Dělám to také tak. Prvních 10km max 2000 otáček a i na dálnici jedu tu chvilku max 100km/h - dálnici mám za barákem, tak na ní najíždím s ještě ne plně ohřátým motorem.
Teplota oleje?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4223
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
Teplota oleje?
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Teplota oleje?
To se mi nelíbí, když nepůjdeš přes 2000, tak při řazení jdeš na 1500 a to je pro motor horší. Na ojničních lágrech je zbytečně velká síla.
Naopak, ty bys neměl jít pod 2000 otáček. A tím hůř třeba do kopce. Od toho je tam ta převodovka, aby snížila moment na klice.
Naopak, ty bys neměl jít pod 2000 otáček. A tím hůř třeba do kopce. Od toho je tam ta převodovka, aby snížila moment na klice.
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
Teplota oleje?
2 Vapik: Díky. To zní velmi rozumně.
Vychází mi z toho to, co jsem si myslel. Že je to hodnota teploty určená pro jednotku, která řidiči vlastně neřekne vůbec nic bez znalostí souvislostí. S největší pravděpodobností to bude stejné i s teplotou chladící kapaliny.
Vychází mi z toho to, co jsem si myslel. Že je to hodnota teploty určená pro jednotku, která řidiči vlastně neřekne vůbec nic bez znalostí souvislostí. S největší pravděpodobností to bude stejné i s teplotou chladící kapaliny.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
Teplota oleje?
U naftové D5 na dálnici?Romulusw píše: ↑14 led 2022 14:04 To se mi nelíbí, když nepůjdeš přes 2000, tak při řazení jdeš na 1500 a to je pro motor horší. Na ojničních lágrech je zbytečně velká síla.
Naopak, ty bys neměl jít pod 2000 otáček. A tím hůř třeba do kopce. Od toho je tam ta převodovka, aby snížila moment na klice.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Teplota oleje?
Tak tak. D5 na dalnici pri 130 toci cca 2300
-
Offline
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Teplota oleje?
Hovořilo se o prvních 10 km, než se to zahřeje
-
Online
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Teplota oleje?
Fíla: U nás to platí pro všechny kapaliny, hydraulika, motorový olej i chladící kapalina.
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 3 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 III D3 110kw MY2016
Teplota oleje?
To se dělá s automatem docela blbě, když po tom co začne uzamykat měnič to hrne furt pod 1500. Takže řešení je jet pořád na S na převodovce. To je mi také daleko příjemnější než drkotání kolem volnoběhu na D. Zajímalo by mě co na časté poklidné ježdění na S řekne převodovkaRomulusw píše: ↑14 led 2022 14:04 To se mi nelíbí, když nepůjdeš přes 2000, tak při řazení jdeš na 1500 a to je pro motor horší. Na ojničních lágrech je zbytečně velká síla.
Naopak, ty bys neměl jít pod 2000 otáček. A tím hůř třeba do kopce. Od toho je tam ta převodovka, aby snížila moment na klice.
![Unknown :unknown:](./images/smilies/unknw.gif)
-
Offline
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Teplota oleje?
Ale prd, das sice rezim S, ale pak si muzes navolit jakou rychlost chces.
Takze S se zapne jen kdyz das paku k sobe.
+ a - uz pak radis ana budicich uvidis pak misto S rychlosti.
Takze S se zapne jen kdyz das paku k sobe.
+ a - uz pak radis ana budicich uvidis pak misto S rychlosti.
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 3 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 III D3 110kw MY2016
Teplota oleje?
Jojo, to vím. Ale pořád je převodovka v "S" a má určo jinou mapu a jinak se chová. Protože občas řadí lehce "tvrdě, á la sportovně" oproti D. Ale jestli je to jenom dřívějším uzamykáním měniče nebo čímkoli jiným... Každopádně určitě se rejpu v lejnu a na častější používání S musí být auto dělané ![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
-
Offline
- Příspěvky: 115
- Registrován: 3 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 III D3 110kw MY2016
Teplota oleje?
Tak Fila asi vyhrává zlatého bludišťáka.Fíla píše: ↑14 led 2022 09:58 Ještě by bylo dobrý tyto hodnoty teploty oleje porovnat s jiným měřením, například dát teplotní čidlo do hlavního mazacího kanálu, tam co je čidlo tlaku.
Protože si myslím, že to, co vám zobrazuje Car Scanner nebo podobné aplikace, má velmi malou vypovídající hodnotu o skutečnosti.
To čidlo, ze kterého si bere údaje ř.j. a tím pádem i vaše aplikace, je na dně vany, kde je nejchladněji v celém motoru. Naopak nejteplejší bude olej na prvním pístním
kroužku, kde bude mít teplotu klidně okolo 200°C.
A pak se nabízí otázka, jak s údajem z teplotního čidla nakládá ECU. Když jí čidlo říká, že má olej teplotu 50°, myslí si, že má olej teplotu opravdu 50 nebo si nějakým vzorcem pak vypočítává, že je skutečná průměrná teplota nějaká jiná a podle toho upravuje dávku paliva?
Pozoruju, že čím dál tím víc lidí, co si pořídí nějakou apku nebo Vidu, tak získávají pocit, že mají auto rozbitý. Dokud ji neměli, tak jim auto jezdilo dobře, topilo, chladilo, startovalo, vypalovalo, ale teď?
A to je ještě dobrý, ale co se bude dít, až se jednou dostane na trh nějaký přístroj na domácí CT vyšetření, to bude pak umírajících...![]()
V CarScanneru našel ještě položku "Oil temperature (Calculated)" a to bude asi to co většina aut zobrazuje na displeji, viz. graf níže z cesty Blankou přes celou Prahu. Posledních cca. 5min kde je větší nárůst je cesta do kopce.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 41
- Registrován: 3 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 ocean race
Teplota oleje?
Calculated temp. respektive změřená temp. odpovídá mému zjištění kdy po normálním projetí a okamžitém vypuštění oleje má olej okolo 50°C. U letadel, o které se starám (vše se suchou klikovou skříní) se teplota měří na vstupu a výstupu z motoru. Teplota okolo 100°C je celkem snadno dosažitelná.
_________________
XC70 P3 Ocean race
XC70 P3 Ocean race
-
Offline
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Teplota oleje?
Když dáš S a jedeš na to normálně v automat modu tak je to pro převodovku z dlouhodobého hlediska špatné? Sice je to trošku ucukanější jizda,ale ve městě to alespoň tak brutálně nepodtáčí motor jako má my14Jakub Svoboda píše: ↑14 led 2022 15:42 Ale prd, das sice rezim S, ale pak si muzes navolit jakou rychlost chces.
Takze S se zapne jen kdyz das paku k sobe.
+ a - uz pak radis ana budicich uvidis pak misto S rychlosti.
-
Offline
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Teplota oleje?
Ja nic o špatnosti nepsal.
Jinak z logiky veci asi by ta funkce jinak nebyla ne?
Jinak z logiky veci asi by ta funkce jinak nebyla ne?
-
Offline
- Příspěvky: 324
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
Teplota oleje?
Jenže s čím výrobce nepočítal je právě uvažování českého koumáka, který sportovní režim používá na to, aby si šetřil ojniční lágry ![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
-
Offline
- Příspěvky: 5184
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Teplota oleje?
To je asi jako kdyz ke me prijel borec a mel na 10 let starem aute najeto 2hod na bufiku. No proc by ho pouzival, zima mu preci neni. ![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé