V8 - výměna senzoru tlaku paliva - ECM-P019300 a ECM-P008900

Nejdříve se podívejte SEM - Již vyřešené problémy
Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
  • Autor
  • Zpráva
ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 3015
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Valašské království (Zubří)
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/C70-T5/940-Polar

V8 - výměna senzoru tlaku paliva - ECM-P019300 a ECM-P008900

Příspěvek od ok2ucx »

Ahoj:

slovy klasika: "musím se pochválit sám, nikdo jiný to za mě neudělá" - dnes ráno jsem se konečně dostal k plánované výměně čidla tlaku paliva v XC90 V8.
Soudě podle předchozího studia, je selhání tohoto čidla poměrně obvyklá věc u všech motorizací a značek, kde se vyskytuje.
A vyskytuje se skutečně hojně, počínaje většinou benzínových Volv ~2004 nahoru, P3ky, atp., dále Fordy, LR, Jaguáry, atd. dále už jsem nehledal.

Jedná se o tento krám od Bosche:
fps.PNG
Bosch 0261230238 - 0 261 230 238
Volvo 31251447
Volvo 31272732
Ford 1573657
Ford 1582665
Ford 7M5N9 C968 AA

případně:

Bosch 0261230110 - 0 261 230 110
Volvo 30756097
Volvo 8699449
Ford 1582665
Land Rover LR005493
Land Rover LR015294


Auto jede normálně, někdy ráno trošku kuckalo jako by jelo jen na 5-6 válců, pak OK. Sem tam žlutá ponorka a tyhle chyby na diagnostice:

ECM-P019300 Fuel rail pressure sensor high input.
ECM-P008900 Fuel pressure regulator performance.


Na emisích by mě s tím poslali stejně domů a nemám rád, když auto takto zlobí, zůstat někde viset se mi též nechce.
Jestli mám s V8 na něco smůlu, tak je to palivový systém - palivovou pumpu jsem už měnil. Elektrický modul PEM, který ji řídí - taky (to jako jej designéři našroubili na nápravu, do soli).


Takže konečně k věci: teoretické studium "Jak na to" začalo v orig. diagnostice. Tam chlapci navrhují sundat crossmember (držák motoru), celé sání, kupu hadic, atd. aby se dalo k čidlu dostat (připomínám, že je to takový ježek v kleci, schovaný pod sáním, těsně za/pod šrktící klapkou). Po přečtení tohoto návodu se mi trochu sevřely půlky, tak jsem hledal dále.

Alternativní postupy (swedespeed, UK fóra, atd.) na to jdou cestou bez demontáže sání a půlky auta, ale pořád se tam čaruje s hadicemi chlazení, posilovače nebo kýho čerta. Při zběžném pohledu do klece to zase tak hrozně nevypadalo...


Nakonec to bylo vše daleko jednodušší, je jen třeba si udělat trošku místa:
- sundat plastový kryt ECM na airboxu
- odpojit 2 konektory k ECM, dráty bokem
- povolit 2 spony, které drží hadici z airboxu do škrtící klapky, odehnout bokem (dopředu)
- 2 šrouby + 2 matice vel. 10mm - povolit škrtící klapku, odpojit a opět odehnout bokem

V tuto chvíli je senzor pěkně vidět a je dostupný běžným nářadím (drží jedním šroubkem vel. 10mm). Místa tam není moc, ale zase tak úplně dětské ručičky snad nemám. Ve srovnání s mnoha jinými operacemi je tohle úplná malina.

Měl jsem zaparkováno po krátké ranní jízdě (motor ještě příjemně teplý), kousek pod senzorem je pneuventilek na povolení tlaku paliva. Po dvou hodinách nízký přetlak, pár ml benzínu odteklo.

Bočním klíčem jde šroubek snadno povolit a senzor vykývat nahoru, pak ještě pár ml benzínu odteče z lišty.

Smontovat v opačném gardu, celá operace byla za 1/2 hodiny hotová, vč. ověření/smazání chyb a kontroly těsnosti.

Tak snad tohle někomu pomůže. U 5-válců je senzor dostupný zcela triviálně, o tom bych se nikterak nerozepisoval.
U V8 to není (alespoň podle fabrických manuálů) tak jednoduché.

Pavel

P.S. Pro referenci dodávám, že všechno úplně hladce jít nemusí: http://forums.swedespeed.com/showthread.php?310305-V8-fuel-pressure-sensor-replacement-frustrations - více než 1 člověk tu řešil, že protočil ten šroub, co drží samotný senzor (přesnějí kontra-matici, která údajně tkví v plastovém loži). Tohle mě naštěstí nepotkalo, pak už je to trošku větší maturita.

Tohle vlákno pak m.j. zobrazuje http://forums.swedespeed.com/showthread.php?265969-Fuel-Pump-Replacement-for-fuel-level-and-hesitation-issues obě verze čídla (Bosch xxx238 vs. xxx110). Z auta jsem vyšroubil xxx110 (se dvěmi dírami) a zpět poslal nový xxx238.

Zde také jedna z těch složitějších cest: http://forums.swedespeed.com/showthread.php?200769-fuel-pressure-2005-XC90-V8&p=2350082&viewfull=1#post2350082 a http://forums.swedespeed.com/showthread.php?192936-V8-XC90-Fuel-Pressure-Sensor

Jo a čidlo se dá sehnat v rozmezí 900Kč (no-name obchod), 2000Kč (Ford) až po 3500Kč ("origo" Volvo, kde ta modrá krabička stojí zjevně asi 2500Kč). Já dostal krabičku bílou od Roberta Bosche 8)

A auto má čerstvě 260001km na tacho.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2010 .::. C70 T5 2000 Mango (Saffron) .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
D5T5.com pro Valašsko a okolí - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle Volvo hra D5T5 Race&Quiz https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

lakio
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 930
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Šaľa

V8 - výměna senzoru tlaku paliva - ECM-P019300 a ECM-P00

Příspěvek od lakio »

no, myslim ze mne to pomoze. chystam sa na to, takze chvalim ta tiez.
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2452
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Louny-PRT
Vůz: MB CLA

V8 - výměna senzoru tlaku paliva - ECM-P019300 a ECM-P00

Příspěvek od Hájčus »

Díky Pavle za super návod a sdílení informací Tvé práce!!! :good: :beer:
_________________
MB CLA coupe MY22; Honda CrossRunnerX 800 // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Hájčus
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 2452
Registrován: 12 roků 8 měsíců
Bydliště: Louny-PRT
Vůz: MB CLA

V8 - výměna senzoru tlaku paliva - ECM-P019300 a ECM-P00

Příspěvek od Hájčus »

Ví někdo, kde je toto čidlo tlaku paliva u T6 prosím?
Díky moc!
_________________
MB CLA coupe MY22; Honda CrossRunnerX 800 // MB CLA Shooting Brake 2021
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12447
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;S40I;V70II;XC90 V8

V8 - výměna senzoru tlaku paliva - ECM-P019300 a ECM-P008900

Příspěvek od Urvanej »

Tak mi to čeká zase, na stejnym autě, jako to měnil 6let a 40tkm z5 už ok2ucx :-) nyní pouze s
ECM-P008900 Fuel pressure regulator performance
a vždy s ponorkou, ale bez informace na PC. Překvapuje mě, že po smazání se rozsvítí už po pár stovkách metrů, přitom tlak vypadá rozumně, kolísá logicky, problém nevidím.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970; S40, 1.8, m3p, 1997 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1992
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

V8 - výměna senzoru tlaku paliva - ECM-P019300 a ECM-P008900

Příspěvek od Vapik »

Při velkém servisu jsem pro jistotu taky měnil tak pokud si nejseš jistý můžu půjčit původní.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12447
Registrován: 11 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;S40I;V70II;XC90 V8

V8 - výměna senzoru tlaku paliva - ECM-P019300 a ECM-P008900

Příspěvek od Urvanej »

Díky, posloužilo z vraku. Ne že by cena 800 byla likvidační, ale bylo hnedka po ruce. Zajímavý, že chování obou čidel mi přijde stejný, jen tohle "nový" error nehází.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970; S40, 1.8, m3p, 1997 ex:764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Jarda.JM
Offline
Příspěvky: 482
Registrován: 5 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno-Hodonín
Vůz: XC70 D5 AWD 2003

V8 - výměna senzoru tlaku paliva - ECM-P019300 a ECM-P008900

Příspěvek od Jarda.JM »

ok2ucx píše: 16 pro 2016 12:20 Auto jede normálně, někdy ráno trošku kuckalo jako by jelo jen na 5-6 válců, pak OK.
Sorry za OT
...no jo to mi dělá moje D5 po ránu občas taky...
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003

Zpět na „FAQ - Jak na to“