Volvo 740 b230f palivoměr

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
940b230f
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 3 roky 5 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: Volvo 940 b230f

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od 940b230f »

Zdravím, mám problém s palivoměrem, po otočení klíčku buď neukazuje nebo ukáže nějakou hodnotu, ale spíše většinu jízdy neukazuje nebo reaguje po zapnutí světel. Už si s tím nevím rady. Kabely, co jsou v nádrži jsou nově natažený od čerpadla. Jedna se o Volvo 740 s motorem b230f. Budu rád za každou radu.

honzs
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 375
Registrován: 12 roků
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od honzs »

Muze byt problem i v samotnem budiky, zkus vyndat budiky a podezrele spoje propajet.

Jestli palivomer reaguje na zapnuti svetel, videl bych to na problem s kostrou.

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12959
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od Urvanej »

Koupil jsem si potenciometr, tušim že 0-270 Ohm, tuším že za cca 20Kč. Ten jsem zapojil namísto plováku a zjistil jsem, že mi blbne budík. Zbytek viz Honzs.
Ale už jsem viděl i nemocnej plovák.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Dneska jsem zkusil opravit palivoměr podle videa na internetu a nepomohlo to.
Udělal jsem to přesně podle návodu ve videu a pouze se po rozsvícení světel rozsvítilo to hladové oko, svítí pouze po otočení světel. Ručička vůbec neukazuje. To oko se dřív rozsvítilo pouze někdy,ale ručička neukazovala celou dobu,co to auto mam. Je to 1994 Volvo 940 B200F.
Toz co ještě vyzkoušet? Když jsem měřil ten odpor,tak mi to také letalo ty hodnoty. Ale jen při prvním dotyku,pak nic. Az když jsem se znovu dotknul, obou kontaktů,tak to něco ukázalo,ale hned zmizelo..

https://youtu.be/eZ8vP8NGws8

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Našel jsem ve stodole ještě nějaké dvě přístrojovky z nějakých devítek,tak ještě zkusím předělat ten samotný palivoměr,jestli to pomůže. Snad tam bude aspoň jeden stejný a funkční..

Nebo mám vyzkoušet ještě něco?

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Dneska jsem vytáhl palivoměr a zjistil jsem,ze v těch dvou pristrojovkach,co mám,je jiný. Jsou asi ze starších modelů 940. Já mám model 1994. Tak jsem proletoval ten palivoměr a dal ho zpátky a oddělal jsem tam tu propojku z toho videa. Nyní svítí stále hladové oko po otočení klíčku,nejen, když zapnu světla. Ale ručička se ani nehne.

Zkoušel jsem měřit ten odpor ještě a zjistil jsem,ze pri vypnutém klíčku vždy něco ukáže pri dotyku a hned to zmizí. Pri zapnutém klíčku to neukáže nikdy nic...

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12959
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od Urvanej »

A měříš odpor čeho?
V kufru za levým podběhem je konektor na 4 dráty. V něm je napájení čerpadla a plovák. Najdi si, kterej drát je plovák a proměř ho.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

To jsem měřil odpor na palivoměru,jak to dělal ten pán z videoukázky.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Urvanej píše: 27 kvě 2022 07:22 A měříš odpor čeho?
V kufru za levým podběhem je konektor na 4 dráty. V něm je napájení čerpadla a plovák. Najdi si, kterej drát je plovák a proměř ho.
Před 2 rokama jsem měnil čerpadla obě. Zkusil jsem do nádrže dát i celé druhé ze sedmičky a taky se ručička nepohla. Tak jsem myslel,ze to bude v budíku. Jde o to,jestli na tento model není i v nádrži jiný senzor..? No nechce se mi zase do nádrže, Boha. Na dvou autech jsem menil čerpadla v nádrži a stačilo.

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12959
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od Urvanej »

Honzo, už nevim co víc ti napsat. Snažim se tě směrovat od nejjednoduššího. Tzn. změřit odpor. To je práce, když se s tim budeš mazlit, na 10 minut. Potom do toho druhýho konce napojíš ten potenciometr, viz výše, tim budeš kvrdlat a pokud se ani tak palivoměr nepohne, tak budeš řešit palivoměr v přístrojovce. Ty si to stejně všechno děláš po svym...
Palivoměry jsou vždy dvě možnosti, yazaki nebo VDO. Přístrojovky na devítky ale nemám, na sedmičky hafo, záměna pro běžnýho smrtelníka nelze.
Takže si zjisti, co máš ty, je to vzadu napsaný, buď je tam made in japan (yazaki), nebo VDO.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Děkuji, já jsem rád za rady a jak se k tomu dostanu, tak to půjdu změřit. Já mám tu moji i ty náhradní přístrojovky Jazaky, ale jsou opravdu jiné. Na odkazu níže jsou obrázky a vidět rozdíly. Co se týká palivoměrů na 940, tak posílám pro info všem (snad aspoň nějak přispěju novými informacemi na fórum), co jsem se dočetl včera večer na internetu - jsou tam opravdu dva různé druhy pro modely 91-92 a 93-94 :

https://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstrumentClusterInterchangeability.htm

V internetu vpravo nahoře se dá kliknout na přeložit do češtiny...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) e.w.i.n.g.1 dne 27 kvě 2022 08:22, celkem upraveno 1 x.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Podle těch obrázků mám právě ty dvě náhradní přístrojovky 91/92.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Dokonce jsou prý rozdíly i v tom snímači paliva. Proto mi asi neukazoval nic ten můj budík, když jsem tam strčil ten starší ze sedmičky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Urvanej píše: 27 kvě 2022 08:21 To jo, ale co vim, tak se to lámalo v roce 95/96, kdy se změnily i konektory.
To se asi měnily i konektory na přístorojovkách, ale vypadá to, že byly určité změny i dříve. Tak aspoň jsme zase o něco chytřejší.

kolemjdouci
Offline
Příspěvky: 680
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 745 kostka
Bydliště: Pha skoro

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od kolemjdouci »

jsem amatér, ale zdá se mi, že na to jdeš zbytečně složitě. Jak psali kluci, změřil bych odpor stavoznaku /plováku/ na konektoru v kufru vlevo. Potom proměřil cestu do přístrojovky a pak se hrabal v ní.
Plovák odejít může, ale asi nebude dělat to, co popisuješ. Přístrojovky taky odchází, ale tohle mi spíš přijde, jak psal Honza, jako potíž s kostrou. V podstatě u všech starejch aut, co jsem měl, se někdo vrtal v elektrice nevhodným způsobem. Nějak to zbastlil, nějak to fungovalo, ale běda, jak se to pokazilo.
_________________
škatule hejbej se

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

To udělám a dám vědět, co jsem naměřil. Ale ty rozdíly v budíkách a přístrojovkách jsem zde uvedl pro ostatní uživatele fóra pro informaci, protože jsem to vůbec dřív netušil, že tam byly takové rozdíly.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Doufám, že je to správně? Odpor jsem změřil z růžového drátu (viz obrázek).

Takže v nádrži je senzor asi v pořádku, že?

Snažím se tady najít, kama a kam až ten drát vede, ale nějak se mi to nedaří: http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93.htm
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3334
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od Vapik »

6/33-1 palivoměr z něj vede růžový přes pojistku 11/11 do relé 2/13. Nemáš nějakého kamaráda autoelektrikare? Pokud bude mít schéma do hodiny musí vědět co je špatně.

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12959
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od Urvanej »

zahoupej autem, jesi se houpe i odpor. Tohle je cca třetina nádrže?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Zkusil jsem to znovu změřit a ukazovalo to nesmysly kolem 7 ohmů.. na tom červeném a černém drátu..

Na internetu jsem se dočetl, že to má být hnědý a šedobílý drát, tak jsem měřil špatné dráty. Když změřím hnědý a šedobílý drát, tak to neukáže nic..

https://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalInstruments.html
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12959
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od Urvanej »

červený a černý je motorek čerpadla :-)
Takže pokud propojíš drátem protichůdný dráty na konektoru do auta, tak by to mělo ukázat plnou. Prosimtě bacha, abys nepropojil čerpadlo, to bys musel měnit pojistku :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Já jsem to měřil s odpojenou baterkou. A ten růžový (červený) a černý něco ukazoval, ale to jsou, jak vidím, špatné dráty, co jsem měřil.
Ten hnědý s šedobílým neukazovaly nic.

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12959
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od Urvanej »

No, za mě mrtvej plovák... ale ověřit přístrojovku, viz výše. A Bacha, je tam elektronická setrvačnost, Natankuju plnou a v autě to plnou ukáže až tak za 5 minut. Teda u mě, my95.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Urvanej píše: 27 kvě 2022 13:43 červený a černý je motorek čerpadla :-)
Takže pokud propojíš drátem protichůdný dráty na konektoru do auta, tak by to mělo ukázat plnou. Prosimtě bacha, abys nepropojil čerpadlo, to bys musel měnit pojistku :-)
Takže jen zkusit propojit ten šedobílý s hnědým na konektoru? Pak zapnout baterku, otočit klíčkem a podívat se, co to ukáže? Jestli jsem to správně pochopil?

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12959
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 740 b230f palivoměr

Příspěvek od Urvanej »

já si ty barvy naproti nepamatuju... prostě odpovídaji hnědýmu a šedo bílýmu na straně čerpadla.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zpět na „700 / 900“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé