Děkuju moc, jsem rád že se líbí a topicy bavíPetr.Chrpa píše:Ahoj je to pěkné
Jsem zvědav na ty tlumiče ,protože to do čeho si se pustil ,to jako klobouk dolu .
Já bych se třeba do toho nedal takže si prostě blázen![]()
Jinak držím palce
Kryštof P. - Volvo C70T5 & 945
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2193
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Kryštof P. Volvo C70T5
-
Offline
- Příspěvky: 1832
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kryštof P. Volvo C70T5
To by jsi potom mohl zkusit nivomaty co ty na to ?Kr.P píše:Děkuju moc, jsem rád že se líbí a topicy bavíPetr.Chrpa píše:Ahoj je to pěkné
Jsem zvědav na ty tlumiče ,protože to do čeho si se pustil ,to jako klobouk dolu .
Já bych se třeba do toho nedal takže si prostě blázen![]()
Jinak držím palce
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvky: 2193
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Kryštof P. Volvo C70T5
Petr.Chrpa píše:To by jsi potom mohl zkusit nivomaty co ty na to ?
-
Offline
- Příspěvky: 2193
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Kryštof P. Volvo C70T5
Rear mud flaps
Left - 8600452
Right - 8600453
Left - 8600452
Right - 8600453
-
Offline
- Příspěvky: 2193
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Kryštof P. Volvo C70T5
Dneska dorazily nějaký dobroty
[img]http://s25.postimg.org/xqod9jtl7/IMG_20151111_115153.jpg[/img]
na ty 330mm štíty brzd jsem hrdej
[img]http://s25.postimg.org/xqod9jtl7/IMG_20151111_115153.jpg[/img]
na ty 330mm štíty brzd jsem hrdej
-
Online
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
Kryštof P. Volvo C70T5
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Příspěvky: 2193
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Kryštof P. Volvo C70T5
3m3 píše:stity vypadaj jak Millennium Falcon
-
Offline
- Příspěvky: 2193
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Kryštof P. Volvo C70T5
Nějaký nový sračky:
[img]http://s25.postimg.org/gs8g1xuh7/IMG_20160204_103244.jpg[/img]
4x nový pružiny Lesjöfors k novejm tlumičum
Origo Volvo rozpěra

[img]http://s25.postimg.org/gs8g1xuh7/IMG_20160204_103244.jpg[/img]
4x nový pružiny Lesjöfors k novejm tlumičum
Origo Volvo rozpěra
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13218
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Kryštof P. Volvo C70T5
tvl tys prodal dítě na ND ne?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2193
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Kryštof P. Volvo C70T5
Tyvoe sám nevim, zrovna čumim na první stránku mezi investice a už jsem v tom za víc, než stálo celý auto
Jinak tyhle kokotiny jsou poslední věci k těm Öhlinsum, takže ty jsem prostě pořídit musel, snad zbyde i na nový obutí
Jinak tyhle kokotiny jsou poslední věci k těm Öhlinsum, takže ty jsem prostě pořídit musel, snad zbyde i na nový obutí
-
Offline
- Příspěvky: 1832
- Registrován: 19 roků 7 měsíců
- Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
- Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW
Kryštof P. Volvo C70T5
Pěkný,pěkný tak ještě najít čas a namontovatKrystof P. píše:Nějaký nový sračky:
[img]http://s25.postimg.org/gs8g1xuh7/IMG_20160204_103244.jpg[/img]
4x nový pružiny Lesjöfors k novejm tlumičum
Origo Volvo rozpěra
A čas na to furt nemám
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU
-
Offline
- Příspěvky: 2193
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Kryštof P. Volvo C70T5
Dneska dorazily paraboly z renovace. Bohužel jsem si nevyfotil jak auto svítilo předtim, ale v noci jsem se bál jezdit, tak si to představte. Předchozí majitel v tom měl nacpaný HIDy, takže parabolky dostaly pěkně zabrat. Když už nemám srovnání svítivosti, mám aspoň nějaký fotky parabol samotnejch:
stará bez blesku:
[img]http://s25.postimg.org/4tapzut1n/stara5.jpg[/img]
stará s bleskem:
[img]http://s25.postimg.org/uq4ecgwp7/stara1.jpg[/img]
potkávačka:
[img]http://s25.postimg.org/v0bwvtbbf/stara4.jpg[/img]
č.2:
[img]http://s25.postimg.org/mtjx48l8r/stara2.jpg[/img]
dálka:
[img]http://s25.postimg.org/z0j2821sb/stara3.jpg[/img]
nově, bez blesku:
[img]http://s25.postimg.org/wydzg2eff/nova2.jpg[/img]
s bleskem:
[img]http://s25.postimg.org/m1h951h1n/nova1.jpg[/img]
potkávačka:
[img]http://s25.postimg.org/lpzssa0ln/nova4.jpg[/img]
dálka:
[img]http://s25.postimg.org/p71uv8znv/nova3.jpg[/img]
je tam vidět drobnej prach, kterej se mi bohužel s bleskem takhle rozsvítil, povrch je jinak pěkně hladkej
stará bez blesku:
[img]http://s25.postimg.org/4tapzut1n/stara5.jpg[/img]
stará s bleskem:
[img]http://s25.postimg.org/uq4ecgwp7/stara1.jpg[/img]
potkávačka:
[img]http://s25.postimg.org/v0bwvtbbf/stara4.jpg[/img]
č.2:
[img]http://s25.postimg.org/mtjx48l8r/stara2.jpg[/img]
dálka:
[img]http://s25.postimg.org/z0j2821sb/stara3.jpg[/img]
nově, bez blesku:
[img]http://s25.postimg.org/wydzg2eff/nova2.jpg[/img]
s bleskem:
[img]http://s25.postimg.org/m1h951h1n/nova1.jpg[/img]
potkávačka:
[img]http://s25.postimg.org/lpzssa0ln/nova4.jpg[/img]
dálka:
[img]http://s25.postimg.org/p71uv8znv/nova3.jpg[/img]
je tam vidět drobnej prach, kterej se mi bohužel s bleskem takhle rozsvítil, povrch je jinak pěkně hladkej
-
Online
- Příspěvky: 3089
- Registrován: 13 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
Kryštof P. Volvo C70T5
Schon,na ja.
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14724
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Kryštof P. Volvo C70T5
Kdepak ti to dělali?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 2193
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Kryštof P. Volvo C70T5
Náhlovský z preciosy, mám na něj uloženej kontakt už léta
-
Offline
- Příspěvky: 958
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Trnavský kraj, SR
Kryštof P. Volvo C70T5
ty vole dalsi blazon. ja sa teda uz neviem dockat, kedy konecne tie Ohlins tlmice nahodis na auto. budes riesit aj rebound/compression valving rates a spring rates? mam celkom zalubu pozerat aj na cisla.. 
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
-
Offline
- Příspěvky: 2193
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Kryštof P. Volvo C70T5
Ne, nebudu. Taky mám zálibu pozerat čísla, ale museji bejt někde k dispozici.
-
Offline
- Příspěvky: 958
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Trnavský kraj, SR
Kryštof P. Volvo C70T5
tak pokial mas k dispozicii pana Kolba, tak by som to s nim urcite prediskutoval, ako si sparovat tlmice a pruziny. moze sa ti stat presne to co mne, ze tmice budu az moc tvrde na lesjofors pruziny a tym padom nebudu plnit svoju funkciu tak ako by mali.Krystof P. píše:Ne, nebudu. Taky mám zálibu pozerat čísla, ale museji bejt někde k dispozici.
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13218
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Kryštof P. Volvo C70T5
OT: člověče nejsem si uplně jistej, jestli měká pružina a tvrdej tlumič je nějaký větší problém. Mazimálně při naklánění v zatáčkách, nebo brždění. Ale pro použití je daleko horší případ ten opačnej. Měkký tlumiče a tvrdý pružiny, to pak auto jakoby tlumiče vůbec nemělo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 958
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Trnavský kraj, SR
Kryštof P. Volvo C70T5
nuz cital som si poslednou dobou dost o podvozku a tu jest citat z jedneho clanku: ,,However, like springs, it is possible to have too stiff a shock. First, if the shocks are stiffer than the springs, the springs will be overpowered, and will not actually fulfill their bump absorbing function´´
Urvanej píše:OT: člověče nejsem si uplně jistej, jestli měká pružina a tvrdej tlumič je nějaký větší problém. Mazimálně při naklánění v zatáčkách, nebo brždění. Ale pro použití je daleko horší případ ten opačnej. Měkký tlumiče a tvrdý pružiny, to pak auto jakoby tlumiče vůbec nemělo.
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
-
Offline
- Příspěvky: 2193
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Kryštof P. Volvo C70T5
Něco jinýho je něco číst a něco si zažít. Já jsem v tomhle s Uřvanym, i když na to mám trošku jinej názor.
V mym případě mám dejme tomu "originál" přední tlumič, kterej co vim se dával spolu s Öhlinsema. Zadní mám o něco tvrdší, ale mám dojem, že k Öhlinsum byl zároveň o něco kratší (Evropský Cčko má standardně kratší zadní tlumič než ostatní 70 o cca 3cm), tohle bohužel nevim a nechtěl jsem dával 6 za jeden kratší zadní, respektive 12 za oba.
Ty tlumiče mají proměnnou tuhost, to znamená, že s měkčí pružinou budou líp fungovat na měkčí nastavení (1-5) a s tvrdší by zřejmě líp fungovaly na 6-8, ale tyhle nastavení já prakticky nepoužiju.
Co dělá náklony v zatáčkách blbejma jsou právě měkký tlumiče, pružina na to nemá až takovej vliv (samozřejmě snížení kratšíma pružinama dál eliminuje náklony v zatáčkách), pokud neni delší, než by měla bejt, což já osobně vyřešim případnym "ustřiženim" protože ty zadky nejsou progresivní, jako třeba péra na coiloverech.
Bohužel si nejsem timhle jistej na 100% takže to budu muset otestovat, jsem případně smířenej s tim, že koupim nějaký kratší pružiny, kdyby to nefungovalo. A ani Ondra Kolb bohužel definitivně nedokáže říct, co konkrétně použít společně s tlumičema, co mi bylo doporučeno je případně použít lehce zkrácený péra ve stylu HR, nebo koni, do -30mm
Jinak v tom co jsi poslal je očividně chyba. Kdyby byly springs overpowered, tak by neplnily funkci tlumiče. Takže by to mělo znít:
,However, like springs, it is possible to have too stiff a shock. First, if the shocks are stiffer than the springs, the springs will be underpowered, and will not actually fulfill their bump absorbing function. Což v první řadě stejně plní tlumič a.k.a shock absorber.
V mym případě mám dejme tomu "originál" přední tlumič, kterej co vim se dával spolu s Öhlinsema. Zadní mám o něco tvrdší, ale mám dojem, že k Öhlinsum byl zároveň o něco kratší (Evropský Cčko má standardně kratší zadní tlumič než ostatní 70 o cca 3cm), tohle bohužel nevim a nechtěl jsem dával 6 za jeden kratší zadní, respektive 12 za oba.
Ty tlumiče mají proměnnou tuhost, to znamená, že s měkčí pružinou budou líp fungovat na měkčí nastavení (1-5) a s tvrdší by zřejmě líp fungovaly na 6-8, ale tyhle nastavení já prakticky nepoužiju.
Co dělá náklony v zatáčkách blbejma jsou právě měkký tlumiče, pružina na to nemá až takovej vliv (samozřejmě snížení kratšíma pružinama dál eliminuje náklony v zatáčkách), pokud neni delší, než by měla bejt, což já osobně vyřešim případnym "ustřiženim" protože ty zadky nejsou progresivní, jako třeba péra na coiloverech.
Bohužel si nejsem timhle jistej na 100% takže to budu muset otestovat, jsem případně smířenej s tim, že koupim nějaký kratší pružiny, kdyby to nefungovalo. A ani Ondra Kolb bohužel definitivně nedokáže říct, co konkrétně použít společně s tlumičema, co mi bylo doporučeno je případně použít lehce zkrácený péra ve stylu HR, nebo koni, do -30mm
Jinak v tom co jsi poslal je očividně chyba. Kdyby byly springs overpowered, tak by neplnily funkci tlumiče. Takže by to mělo znít:
,However, like springs, it is possible to have too stiff a shock. First, if the shocks are stiffer than the springs, the springs will be underpowered, and will not actually fulfill their bump absorbing function. Což v první řadě stejně plní tlumič a.k.a shock absorber.
-
Offline
- Příspěvky: 958
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Trnavský kraj, SR
Kryštof P. Volvo C70T5
Ok.urobis ako uznas za vhodne. Ja vychadzam iba z vlastnej skusenosti a pochopil som to az pred nedavnom. Pocas pouzivania tych tlmicov a lowering kitu som zrusil 2sady hornych ulozeni. Cize guma v ulozeni dostavala riadne zabrat, domnievam sa prave kvoli tomu ze pruzina bola voci tlmicu velmi makka a nedokazala riadne absorbovat naraz..
Napr.: opri o stenu tenky matrac a vraz don pastou. Asi to bude boliet. Teraz opri o stenu hruby matrac a opat don vraz pastou.. boli to menej alebo vobec... makes sense?!
Napr.: opri o stenu tenky matrac a vraz don pastou. Asi to bude boliet. Teraz opri o stenu hruby matrac a opat don vraz pastou.. boli to menej alebo vobec... makes sense?!
Krystof P. píše:Něco jinýho je něco číst a něco si zažít. Já jsem v tomhle s Uřvanym, i když na to mám trošku jinej názor.
V mym případě mám dejme tomu "originál" přední tlumič, kterej co vim se dával spolu s Öhlinsema. Zadní mám o něco tvrdší, ale mám dojem, že k Öhlinsum byl zároveň o něco kratší (Evropský Cčko má standardně kratší zadní tlumič než ostatní 70 o cca 3cm), tohle bohužel nevim a nechtěl jsem dával 6 za jeden kratší zadní, respektive 12 za oba.
Ty tlumiče mají proměnnou tuhost, to znamená, že s měkčí pružinou budou líp fungovat na měkčí nastavení (1-5) a s tvrdší by zřejmě líp fungovaly na 6-8, ale tyhle nastavení já prakticky nepoužiju.
Co dělá náklony v zatáčkách blbejma jsou právě měkký tlumiče, pružina na to nemá až takovej vliv (samozřejmě snížení kratšíma pružinama dál eliminuje náklony v zatáčkách), pokud neni delší, než by měla bejt, což já osobně vyřešim případnym "ustřiženim" protože ty zadky nejsou progresivní, jako třeba péra na coiloverech.
Bohužel si nejsem timhle jistej na 100% takže to budu muset otestovat, jsem případně smířenej s tim, že koupim nějaký kratší pružiny, kdyby to nefungovalo. A ani Ondra Kolb bohužel definitivně nedokáže říct, co konkrétně použít společně s tlumičema, co mi bylo doporučeno je případně použít lehce zkrácený péra ve stylu HR, nebo koni, do -30mm
Jinak v tom co jsi poslal je očividně chyba. Kdyby byly springs overpowered, tak by neplnily funkci tlumiče. Takže by to mělo znít:
,However, like springs, it is possible to have too stiff a shock. First, if the shocks are stiffer than the springs, the springs will be underpowered, and will not actually fulfill their bump absorbing function. Což v první řadě stejně plní tlumič a.k.a shock absorber.
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
-
Offline
- Příspěvky: 2193
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Kryštof P. Volvo C70T5
Já tě chápu, dokonce to dává i smysl.
Ale otázka je, jak to funguje v případě, že se nejedná o pastu (ať už je to cokoliv) a matraci, ale tlumič a pružinu
Prostě nevim, nedokážu dát jednoznačnou odpověď, ale jsem si jistej, že za nějakou dobu se k tomu dopracuju. Víc bohužel teď říct nedokážu, sorry. Jinak bych ti i odpověděl jednoznačně na tvůj dotaz v SZ
rebound a compression raty na tlumičích a spring raty na pružinách jsou věci, který je potřeba měřit ve vybavený dílně, tyhle informace prostě od e-shopu nedostaneš, takže se na to nedá jednoznačně odpovědět. A pokud bys to chtěl řešit seriozně, tak tě to bude stát víc než celý auto včetně investic. Bohužel...
Ale otázka je, jak to funguje v případě, že se nejedná o pastu (ať už je to cokoliv) a matraci, ale tlumič a pružinu
Prostě nevim, nedokážu dát jednoznačnou odpověď, ale jsem si jistej, že za nějakou dobu se k tomu dopracuju. Víc bohužel teď říct nedokážu, sorry. Jinak bych ti i odpověděl jednoznačně na tvůj dotaz v SZ
rebound a compression raty na tlumičích a spring raty na pružinách jsou věci, který je potřeba měřit ve vybavený dílně, tyhle informace prostě od e-shopu nedostaneš, takže se na to nedá jednoznačně odpovědět. A pokud bys to chtěl řešit seriozně, tak tě to bude stát víc než celý auto včetně investic. Bohužel...
-
Offline
- Příspěvky: 958
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Trnavský kraj, SR
Kryštof P. Volvo C70T5
ty vole.. päsť-Fist.. ne pasta..
ja len ti davam na znamost ze moje lesjofors su ocividne makke. zmerat springrate si vies aj doma,ale ak mas na to niekde ti to radi zmeraju.
ja len ti davam na znamost ze moje lesjofors su ocividne makke. zmerat springrate si vies aj doma,ale ak mas na to niekde ti to radi zmeraju.
Krystof P. píše:Já tě chápu, dokonce to dává i smysl.
Ale otázka je, jak to funguje v případě, že se nejedná o pastu (ať už je to cokoliv) a matraci, ale tlumič a pružinu![]()
Prostě nevim, nedokážu dát jednoznačnou odpověď, ale jsem si jistej, že za nějakou dobu se k tomu dopracuju. Víc bohužel teď říct nedokážu, sorry. Jinak bych ti i odpověděl jednoznačně na tvůj dotaz v SZ
rebound a compression raty na tlumičích a spring raty na pružinách jsou věci, který je potřeba měřit ve vybavený dílně, tyhle informace prostě od e-shopu nedostaneš, takže se na to nedá jednoznačně odpovědět. A pokud bys to chtěl řešit seriozně, tak tě to bude stát víc než celý auto včetně investic. Bohužel...
_________________
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
Volvo 245 GL B230F 91´-Helga
Volvo 245 GL B23E+LH 2.4 89´-Maxim
Volvo 242 DL B21F 81´US model (kmotrovo fáro)
BMW 525 TDs Touring 93´
-
Offline
- Příspěvky: 2193
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Družec / Kladno
- Vůz: Volvo C70 2.3T5 / Volvo 945 200FT
Kryštof P. Volvo C70T5
ok, já pořád vim jaký jsou compression a rebound raty na těch Öhlinsech, ale nevim jak k tomu vztahnout spring raty na pružině a to je ono, řešit to teď nebudu, křenci si s tím nejak poradí
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Max007