Třeba někdo poradí. Zabývám se s tím už skoro rok a už mi opravdu došly všechny nápady.
Jakékoliv přejetí přes sebemenší nerovnosti na silnici způsobí nepříjemné rány do podvozku, stačí přejet klidně i záplaty nebo spoje, mezi novým a starým asfaltem a to velmi znepříjemňuje veškerý pocit z jízdy.. Na podvozku nic neklepe, kontrolováno několikrát servisem.
Nesmím zapomenout ještě zmínit že vůz má aktivní podvozek (Four-C).
Pokusím to popsat co nejlépe, třeba se něco z toho bude hodit, jako vodítko k nějakému řešení.
Začalo to poměrně běžnou závadou - závada na RR zadním senzoru polohy karoserie (koroze šroubku způsobila prasknutí plastové části senzoru a tím vniknutí vody dovnitř).
Sehnal jsem použitý senzor na ebay a namontoval zpět, poté jsem zjistil, že tím to ještě nekončí a je třeba celý systém zkalibrovat pomocí diagnostiky. Objednal jsem si tedy čínský klon dice, nainstaloval vidu a pokusil se o kalibraci. Vše se zdálo být v pořádku, dokud jsem nevyjel na projížďku. Najednou byl podvozek velmi tuhý, což ovšem trvá bohužel do dnes. Přepínání mezi režimy podvozku nemá téměř žádný vliv. Stejně se chová na Komfort, tak i na Advanced. A aby to nebylo tak jednoduché, tak auto ani nehlásí žádné chyby.
Začal jsem tedy spekulovat, co s tím, ale žádný výsledek se doposud nedostavil. Zkusil jsem:
1. Opětovnou kalibraci
2. Vyjmutí pojistky Four-c (k memu překvapení žadny rozdíl, pořád stejně tvrdé)
3. Kontrola kabeláže senzorů
4. Autorizovaný servis Volvo se pokusil o update software SUM a potvrdil, že se hodnoty napětí na tlumičich téměř nemění
5. Výmena předních tlumičů a pružin (doporučil servis T6R)
6. Výmena pneu
7. Výměna SUM jednotky
Vše výse popsané nepomohlo a už i autorizovaný servis nemá zájem se s tím zabývat.
Ještě zmíním že jsem našel dvě nesrovnalosti, které mi pořád vrtají hlavou. Během kalibrace se z nějakého důvodu nehýbou xenony. Na zahraničních fórech jsem se dočetl, že se mají během kalibrace Four-c kalibrovat stejně, jako při startu. Pak je tu ještě další věc; ve vidě jsem zjistil že přední senzory akcelerace ukazují oba 3V, ale podle dokumentace , když stojí auto na rovném povrchu, mají ukazovat okolo 2V. Zkusil jsem si tedy objednat oba přední senzory z ebay, ale ukazovali stejně, tak si říkám že jsou možná taky vádné, objednal jsem tedy z Polska, zase to samé.., všechny ukazují 3V, i když je zapojím na 5V zdroj mimo auto (polohu senzorů jsem dodržel).
Prosel jsem celý internet, ale bohužel jsem nenašel nikoho se stejným nebo podobným problém.
Nevíte prosím někdo, čím by to mohlo být? Co ještě zkusit udělat? Nebo, neznáte někoho šikovného kdo by měl zájem se s tím zabývat? Ideálně v rámci ČR
Mnohokrát Vám děkuji za pomoc.