Děkuju moc, jsem rád že se líbí a topicy bavíPetr.Chrpa píše:Ahoj je to pěkné
Jsem zvědav na ty tlumiče ,protože to do čeho si se pustil ,to jako klobouk dolu .
Já bych se třeba do toho nedal takže si prostě blázen![]()
Jinak držím palce

Děkuju moc, jsem rád že se líbí a topicy bavíPetr.Chrpa píše:Ahoj je to pěkné
Jsem zvědav na ty tlumiče ,protože to do čeho si se pustil ,to jako klobouk dolu .
Já bych se třeba do toho nedal takže si prostě blázen![]()
Jinak držím palce
To by jsi potom mohl zkusit nivomaty co ty na to ?Kr.P píše:Děkuju moc, jsem rád že se líbí a topicy bavíPetr.Chrpa píše:Ahoj je to pěkné
Jsem zvědav na ty tlumiče ,protože to do čeho si se pustil ,to jako klobouk dolu .
Já bych se třeba do toho nedal takže si prostě blázen![]()
Jinak držím palce
Petr.Chrpa píše:To by jsi potom mohl zkusit nivomaty co ty na to ?
3m3 píše:stity vypadaj jak Millennium Falcon
Pěkný,pěkný tak ještě najít čas a namontovatKrystof P. píše:Nějaký nový sračky:
[img]http://s25.postimg.org/gs8g1xuh7/IMG_20160204_103244.jpg[/img]
4x nový pružiny Lesjöfors k novejm tlumičum
Origo Volvo rozpěra
tak pokial mas k dispozicii pana Kolba, tak by som to s nim urcite prediskutoval, ako si sparovat tlmice a pruziny. moze sa ti stat presne to co mne, ze tmice budu az moc tvrde na lesjofors pruziny a tym padom nebudu plnit svoju funkciu tak ako by mali.Krystof P. píše:Ne, nebudu. Taky mám zálibu pozerat čísla, ale museji bejt někde k dispozici.
Urvanej píše:OT: člověče nejsem si uplně jistej, jestli měká pružina a tvrdej tlumič je nějaký větší problém. Mazimálně při naklánění v zatáčkách, nebo brždění. Ale pro použití je daleko horší případ ten opačnej. Měkký tlumiče a tvrdý pružiny, to pak auto jakoby tlumiče vůbec nemělo.
Krystof P. píše:Něco jinýho je něco číst a něco si zažít. Já jsem v tomhle s Uřvanym, i když na to mám trošku jinej názor.
V mym případě mám dejme tomu "originál" přední tlumič, kterej co vim se dával spolu s Öhlinsema. Zadní mám o něco tvrdší, ale mám dojem, že k Öhlinsum byl zároveň o něco kratší (Evropský Cčko má standardně kratší zadní tlumič než ostatní 70 o cca 3cm), tohle bohužel nevim a nechtěl jsem dával 6 za jeden kratší zadní, respektive 12 za oba.
Ty tlumiče mají proměnnou tuhost, to znamená, že s měkčí pružinou budou líp fungovat na měkčí nastavení (1-5) a s tvrdší by zřejmě líp fungovaly na 6-8, ale tyhle nastavení já prakticky nepoužiju.
Co dělá náklony v zatáčkách blbejma jsou právě měkký tlumiče, pružina na to nemá až takovej vliv (samozřejmě snížení kratšíma pružinama dál eliminuje náklony v zatáčkách), pokud neni delší, než by měla bejt, což já osobně vyřešim případnym "ustřiženim" protože ty zadky nejsou progresivní, jako třeba péra na coiloverech.
Bohužel si nejsem timhle jistej na 100% takže to budu muset otestovat, jsem případně smířenej s tim, že koupim nějaký kratší pružiny, kdyby to nefungovalo. A ani Ondra Kolb bohužel definitivně nedokáže říct, co konkrétně použít společně s tlumičema, co mi bylo doporučeno je případně použít lehce zkrácený péra ve stylu HR, nebo koni, do -30mm
Jinak v tom co jsi poslal je očividně chyba. Kdyby byly springs overpowered, tak by neplnily funkci tlumiče. Takže by to mělo znít:
,However, like springs, it is possible to have too stiff a shock. First, if the shocks are stiffer than the springs, the springs will be underpowered, and will not actually fulfill their bump absorbing function. Což v první řadě stejně plní tlumič a.k.a shock absorber.
Krystof P. píše:Já tě chápu, dokonce to dává i smysl.
Ale otázka je, jak to funguje v případě, že se nejedná o pastu (ať už je to cokoliv) a matraci, ale tlumič a pružinu![]()
Prostě nevim, nedokážu dát jednoznačnou odpověď, ale jsem si jistej, že za nějakou dobu se k tomu dopracuju. Víc bohužel teď říct nedokážu, sorry. Jinak bych ti i odpověděl jednoznačně na tvůj dotaz v SZ
rebound a compression raty na tlumičích a spring raty na pružinách jsou věci, který je potřeba měřit ve vybavený dílně, tyhle informace prostě od e-shopu nedostaneš, takže se na to nedá jednoznačně odpovědět. A pokud bys to chtěl řešit seriozně, tak tě to bude stát víc než celý auto včetně investic. Bohužel...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé