DPF

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

DPF

Příspěvek od Arkaz »

ja mam egr funkcny staci ho cistit a nemyslim si ze sa tam ma co pokazit pokial tam nieje tona bordelu.

st_Andy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1901
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

DPF

Příspěvek od st_Andy »

Dobrá debatka chlapi :beer: zaujala ma a ta jazda "na pilu" na dialnici.. neviem ako s automatom ale 150km/h na manuale s M66 znamena dlhodobu jazdu na 6-tke s cca 2300 rpm pri 7,5l spotrebe, aspon u mna teda, a zase nechávať tam pravidelne preventivne zaradenú 5-ku ked je tam aj 6-tka to je take divné :) :crazy:

Z technickeho hladiska nieje ucinejsie to radsej na okreskach napr. za kazdym autom trochu osolit? Myslim tym castejsie predbiehanie a vyslovene dynamickejsiu jazdu, ked si to nejake dve hodinky lieta medzi 2000-4000 rpm na trojke/stvorke a k slovu sa dostanu tak virive klapky ako aj EGR a niekolko krat sa takto doslova "prefúkne komín" ?? :D Alebo práve vtedy toho popolu vzniká viac?? :oops: :pardon:

Ares
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 428
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

DPF

Příspěvek od Ares »

st_Andy píše:Dobrá debatka chlapi :beer: zaujala ma a ta jazda "na pilu" na dialnici.. neviem ako s automatom ale 150km/h na manuale s M66 znamena dlhodobu jazdu na 6-tke s cca 2300 rpm pri 7,5l spotrebe, aspon u mna teda, a zase nechávať tam pravidelne preventivne zaradenú 5-ku ked je tam aj 6-tka to je take divné :) :crazy:

Z technickeho hladiska nieje ucinejsie to radsej na okreskach napr. za kazdym autom trochu osolit? Myslim tym castejsie predbiehanie a vyslovene dynamickejsiu jazdu, ked si to nejake dve hodinky lieta medzi 2000-4000 rpm na trojke/stvorke a k slovu sa dostanu tak virive klapky ako aj EGR a niekolko krat sa takto doslova "prefúkne komín" ?? :D Alebo práve vtedy toho popolu vzniká viac?? :oops: :pardon:
Automat má trochu rozdielne pomery v prevodovke, ale nie je to nič diametrálne. Čo mám odsledované, tak automat točí 110km/h pri 2000 ot/min a cca 2700 ot/min pri 160km/h. Manuál si už nepamätám, ale dajme tomu +5 km/h
Nikto nehovorí, aby si tam nechával zaradenú preventívne 5ku, to je blbosť samozrejme.

Teraz k tomu motoru a spaľovaniu. To je otázka na motorára, teda niekoho, kto motorom a procesom v nich fakt dobre rozumie. Na rovinu, ja to nie som. :-)
Ale čo tu už bolo popísané:
Motor najviac dymí pri akcelerácii, kedy je bohatá/chudobná zmes (podľa toho či berieme do úvahy palivo/vzduch) a vtedy sa aj najviac zasiera DPF.
Naopak EGR prepúsťa časť spalín len pri ustálenej rýchlosti a nízkej záťaži alebo decelerácii. Na druhej strane však pomáha znižovať teplotu horenia a dochádza k optimálnemu spaľovaniu paliva atď...
O eliminácii škodlivín všetkého druhu nejdem rozvíjať debatu, to považujme v tomto prípade za pridruženú činnosť týchto eko kurvítok.

Záver:
EGR a DPF sa najviac zasiera v meste. Na diaľnici dochádza k pasívnemu vypaľovaniu DPF a minimálnemu znečisťovaniu EGR.
Pre mňa osobne ostávajú otázkou biosračky v nafte a ich podiel na zanášaní DPF a EGR.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;Obrázek
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

Doner
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013

DPF

Příspěvek od Doner »

Mám najazdených cca 185t km a DPF sa mi vypaluje v rozmedzí 300 keď jazdím mesto až 700km dlhé trasy. Už som paranoidný a preto si stále kontrolujem zanesenosť filtra cez VIDU a vždy keď sa blíži k zaplnenou tj 27g tak sa idem previesť aj keď mi to nevyhovuje. Zatiaľ mi nikdy hlášku o zaplnenosti nevypisalo. Ide mi o to aby som nemusel sledovať zaplnenost filtra na vide. Keď auto hlášku o plnom filtri vypíše stačí ísť auto previezť alebo už je neskoro?
_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5891
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Mám stejný nájezd a rozhodně auto mi má sloužit a né já jemu. Přes týden couračky cca do 12km a o víkendu výlety cca 300km, tam je dost příležitostí vypálit DPF. Provozuji to takto už druhým rokem a naprosto bez problémů. Když náhodou kouknu do Vidy v servise tak je také vše OK.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Doner
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013

DPF

Příspěvek od Doner »

Ja tak isto v poslednom čase jazdím kratšie trasy a bojím sa aby sa neupchal filter. Preto má zaujíma či v prípade vypísania hlášky je už neskoro.
_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5891
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tohle už vypadá vcelku šlušně. Akční ceny na DPF.

https://www.volvozustavavolvem.cz/cs/dpf-filtr
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

smidcze
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 200
Registrován: 9 roků
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

DPF

Příspěvek od smidcze »

To Doner je to jenom v hlavě je potřeba to z ní vytlačit a neřešit byl jsem na tom úplně stejně také jsem si ze začátku počítal starty během dne a přemýšlel abych co neméně startoval za celou dobu už je to přes dva roky jsem nespozoroval ani jednu regeneraci DPF.
Prostě je potřeba s autem jezdit aspoň 1x za týden až dva mimo město tak aby se motor dostatečně zahřál a je to ok. Možná to někdo vyvrátí ale já to takto mám u svého auta takže klid :wink: :D auto má sloužit tobě a ne ty jemu jak píše Kuba.
A s tou hláškou si myslím, že ještě pozdě není jde jen o to co je za problém jestli ho stačí prostě projet a nebo se nedokáže sám vypálit tak pak diagnostika.

To Kuba no ceny vypadají hodně dobře ale doufám, že jejich služby nebudu ještě dlouho potřebovat :)
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

Tom0
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1132
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Kladno, Slaný
Vůz: V90 D4 MY19

DPF

Příspěvek od Tom0 »

Tak to já regenerací už pozoroval několik, většinou je to jednou za nádrž, někdy i častěji.
Motor má takový hrubší zvuk a okamžitá spotřeba jde nahoru během regenerace o cca 0,7litru na hodinu (stojící auto).
Tuším že začíná vypalovat někde okolo 60% zaplnění a není to doprovázeno žádnou hláškou. Když nejsou podmínky k vypálení, nebo je vypalování často přerušeno, tak se postupně naplní na 80% a to vyskočí hláška na palubáku že je zaplněn a je nutno jet s autem delší dobu stabilně ideálně po hlavní silnici.
_________________
Obrázek + Obrázek Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
Obrázek HECHT EQUIS 1,8kW, MY21

Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva: Obrázek V90 D3 ; Obrázek V70 D4 ; Obrázek S80 3,2 LPG

Doner
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013

DPF

Příspěvek od Doner »

Ja už som konečne vyriešil kontrolu nad DPF. OBD a aplikácia v mobile. Sledujem ako sa postupne zapĺňa a keď dosiahne zaplnenosť cca 27g zvýši sa teplota DPF na 500 - 600 stupňov a postupne sa vypaluje. Keď sa vypáli tá teplota DPF klesne na cca 250 stupňov. Odsledoval som aj že keď idem dlhšiu dobu po diaľnici a filter ešte nieje plný tak sa teplota DPF mierne zvýši na 300 stupňov a spali pár gramov. Okrem iného som si nastavil v aplkácii aj zobrazenie teploty oleja. Ešte jedna vec jedine čo apka nepresne vyhodnotí je teplota filtra za studena ukazuje 300 stupňov. Ale to mi nevadí lebo si jednoducho zo zobrazovanej teploty odratam tých 300. Aplikácia funguje aj vo free verzii, ale ja som si ju z vďačnosti k vývojárovi zakúpil. Obrázek
Naposledy upravil(a) Doner dne 01 lis 2018 16:14, celkem upraveno 2 x.
_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013

shalibaba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 549
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

DPF

Příspěvek od shalibaba »

Co je to prosim za OBD a co za aplikaci?
Diky

Doner
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013

DPF

Příspěvek od Doner »

ELM327 a aplikácia Car Scanner
_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5891
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Hlavně při vypalování já tedy osobně cítím smrad jako když se pálí guma nebo tak. Vetšinou po vystoupení z vozu a motor ještě běží na volnoběh.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

DPF

Příspěvek od Arkaz »

Vdaka A tip vyzera ze to ukazuje gramaz aj na xc70 aj na s60.

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

DPF

Příspěvek od Teflon_490 »

Uz 7 let jezdim prevazne mesto jak na 1.6D tak D3 a nikdy sem jeste nemel hlasku DPF na displayi. Jednou za cas staci vyjet ven a to je cely. Pokud je motor v poradku DPF mesto bez problemu da bez toho abyste na nej furt koukali, zadnou zvlastni peci nepotrebuje. To ale neznamena ze me nesere ze si to zacne vypalovat kdy chce a ja do toho nemam moznost mluvit. Klasicky to zacne kilometr pred barakem a pak je jednoduchy to poznat, sahara jede i v zime a ten smrad je nezamenitelnej.

A jak se tu nekdo ptal, pokud se ukaze hlaska tak jeste neni konec, je tam nekolik stagi a pri zobrazeni prvni hlasky to jde normalne rozjezdit. Az pri jeji ignoraci to pak taha do servisu, protoze to vypaleni uz je nutny udelat nucene.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

FERGU$
Offline
Příspěvky: 167
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Morava na severu
Vůz: V60 MY19 D3 110kW

DPF

Příspěvek od FERGU$ »

Doner píše:ELM327 a aplikácia Car Scanner
máš na mysli tuto apku?
Já jen že jsem jí asi před týdnem zkoušel a s mým OBD ELM 327 WIFI se sice spojila, ale už se nespojila s žádnou ECU ve vozidle a tudíž to žádné parametry vozu nenačetlo. Mám stejný typ motoru i rok MY13. A zrovna tyto dva popisované parametry (DPF a teplota oleje) bych rád při jízdě sledoval.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 II, MY 2019, D3, 110kW, motor D4204T16, Inscription
Galerie: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=80299
Minulá Volva: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=29327

Doner
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013

DPF

Příspěvek od Doner »

Áno to je ona dokonca sledujem okrem oleja aj teplotu chladiacej kvapaliny. Aplikáciu používam na iPhone.
Teraz som si objednal novú elm327 tú mini.
Zatiaľ tam mám tuto verzia 1.5Obrázek
_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

DPF

Příspěvek od Arkaz »

Tam sa da vybrat aj protokol cez ktory to komunikuje skus sa s tym pohrat v nastaveniach. Ja som dnes skusal a ide mi na oboch autach vsetko. Zajtra este napojim vidu a porovnam tie hodnoty na kolko % sua zhoduju.

Doner
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013

DPF

Příspěvek od Doner »

Ja som to skontroloval aj na vide a sedelo to
_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5891
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Kde přesně ve VIDĚ uvidím zaplnění? Je to toto ?

Obrázek
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1344
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

DPF

Příspěvek od Arkaz »

Doner - mne ide hlavne o tu teplotu. Ci to je presne 300° rozdiel. A ci potom v appke neviem nastavit danu hodnotu aby ukazovalo -300.

Jakub- nie. Je to v ECM - advanced - combustion aoot particles. A potlm logo ecm2000 a vysjoci ti nove okno kde sa da urobit aj nutena regeneracia a ukaze aj gramaz. Alebo len male okienko s gramazou. Na jednom aute mi to ukaze tak na druhom inak.

Doner
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013

DPF

Příspěvek od Doner »

Ten obrázok je zle viditeľný, to je môj sken
Obrázek
_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013

Doner
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 53
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Pezinok
Vůz: XC60 4D 2.0l 120KW MY2013

DPF

Příspěvek od Doner »

Arkaz ja som si tu teplotu pozrel ráno pri studenom motore. V apke sa toto nedá nastaviť. Teraz som stiahol upgrade tak zajtra uvidím či sa niečo zmenilo.
_________________
VOLVO XC60 2.0 D4 120KW MY2013

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5891
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

DPF

Příspěvek od Jakub Svoboda »

TAk vám pánové díky . Jinak na ten můj obrázek stačí kliknout a je vidět mooooc krásně. :lol: Takže co koukám, tak jsem se sekl o řádek.
Nikdy jsem zaplněnost DPF nesledoval a hrotit to nebudu, hlášku jsem ještě nikdy neviděl, ale ze zajímavosti se mrknu.
Naposledy upravil(a) Jakub Svoboda dne 02 lis 2018 09:54, celkem upraveno 2 x.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

smidcze
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 200
Registrován: 9 roků
Bydliště: Znojmo
Vůz: XC70, D5 AWD aut, 151kw, 2,4 r.v 2011

DPF

Příspěvek od smidcze »

No tak to se schválně také podívám
_________________
Volvo XC 70, r.v. 2010 do provozu 2011, 151KW, 2.4 D5, AT, AWD
STAGE2 D5T5 175KW
Vida k dispozici

Zpět na „Jak co opravit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé