Časování vstřiku a čerpadla D24

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#1 Časování vstřiku a čerpadla D24

Příspěvek od Shaebaumers »

Zdravím,
k vysvětlení problému- začala mi téct nafta těsněním mezi vstřikovou hlavou a tělem vstřikovacího čerpadla, takže jsem (s čerpadlem stále v autě) odmontoval trubičky ke vstřikům, vytáhl vstřikovou hlavu (doufajíc, že se mi nerozpadne zbytek vnitřností, což se samozřejmě stalo), těsnění jsem vyměnil, vnitřnosti opět složil a vše dal zpět do pořádku (alespoň si myslím). Jelikož jsem s tělem pumpy nehýbal, předpokládal jsem, že časování zůstane v pořádku, ale po odvzdušnění systému se auto rozběhlo a hodně kouřilo šedo-bílým kouřem. Z toho jsem vyvodil, že je špatné časování. (motor chrochtal vcelku hezky, ale kouřil a při jízdě neměl výkon+ na volnoběh se velice lehce udusil a zhasnul). Dneska už nestartuje. (i včera mu to trvalo hooodně dlouho)
Je nějaký způsob jak to alespoň "od oka" načasovat? (krom metody pokus omyl, kde absolutně netuším, zda mám moc velké zpoždění, předstih...)
Nemá někdo v Brně a okolí vhodný úchylkoměr s "trubičkou" pro vešroubování a načasování čerpadla k zapůjčení?
Neví někdo, kde by to zvládly bez problému načasovat?
Díky,
Vítek
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'

T0M
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 20
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Zbraslav
Vůz: 245, B230A, M47,´85

#2 Časování vstřiku a čerpadla D24

Příspěvek od T0M »

Čerpadlo se určitě vyndáním vstřikovacích trubek nerozčasuje.
Tipoval bych to na zavzdušnění systému. A ten vstřik - jsi si jistý že jsi ho složil správně? Je to velmi náročné na čistotu, stačí sebemenší smítko a je po něm.
Podíval bych se Ti na to, ale je to dost z ruky.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 36
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: 244 D6 89'

#3 Časování vstřiku a čerpadla D24

Příspěvek od Shaebaumers »

Vyřešeno.
Koupil jsem si redukce na časování, půjčil úchylkoměr/odchylkoměr a pro jistotu zkontroloval časování. To bylo přesně na 0,82 mm, což je v rámci toho, kde by mělo být, nicméně po pořádném zkoumání jak ten systém funguje jsem zjistil, že i když tam sice jsou pera, kolíčky a výstupky, aby to do sebe zapadalo, tak kolečko s vačkovým mechanismem má symetrické "piny" které se dají o 180 stupňů otočit. Stopa, která po chvíli zkoumání anglického fora a pár videí vedla k závěru- 50% bylo dost na to abych to otočil špatně.
Takže celé znovu, rozdělat, vyndat, na pátý pokus dát to lego dohromady... výsledek?
Po odvzdušnění to naskočilo, vrčí to, sem tam obláček bílošedého dýmu, ale to bude předpokládám nafta co se prohnala motorem při pokusech kdy to bylo špatně složené, možná trošky vzduchu v systému?
Hurá!
Pro jistotu možná časem překontroluji to časování, ale předpokládám, že když jsem s ničím nehejbal, tak to bude sedět i o 180 stupňů otočené.
Díky za odpověď, na čistotu jsem se snažil dát pozor, tak jsem to nedo... Odvzdušnění proběhlo povolením šroubu na horní straně čerpadla, ke kterému vedou vracečky od vstřiků a pumpováním ručním pumpovátkem.
_________________
Volvo 244 D6 89'
740 B230F 89'
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200 - opravy“