vedlejší benefit, ten hlavní je v tom studeném/nestudeném startu. Tedy alespoň pro mě, pro někoho to může být naopak 
No a pak třeba když jedeš z dlouhého kopce a venku je -20°C, tak když se motor pěkně ochladí a máš požadavek na topení, bufík se zase pustí sám a tu vodu dotopí.
Kdyby jsi to hledal, tak tenhle bufík je tzv. teplovodní, ty co vyhřívají interiér (např. kamion či dodávky) se nazývají teplovzdušné. Ty foukají vzduch, ale vodu v motoru neohřívají.
Tak dobře vyber.

No a pak třeba když jedeš z dlouhého kopce a venku je -20°C, tak když se motor pěkně ochladí a máš požadavek na topení, bufík se zase pustí sám a tu vodu dotopí.
Kdyby jsi to hledal, tak tenhle bufík je tzv. teplovodní, ty co vyhřívají interiér (např. kamion či dodávky) se nazývají teplovzdušné. Ty foukají vzduch, ale vodu v motoru neohřívají.
Tak dobře vyber.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 8
- Registrován: 6 měsíců
- Bydliště: Suchdol nad Odrou
- Vůz: Peugeot 407
Potenciální kupec V60/V90 - co mě čeká?
Podle popisu bych na to nahlížel asi stejně. Tedy v první řadě je super že to zahřeje motor a pomůže mu to tak. Takže teď už je to skoro základní výbava u 60 a 90?
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé