Čau, jen rychlý dotaz, na B5252S při zařazené rychlosti po uvolnění plynového pedálu trvá různě dlouhou dobu než motor začne citelně brzdit, někdy je to i několik sekund, ale obvykle tak cca 2-3s. Mám pocit, že při vymáčknutí spojky, zařazení kvaltu a puštění spojky bez šlapání na plyn to brzdí hned. Je to sice prkotina, ale jsem zvyklej brzdění motorem dost využívat a tenhle 2,5L brzdí celkem použitelně Ale trvá mu to.
Je tohle normální chování? Případně to asi může být jedině volnoběžný ventil, nebo nějaké snímače na pedálech?
Dík
Honza
Stav volnoběžného ventilu na to může mít vliv, ale pokud jinak volnoběh nekolísá, prodleva je do jisté míry normální, vzpomínám si matně, že v té době to bylo prezentováno jako nějaká bezpečnostní funkce proti smyku předních kol při prudkém ubrání plynu na kluzkém povrchu.
Ahoj, taky dost brzdím motorem, ale v porovnání s mou 740D moje 850 s 2,0 20V skoro motorem nebrzdí:) Ale nějakou velkou prodlevu tam moc necítím, max. tak vteřina.
_________________ VOLVO 850GLT 1995, 2.0 20V, M56, 408 444 km (společně 110 141 kmod 8.8.2013:)
VOLVO 740GL 1986, 2.4 D, M46, 275 297 km (společně 31 226 km od 4.11.2016:) alias VOLVO 740GL 1985, 2.4 D, M46, 503 914 km (společně 158 034 km :)
Já jsem to furt nevyřešil a furt mě to trochu štve... Už jsem vás s tím tady nechtěl otravovat, ale pravdou je, že jsem si na to úplně nezvykl... Zdá se mi, že všechno je v pořádku, ale prostě to někdy začne brzdit až za několik sekund, u nižších kvaltů (1-2-3) to jde dost poznat. Kdyby náhodou někdo tušil co s tím, budu rád.
Hele a neni to ta ekologická "vychytávka", kdy auto reaguje pomalu na povely plynu? Protože tim, že reguj pomalu se dokáže dobře udržet poměr pro spalování. Ale teda u lankovýho plynu bych to teda moc nečekal...
Jo a ještě mi napadlo, že pomalý padání z otáček dělá bohatá směs. Ale to bys neprošel emisema.
To asi ne, na plyn to reaguje okamžitě, i na uvolnění, ale prostě výkon neklesne na nulu ale třeba na 5%? Pak až na několik sekund přestane vstřikovat úplně. Lambda je v pořádku (je tam už druhá a bez změny) a vůbec zbytek všeho se zdá OK, diag nehlásí chyby ve spojitosti s tímto.
Tak to pochybuju... Ještě mě napadá volnoběžnej ventil, ale ten jsem měl venku a je čistej, startuje dobře a volnoběh drží jak přibitej. Tak nevim... Nebo spínač volnoběhu na klapce? Jestli tam něco takovýho je, mám za to, že tam je jen poták.
Mám 850 s b5252 a tá brzdí motorom okamžite. Riešil som pred časom záhadu, v lete po vypnutí motora ešte motor točil nejakú sekundu na samozápal. Spôsobené to bolo príliš bohatou zmesou, rj mala info že nasávaný vzduch má stovky °C pretože bol zaseklý bimetalový termostat v airboxe a do motora šiel iba vyhriaty luft od výfuku. Skontroluj si aj regulátor tlaku na lište vstrekovačov.