Smolda - 740 kombi-TIC
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1002
- Registrován: 18 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha západ
- Vůz: V60 2018 T3
- Bydliště: Praha západ
Smolda - black 854 GLT
U mě ještě ptačí trus. Na kapotě ho vidíš a umyjes, na střechu vidí málokdo. Já když auto koupil, tak už jsem tam měl vyžraný fleky v laku. Já si na střechu vidím, tak pak už nic nepřibylo:)
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
-
Online
- Příspěvky: 1168
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
Smolda - black 854 GLT
Už jsem sem dlouho nic nepsal, 850 pořád jezdí a aby jí nebylo smutno, tak přibyla 740 D24TIC po Olivinovi, který těch krabic má prostě příliš moc a bylo nutno trochu změnit rovnováhu sil.





-
Offline
- Příspěvky: 2889
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Český Brod
- Vůz: 240 GL 1987
Smolda - black 854 GLT
Máťo tu sedmici máš fakt pěknou. A ten tapec ynsájd...



_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE
Keine Panik auf der Titanic!!!
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8267
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Smolda - black 854 GLT
...a ten fungující velux je nejvíc! 

_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71
-
Online
- Příspěvky: 1168
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
Smolda - black 854 GLT
Dík hoši 

-
Online
- Příspěvky: 1168
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
Smolda - 740 kombi-TIC
Už jsem dlouho nic nepsal. Krabicí jezdím denně, průběžně opravuji co je potřeba.
Krom oprav větších typu výměna spojky, přetěsnění čerpadla, oprava turba, kompletní renovace brzdového systému apod. dělám i věci menší či pravidelnější - z posledních oprav například výměna výfuku, přední silentbloky, demontáž chladiče oleje apod.
Mám též jednu pikantní událost k posdílení - po zimě zatuhlý šíbr. Viník se našel hned - blbec jsem to párkrát stříkal olejem a kupodivu se nachytal prach a způsobilo to velký odpor. Takže šel celý šíbr ven a všechno vyčistit a odmastit. Zpětné složení a mazání teflonovým sprejem dopadlo na výbornou a šíbr teď jezdí hladčeji, tišeji a rychleji. Čistil jsem i motorek a mazal mu kolečka novou vazelínou, zkrátka kompletní oprava. Nastavení šíbru do perfektně chodící polohy byl ovšem porod a těch 8 šroubků jsem povoloval a utahoval snad 10x - vždy povolit, nastavit, utáhnout, nasadit vnitřní tapec a vyzkoušet. Pak zase rozdělat, přeštělovat a takhle dokola
ten vnitřní tapec po připnutí ke konstrukci totiž vždy změnil pnutí a postupně jsem se naučil to započítat a utáhnout šroubky v takové pozici, aby byla ta správná poloha až po připnutí tapecírungu. Krásná zábava, doporučuji všem! Každopádně teď jsem zase plně připraven na letní dny 
Vloni jsem koupil v Liberci 2x2m molitanu a vyřezal z toho zadní postel a jeli jsme kempovat. Naše fenka si to velmi užívala, takovýhle velký gauč a navíc s panoramatickým výhledem ještě něměla
Krom oprav větších typu výměna spojky, přetěsnění čerpadla, oprava turba, kompletní renovace brzdového systému apod. dělám i věci menší či pravidelnější - z posledních oprav například výměna výfuku, přední silentbloky, demontáž chladiče oleje apod.

Mám též jednu pikantní událost k posdílení - po zimě zatuhlý šíbr. Viník se našel hned - blbec jsem to párkrát stříkal olejem a kupodivu se nachytal prach a způsobilo to velký odpor. Takže šel celý šíbr ven a všechno vyčistit a odmastit. Zpětné složení a mazání teflonovým sprejem dopadlo na výbornou a šíbr teď jezdí hladčeji, tišeji a rychleji. Čistil jsem i motorek a mazal mu kolečka novou vazelínou, zkrátka kompletní oprava. Nastavení šíbru do perfektně chodící polohy byl ovšem porod a těch 8 šroubků jsem povoloval a utahoval snad 10x - vždy povolit, nastavit, utáhnout, nasadit vnitřní tapec a vyzkoušet. Pak zase rozdělat, přeštělovat a takhle dokola


Vloni jsem koupil v Liberci 2x2m molitanu a vyřezal z toho zadní postel a jeli jsme kempovat. Naše fenka si to velmi užívala, takovýhle velký gauč a navíc s panoramatickým výhledem ještě něměla

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: A(r)s(ch)
- Vůz: V70 II
Smolda - 740 kombi-TIC
Ahoj
nechtěl bys nahrát, jak ti ten šíbr jezdí? Už jsem ten můj mazal kam jsem se dostal, ale chci se ještě pustit do části kde je motor. Je takový líný, když otevírám celý a když je chladno, tak bych až řekl, že se se mu nechce vůbec...
nechtěl bys nahrát, jak ti ten šíbr jezdí? Už jsem ten můj mazal kam jsem se dostal, ale chci se ještě pustit do části kde je motor. Je takový líný, když otevírám celý a když je chladno, tak bych až řekl, že se se mu nechce vůbec...
-
Online
- Příspěvky: 1168
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
Smolda - 740 kombi-TIC
Jasně, tady to je
ze zavřené pozice do otevřené to jede kolem 6 sekund při nastartovaném motoru, pokud jedu bez motoru tak je to kapku pomalejší.
https://youtu.be/nCLUvg95cow
Motor jsem rozebral, vyfoukal kompresorem a převodovku celou očistil od staré vazelíny a namazal novou - po ruce byla nějaká lithiovka. Všechny ostatní pohyblivé části jsou natříkané tím teflonem, nesmí tam přijít nic olejového. Jinak v greenbooku je hezký návod na kompletní rozborku a následné nastavení, mě to trvalo teda celý den s tím, že jsem sundával stropnici a celou tu vanu šíbru dolů. V greenbooku píšou, že u novějšího typu to lze rozebrat bez demontáže celého šíbru a je to pravda, avšak takhle prvně jsem byl rád za to, že jsem to celé vymontoval a mohl si to vzít do dílny a tam to v klidu rozebrat a vyčistit.
Bovdeny jsem koupal v benzínu, tekl z toho černý hnus a teď jsou krásně světloučké.
Pokud budeš sundávat motor tak bacha při opětovné montáži ať si nerozházíš levý a pravý bovden vůči sobě.

https://youtu.be/nCLUvg95cow
Motor jsem rozebral, vyfoukal kompresorem a převodovku celou očistil od staré vazelíny a namazal novou - po ruce byla nějaká lithiovka. Všechny ostatní pohyblivé části jsou natříkané tím teflonem, nesmí tam přijít nic olejového. Jinak v greenbooku je hezký návod na kompletní rozborku a následné nastavení, mě to trvalo teda celý den s tím, že jsem sundával stropnici a celou tu vanu šíbru dolů. V greenbooku píšou, že u novějšího typu to lze rozebrat bez demontáže celého šíbru a je to pravda, avšak takhle prvně jsem byl rád za to, že jsem to celé vymontoval a mohl si to vzít do dílny a tam to v klidu rozebrat a vyčistit.
Bovdeny jsem koupal v benzínu, tekl z toho černý hnus a teď jsou krásně světloučké.
Pokud budeš sundávat motor tak bacha při opětovné montáži ať si nerozházíš levý a pravý bovden vůči sobě.
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: A(r)s(ch)
- Vůz: V70 II
Smolda - 740 kombi-TIC
Tyjo to je fofr.. Super!
Doma někde najdu lithiovku take, ale už jsem si ověřil, že je to zatuhlé od motoru dále. Rozebrání mě čeká tak jako tak (musím přečalounit část šíbru)..
Ale teda vůbec se mi do toho nechce
Díky
Doma někde najdu lithiovku take, ale už jsem si ověřil, že je to zatuhlé od motoru dále. Rozebrání mě čeká tak jako tak (musím přečalounit část šíbru)..
Ale teda vůbec se mi do toho nechce

-
Online
- Příspěvky: 1168
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
Smolda - 740 kombi-TIC
Kdybys neměl ten greenbook tak ti to můžu poslat, dost mi to pomohlo
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: A(r)s(ch)
- Vůz: V70 II
Smolda - 740 kombi-TIC
Greenbook mám - v ruštině
Ale kdyžtak si stáhnu. Já jen že jsem to nechával nastavovat a opravovat "specialistou" a teda výsledek je strašný.
Jestli máš v češtině, tak neodmítnu

Jestli máš v češtině, tak neodmítnu

-
Online
- Příspěvky: 1168
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
Smolda - 740 kombi-TIC
Mám v angličtině.
No jo, specialista...
pokud to rozhodíš a složíš sám tak se staneš taky specialistou a ještě k tomu to budeš mít poctivě.
No jo, specialista...

-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: A(r)s(ch)
- Vůz: V70 II
Smolda - 740 kombi-TIC

dáme pak závody otevírání a zavírání šíbru
-
Online
- Příspěvky: 1168
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
Smolda - 740 kombi-TIC
Hehe tak to jsem zvedavej na kolik sekund se dostaneš 
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 13088
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Smolda - 740 kombi-TIC
Tvl Šmolda 
U kombika se to dělá, když je stropnice dole a venku raz dva. V sedanu se mi tam někdo pokoušel dostat přes šíbr páčidlem a musím ho vyměnit. Bohužel stropnice ze sedanu ven jde pěkně na k*k*t

U kombika se to dělá, když je stropnice dole a venku raz dva. V sedanu se mi tam někdo pokoušel dostat přes šíbr páčidlem a musím ho vyměnit. Bohužel stropnice ze sedanu ven jde pěkně na k*k*t

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvky: 1168
- Registrován: 12 roků 7 měsíců
- Bydliště: Turnov
- Vůz: 745 TIC
Smolda - 740 kombi-TIC
Tak malý upgrade ohledně šíbru - teď už opravdu funguje jak má. Po původním čistění se mi totiž s nástupem léta stalo to, že šíbr dozadu odjížděl pouze s asistencí (jednou rukou jsem mu pomáhal dozadu a druhou rukou držel tlačítko). Tak jsem to ve volné chvíli zase rozebral (je to jednoduchý, stačí sundat tapec, který visí na dvou takových pružinkách a mám hned přístup k celému mechanismu) s tím, že akorát doladím výškovou polohu šíbru.
Nakonec se to úplně zvrhlo a zjistil jsem, že na samotném mechanismu otevírání, na kterém drží celý ten horní panel, mi chybí jeden naprosto zásadní tvarovaný "plastík". Na druhém mechanismu sice byl, ale byl odpadlý někam do drážky a nebyl na svém místě. Tenhle plastík má zkosené dvě hrany a zajišťuje, že mechanismus zajíždí správně do kolejnic podélného posunu při změně polohy z větračky na plné otevření a je naprosto zásadní pro funkci celého šíbru, neb zároveň vymezuje vakl mechanismu v kolejničkách a prostě to bez něj nefunguje.
Takže jsem ten jeden zbývající zrcadlově okopíroval z nějakého plastu a oba dva jsem přilepil na packy mechanismu nějakým speciálním lepidlem plast-kov (dvousložkový lepidlo co smrdí jako nějaký zubařský lepidlo, fakt hnus). Pak jsem se konečně dostal k tomu to celé správně nastavit tak, aby to nikde nedrhlo a chodilo to hladce.
No a samozřejmě mě nakonec čekalo ještě vyladění zastavování motoru ve stejné pozici. Je totiž důležité, aby se motor vždy zastavil ve stejné zavřené pozici - aneb podržím tlačítko a počkám, až se motor přesune do polohy ventilace. Pak jej pošlu zpátky do pozice zavřeno. Označím si tužkou polohu toho otočného kola. Pak pošlu motor do pozice otevřený šíbr a zase jej pošlu zpátky do polohy zavřeno. Označím tužkou. Tyto dvě značky mají v ideálním případě být stejné, já je měl dost od sebe a tak jsem to začal ladit metodou pokus-omyl.
Prakticky jediná možnost byla otáčet takovou malou osičkou se znaky plus a mínus a sledovat jak se mění zastavování motoru v zavřené pozici. Dostat to na úplně stejné místo se mi nepodařilo, ale ten původně obří rozdíl jsem výrazně minimalizoval a šíbr se teď zavírá skoro ve stejné zavřené pozici. Vzhledem k věku celého mechanismu to hodnotím jako super výsledek, lépe to prostě už nešlo.
Pak už jsem jenom nasadil vrchní panel a doladil jeho pozici, což je na pohodu - ve všech rozích se dá na šroubech zvednout či snížit.
Takže abych to shrnul - pro správnou funkci (elektrického) šíbru jsou potřeba 3 věci:
1) mechanismus musí obsahovat najížděcí plastíky
2) motor se musí zastavovat ve stejné zavírací pozici
3) správně naladěný vrchní panel
No a na závěr jedna vtipná věc - vnitřní tapec šíbru je chycen v zadní vrchní části k hornímu panelu pomocí takových dvou obdélníkovitých drátěných sponek, každá má tažnou pružinku. Tyhle drátěné spojky jdou nasadit do vrchního panelu dvojím způsobem, ale pouze jeden způsob ten spodní tapec přitáhne krásně až nadoraz nahoru. To jsem si uvědomil až na závěr mého snažení, celou dobu předtím jsem ten spodní tapec měl trochu vyvěšený dolů, takže větrací mezera byla zhruba poloviční. Teď to mám správně a najednou ta větračka začala dávat smysl, protože už to není jen malá škvírka.
Jo a ten mechanismus se dá koupit na skandixu https://www.skandix.de/en/spare-parts/body/bootlid-bonnet-doors-sunroof/sunroof/mechanism-sunroof-right/1023322/
Nakonec se to úplně zvrhlo a zjistil jsem, že na samotném mechanismu otevírání, na kterém drží celý ten horní panel, mi chybí jeden naprosto zásadní tvarovaný "plastík". Na druhém mechanismu sice byl, ale byl odpadlý někam do drážky a nebyl na svém místě. Tenhle plastík má zkosené dvě hrany a zajišťuje, že mechanismus zajíždí správně do kolejnic podélného posunu při změně polohy z větračky na plné otevření a je naprosto zásadní pro funkci celého šíbru, neb zároveň vymezuje vakl mechanismu v kolejničkách a prostě to bez něj nefunguje.
Takže jsem ten jeden zbývající zrcadlově okopíroval z nějakého plastu a oba dva jsem přilepil na packy mechanismu nějakým speciálním lepidlem plast-kov (dvousložkový lepidlo co smrdí jako nějaký zubařský lepidlo, fakt hnus). Pak jsem se konečně dostal k tomu to celé správně nastavit tak, aby to nikde nedrhlo a chodilo to hladce.
No a samozřejmě mě nakonec čekalo ještě vyladění zastavování motoru ve stejné pozici. Je totiž důležité, aby se motor vždy zastavil ve stejné zavřené pozici - aneb podržím tlačítko a počkám, až se motor přesune do polohy ventilace. Pak jej pošlu zpátky do pozice zavřeno. Označím si tužkou polohu toho otočného kola. Pak pošlu motor do pozice otevřený šíbr a zase jej pošlu zpátky do polohy zavřeno. Označím tužkou. Tyto dvě značky mají v ideálním případě být stejné, já je měl dost od sebe a tak jsem to začal ladit metodou pokus-omyl.
Prakticky jediná možnost byla otáčet takovou malou osičkou se znaky plus a mínus a sledovat jak se mění zastavování motoru v zavřené pozici. Dostat to na úplně stejné místo se mi nepodařilo, ale ten původně obří rozdíl jsem výrazně minimalizoval a šíbr se teď zavírá skoro ve stejné zavřené pozici. Vzhledem k věku celého mechanismu to hodnotím jako super výsledek, lépe to prostě už nešlo.
Pak už jsem jenom nasadil vrchní panel a doladil jeho pozici, což je na pohodu - ve všech rozích se dá na šroubech zvednout či snížit.
Takže abych to shrnul - pro správnou funkci (elektrického) šíbru jsou potřeba 3 věci:
1) mechanismus musí obsahovat najížděcí plastíky
2) motor se musí zastavovat ve stejné zavírací pozici
3) správně naladěný vrchní panel
No a na závěr jedna vtipná věc - vnitřní tapec šíbru je chycen v zadní vrchní části k hornímu panelu pomocí takových dvou obdélníkovitých drátěných sponek, každá má tažnou pružinku. Tyhle drátěné spojky jdou nasadit do vrchního panelu dvojím způsobem, ale pouze jeden způsob ten spodní tapec přitáhne krásně až nadoraz nahoru. To jsem si uvědomil až na závěr mého snažení, celou dobu předtím jsem ten spodní tapec měl trochu vyvěšený dolů, takže větrací mezera byla zhruba poloviční. Teď to mám správně a najednou ta větračka začala dávat smysl, protože už to není jen malá škvírka.
Jo a ten mechanismus se dá koupit na skandixu https://www.skandix.de/en/spare-parts/body/bootlid-bonnet-doors-sunroof/sunroof/mechanism-sunroof-right/1023322/
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Urvanej