Čidlo kvality vzduchu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3479
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Čidlo kvality vzduchu
aha, no já jsem to právě přes skandix nenašel, což mi přišlo divné
ale fakt tohle číslo nenajde nic originálního, možná proto, že už se origo nevyrábí, ani tady https://autond.cz/volvo/index.php
i P2 má 3 typy aqs, ten můj už prostě není, respektive možná jen origo za 8000Kč, což je nesmysl
ale většina P2 dnes jezdí bez funkčního aqs a nemá to vliv na klapky (kromě vnitřní automatiky), takže by to nemělo mít vliv ani u V50 snad?
a pokud by to vliv mělo, tak nejspíš na recirculation damper (ne na air distribution damper)
nevím, jak je přístup k motorkům, ale můžeš je zkusit nějak prohodit, jestli se chyba přesune jinam, protože si fakt myslím, že bude motorek ko
ale fakt tohle číslo nenajde nic originálního, možná proto, že už se origo nevyrábí, ani tady https://autond.cz/volvo/index.php
i P2 má 3 typy aqs, ten můj už prostě není, respektive možná jen origo za 8000Kč, což je nesmysl
ale většina P2 dnes jezdí bez funkčního aqs a nemá to vliv na klapky (kromě vnitřní automatiky), takže by to nemělo mít vliv ani u V50 snad?
a pokud by to vliv mělo, tak nejspíš na recirculation damper (ne na air distribution damper)
nevím, jak je přístup k motorkům, ale můžeš je zkusit nějak prohodit, jestli se chyba přesune jinam, protože si fakt myslím, že bude motorek ko
-
Offline
- Příspěvky: 2541
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
x 1
Čidlo kvality vzduchu
Mám v plánu za cca 14 dní měnit palubku, takže by bylo krásný to vyměnit když bude dole. Na to AQS se myslím nechá dostat i s palubkou. Na ten motorek nevím.
Mě prostě sejří, že mi to v chybách svítí červeně
Zkusím objednat na Alíku koncerňácký čidlo, buď to pojede nebo ne. Fyzicky vypadá stejně, přinejhorším vyhodím tři stovky...
Mě prostě sejří, že mi to v chybách svítí červeně

Zkusím objednat na Alíku koncerňácký čidlo, buď to pojede nebo ne. Fyzicky vypadá stejně, přinejhorším vyhodím tři stovky...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 2609
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/P*/740/940
Čidlo kvality vzduchu
Nespekulujte o funkci AQS - není to tak složité, jak se může zdát.
AQS (pokud funguje) - má vliv pouze na to, jestli se vzduch dovnitř saje z venku nebo ne. V režimu AUTO CCMka ovládá vnitřní recirkulaci podle množství "smradu" z AQS. Když je AQS KO, jede to ručně.
Zcela jiná věc je to, jak probíhá kalibrace resp. rozpoznání motorků (u P2 facelift MY05-):
1. všechny motorky jsou stejné, liší se jen unikátní adresou na sběrnici LIN. CCMka na začátku neví, který motorek je kde osazen. CCM jen umí najít (na každé ze dvou LIN sběrnic) motorky (sériová čísla), případně i sensory AQS a jednotky vyhřívání sedaček. U motorků pak pozná, že jsou to (krokové) motorky.
2. přiřazení konkrétního motorku k jeho funkci proběhne tak, že CCMka dá povel každému motorku, aby doběhl od jednoho mechanického dorazu k druhému a sdělí CCMce, kolik (mechanických) kroků to je. Když se tohle číslo "trefí" do rozsahu např. 537 +-28 kroků, CCMka si poznačí, že motorek s tímto sériovým číslem je zde např. Air distributiuon.
3. takto se snaží všem motorkům najít jejich funkci.
Tohle všechno funguje parádně, když je všechno nové. Pokud je někde typicky mechanický problém v klapkách (zde má airdistribution rozsah jen 61 kroků) rozeznání funkce selže. Hlavně všechno pak přestane korektně fungovat. Takže když to záhadně nefunguje, všechno rozhýbat, očistit, lehce promazat, jinak se s tím nedomluvíte.
A aby to nebylo úplně jednoduché - první faceliftové P2 vyjely z fabriky s chybou v software CCM a funkce rozpoznávání motorků prostě nefunguje. Můžete nad tím kroutit hlavou jak chcete, a neneděláte nic. Resp. je potřeba nahrát poslední CCM update, pak je všechno OK.
BTW, když náhodou přestane fungovat půlka auta, zkuste odpojit moduly výhřevu sedaček případně modul AQS, když se regulace "umoudří", je vadná ta jednotka, kterou jste zrovna odpojili..
/PL
P.S. P1 a P3 to mají v zásadě stejné.
AQS (pokud funguje) - má vliv pouze na to, jestli se vzduch dovnitř saje z venku nebo ne. V režimu AUTO CCMka ovládá vnitřní recirkulaci podle množství "smradu" z AQS. Když je AQS KO, jede to ručně.
Zcela jiná věc je to, jak probíhá kalibrace resp. rozpoznání motorků (u P2 facelift MY05-):
1. všechny motorky jsou stejné, liší se jen unikátní adresou na sběrnici LIN. CCMka na začátku neví, který motorek je kde osazen. CCM jen umí najít (na každé ze dvou LIN sběrnic) motorky (sériová čísla), případně i sensory AQS a jednotky vyhřívání sedaček. U motorků pak pozná, že jsou to (krokové) motorky.
2. přiřazení konkrétního motorku k jeho funkci proběhne tak, že CCMka dá povel každému motorku, aby doběhl od jednoho mechanického dorazu k druhému a sdělí CCMce, kolik (mechanických) kroků to je. Když se tohle číslo "trefí" do rozsahu např. 537 +-28 kroků, CCMka si poznačí, že motorek s tímto sériovým číslem je zde např. Air distributiuon.
3. takto se snaží všem motorkům najít jejich funkci.
Tohle všechno funguje parádně, když je všechno nové. Pokud je někde typicky mechanický problém v klapkách (zde má airdistribution rozsah jen 61 kroků) rozeznání funkce selže. Hlavně všechno pak přestane korektně fungovat. Takže když to záhadně nefunguje, všechno rozhýbat, očistit, lehce promazat, jinak se s tím nedomluvíte.
A aby to nebylo úplně jednoduché - první faceliftové P2 vyjely z fabriky s chybou v software CCM a funkce rozpoznávání motorků prostě nefunguje. Můžete nad tím kroutit hlavou jak chcete, a neneděláte nic. Resp. je potřeba nahrát poslední CCM update, pak je všechno OK.
BTW, když náhodou přestane fungovat půlka auta, zkuste odpojit moduly výhřevu sedaček případně modul AQS, když se regulace "umoudří", je vadná ta jednotka, kterou jste zrovna odpojili..
/PL
P.S. P1 a P3 to mají v zásadě stejné.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 2541
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
x 1
Čidlo kvality vzduchu
To je odpověď! Takže pokud jsem to dobře pobral:
V mém případě vyloupnout motorek "air distribution" a zkusit ho rozhýbat/promazat + následné očuchání CCMkou provedu kalibrací?
Do toho tedy AQS nemá co kecat, ta hýbe klapkou recirkulace...
V mém případě vyloupnout motorek "air distribution" a zkusit ho rozhýbat/promazat + následné očuchání CCMkou provedu kalibrací?
Do toho tedy AQS nemá co kecat, ta hýbe klapkou recirkulace...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 3479
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Čidlo kvality vzduchu
Ano, však to tak říkám celou dobu.... 

-
Offline
- Příspěvky: 2609
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/P*/740/940
Čidlo kvality vzduchu
... pokud jsi neměnil motorek (sériová čísla), tak maximálně provést kalibraci, ale vůbec netřeba sahat na rozpoznání kompomentů. V nejzazším případě bys mohl dopadnout bez funkční klimy (starý CCM firmware).z-d-e-n-a píše: 06 čer 2024 16:42 To je odpověď! Takže pokud jsem to dobře pobral:
V mém případě vyloupnout motorek "air distribution" a zkusit ho rozhýbat/promazat + následné očuchání CCMkou provedu kalibrací?
Do toho tedy AQS nemá co kecat, ta hýbe klapkou recirkulace...
Zkrátka rozhýbat/vyčistit a ono to bude fungovat samo. Rekalibraci polohy motorků to m.j. dělá i po připojení napájení (je to krásně slyšet).
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 2541
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
x 1
Čidlo kvality vzduchu
Tak malý update - čínská koncernová náhražka z Alíku na V50 (06') nefunguje.
Hlásí chybu na LINu... Podařilo se mi AQS čidlo sehnat funkční (byla to loterie!) originál, tak jsem zvědavej co to vydrží. To nefunkční schválně kuchnu, zajímá mě co je uvnitř za elaborát.
Jinak chyba motorku přetrvává. Ač jsem sehnal pro sychr motorek jiný (kdybych ten stávající nějak pochroumal při rozborce), nakonec jsem se k němu vůbec ani nedostal. I když sundám vršek palubky, nemám šanci se dostat ani k jednomu (přístupný je jen motorek na cirkulaci).
Komplet topení je pod plastovým korpusem, což by obnášelo totální rozebrání všeho kolem vč. volantové tyče, rozpěry mezi dveřmi a samozřejmě komplet elektriky. A na to nemám nervy. Nebo ne jen kvůli tomuto motorku.
Jestli u toho někdy začne téct radiátor tak to snad radši pošlu do světa
Takže začnu žít s chybou ve VIDĚ a budu doufat že neodejde další motorek třeba na regulaci teploty
Hlásí chybu na LINu... Podařilo se mi AQS čidlo sehnat funkční (byla to loterie!) originál, tak jsem zvědavej co to vydrží. To nefunkční schválně kuchnu, zajímá mě co je uvnitř za elaborát.
Jinak chyba motorku přetrvává. Ač jsem sehnal pro sychr motorek jiný (kdybych ten stávající nějak pochroumal při rozborce), nakonec jsem se k němu vůbec ani nedostal. I když sundám vršek palubky, nemám šanci se dostat ani k jednomu (přístupný je jen motorek na cirkulaci).
Komplet topení je pod plastovým korpusem, což by obnášelo totální rozebrání všeho kolem vč. volantové tyče, rozpěry mezi dveřmi a samozřejmě komplet elektriky. A na to nemám nervy. Nebo ne jen kvůli tomuto motorku.
Jestli u toho někdy začne téct radiátor tak to snad radši pošlu do světa

Takže začnu žít s chybou ve VIDĚ a budu doufat že neodejde další motorek třeba na regulaci teploty
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 3479
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Čidlo kvality vzduchu
no pěkně... 
odkud jsi sehnal AQS? někde z vraku?

odkud jsi sehnal AQS? někde z vraku?
-
Offline
- Příspěvky: 2541
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
x 1
Čidlo kvality vzduchu
Jj, vraková loterie 
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 2609
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/P*/740/940
Čidlo kvality vzduchu
Ahoj:
pokud mohu vyslovit svůj nepatrný názor, tak s AQS bych to asi řešil takto:
1. pokud funguje, nechat v autě, až nastane bod 2. (příjde to brzy)
2. když nefunguje, ignorovat a ignorovat chyby na diagnostice
3. ve (zcela vyjímečných případech) se stalo, že sensor selhal natolik, že zablokovat jeden ze dvou LIN-busů a neregulovala půlka auta. Pak pomohlo sensor odpojit (dá se tam dostat zvenku, tím otvorem, co se nasává vzduch. Pak se klapky opět rozběhly.
4. nový sensor se prakticky nedá koupit, pokud ano, tak za cenu nesmysl. Kdo neví, co s penězi a pořád má nutkání si jej koupit, pošlu po SZ číslo účtu místního Hospice a tím dotyčný pomůže výrazně více.
5. vzít sensor z vrakáče je poslední možnost (musíte ještě trefit fakt, jestli dárcovské auto je P2 předfaceliftem -MY04 nebo facelift MY05-) = ale pak se dostanete mezi body 1. a 2. spíše však blíže bodu 2.
AQS je fajn funkce, ale asi bych se raději soustředil na servis brzd a řízení, než tohle...
/PL
pokud mohu vyslovit svůj nepatrný názor, tak s AQS bych to asi řešil takto:
1. pokud funguje, nechat v autě, až nastane bod 2. (příjde to brzy)
2. když nefunguje, ignorovat a ignorovat chyby na diagnostice
3. ve (zcela vyjímečných případech) se stalo, že sensor selhal natolik, že zablokovat jeden ze dvou LIN-busů a neregulovala půlka auta. Pak pomohlo sensor odpojit (dá se tam dostat zvenku, tím otvorem, co se nasává vzduch. Pak se klapky opět rozběhly.
4. nový sensor se prakticky nedá koupit, pokud ano, tak za cenu nesmysl. Kdo neví, co s penězi a pořád má nutkání si jej koupit, pošlu po SZ číslo účtu místního Hospice a tím dotyčný pomůže výrazně více.
5. vzít sensor z vrakáče je poslední možnost (musíte ještě trefit fakt, jestli dárcovské auto je P2 předfaceliftem -MY04 nebo facelift MY05-) = ale pak se dostanete mezi body 1. a 2. spíše však blíže bodu 2.
AQS je fajn funkce, ale asi bych se raději soustředil na servis brzd a řízení, než tohle...
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 5580
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Čidlo kvality vzduchu
Bod 2.
No jo, ale když pohled na všechna políčka v zelené je tak okouzlující
No jo, ale když pohled na všechna políčka v zelené je tak okouzlující

-
Offline
- Příspěvky: 2609
- Registrován: 17 roků
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/P*/740/940
Čidlo kvality vzduchu
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 5637
- Registrován: 6 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
-
Offline
- Příspěvky: 2541
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
x 1
Čidlo kvality vzduchu
Pro zajímavost. Takhle vypadá čidlo AQS z V50:
A tady je vidět důvod závady čidla - spálený senzor (ty odtrhnuté kontakty jsem způsobil já neopatrným odloupnutím víčka. Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
-
Offline
- Příspěvky: 3479
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Čidlo kvality vzduchu
Takže to půjde opravit? 

-
Online
- Administrátor
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Čidlo kvality vzduchu
Si skoro rikam, ze nejlepsi by to bylo nahradit IR/ultra zvukovym mericem vzdalenosti (resp. vystupem), kterej jen rozlisuje, je (treba) 3m pred autem prekazka = vnitrni okruh.
Aneb v klidu zachovat funkci, akorat zmenit na zaklade ceho
Akorat by se to muselo naroubovat primo do cidla, pacz to komunikuje po LIN (resp. do 04/05' tam bylo PWMko) a proc se bastlit s nejakym emulatorem...
Aneb v klidu zachovat funkci, akorat zmenit na zaklade ceho

Akorat by se to muselo naroubovat primo do cidla, pacz to komunikuje po LIN (resp. do 04/05' tam bylo PWMko) a proc se bastlit s nejakym emulatorem...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
Čidlo kvality vzduchu
Řeší to někdo aktuálně? Hledal sem Hellu -041 na predfacelift a už podruhé přišlo v krabičce "cosi".
Ještě mám pár dní na vrácení. Máte někdo zkušenost jestli funguje nebo ne?
Ještě mám pár dní na vrácení. Máte někdo zkušenost jestli funguje nebo ne?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 3479
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Čidlo kvality vzduchu
těžko říct, předface není na sběrnici, tak by to fungovat mohlo
Přidáno za 2 minuty 12 sekund:
co to stálo?
třeba tohle jsi nezkoušel? https://www.motora.cz/hella/6PX-012-684-041.html
Přidáno za 2 minuty 12 sekund:
co to stálo?
třeba tohle jsi nezkoušel? https://www.motora.cz/hella/6PX-012-684-041.html
-
Offline
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
Čidlo kvality vzduchu
Jenže to je právě ono. Už podruhé mi přišla krabička "HELLA" a tohle bylo uvnitř. Druhý pokus proběhl přes autodilos. Ještě zkusím kellynu, tam si to aspoň před zaplacením prohlédnu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 3479
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Čidlo kvality vzduchu
A v čem je problém? Jakože na díle není Hella? Ale to je dnes normální. Prostě jim to vyrábí někdo jiný a oni to jen zabalí
-
Offline
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
Čidlo kvality vzduchu
Problém je v podstatě ten, že to s Hellou nemá společného nic, kromě krabičky. Kdyby to pro Hellu někdo vyrobil, tak na tom bude minimálně natištěno její logo. O možnosti si pohlídat kvalitu výroby za účelem ochrany vlastního brandu nemluvím. Zjevně se jedná o prachsprostý překup čehosi pod taktovkou Helly. Dyť se ani neobtěžovali vybrousit obě značky původního výrobce.
...asi moc práce, protože je to zjevně broušený ručně dremlem.
....Tohle chování je degradace na úroveň Starline....jenže ten si na tom zakládá, odpovídá to ceně a člověk s tím počítá, tohle je pro mne osobně zklamání.
Jako jo, do auta to nakonec nacpu, tak uvidíme.


....Tohle chování je degradace na úroveň Starline....jenže ten si na tom zakládá, odpovídá to ceně a člověk s tím počítá, tohle je pro mne osobně zklamání.
Jako jo, do auta to nakonec nacpu, tak uvidíme.
-
Offline
- Příspěvky: 5808
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Čidlo kvality vzduchu
Hele a nenapadlo tě, že to vybroušený místo je po originálním objednacim číslem?
Běžně se to takto dělá, tak sloupni tu nálepku a vyfoť.
Běžně se to takto dělá, tak sloupni tu nálepku a vyfoť.
-
Offline
- Příspěvky: 212
- Registrován: 10 měsíců
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Čidlo kvality vzduchu
Jak se pozná že ten senzor kvality vzduchu funguje? Mně nikde v diagnostice chyba nesvítí, ale zároveň jsem nikdy nezpozoroval že by klimatická jednotka přepla na vnitřní recirkulaci. Zobrazí se něco? Je ve vidě nějaký test a co ten senzor vůbec měří?
-
Offline
- Příspěvky: 3479
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Čidlo kvality vzduchu
normálně to poznat nejde, všechno dělá automatika, mělo by to měřit nějaké oxidy dusíku
můžeš zkusit nastartovat v garáži a sledovat, jestli se zavře klapka na vstupu před ventilátorem...
můžeš zkusit nastartovat v garáži a sledovat, jestli se zavře klapka na vstupu před ventilátorem...

-
Offline
- Příspěvky: 84
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
Čidlo kvality vzduchu
Napadlo, tak sem si vyhledal výrobce dle DUNS a světe div se, vypadlo na mne tohle: www.amazon.com/ACDelco-Original-Equipment-13513879-Ambient/dp/B0973DVJQ7Jakub Svoboda píše: 22 srp 2024 08:15 Hele a nenapadlo tě, že to vybroušený místo je po originálním objednacim číslem?
Běžně se to takto dělá, tak sloupni tu nálepku a vyfoť.
Cenová relace 20-30 USD....
Nicméně, mne vůbec nejde o to, že je tam něco vybroušeno, klidně to mohlo být logo i OEM číslo....mne jde o to, že SGX Senzortechnik prostě není Hella a nikdy nebyla.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé