Hajnýho bufík - sága nejspíš u konce

  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Hajnýho benzínový bufík v naftovém voze - sága pokračuje

Příspěvek od hajnej »

jou81 píše:A letos to už pošlape? :twisted:
Začínám být solidním odborníkem pro toto zařízení, takže by mohlo...
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3632
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Hajnýho benzínový bufík v naftovém voze - sága pokračuje

Příspěvek od dumi.cz »

hajnej píše:
jou81 píše:A letos to už pošlape? :twisted:
Začínám být solidním odborníkem pro toto zařízení, takže by mohlo...
Hele tak to nych pro Tebe mel pracicku. Mam benzinovej na 850 a potrebuju ho vycistit a zkontrolovat 8-)
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Hajnýho benzínový bufík v naftovém voze - sága pokračuje

Příspěvek od hajnej »

dumi.cz píše: Hele tak to nych pro Tebe mel pracicku. Mam benzinovej na 850 a potrebuju ho vycistit a zkontrolovat 8-)
Do takové roviny bych to zrovna nepokládal. Spíš ti můžu poradit, co s tím. Zatím ne všechno se mi podařilo fundovaně zkontrolovat. Ale nic není nemožné, jak se říká.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3632
Registrován: 11 roků 4 měsíce
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Hajnýho benzínový bufík v naftovém voze - sága pokračuje

Příspěvek od dumi.cz »

hajnej píše:Do takové roviny bych to zrovna nepokládal. Spíš ti můžu poradit, co s tím. Zatím ne všechno se mi podařilo fundovaně zkontrolovat. Ale nic není nemožné, jak se říká.
Delal jsem si srandu, ale mozna ho budu rozebirat, tak bych se kdyz tak obratil na Tebe kdybych neco nevedel :))
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Hajnýho benzínový bufík v naftovém voze - sága pokračuje

Příspěvek od hajnej »

Dorazila ŘJ, do které jsem vkládal své naděje. Tímto díky Davidovi (AV DÍLY) za zapůjčení.

Bufík ani nehlesnul. Takže plán A nevyšel. Zkusím plán B, jinej bufík a dodělání čerpadla k nádrži.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Venca70
Offline
Příspěvky: 158
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Třinec
Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw

Hajnýho benzínový bufík v naftovém voze - sága pokračuje

Příspěvek od Venca70 »

Možná ti něco pomůže, dodělával jsem si komplet bufík.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Hajnýho benzínový bufík v naftovém voze - sága pokračuje

Příspěvek od hajnej »

Super. Zajímá mě, kam jsi zapojil konektor čerpadla? A čerpadlo zároveň sháním.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Venca70
Offline
Příspěvky: 158
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Třinec
Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw

Hajnýho benzínový bufík v naftovém voze - sága pokračuje

Příspěvek od Venca70 »

Napájení čerpadla jsem přípájel na žlutý a černý vodič od hlavního konektoru bufíku na radu Martinopla a tahal dozadu k čerpadlu, původně jsem hledal viz foto ale nikdo mi v tu dobu nedokázal poradit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Hajnýho benzínový bufík v naftovém voze - sága pokračuje

Příspěvek od hajnej »

Musel jsi čerpadlo nějak oživovat nebo se zapojilo a makalo?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Venca70
Offline
Příspěvky: 158
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Třinec
Vůz: XC70 III D5 2009 Summum, Polestar 165kw

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od Venca70 »

Odpojil jsem přivod paliva na bufíku a samostatně spuslil čerpadlo z baterie at se zaplní a odvzdušní palivová hadička.
Hadičku nasadil zpátky a zapnul bufík na palubáku přes přímý start. Naskočil napoprvé.
_________________
XC 70 D5 AWD Summum AT 165kw Polestar 2009
XC 70 D5 AWD Kinetik 136kw + stg 2 2006
V40 1,9 TD 66kw 1998

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od hajnej »

Mám doma náhradní buf, kterej jsem rozebral a odešla tam mistička nad vrtulkou. Položka č. 10 z nákresu v tomto odkazu http://hackingvolvo.blogspot.cz/2012/12/anatomy-of-ardic.html

Neví někdo číslo???

Díky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od hajnej »

Bufik jede. Podrobnosti vecer.

Volvo V70 D5
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6086
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od Haben »

Gratulace :Bravo: co ti zbylo za funkcni dily, ze bych si zkusil pohrat s mojim
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

3m3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3054
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od 3m3 »

To by se melo zapit...
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od ok2ucx »

hajnej píše:Bufik jede. Podrobnosti vecer.
Zkus to nějak podrobněji shrnout, v tom supradlouhém vláknu - už se ztrácím.

V pátek jsem také zprovoznil kovářovu kobylu (XC70 D5 06'), nejvíce trablů bylo s tryskou. Nepočítám v to, že vodní pumpa byla totálně zateklá (motorek), to šlo najít velmi snadno => výměna.
Nyní si lehounce zadýmí ze startu, když je to komplet studené - ale jen malý obláček. Pak krásně topí, trochu hrozivě hučí a nedýmí. A na konci, jak dohořívají zbytky nafty, tak si párkrát odfoukne. Supr, čupr. Jsem zvědav, jak dlouho bude dělat radost, tento vehement.

Trošku OT: aby ta radost nebyla tak veliká, tak vytekl jeden FourC tlumič, který předchozí majitel prý už měnil. Což je tedy na 190tkm a 9 let poměrně bída. Naštěstí už Monroe dodává tyhle krámy za celkem normální peníz.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od hajnej »

hajnej píše:Bufik jede. Podrobnosti vecer.
Jen upřesním, že proběhl jen zkušební provoz na místě při nastartovaném motoru. Bufík nastartoval, zakouřil, blafnul a pak krásně jel do té doby, než se teplota motoru vyšplhala na správnou úroveň. Pak se vypnul, lehce si odfouknul, dochladil.

Původně všechno ukazovalo na to, že bufík je benzínový. Nakonec to asi nebyla pravda. Nejspíš je to verze bufíku z předchozího modelu. Další roky se už montovaly jiné verze (čerpadlo u nádrže, jiné tělo bufíka, jiné řídící jednotky). Taky je možné, že bufík byl odborně dodělávaný dodatečně.

Ale k věci: bufík jsem kompletně rozebral a vyčistil, zjistil jsem, že vývod palivové trysky není umístěn přesně tam, kde má být. Trysku jsem umístil přesně, kde má být. Všechny misky jsem důkladně vyčistil od přípeků. Teď tedy rovnoměrně rozprašuje palivo.

Při startu bufík pořád zahulí víc, než by bylo pěkné, ale to přisuzuji tomu, že žhavička není v nejlepší kondici. Když jsem ji zkoušel přes baterku, nerozžhavil se drátek až do konce. Proto nejspíš trvá déle, než nafta pořádně vzplane. Stálo by za to, vyzkoušet dobrou svíčku, ale nová stojí balík (80 euro). Patří tam tahle https://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/ignition/spark-glow-plugs/glow-plug-independent-car-heating/1035748/

Každopádně uvidíme, jak se buf bude chovat v normálním provozu a budu pravidelně informovat.

Ještě přemýšlím o časování, ale do práce i z práce nejezdím v přesnou hodinu, tak uvidím časem podle toho, jak bude ten stroj makat.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 15 lis 2015 17:45, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od hajnej »

ok2ucx píše:
hajnej píše:Bufik jede. Podrobnosti vecer.
Zkus to nějak podrobněji shrnout, v tom supradlouhém vláknu - už se ztrácím.
Ta historie je ještě trochu delší, než se zdá. Každopádně jsem měnil nejdřív trysku, pak motorek, potom mi tekla vodní pumpa (tu jsem nahradil identickou z Opel modelů za lepší peníz).

Nemůžu tedy přesně říct, co bylo špatně. Prostě všechno dohormady. Teď bych už jen potřeboval vyzkoušet lepší žhavičku, ať můžu porovnat.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od ok2ucx »

Když vidím ty tuny ucpaných tryskek (a patrně následkem tohoto (?) se pak palivo tlačí přes membránu mimo), přemýšlím, zda-li by stálo za to, vřadit těsně před bufík ještě nějaký palivový filtr. Anebo jestli ten svinčík v trysce vznikne "zdrcnutím" nafty a/nebo biosložek v době nepoužívání bufíka?

Všechno jsou to jen spekulace: bez dlouhodobého testu + dostatečného - statisticky významného - počtu vzorků asi u spekulací jen zůstaneme. Každopádně asi neuškodí i párkrát v létě bufík trošku profouknout.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

GDPR_user

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od GDPR_user »

Řekl bych,že tryska se ucpe bordelem z membrány.

Petr Marek
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 8180
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od Petr Marek »

ok2ucx píše:Anebo jestli ten svinčík v trysce vznikne "zdrcnutím" nafty a/nebo biosložek v době nepoužívání bufíka

Přesně toto si myslím, proto si bufa pustím párkrát i mimo jeho sezónu. I v létě je někdy chladnější noc a při přespání v autě se trochu tepla navíc hodí.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od hajnej »

Jinak tohle je přesný typ a diagram mého bufíka. http://volvopartslisle.com/assembly/66941296/Parking-Heater
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Ghirgi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 118
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Teplice

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od Ghirgi »

sorry za OT., ale, je dobrý mít hajnýho za barákem, velice mi pomohl s bufikomatem, když mi po opravě v servisu za bezmála 9 tisicikorun stále nefungoval....oba palce nahoru :good: :good:
_________________
Nyní V70 II D5 163ps 05"
Bylo V70 II 2,4D 04", Bylo V70 II TDI 00", Bylo V70 TDI 98", Bylo 740 GLE TD USA, Bylo 850 GLE 2,5i 10V mot. B5252 manual, Bylo Černá 440 TD - D19T EGR 94"

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6086
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od Haben »

Co to bylo za servis, ze si vzal penize za opravu a predal nefunkcni bufik? To ani reklamaci neuznali? V cem byl nakonec problem?
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od hajnej »

Haben píše:Co to bylo za servis, ze si vzal penize za opravu a predal nefunkcni bufik? To ani reklamaci neuznali? V cem byl nakonec problem?
Ohledně reklamace se nebudu vyjadřovat.
Diagnostikovali vadné vodní čerpadlo, opravdu bylo zaseklé, objednalo se nové. Bufík jakože fungoval, ale ve skutečnosti nefungoval správně. Když ho pak zkoušeli, nenahodil se. Byl zablokovaný.
Otevřeli jsme, zjistili, že je komplet mokrej od nafty a na dně 1cm nafty. Takže vadná tryska. Kompletně jsme vyčistili, vysušili, zkontrolovali svíčku, dali novou trysku, smazali chyby (příliš mnoho nepovedených startů) a nakopli. Pekelně to kouřilo, jak se vypalovala nafta, ale pak krásně bežel.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Hajnýho bufík - sága pokračuje

Příspěvek od ok2ucx »

hajnej píše:Otevřeli jsme, zjistili, že je komplet mokrej od nafty a na dně 1cm nafty. ... Pekelně to kouřilo, jak se vypalovala nafta, ale pak krásně bežel.
Ty pouťové efekty jsou prima.

První regulerní start bufíka (špatná byla vrtulka - spadla a současně se totál zdeformovala "miska" č. 10, viz schéma). Tryska vyjímečně OK, výměna žhavičky (patrně zbytečně).

Ale nakonec jsme včera taky dělali skvělou kouřovou clonu. Auto zaparkované čumákem z garáže, výfuk bufíka namířil kouř směrem dovnitř. Dům vypadal impozantně, jak se z něj pomalu hulilo, venku tma, zevnitř světlo. Byla by to kouzelná fotka.

Asi po 5 minutách už bylo dobře (bez kouře), bufík za cca. 30 minut dotopil na 96°C a pak se už bez kouřových efektů vypnul.

Takže další bufík opět po létech v provozu. :good:

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé