Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4608
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od jancho »

Ani moc takové dilema nemám. Na předchozím 136kw jsem měl také ke ST2 EGR off. Měl jsem to 4-5let a ani jsem o tom nevěděl, o DPF jsem nevěděl, na STK (bez známosti) jsem procházel na výbornou.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

jirka789
Offline
Příspěvky: 132
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od jirka789 »

Já mám EGR off na VEA dieselu a ohřívá se úplně stejně rychle (nebo je to tak zanedbatelný rozdíl, že to nejde poznat). A DPF se regeneruje také pořád cca. po stejné době. Takže myslím že v tomhle problém moc nebude.
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2183
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od peter cz »

K tomu vlivu na DPF bych si dovolil citovat wiki:
Principem je, že část výfukových plynů prochází výměníkem tepla (chladičem, tzv. vnější recirkulace) a je nasávána zpět do motoru, kde se znovu účastní procesu spalování. Tímto se omezuje vznik dalšího NOX — v nasávaném vzduchu je menší podíl kyslíku, výsledkem jsou nižší teploty v průběhu spalování a tím i nižší produkce oxidů dusíku, vznikajících především za vysokých teplot...Tento postup vede sice k redukci obsahu NOX, ale jde o proces protichůdný pro další legislativou omezovanou škodlivinu — pevné částice (PM — Particulate Matter), jejichž množství tímto naopak vzrůstá. Proto jsou výfukové plyny často následně pro splnění limitu ošetřovány ve filtru pevných částic DPF, kde jsou částice zachycovány, za vhodných podmínek průběžně spalovány, popřípadě je po dosažení mezního odporu filtru řídicí elektronikou spuštěn proces tzv. aktivní regenerace, kdy je filtr vypálen...
https://cs.wikipedia.org/wiki/EGR
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Thor123
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 907
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo S90 T8 Inscription

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od Thor123 »

Já mám EGR off jak na biturbo D5 tak na VEA a rozdíl v délce zahřívání jsem nepoznal. To samé s DPF , vlastně ta samá zkušenost jako Jancho, na předchozí 136kw jsem s tím takhle najel přes 150kkm ( při prodeji měla 425kkm) a žádný problém. Za mě rozhodně EGR vypnout.
_________________
S90 T8 Inscription, 300Kw 680Nm, TG-81SD, Denim Blue, Nappa Blond, Full Option na vzduchu
S60 T4 R-Design, 155Kw, Black Stone

Bylo: V40II, C70 2,4T Cabrio, C70 2.0T, C70II D5, S80 D5, S80 T6, V40II D2,V70III D5 AWD, S80II D5,XC70II D5, S80II D5 Exe.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5817
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od Jakub Svoboda »

A mate nekdo u VEA posledni aktualizaci SW v ECM?
Ja jo a po ni se mi DPF najednou vypaluje i pri kratke jizde. A doplna bylo zaplneno naposledy pred cca 3tis km. Jinak si drzi cca 2-5g
received_815410639165277.jpeg
Screenshot_20211015-092016.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

jirka789
Offline
Příspěvky: 132
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od jirka789 »

6.5.2021 znamená, že od toho data je aktualizace dostupná? Já měl mít loni v únoru Service 2.0, tudíž tuto asi nemám.

Aktualizace umí jen autorizák? Nevíte jak jsou na tom třeba v AV Dílech s novou "online" Vidou na VEA motory. Když jsem tam byl v prosinci, tak diagnostika proběhla pomocí VDASH, alepoň dle záznamů na D5T5.com :D
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5817
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jen autorizak, ano ten datum je kdy je platna ta aktualizace. AV ofiko myslim nemají, tim sis odpovedel tim Vdash.
Hlavne ta aktualizace vyhodi chybu kontrolniho souctu a v TJ volva je to popsano jako Ignore DTC.
received_601466077876045.jpeg
received_1469362500107621.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2217
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od Munga »

K tomu EGR : tak tyhle zkušenosti jsem chtěl slyšet. Zahřívání tedy také ok i ve městě . Po EGR off by to chtělo rovnou vyčistit minimálně sání případně ještě něco?

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4608
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od jancho »

Tak tak, vyčistit sání.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2217
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od Munga »

Hned jak ti tam Kuba foukne čípek poreferuj jak to jede. Já to chci vlastně jen kuli bezpečí při předjíždění jinak jsem se 120kw normálně spokojen. Prý to i méně žere a lépe řadí - jsem zvědav, doufám že to dáš brzo :D

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4608
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od jancho »

Počítám tak za měsíc. Kuba servis, čip nakonec David (zde Passport). Je třeba origo online Vida.
Také mi jde hlavně o předjíždění.
Pak poreferuji.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Shockey

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od Shockey »

Nez mi prijde objednany auto, mam docasne Oktavku 2016 s 66 kW a s predjizdim bez problemu. Kdyz vidim, ze neni misto nebo rozhled, tak se tam proste necpu a pockam. Nemusim byt prvni na hrbitove...

Samozrejme nic proti, upravujte a navysujte vykon. Ale at je to jakakoliv znacka auta, prvni argument je: potrebuju bezpecne predjet.
Tak pardon, pokud to neumis se 120 kW, 200 kW ti taky bude casem malo.

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4608
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od jancho »

Dobře :-)
Tak jinak. Předjíždět mi jde obstojně.
Chci lepší akceleraci, vyšší výkon, který využiju, když bude potřeba a dále si od toho slibuju lepší chod automatu, tak jak tomu bylo po čipu u P2 - ne že by byl teď špatný.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Giew
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 645
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od Giew »

no a taky je s tím větší sranda, ne? ;-)
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4608
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od jancho »

To beru jako bonus navíc :wink:
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od Nosound89 »

Jak to myslíš s tím lepším chodem automatu po chipu?
SW automatu a SW motoru jsou dvě rozdílné věci, přehrávají u chipu i převodovku?
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4608
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od jancho »

Možná to bylo placebo, ale přišlo mi, že po optimalizaci byl chod automatu takový ... Jak to říct? Kultivovanější.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od Macek2 »

Polestar optimalizuje řazení automatu.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2217
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od Munga »

Jak mi bylo vysvětleni Thymonem tak lépe řadí tzv. zjednodušeno že motor má větší výkonovou rezervu o které ví a auto si tam logičtěji určuje jak zařadí, třeba zbytečně nepodřadí na dálnici při sešlápnutí plynu a tak..
Co se týká předjíždění tak to fakt není o tom jestli umíš jezdit a odhadnout situaci, ale primárně o tom jestli to umí ti ostatní kolem tebe.
Třeba že normálně předjíždíš a natrefíš na hovado co ti začne zrychlovat nebo ti to tam jinak pošle..To je jediné v čem je slabina 120kw hlavně na dálnici. Jsem profík tak fakt vím o čem je řeč.

M@C
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 241
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: S80 AWD AT 3.2 MY11, V70 AT 3.2 MY09

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od M@C »

jancho píše: 02 úno 2022 18:46 Tak jsem se dočkal. Konečně je tam!
To kridlo je super, taky po nich pokukuju. Na kolik prosimte cca. vyjde lak? Kridlo se da sehnat z PL i za 1.500, ale aby na to lak nestal trojnasobek, coz bych se teda ani nedivil... :D
_________________
S80 AWD AT 3.2 179kW, B6324S, MY11
V70 AT 3.2 175kW, B6324S, MY09

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4608
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od jancho »

Křídlo jsem koupil z AV dílů za 3000,- Kč.
Lak mě stál 2000,- Kč.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

M@C
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 241
Registrován: 3 roky 8 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: S80 AWD AT 3.2 MY11, V70 AT 3.2 MY09

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od M@C »

Diky, to ten lak neni az takova palka.
_________________
S80 AWD AT 3.2 179kW, B6324S, MY11
V70 AT 3.2 175kW, B6324S, MY09

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od Nosound89 »

To je běžná cena, většinou 1500-3000Kč/díl, dle velikosti.
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

jirka789
Offline
Příspěvky: 132
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od jirka789 »

Jakub Svoboda píše: 03 úno 2022 15:47 A mate nekdo u VEA posledni aktualizaci SW v ECM?
Ja jo a po ni se mi DPF najednou vypaluje i pri kratke jizde. A doplna bylo zaplneno naposledy pred cca 3tis km. Jinak si drzi cca 2-5g

received_815410639165277.jpeg Screenshot_20211015-092016.jpg
Pozoruješ i něco jiného než změnu regenerací? Případně co ty regenerace, nespouštějí se zbytečně častěji? Plánuju někdy na jaro možná návštěvu autorizáku (Nejspíše Kurtz), tak jestli má cenu se po aktualizaci pídit :roll:

Díky
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4608
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Jancho – XC70 D4 120kW D5244T17, ex 960 150kW, ex XC70 D5 136kw, ex V70 XC

Příspěvek od jancho »

V sobotu jsem strávil s XCéčkem krásných 10hodin u mistra na P3 Kuby :-)

Proběhla základní údržba - všechny filtry, motorový olej Ravenol 5W30 VMP
- olej v automatu - jen 4l, ven tekl poměrně čistý, tak Kuba usoudil, že více netřeba
- nová brzdovka - proplach systému - žádné větší srágory se nekonaly díky předchozím výměnám
- výměník olej/voda (já tomu říkám chladič automatu, ale prý je to špatně :) ) - z preventivních důvodů
- plochý řemen alternátoru
- a největší lahůdka silentbloky zadní nápravy (silenty se daly pevnostní z V60 hybrid) - měl jsem je již pěkně potrhané, zejména ten levý + nové silenty kostí
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé