Dobíjení akumulátoru
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Žiželice nad Cidlinou
- Vůz: XC60 2,4D AWD
Dobíjení akumulátoru
Protože jsem tu poprvé tak děkuji za přijetí. Hned bych se zeptal zda někdo neřešil dobíjecí napětí alternátoru. Vlastním XC60 z roku 2014 asi rok. Jezdím prakticky jen o víkendech vzdálenosti tak 60 až 100 km. Před měsícem mi vyskočila hláška že je nízké napětí baterie. Auto normálně nastartovalo.Pak jsem si všiml že nejde Start-Stop systém. Důvodem bylo napětí baterie protože auto bylo ohřáté. Po týdnu se situace opakovala. Podle čísla baterie jsem objednal novou. Po instalaci jsem projížděl diagnostiku a narazil na varování. Týká se dobíjecí ho napětí. Při chodu motoru je 15 - 15,6V. To je dle mého soudu dost vysoké. Mám tedy pátrat po problému .. alternátor, regulátor atd?
Nebo je to v normálu?
Nebo je to v normálu?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13194
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
Dobíjení akumulátoru
Vítej na fóru.
A řekl jsi autu, pomocí diagnostiky, že má novou baterii?
Co druhá baterie pro stop-start? Je v kondici?
A řekl jsi autu, pomocí diagnostiky, že má novou baterii?
Co druhá baterie pro stop-start? Je v kondici?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Žiželice nad Cidlinou
- Vůz: XC60 2,4D AWD
Dobíjení akumulátoru
Zdravím a děkuji za přivítání, autu jsem nic neřekl. Sice dělám elektroniku, ale s diagnostikou mnoho zkušeností nemám. Mám KONNWEI 850 a nechtěl jsem něco pokazit. Takže to byla spíš kontrola stavu po výměně. Máš nějakou zkušenost jak to autu dat na vědomí... Děkuju
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13194
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
Dobíjení akumulátoru
Zajeď k někomu s origo diagnostikou a on to resetuje.
Jak kvalitním měřákem jsi to dobíjení měřil?
Zkoušel jsi to jak na baterii tak u alternátoru?
Jak kvalitním měřákem jsi to dobíjení měřil?
Zkoušel jsi to jak na baterii tak u alternátoru?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Dobíjení akumulátoru
Ale prd, reset lze udelat i pouze kombinaci mackani cudliku na palubce.
Najdi si na Youtube reset BMS a je to.
Najdi si na Youtube reset BMS a je to.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13194
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
Dobíjení akumulátoru
Ale jo, ale dotyčný s diag by mu mohl i říct jestli to nehází i další chyby.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Dobíjení akumulátoru
Toto napeti u pocitam AMG baterie je naprosto OK, co se tyce Start Stop, tak bud rad, ze ti nefunguje.
Jednoduse zmer napeti na svorkach baterie po nastartovani. Pripadne i primo na Altiku, napeti by melo byt stejne.
Jinak ty hlaska te bude provazet asi casto pokud jsi zvykly z jinych aut mit zaply klicek a poslouchat radio.
Pac u Volva je asi 30 jednotek a pri zaplem klicku je odber vsech nekde mezi 25A - 30A.
Jednoduse zmer napeti na svorkach baterie po nastartovani. Pripadne i primo na Altiku, napeti by melo byt stejne.
Jinak ty hlaska te bude provazet asi casto pokud jsi zvykly z jinych aut mit zaply klicek a poslouchat radio.
Pac u Volva je asi 30 jednotek a pri zaplem klicku je odber vsech nekde mezi 25A - 30A.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 2181
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Přerovsko
- Vůz: Džaponský
Dobíjení akumulátoru
Konwei 850 funkci registraci baterie dle všeho nepodporuje.
Ideálně bych domácí postup viděl na tyto kroky
1) viz Jakub Svoboda a jeho návod na youtube - provést
2) Nastartovat - zkontrolovat multimetrem, nebo diagnostikou hodnotu dobíjení - cca asi do 14,7V značka ideál
3) Vypnout auto, odpojit mínus pól, nechat 30min, znovu zapojit, znovu nastartovat a kontrola dobíjení
Ta vysoká hodnota +/- 15,5V může být jak píše Raolsa proto, že pokud z auta byla vyndaná baterie už vycucaná/špatná, provedena výměna za novou, ale bez registrace, auto ji pořád bere jako se sníženou kapacitou a valí do ní, co se do ní vejde. Takto se třeba u BMW zvládnout nafouknout baterky za 2 měsíce max a jsou na výhoz.
Nepochopím, že někdo udělá auto, které si "hlídá" kapacitu baterie a podle toho dobíjí, ale při výměně baterie najednou to hlídání jaksi nefakčí a je třeba její status "resetovat" a dát autu vědět. Takže zbytečný oser pro majitele a ten systém je vlastně polofunkční
Jakube - 25-30A odběr všech jednotek při zaplém klíčku ?
Ideálně bych domácí postup viděl na tyto kroky
1) viz Jakub Svoboda a jeho návod na youtube - provést
2) Nastartovat - zkontrolovat multimetrem, nebo diagnostikou hodnotu dobíjení - cca asi do 14,7V značka ideál
3) Vypnout auto, odpojit mínus pól, nechat 30min, znovu zapojit, znovu nastartovat a kontrola dobíjení
Ta vysoká hodnota +/- 15,5V může být jak píše Raolsa proto, že pokud z auta byla vyndaná baterie už vycucaná/špatná, provedena výměna za novou, ale bez registrace, auto ji pořád bere jako se sníženou kapacitou a valí do ní, co se do ní vejde. Takto se třeba u BMW zvládnout nafouknout baterky za 2 měsíce max a jsou na výhoz.
Nepochopím, že někdo udělá auto, které si "hlídá" kapacitu baterie a podle toho dobíjí, ale při výměně baterie najednou to hlídání jaksi nefakčí a je třeba její status "resetovat" a dát autu vědět. Takže zbytečný oser pro majitele a ten systém je vlastně polofunkční
Jakube - 25-30A odběr všech jednotek při zaplém klíčku ?
-
Offline
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Dobíjení akumulátoru
Nevěříš, tak koukej.
XC60 při klonování.
XC60 při klonování.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3385
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Dobíjení akumulátoru
To nejak nesedi 13,5V pri 25A?
Svorkovy napeti PB aku naorazdno plne nabite je 12,8V. Takze pri odberu 25 A tam twzko bude 13,5V.
Cos to meril?
Svorkovy napeti PB aku naorazdno plne nabite je 12,8V. Takze pri odberu 25 A tam twzko bude 13,5V.
Cos to meril?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Dobíjení akumulátoru
Podivej se na displey. Nabíjecka je ve funkci Supply, víš. Takže to ukazuje aktuální proud, který nabíječka dodává. Je to profi Telwin, takže to moc kecat nebude.
Když budeš klonovat více jednotek, tak ti baterie bez pomocneho zdroje zdechne hodně brzo. Takže delši použití Vdash bez externího zdroje už nedělám.
Když budeš klonovat více jednotek, tak ti baterie bez pomocneho zdroje zdechne hodně brzo. Takže delši použití Vdash bez externího zdroje už nedělám.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3385
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Dobíjení akumulátoru
Jo tak jestli nabiji tak jo. Toho sem si nevsiml
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Dobíjení akumulátoru
Kdyz jsem to meřil klešťákem odběr přímo z baterie, tak to byla cca stejna hodnota proudu. Prostě P3 jsou žrouti proudu.
A kdyz mas bufika jako ja u obou aut, tak dostava bateriee naprdel jeste vice. Takze co 14dni musim dobijet.
A kdyz mas bufika jako ja u obou aut, tak dostava bateriee naprdel jeste vice. Takze co 14dni musim dobijet.
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Žiželice nad Cidlinou
- Vůz: XC60 2,4D AWD
Dobíjení akumulátoru
Protože ta výměna proběhla včera večer tak nebylo moc času se s tím zabývat podrobněji. O víkendu se k tomu vrátím. Projdu multimetrem jak alternátor tak svorky akumulátoru. Podívám se na YouTube po postupu resetu a otestují ho. Jinak auto bylo loni v koncem roku na garančce ve značkovém servisu po dovozu a bez závad.
Ještě jsem procházel manuál na netu a o nutnosti resetu ani poznámka... Naopak se tam píše že výměna baterie je možná bez návštěvy servisu....??? Osobně si myslím, že je rozhodně lepší systém informovat o výměně akumulátoru než akumulátor za čas odpravit...
Moc děkuji všem za rady a o výsledek se podělím....
Ještě jsem procházel manuál na netu a o nutnosti resetu ani poznámka... Naopak se tam píše že výměna baterie je možná bez návštěvy servisu....??? Osobně si myslím, že je rozhodně lepší systém informovat o výměně akumulátoru než akumulátor za čas odpravit...
Moc děkuji všem za rady a o výsledek se podělím....
-
Offline
- Příspěvky: 41
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 ocean race
Dobíjení akumulátoru
Taky něco přispěju. Mám P3 drivee auto (dvě baterie) ta menší pomocná vloni umřela. Dobré na tom bylo, že nešel start stop. Špatný je, že pokud auto neběží primárně využívá tu menší takže se okamžitě všechno vypnulo a hláška na budíku. Takže jsem ji vyměnil a všechno funguje jak má. Celou zimu jedu bufika a o baterkách vůbec nevím. Domnívám se že i bufika to nějak dokáže napájet z menší baterie.
_________________
XC70 P3 Ocean race
XC70 P3 Ocean race
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Žiželice nad Cidlinou
- Vůz: XC60 2,4D AWD
Dobíjení akumulátoru
Hezký večer všem,
tak jsem se o víkendu podle rad vrátil k problému dobíjení akumulátoru. Zásadní bylo opravdu
oznámení vozu že má nový akumulátor. Podle YouTube 6x zapnout zadní mlhovky a 3x varovná světla. Pak se provede reset jednotky dobíjení.
Při následném testu má akumulátor napětí 12,6 V a při chodu motoru se dobíjí 14,4V. Stejně napětí ukazuje jak multimetr na svorkách baterie tak diagnostika.
Takže vyřešeno... Děkuji všem za rady...
tak jsem se o víkendu podle rad vrátil k problému dobíjení akumulátoru. Zásadní bylo opravdu
oznámení vozu že má nový akumulátor. Podle YouTube 6x zapnout zadní mlhovky a 3x varovná světla. Pak se provede reset jednotky dobíjení.
Při následném testu má akumulátor napětí 12,6 V a při chodu motoru se dobíjí 14,4V. Stejně napětí ukazuje jak multimetr na svorkách baterie tak diagnostika.
Takže vyřešeno... Děkuji všem za rady...
-
Offline
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Dobíjení akumulátoru
Tak super. Ja si jen matne pamatuji, ze se pak rozblika cerveny trojuhelnik na budicich. Nebo kecam? Takze diky za osvezeni s mlhovkou a varovkami.
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Žiželice nad Cidlinou
- Vůz: XC60 2,4D AWD
Dobíjení akumulátoru
..bliká přímo kontrolka dobíjení. Tedy symbol baterky...
-
Offline
- Příspěvky: 24
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5 2013
Dobíjení akumulátoru
Dobré odpoledne pánové,
připojím svůj dotaz či prosbu k tomuto tématu. Po 7 letech mi odešla originál Volvo baterie, koupil jsem novou a chtěl podle YT provést reset, aby auto poznalo, že má nový akumulátor. Zkoušel jsem různé postupy při mačkání tlačítek mlhovek a výstražných blinkrů, ale nikdy se mi na konci nezobrazila ikona blikající baterky. Takže vlastně nevím, jestli k resetu došlo. Chtěl bych tedy poprosit někoho s Vidou v Praze (jsem z Modřan), zda bych se u něj mohl stavit a zkontrolovat stav BMS. Případně jestli někdo bude mít lepší nápad, tak si nechám poradit. Díky!
připojím svůj dotaz či prosbu k tomuto tématu. Po 7 letech mi odešla originál Volvo baterie, koupil jsem novou a chtěl podle YT provést reset, aby auto poznalo, že má nový akumulátor. Zkoušel jsem různé postupy při mačkání tlačítek mlhovek a výstražných blinkrů, ale nikdy se mi na konci nezobrazila ikona blikající baterky. Takže vlastně nevím, jestli k resetu došlo. Chtěl bych tedy poprosit někoho s Vidou v Praze (jsem z Modřan), zda bych se u něj mohl stavit a zkontrolovat stav BMS. Případně jestli někdo bude mít lepší nápad, tak si nechám poradit. Díky!
_________________
Volvo XC70 D5 Polestar 169kW/470Nm MY13, AWD Geartronic
Bylo: Subaru Legacy 2.0 92kW MY00
Volvo XC70 D5 Polestar 169kW/470Nm MY13, AWD Geartronic
Bylo: Subaru Legacy 2.0 92kW MY00
-
Offline
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Dobíjení akumulátoru
Odpoj ten slaby kablik z + polu a nemusis nic resit.
-
Offline
- Příspěvky: 770
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Dobíjení akumulátoru
Dotaz k tématu na zkušené, pokud udělám reset BMS ve Vidě, Vida mimo jiné píše:
Po českuIn order for the battery monitoring sensor to calculate the battery's correct charge level, the vehicle must be in sleep mode for at least 4 hours after reset. In some instances 6 hours in sleep mode may be required. This is on the condition that the ignition key has been removed, doors and lids are closed and the car is locked. If the charge level is still low, the brake energy regeneration feature and start/stop feature will not be permitted. The battery requires charging.
Mám tomu rozumět tak, že bezprostředně po resetu BMS musí zůstat vozidlo stát na místě alespoň 4 hodiny zamčené ve sleep modu, anebo že výpočet úrovně nabití baterie proběhne někdy po resetu BMS až bude vozidlo alespoň 4 hodiny stát ve sleep mode? To by se samozřejmě vztahovalo jak na reset "tlačítkový", "odpojovací", tak i "Vidový".Aby senzor monitorování baterie vypočítal správnou úroveň nabití baterie, musí být vozidlo po resetování alespoň 4 hodiny v režimu spánku. V některých případech může být vyžadováno 6 hodin v režimu spánku. To za předpokladu, že je vyjmut klíček ze zapalování, dveře a víka jsou zavřené a vůz je zamčený. Pokud je úroveň nabití stále nízká, funkce regenerace brzdné energie a funkce start/stop nebudou povoleny. Baterie vyžaduje nabití.
-
Offline
- Příspěvky: 24
- Registrován: 5 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 D5 2013
Dobíjení akumulátoru
Díky za pomoc, vyřešeno
_________________
Volvo XC70 D5 Polestar 169kW/470Nm MY13, AWD Geartronic
Bylo: Subaru Legacy 2.0 92kW MY00
Volvo XC70 D5 Polestar 169kW/470Nm MY13, AWD Geartronic
Bylo: Subaru Legacy 2.0 92kW MY00
-
Offline
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Dobíjení akumulátoru
Přesně tak - po odpojení mi min. rok nevyskočila hláška o slabé baterii a to i v zimě při bufíkování až letos mi to zazlobilo, ale teď opět ok. Uvidíme co vydrží origo baterka. Ta první původní 4roky tak jsem zvědav zda ji ta současná překoná či ne.
-
Offline
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Dobíjení akumulátoru
Takže chci zapnout bufíka a hláška odpojeno z důvodu ochrany baterie. Baterku dobiji, pak krátká jízda a dnes zapnu bufíka a opět to samé. Baterka má 12,4v a na palubce mi svítí hláška vybitá baterie.
Tohle se mi stalo i cestou do chorvatska a baterka byla plná.
Baterka origo stará cca 2roky. Kablík inteligentního nabíjení rok odpojen a nebyl problém.
Auto dobíjí a klidoví odběr je ok. Co s tím?
Tohle se mi stalo i cestou do chorvatska a baterka byla plná.
Baterka origo stará cca 2roky. Kablík inteligentního nabíjení rok odpojen a nebyl problém.
Auto dobíjí a klidoví odběr je ok. Co s tím?
-
Offline
- Příspěvky: 770
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Dobíjení akumulátoru
Než se ozve někdo fundovanější anebo než to někdo připne na Vidu, zkusil bych tam ten kablík vrátit, projet se s tím a vyzkoušet bufík. Nevím, jak je to u Volva, ale u některých aut když odpojíš batery management tak vyřadíš některé funkce.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé