Danillo: XC90 3.2 MY 2008

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
danillo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 206
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: XC90 3.2

Danillo: XC90 3.2 MY 2008

Příspěvek od danillo »

Už skoro pět let drandíme s touhle XC90, dělá výbornou službu, tak si asi zaslouží i trochu publicity tady na foru.

Je to exemplář původem z ČR, první majitel firma v Praze, pak dvě soukromé osoby, a já jsem teda v součtu čtvrtý majitel. Výbava je "česká" Summum, pětimístná verze. Co mi tam chybí oproti předchozí V70II je dětská pojistka na tlačítku vepředu u řidiče. Nevím jestli to do XC90 vůbec dávali, ale je to bezva věc, kdy můžete dětem otevřit, aniž byste museli vystupovat z auta. Navigaci nemám, ale ta mi nechybí, audio základni, ale už jsem udělal alespoň upgrade na žlutou řadu repro.

Z mojeho pohledu dobrý věci na XC90 jsou: hodně prostoru uvnitř, hlavně šířka. Není problém jet do Itálie na dovolenou v pěti lidech, dvě děti v sedačkách a tři dospělí. Obrovský kufr s místem pod podlážkou na spoustu věcí. Super přehledná přístrojovka s velkýma tlačítkama, stejně jako všechny "starší" Volva. Ticho a pohodlí v kabině. Je velmi příjemný v tom autě být. Překvapivě obratné ve městě, lepší než V70II. Hodně projede mimo silnice a na sněhu, čtyřkolka je samozřejmě výborná věc.

Motor: šestiválec, hodně klidný, hladký chod, tichý, hlavně při stálé rychlosti, dokud není potřeba ho točit. V otáčkách už je už slyšet dost, mezi 3 - 4 tisíci není zvuk úplně příjemný, nad 4 tisíce už je to ono. Výkonově je to hodně individuální, V8 to neni, mě to stačí, vím, že když potřebuju zrychlit je potřeba to sešlápnout a letí to pěkně. Na dálnici byla D5 pružnější, tady se při rychlejším předjíždění musí podřadit i o dva stupně. V autě je LPG Prins s nádrží místo rezervy, funguje bez problému.

Spotřeba: v rozmezí od 11,5 do 16 litrů. Je celkem jedno, jestli je auto naložený, nebo skoro prázdný. Důležitější je kde se jezdí a jak.

Nějaký vady na kráse tam ale taky jsou. Tak předně posez - sedačky pohodlný, ale v podstatě nemají boční vedení, v zatáčkách vůbec nepodrží. Rychlejší průjezdy zatáčkou jsou prostě nic moc. Výhled šikmo vpřed, už kolikrát se mi úplně schovalo menší auto za sloupek. Je potřeba si to hlídat. Jak je to velký, tak dát něco na střechu je trošku problém, škrábání čelního skla v zimě vyžaduje fakt dlouhou škrabku.

Je spousta dalších věcí, který bych tu mohl vypsat, možná doplním časem.
2021-03-05_214455_s.jpg
IMG_0808.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004

danillo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 206
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: XC90 3.2

Danillo: XC90 3.2 MY 2008

Příspěvek od danillo »

Podařilo se dohledat skoro všechny faktury a záznamy, takže tady je servisní historie:

Koupě 9.9.2016 167000 km
LPG nádrž do 2023 (montováno v dubnu 2013)
Serviska vedená do 156 kkm, výměny oleje po 20kkm
ve 2015 .... 148kkm ..... výměna oleje v převodovce proplachem (12l)

Za mého vlastnictví:
Olej MOBIL1 ESP LV 0W-30 ACEA A5/B5 + filtr + vzduch filtr + kabin filtr
Do 2019 jsem zaznamy nepsal, ale vždy měněno na podzim po 10-15tis km
10/2019 203600
10/2020 215500
10/2021 229000
10/2022 240000
Všechny STK a emise vždy bez závady kromě povrchové koroze na dílech podvozku a výfuku


Další servis:
4/2017 svíčky, filtr LPG, seřízení - LPG Plzen Tonnali west, 6.430,-
10/2017 olej automat 4l, haldex+filtr, olej úhlovka, olej zadní dif. – Auto Volf, 10.805,-
11/2017 LPG čidlo BOSCH, seřízení LPG -- Wapos Vochov, 3.493,-
11/2017 LP kolo ložisko s nábojem (byl stržený závit jednoho šroubu) – Auto Volf, 8.553,-
4/2018 pant víčka nádrže – Auto Volf, 922,-
12/2018 vzpěra kapoty 2x – Auto Volf, 931,-
6/2019 ramena přední nápravy, silentbloky ramen přední nápravy, geometrie, klimatizace naplnění – Auto Volf, 8.423,-
1/2020 přední náprava kotouče a destičky – Auto Volf, 11.566,-
2/2020 horní záchyt motoru – Auto Volf, 1.656,-
2/2021 palivové čerpadlo výměna, vakuová pumpa přetěsnění – Auto Volf, 18.955,-
4/2021 čidlo tlaku paliva na liště, originál díl, instalace samodomo
6/2022 automat olej výměna 10l, -- Pneu Drnec Plzeň, 10.800,-
7/2022 střední díl výfuku – Auto Volf, ca 11.000,-

Ostatní opravy bez data a ceny:
Výměna vzpěr pátých dveří – originál Volvo
Updrade audio repráků na nejvyšší řadu
Oprava stahovačky řidičovo okna samodomo – vyřešeno vypadávání okna z lišty
V rámci hledání závady čidla tlaku na liště měřeny komprese - všechny válce OK

Péče
Mytí pouze ruční nebo bezkontaktní wapkou
Minimálně 1x ročně ošetření laku voskem (obyčejný Turtle)
2x ročně ošetření koženého interiéru čistidlem a kondicionérem Meguiar’s

Aktuální závady
Chyba DSTC – zřejmě kroužek pod volantem, orig díl 7000,-, AV díly 5000,- i s prací
Když je chladno tak občas nefungují parkovací senzory
Prasklý plast sedačky řidiče od nastupování a vystupování
Odpojený motorek zámku víčka nádrže – zlobilo u předchozího auta tak jsem preventivně odpojil
Nedrží nasazená krytka hagusu, přichyceno páskou
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004

danillo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 206
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Hlavní město piva
Vůz: XC90 3.2

Danillo: XC90 3.2 MY 2008

Příspěvek od danillo »

Aktualizace stavu po dvou a půl letech. Auto pořád bez prolému jezdí, aktuálně najeto nějakých 252tisíc. Používám ho víceméně jen na dojíždění do práce a rozvoz dětí na kroužky. Je to podle mě pro něj důstojný důchod, moc se nenadře a skoro každý den je venku, dostane se aspoň mezi lidi. Taky ukazuje progresivním automobilistům, že pro městský a příměstský provoz se obluda s benzínovým šestiválcem a čtyřkolkou perfektně hodí.

K technickému stavu si tady odložím pár poznámek. Z minula tam byly tyto drobné závady:

Chyba DSTC – zřejmě kroužek pod volantem, orig díl 7000,-, AV díly 5000,- i s prací - vyřešeno v Auto Volf výměnou za nový Volvo díl.
Když je chladno tak občas nefungují parkovací senzory - Senzory aktuálně nefungují bez ohledu na počasí... s tažným to není tak velký problém
Prasklý plast sedačky řidiče od nastupování a vystupování - dočasně opraveno s použitím duct tape. Hezký to neni, ale funguje to
Odpojený motorek zámku víčka nádrže – zlobilo u předchozího auta tak jsem preventivně odpojil - takhle už to dožije, nemá smysl zamykání řešit. Dneska se kradou jiný věci než benzín
Nedrží nasazená krytka hagusu, přichyceno páskou - nedržící krytku mi sežrala myčka, vyřešeno novým origo dílem.

Ve 2023 jsem měnil nádrž na LPG za novou (toroid pod podlahou kufru).

Aktuálně je na autě ještě pár nových věcí k řešení, chtěl bych to ideálně vyřešit vše najednou, hledám servis, který by to zvládnul za rozumný peníze.

- pravé zpětné zrcátko netopí
- po výměně zadních kotoučů amatérským neautorizovaným servisem v 2024 mizerně brzdí parkovací brzda
- přední náprava je hlučnější při jízdě přes nerovnosti - něco tam klepe, lezl jsem pod to a nic podezřelého jsem neviděl
- stalo se mi, že začlo být hlučné servo, koukám, že v nádržce tak centimetr a pod ní všechno od oleje. Tak jsem dolil olej, hledal netěsnost, ale nic. Už tak měsíc to normálně v pohodě drží. Bude to chtít skouknout odborníkem.
- v 2021 mi u Volfa říkali, že motor bude chtít přetěsnit na straně rozvodů, ale od té doby se to nezhoršuje, pod motorem je sucho, tak zatím dobrý.
- převodovka si občas cukne. Dělalo to už dřív, ale poslední dobou zastudena se občas stane, že při prudším zastavení nestihne jakoby včas vyřadit a hodně klesnou otáčky, ale ne tolik aby chícpl motor. Udělám zas výměnu oleje a uvidíme.

Z pohledu LPG a motoru všechno v pohodě, čtyřkolka funguje. Koroze nikde žádná. Elektrika komplet bez probému. Celkem musim říct, že na sedmnáctiletý auto je to v supr stavu. Samozřejmě morálně už to nestíhá na novou techniku, ale potvrzuje se, že starý Volva prostě držej. Když jsem se v salonu zmíníl, že uvažuju o výměně za novou V60 (se mi fakt líbí), tak vrtěli hlavou, že prý si mám radši tohle nechat.
To auto mi absolutně vyhovuje, je to univerzál na všechno. Spotřeba kolem 16l plynu je tak na hraně, ale při mým nájezdu nemá cenu spotřebu moc řešit.
_________________
Volvo XC90 3.2, 2007
bylo: Volvo V70 D5, 2004
bylo: Volvo V40 1.9DI 2004

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: amddawe