D5 151kw - špatné studené starty
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3502
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
D5 151kw - špatné studené starty
no já teď kupoval na moji euro3 repasované 4000Kč/ks samozřejmě s vrácením starých...
akorát u mne je to dost blbé si myslet, že je to vstřikem, když je tam mám měsíc "nové", ale budu s tím muset taky něco dělat, jen prostě není kdy
akorát u mne je to dost blbé si myslet, že je to vstřikem, když je tam mám měsíc "nové", ale budu s tím muset taky něco dělat, jen prostě není kdy
-
Offline
- Příspěvky: 657
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
D5 151kw - špatné studené starty
Také se připojuji s gratulací (i když trošku nerad - protože to vypadá, že to bude i můj problém) 

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 5897
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
D5 151kw - špatné studené starty
Mě to udělá tak jednou za měsíc, ale zvuk tak 1/5 co Hajnýmu. Takže letos bude kontrola vstřiků.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5318
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
D5 151kw - špatné studené starty
Tak to je super informace. Jsem rád, že těch 13lirů za nový vstřikovač nebylo zbytečně vynaložených.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9968
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Nový vstřikovač stál 8tis Kč.
Celková faktura 13tiks Kč a to nepočítám marné předchozí pokusy a investice
Celková faktura 13tiks Kč a to nepočítám marné předchozí pokusy a investice

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 11
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Valaská
- Vůz: Volvo s80 D5 136kw A6 MY07
- Bydliště: Valaská
D5 151kw - špatné studené starty
Ahojte všetci...a aj ty Tomáš
Dlho som tu nebol..
Som rad že si to poriešil...
Ja som taký problém na mojej S80 D5 136kw AT6 , a síce zlý štart nemal,
len som mal vyššiu spotrebu a to 13,6l... A boli to vstreky...
Štart bol aj pri mrazoch na brnk ,len ta spotreba a odozva na pedál tak 2s...
Po repase a nadstavení vstrekov 7,8l aj odozva na plyn OK...
Pani v Bosh servise sa veľmi divila že auto pri takých hodnotách naštartovalo,
dokonca že vôbec vrčalo, lebo dva sa na volnobeh neotvárali a tri mali podprahové
otváranie...
A k tomu kódovaniu vstrekov, na D5 ich môžete dať ako chcete, nič nie je treba kodovať...
Mali sme to so synom prehodene, on ma XC70 D5 136kw AT6 , kym sme neprišli na to,
že ma poškodenú škrtiacu klapku /na volnobeh mu kolísali otáčky/...Tak sa dala nová.
PS: repas a nadstavenie vstrekov ma vyšlo na 780€
Jozef
Dlho som tu nebol..
Som rad že si to poriešil...
Ja som taký problém na mojej S80 D5 136kw AT6 , a síce zlý štart nemal,
len som mal vyššiu spotrebu a to 13,6l... A boli to vstreky...
Štart bol aj pri mrazoch na brnk ,len ta spotreba a odozva na pedál tak 2s...
Po repase a nadstavení vstrekov 7,8l aj odozva na plyn OK...
Pani v Bosh servise sa veľmi divila že auto pri takých hodnotách naštartovalo,
dokonca že vôbec vrčalo, lebo dva sa na volnobeh neotvárali a tri mali podprahové
otváranie...
A k tomu kódovaniu vstrekov, na D5 ich môžete dať ako chcete, nič nie je treba kodovať...
Mali sme to so synom prehodene, on ma XC70 D5 136kw AT6 , kym sme neprišli na to,
že ma poškodenú škrtiacu klapku /na volnobeh mu kolísali otáčky/...Tak sa dala nová.
PS: repas a nadstavenie vstrekov ma vyšlo na 780€
Jozef
_________________
Bolo S80 2.5 tdi 2000
Bolo S80 2.5 tdi 2000
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9968
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Ahoj Jozef. Zdravím Tě.
No...trochu jsme předbíhali. Ty starty pořád nejsou takový, jak bych si představoval. Je to teda lepší. Ráno to bylo docela dobrý, válce se chviličku hádaly, ale jako dobrý. Ale dneska cesta z práce, +8° a nebylo to teda moc pěkný. O víkendu zase natočím video.

No...trochu jsme předbíhali. Ty starty pořád nejsou takový, jak bych si představoval. Je to teda lepší. Ráno to bylo docela dobrý, válce se chviličku hádaly, ale jako dobrý. Ale dneska cesta z práce, +8° a nebylo to teda moc pěkný. O víkendu zase natočím video.



_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1132
- Registrován: 12 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
D5 151kw - špatné studené starty
Tak ještě preventivně ty čtyři zbývající vstřícný. 

_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9968
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Jen doplním, že jsem kolem motoru cejtil naftu. Tak třeba je jen něco blbě utazeny. Zítra na to mrknu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 3502
- Registrován: 10 roků 1 měsíc
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
D5 151kw - špatné studené starty
Většinou prasklá hadicka přepadu...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9968
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Takže jsem tam, kde jsem vlastně byl na samém začátku. Osmička za nový vstřikovač byla úplně zbytečná.
Tu je aktuální ranní start.
https://youtube.com/shorts/XTYmmjtFeNA?feature=share
Ohledně smradu nafty po demontáži vstřikovačů - Nikde žádná nafta kolem vstřikovačů neteče, jen se asi odpařují zbytky, co tam ukáply.
Takže proč to teplý chytá dobře? Kam s tím na servis? Auto IN Ústí si s tím neporadilo, místní diesel servis....no nevím nevím, co tam naměřili. Nemůžu najít v tom protokolu ke vstřikovači ten chybný údaj. Vadný vstřikovač si nechám ještě zkontrolovat jinde.
AV Díly, že by se s tím chtěli trápit....?
Tu je aktuální ranní start.
https://youtube.com/shorts/XTYmmjtFeNA?feature=share
Ohledně smradu nafty po demontáži vstřikovačů - Nikde žádná nafta kolem vstřikovačů neteče, jen se asi odpařují zbytky, co tam ukáply.
Takže proč to teplý chytá dobře? Kam s tím na servis? Auto IN Ústí si s tím neporadilo, místní diesel servis....no nevím nevím, co tam naměřili. Nemůžu najít v tom protokolu ke vstřikovači ten chybný údaj. Vadný vstřikovač si nechám ještě zkontrolovat jinde.
AV Díly, že by se s tím chtěli trápit....?
Naposledy upravil(a) hajnej dne 05 úno 2022 13:40, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9968
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Tady kolega má obdobné potíže. Téma zatím bez vyřešení, ale pěkně ho tam směřují na potenciální příčiny. Např. ta škrtící klapka, jak tu bylo zmíněno
https://www.swedespeed.com/threads/cold-start-issues-xc70-d5-2010.646095/
https://www.swedespeed.com/threads/cold-start-issues-xc70-d5-2010.646095/
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 657
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
D5 151kw - špatné studené starty
Nikdo na to nereagoval, proto se ptám znovu. Lze ve VIDĚ nalogovat (a poté v grafu moci porovnat) vstřikovací dávky u jednotlivých vstřiků? Vím, že tam lze vidět data ze vstřiků, ale je to jinde, než v live datech, která jdou hodit do logu (grafu) a uložit do souboru a navíc nevím, jaká je vzorkovací rychlost. V tomto mám zkušenosti jen z koncernové diagnostiky (VAG-COM), kde si mohu ten log udělat. Jelikož u PD motoru je vstřik otevírán tlakem paliva, lze u takového špatného startu přesně diagnostikovat, na kterém válci je problém.
U našich CR je (jen odhaduji-jsem laik) vstřik otevírán elektricky, takže si nejsem jist, zda by bylo vůbec poznat, kolik nafty daný vstřik reálně vstřikuje, protože vstřik může být otevřen, aniž jím projde nějaká nafta. A možná jen placám nesmysly.
Nicméně předpokládám, že i tento motor (respektive řídící jednotka) umí korigovat úhlové zrychlení kliky dané explozí v jednotlivých válcích (stabilizace volnoběhu), tak z doby délky vstřiku by mohlo být patrno, který válec má problémy s hořením při studeném startu.
Pokud je tedy ve VIDĚ podobná funkce jako ve VAG-COMu, zkusil bych se zaměřit tímto směrem.
U našich CR je (jen odhaduji-jsem laik) vstřik otevírán elektricky, takže si nejsem jist, zda by bylo vůbec poznat, kolik nafty daný vstřik reálně vstřikuje, protože vstřik může být otevřen, aniž jím projde nějaká nafta. A možná jen placám nesmysly.
Nicméně předpokládám, že i tento motor (respektive řídící jednotka) umí korigovat úhlové zrychlení kliky dané explozí v jednotlivých válcích (stabilizace volnoběhu), tak z doby délky vstřiku by mohlo být patrno, který válec má problémy s hořením při studeném startu.
Pokud je tedy ve VIDĚ podobná funkce jako ve VAG-COMu, zkusil bych se zaměřit tímto směrem.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 5897
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
D5 151kw - špatné studené starty
Bohužel smutný přiběh.......
To už musí být nějaká ultra píčovina.....
To už musí být nějaká ultra píčovina.....

-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 5318
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Bílovec
- Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR
D5 151kw - špatné studené starty
Vsadím na klapku
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9968
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Jojo. Ta klapka zní docela pravděpodobně. Jak k tomu ale přistoupit? Nejdřív asi rozebrat a vyčistit a zase složit zpátky a jezdit. Případně ještě prohození z S80, což je asi největší jistota na odhalení závady. Odhadne někdo časovou náročnost vyčištění a prohození škrtících klapek na dvou autech?
Díky
Díky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1344
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
D5 151kw - špatné studené starty
Klapka je na 4 sroboch. Von filterbox a klapka dole to je cajk.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9968
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Díky. To zní snadně.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 5897
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
D5 151kw - špatné studené starty
Je to snadne, jeste tedy konektor a 1 spona.
Pak ve Vide jen udelat kalibraci
Pak ve Vide jen udelat kalibraci
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9968
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Super. A jakej na to použít čistič? Mám doma nějaký čističe brzd ve spreji apod. Nebo je potřeba něco extra přímo na ty klapky, něco šetrného?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1344
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
D5 151kw - špatné studené starty
Zalezi kolko nanosu tam bud ale v klapke asi menej ako v EGR. Ked tak treba prv mechanicky opatrne dat dole co najviac a potom kludne staci cistic brzd. Mozno cistic na klapky lepsie rozpusta tie usadeniny ale isto aj s cisticom na brzdy to das v pohode.
-
Offline
- Příspěvky: 5897
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
D5 151kw - špatné studené starty
Nejdrive to prohoď a pokud se zavada odstrani, pak řeš nejake cisteni
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9968
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Ok
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9968
- Registrován: 16 roků 10 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5 151kw - špatné studené starty
Tu docela autentické video. Doporučuji poslechnout přes repro nebo sluchátka. Dokázal by někdo říct, co je tam slyšet za lehce kovové zvuky? Díky
https://youtu.be/3pdqSGmo8CY
https://youtu.be/3pdqSGmo8CY
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +350tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 657
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
D5 151kw - špatné studené starty
Horší hydroštel, než se natlakuje?
To by pak mohlo vysvětlit i ty horší studené starty, kdy daný válec nemá prvních pár otoček dostatečnou kompresi. (ten test komprese jsi asi nedělal hned při prvním ranním startováním, že?)

To by pak mohlo vysvětlit i ty horší studené starty, kdy daný válec nemá prvních pár otoček dostatečnou kompresi. (ten test komprese jsi asi nedělal hned při prvním ranním startováním, že?)
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé