V40 nefunkcni ventilace
- Autor
- Zpráva
#1 V40 nefunkcni ventilace
Ahoj,
zdravim vsechny. Potrebuji radu, drive se mi obcas stavalo, ze ventilace prestala na chvili foukat a pote se zase zapnula. Nyni prestala foukat uplne. Byl jsem se zeptat v Auto Hase a tam my rekli, ze cena opravy je v rozmezi 3000 - 25000 Kc. Od nejake prkotiny az po ridici jednotku klimatizace. Pojistky jsem kontroloval a jsou v poradku. Procital jsem forum a nenasel jsem primo tento problem. Muzete mi prosim poradit co jeste zkontrolovat, nez s tim pojedu do servisu ?
Diky
zdravim vsechny. Potrebuji radu, drive se mi obcas stavalo, ze ventilace prestala na chvili foukat a pote se zase zapnula. Nyni prestala foukat uplne. Byl jsem se zeptat v Auto Hase a tam my rekli, ze cena opravy je v rozmezi 3000 - 25000 Kc. Od nejake prkotiny az po ridici jednotku klimatizace. Pojistky jsem kontroloval a jsou v poradku. Procital jsem forum a nenasel jsem primo tento problem. Muzete mi prosim poradit co jeste zkontrolovat, nez s tim pojedu do servisu ?
Diky
_________________
Volvák V40, 2.0, 100kW, 2001
Volvák V40, 2.0, 100kW, 2001
#2 V40 nefunkcni ventilace
Nedávno jsem to řešil a byl to vadný regulátor.Oprava 800KčBobby píše:Ahoj,
zdravim vsechny. Potrebuji radu, drive se mi obcas stavalo, ze ventilace prestala na chvili foukat a pote se zase zapnula. Nyni prestala foukat uplne. Byl jsem se zeptat v Auto Hase a tam my rekli, ze cena opravy je v rozmezi 3000 - 25000 Kc. Od nejake prkotiny az po ridici jednotku klimatizace. Pojistky jsem kontroloval a jsou v poradku. Procital jsem forum a nenasel jsem primo tento problem. Muzete mi prosim poradit co jeste zkontrolovat, nez s tim pojedu do servisu ?
Diky
#3 V40 nefunkcni ventilace
Diky, zkusim to rezbrat a podivat se zda neni spatny tranzistor u regulatoru.
_________________
Volvák V40, 2.0, 100kW, 2001
Volvák V40, 2.0, 100kW, 2001
#4 V40 nefunkcni ventilace
Tak po vymene tranzistoru ventilace fungovala tyden. Pote zase prestala chodit... Nevim jestli mam zas zkusit vymenit tranzistor nebo jet do servisu.
Prosim o radu co jeste vymenit/zkontrolovat.
Diky
Prosim o radu co jeste vymenit/zkontrolovat.
Diky
_________________
Volvák V40, 2.0, 100kW, 2001
Volvák V40, 2.0, 100kW, 2001
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 37
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Otnice
- Vůz: V70II 5252D 2,5Tdi 2001
#5 V40 nefunkcni ventilace
Měl jsem to samé na své 40tce,zkus odpojit jen regulátor otáček a pak zkus nejvyšší rychlost.První 4.rychlosti jsou ovládané přes výkonový tranzistor,ta 5. je na přímo.Bobby píše:Tak po vymene tranzistoru ventilace fungovala tyden. Pote zase prestala chodit... Nevim jestli mam zas zkusit vymenit tranzistor nebo jet do servisu.
Prosim o radu co jeste vymenit/zkontrolovat.
Diky
_________________
Přibylo: Volvo V70/2,0 120kW D5204T2 2011
Je: Volvo V70/2,5TDI 103kW D5252T 2001
Bylo:Volvo V40/1,9TD 66kW D4192T 1997
Bylo:AUDI 90 QUATTRO, 2,3 i(pětiválec) ,r.v.1989...SUPER KÁRA!
Přibylo: Volvo V70/2,0 120kW D5204T2 2011
Je: Volvo V70/2,5TDI 103kW D5252T 2001
Bylo:Volvo V40/1,9TD 66kW D4192T 1997
Bylo:AUDI 90 QUATTRO, 2,3 i(pětiválec) ,r.v.1989...SUPER KÁRA!
#6 V40 nefunkcni ventilace
Tak jsem to vyzkousel a ani se nehne (tech rychlosti tam mam 6) ... pomalu se bojim toho, ze bude spatna ridici jednotka.zzet píše:Měl jsem to samé na své 40tce,zkus odpojit jen regulátor otáček a pak zkus nejvyšší rychlost.První 4.rychlosti jsou ovládané přes výkonový tranzistor,ta 5. je na přímo.Bobby píše:Tak po vymene tranzistoru ventilace fungovala tyden. Pote zase prestala chodit... Nevim jestli mam zas zkusit vymenit tranzistor nebo jet do servisu.
Prosim o radu co jeste vymenit/zkontrolovat.
Diky
_________________
Volvák V40, 2.0, 100kW, 2001
Volvák V40, 2.0, 100kW, 2001
#7 V40 nefunkcni ventilace
Tak rychlosti mas max. 5 + jedna automatická. Tak ako sa tu pise prve styry rychlosti su ovladane cez tranzistor a piata rychlost je ovladana cez rele. Ale ked ti to nejde ani na prve styry rychlosti a ani na piatu tak bude chyba niekde inde. Je dost nepravdepdobne aby sa pokazilo oboje. Niekedy staci vymenit poisku, mozno je niekde skrat, vadny kontakt alebo je mozne, ze je vadna jednotka. Mne sa tiez stalo ze som mal vadnu jednotku. Ale ked ma jednotka chybu, tak vsetky kontrolky na zaciatku zacnu blikat asi na desat sekund. Ja som to riesil vymenou jednotky za pouzitu funkcnu, ktoru som zohnal za 15eur.
_________________
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA
Súkromné: Volvo V40, 2.0 benzín, B4204S, 16V, 103KW, rok výroby: 1999
Služobné: VW Caddy, 1,9TDI, 77kW, rok výroby: 2009
Bolo:
Favorit 136L
Audi 5000, US verzia 100-ky, 2,3l, 100kw, full výbava - Dovoz z USA
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 37
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Otnice
- Vůz: V70II 5252D 2,5Tdi 2001
#8 V40 nefunkcni ventilace
Měl jsem to samé na své 40tce,zkus odpojit jen regulátor otáček a pak zkus nejvyšší rychlost.První 4.rychlosti jsou ovládané přes výkonový tranzistor,ta 5. je na přímo.[/quote]
Tak jsem to vyzkousel a ani se nehne (tech rychlosti tam mam 6) ... pomalu se bojim toho, ze bude spatna ridici jednotka.[/quote]
Ten tranzistor stojí cca 120,-Kč,to není moc
Tak jsem to vyzkousel a ani se nehne (tech rychlosti tam mam 6) ... pomalu se bojim toho, ze bude spatna ridici jednotka.[/quote]
Ten tranzistor stojí cca 120,-Kč,to není moc
_________________
Přibylo: Volvo V70/2,0 120kW D5204T2 2011
Je: Volvo V70/2,5TDI 103kW D5252T 2001
Bylo:Volvo V40/1,9TD 66kW D4192T 1997
Bylo:AUDI 90 QUATTRO, 2,3 i(pětiválec) ,r.v.1989...SUPER KÁRA!
Přibylo: Volvo V70/2,0 120kW D5204T2 2011
Je: Volvo V70/2,5TDI 103kW D5252T 2001
Bylo:Volvo V40/1,9TD 66kW D4192T 1997
Bylo:AUDI 90 QUATTRO, 2,3 i(pětiválec) ,r.v.1989...SUPER KÁRA!
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 74
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Vůz: V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5)+LPG
#9 V40 nefunkcni ventilace
Ahojte,
tak mne taky prestala fungovať ventilace. Najskor náhodne prestala ísť ale mal som pocit že iba keď bolo ráno chladno a vlhko, poobede vo vyhriatom aute fungovala. Takto to šlo povedzme pár dní a potom prestal vetrák fungovať úplne.
Teraz sa mi stane že sa sem tam zopne na tú 5 najvyššiu rýchlosť ale aj to len náhodne sporadicky. Vačšínou nefunguje ani tá.
A teda zakaždým po štarte blikajú kontrolky od klimy a vnútorného okruhu (teda keď je ventilátor na nule tak neblikajú až keď otočím kolečkem a nastavím hociakú rýchlosť).
Po tom čo som sa tu dočítal tak chápem že blikanie znamená nejakú vážnejšiu poruchu ale zas ta sporadická funkce na 5 stupeň mi nedáva zmysel, to asi riadiaca jednotka nebude nebo?
tak mne taky prestala fungovať ventilace. Najskor náhodne prestala ísť ale mal som pocit že iba keď bolo ráno chladno a vlhko, poobede vo vyhriatom aute fungovala. Takto to šlo povedzme pár dní a potom prestal vetrák fungovať úplne.
Teraz sa mi stane že sa sem tam zopne na tú 5 najvyššiu rýchlosť ale aj to len náhodne sporadicky. Vačšínou nefunguje ani tá.
A teda zakaždým po štarte blikajú kontrolky od klimy a vnútorného okruhu (teda keď je ventilátor na nule tak neblikajú až keď otočím kolečkem a nastavím hociakú rýchlosť).
Po tom čo som sa tu dočítal tak chápem že blikanie znamená nejakú vážnejšiu poruchu ale zas ta sporadická funkce na 5 stupeň mi nedáva zmysel, to asi riadiaca jednotka nebude nebo?
_________________
Volvo V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5) + LPG
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
minulost: Volvo V40, 1.8 benzin + LPG, 85 kW (B 4184 S), 1997
Volvo V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5) + LPG
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
minulost: Volvo V40, 1.8 benzin + LPG, 85 kW (B 4184 S), 1997
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 74
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Vůz: V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5)+LPG
#10 V40 nefunkcni ventilace
Dnes som napr ráno nahodil klúčik a zas sa ventilátor rozbehol na 5-ke, naštartoval som a stále išiel. Tak som skúsil meniť rýchlosti a všetko bežalo, regulace rýchlosti fungovala ... po ďalších 15 minutach som sadol do auta a zas nič, ani na 5-ke.
Nemohli by to byť iba nejaké špatné kontakty alebo niečo?
To že to dnes šlo je velká náhoda vačšinou to nejede vobec.
Nemohli by to byť iba nejaké špatné kontakty alebo niečo?
To že to dnes šlo je velká náhoda vačšinou to nejede vobec.
_________________
Volvo V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5) + LPG
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
minulost: Volvo V40, 1.8 benzin + LPG, 85 kW (B 4184 S), 1997
Volvo V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5) + LPG
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
minulost: Volvo V40, 1.8 benzin + LPG, 85 kW (B 4184 S), 1997
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13169
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#11 V40 nefunkcni ventilace
To mi připadá na uhlíky větráku, ale je to jenom odhad.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2936
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#12 V40 nefunkcni ventilace
Tenhle ventilátor by už měl mít svoji malou řídící jednotku, pokud ano tak by mohl být studenak v ní. Tátovi na peugeotu to dělalo přesně to samé a prve nechal vyměnit uhliky a nepomohlo to pak jsem rozebral jednotku přepájel spoje a od té doby klid.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 74
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Vůz: V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5)+LPG
#13 V40 nefunkcni ventilace
Uhlíky myslím ne, to by neblblo tak náhodne si myslím, hlavne to že niekedy to ide iba na 5-ku a dnes teda prekvapivo aj na ostatné rýchlosti ale to bola velká náhoda. Výrazne najčastejšie teda nejde vobec.
Hmm riadiaca jednotka ventilátora? Tak teoreticky by som ju mohol skontrolovať akurat jak sa vlastne k tomu ventilátoru dostanem? .. musím rozebrat celý stredový panel alebo k nemu vedie nejaká iná cesta?
Hmm riadiaca jednotka ventilátora? Tak teoreticky by som ju mohol skontrolovať akurat jak sa vlastne k tomu ventilátoru dostanem? .. musím rozebrat celý stredový panel alebo k nemu vedie nejaká iná cesta?
_________________
Volvo V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5) + LPG
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
minulost: Volvo V40, 1.8 benzin + LPG, 85 kW (B 4184 S), 1997
Volvo V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5) + LPG
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
minulost: Volvo V40, 1.8 benzin + LPG, 85 kW (B 4184 S), 1997
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2936
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#14 V40 nefunkcni ventilace
Jak ventilátoru neporadím, u toho peugeot ale není jeho součástí. Tak je to tak, že když ho zapojit natvrdo tak se točí na nejvyšší rychlost a nižší rychlosti řeši ta jednotka, proto většinou ta nejvyšší rychlost jede nejdéle.
-
Online
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2936
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#15 V40 nefunkcni ventilace
Tak ve volvu tomu říkají jinak a vypadá to že bude součástí ventilátoru:
https://www.autokseft.cz/VEMO-Regulace-vnitrni-ventilace-Original-VEMO-Quality-VEM-V95-79-0002-V95-79-0002-nd1469942
https://www.autokseft.cz/VEMO-Regulace-vnitrni-ventilace-Original-VEMO-Quality-VEM-V95-79-0002-V95-79-0002-nd1469942
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 74
- Registrován: 8 roků 10 měsíců
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Vůz: V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5)+LPG
#16 V40 nefunkcni ventilace
Aha vlastne si psal že to pol peugeot ... ak sa ale dívam na ten odkaz tak si nie som úplne istý.
Píše sa že je to regulace vnitřní ventilace ale podla obrázku mi to príde iba ako nejaký odpor. Predpokladam že signál/napatie do neho ale posiela riadiaca jednotka klimy kde na najvyššiu rýchlosť možno pošle signál na dva piny konektoru ktoré to pustia napriamo do ventilátora alebo na druhý pár ktorý už je regulovaný. Ak by som mal pravdu tak by to znamenalo že ide špatný signál už z riadiacej jednotky.
Ale to je jen takový dohad. Nicmene asi bude najlepšie to všetko skúsiť rozebrat, skontrolovať spoje a uvidím ... ešte prísť na to jak sa ku všetkému dostať
Píše sa že je to regulace vnitřní ventilace ale podla obrázku mi to príde iba ako nejaký odpor. Predpokladam že signál/napatie do neho ale posiela riadiaca jednotka klimy kde na najvyššiu rýchlosť možno pošle signál na dva piny konektoru ktoré to pustia napriamo do ventilátora alebo na druhý pár ktorý už je regulovaný. Ak by som mal pravdu tak by to znamenalo že ide špatný signál už z riadiacej jednotky.
Ale to je jen takový dohad. Nicmene asi bude najlepšie to všetko skúsiť rozebrat, skontrolovať spoje a uvidím ... ešte prísť na to jak sa ku všetkému dostať
_________________
Volvo V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5) + LPG
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
minulost: Volvo V40, 1.8 benzin + LPG, 85 kW (B 4184 S), 1997
Volvo V70 P2 MY05, 2.4 B5244S 135kW (D5T5) + LPG
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
minulost: Volvo V40, 1.8 benzin + LPG, 85 kW (B 4184 S), 1997
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek