Auto jsem s tím už koupil a za posledních 8000km se to nijak nemění. Při projíždění levotočivých zatáček mi jde ze zadu z pravé strany hučení a někdy až takové bručení. Intenzita je dána nikoli průměrem, ale výhradně velikostí odstředivé síly. tedy pokud je zatáčka hodně klopená, tak to skoro nehučí. Když je během zatáčky nerovnost, která houpe autem ze strany na stranu, tak při naklopení ven, to zahučí intenzivněji. Pomalu projetá zatáčka nic, rychleji projetá ta samá - hukot (někdy opravdu hodně hlasitý)
Měl jsem zato, že to bude pravé zadní ložisko. Po jeho výměně beze změny. Na zdejší doporučení, že to bude pravé přední ložisko, jsem dneska vyměnil přední. A? Beze změny.
Pravotočivou zatáčku mohu projet třeba po dvou a nic. Je možné, že by se takhle choval diferák? Při plném rejdu a neutrálu neklade žádný odpor, žádné problémy s ním nemám.
Ještě mě v beznaději napadají pneu (koupiul jsem to s nimi), ty budu měnit teď za zimní, ale moc se mi to nepozdává. Hučení bych ještě zkoujsl, ale to bručení?
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Tipuji, že někde bude málo kapaliny.
Odstředivá síla ji žene na jednu stranu, na té druhé logicky chybí.
Mě se tak projevuje, když mám málo (pod minimem) kapaliny v posilovači řízení - na kruháči při vyšší rychlosti se nahrne na stranu nádobky, čerpadlo je bez kapaliny a hučí řízení.
Po narovnávání je to OK.
_________________ Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
Náplně jsem si měnil všechny (až na servo, ale tím to tuty fruty není) a všude je oleje dost. Podle zvuku bych vsadil na něco mechanického, ale už nevím co.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
To mě nestraš
Jak na tom ložisko je, poznám, až když vytáhnu kloub a zatočím s nábojem. Takže všechno sundat. To už při jednom raději ložisko preventivně vyměnit a to se mi moc nechce. Sice to není kdovíjaký ranec (přední cca 1300 bez DPH, zadní polovinu), ale nejde jen o ložiska, že? To máte: filtry, oleje, pneu, čepy, brzdy, fridex,... (parafráze na Na samotě u lesa )
V autě to fakt slyším zezadu v pravo (ale může se to díky podvozku ozývat odjinud, než je příčina). Když nad tím přemýšlím, jde o hodně podobný zvuk, jako když se ve stovce najede na krajnici, kterou tvoří pás vysokých kapek, co tě proberou ze spánku. To je to, co jsem popsal jako bručení.
Hučí to zkrátka, když se zatíží pravá strana auta, takže levá ložisko to teoreticky nejsou). Udělá to vlastně i na rovině, když je velký stranový hup do prava. Napadá mě ten diferák, ale neumím si představit, co by bylo špatně, aby to tohle dělalo.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Když zatočím jen zvednutým kolem, uslyším diferák a šustění destiček o kotouč. Ložisko bych slyšel, jen když by bylo úplně namaděru. Mě se to ozývá jen při zatížení v zatáčce - to rukou na zvednutým kole nenasimuluji.
Asi mě hold nemine výměna i levých ložisek.
Proto si na autech dělám vše sám - nesnášel jsem servisům platit za nekonečné vyměňování dílů, které nakonec byly vpořádku a teď to dělám taky (aspoň platím za vlastní blbost a ne za cizí)
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Přesně tohle řešil minulý měsíc můj kolega z práce. Má teda Nissan kaškaj, ale to snad nevadí. Hučelo mu to vepředu na pravé straně v levotočivých zatáčkách. Klasika, všichni jsme mu říkali, že je to pravé ložisko, to je přece jasný. Verdikt servisu byl ložisko, ale levé! Nikdo to nechápem, ale je to tak. Ložisko má vyměněné a už nic nehučí.
Jak je to ale možný, tomu fakt nerozumím.
_________________ odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši
Tak já snad to druhé ložisko objednám. Kdyby to aspoň bylo přední, to se mění lépe (mám jen dva malé nájezdy, vše řeším venku na štěrku před barákem). U zadního je to laborování pod autem s půlmetrovou trubkou jako páka, protože není problém povolit ty 4 šrouby, co drží náboj, ale vyšroubovat je, to byl porod. Dva dny mě bolely pazoury a zatuhlý krk ještě po týdnu .
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Ložisko se takhle projevuje, ale pozor - třeba u kombíkového focuse se zadní ložisko projevuje zvukem obráceně než přední klasika - je to konstrukcí ložiska. Jak to má Volvo nevím.
Někdy to chce sundat brzdič, aby nic nešustilo a až pak to poznáš, ale jestli je to jen málo načaté a máš dobré ucho že to slyšíš tak se to stejně časem postupně zhorší a půjde to normálně poznat na zvednutém kole.
EDIT : skus to poslechnout šroubovákem
Takže věc se má tak - u Volva platí, že když cosi hučí v levotočivé zatáčce, tak to fakt je levé ložisko a to i přes to, že poslechově to hučí vpravo.
Práce to byla na pikaču, šrouby od náboje samozřejmě nešly povolit, takže uřezat a odvrtat. Předemnou se to hučení už někdo snažil opravit a také měnil obě ložiska na pravé straně - pochopitelně bez úspěchu, tak se rozhodl auto prodat. Na autě byla pravá ložiska nová (teď jsou ode mne zase nová )a levá původní
Až teď jsem zjistil, že auto celkově bylo hlučné (to špatné ložisko hučelo i při rovné jízdě - jen to bylo jako aerodynamický hluk)) a teď po výměně je to jako lví pšouk
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Proto ti říkali, ze to máš dát na hever. Když sundáš kolo, tak je ložisko cejtit v ruce. Což už po výměně víš.
Ale supr, žes to vyřešil. Mě na volvech zatím naštěstí dycky hučení odpovídalo ložisku.
Kdepak, když to bylo v kupě, nic poznat nebylo. Nešlo s kolem točit tak, aby přes zvuky brzd, rukou na pneu a zvuku difu bylo něco poznat. Až když byla poloosa venku (tedy, když byl náboj dole) to šlo poznat.
Ono v něm nechrastilo ani nebylo volné (vyběhané). Točilo se stejně ztuha jako nové, jen vydávalo jiný a hlavně hlasitější konzistentní zvuk.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
k hučení v levotočivé zatáčce bych se rád přidal, nechal jsem vyměnit levé i pravé ložisko, ať se mi to neplete dost to pomohlo, to pravé bylo už hodně špatný.
Ale stále to hučí, skoro až vibruje když jedu doleva a nejvíc je to slyšet, když do toho přidávám plyn, třeba při rozjezdu s alespoň trochu zatočeným volantem doleva to rozvibruje skoro cele auto. Naopak když jedu doleva bez plynu tak to hučí mnohem méně. A při jízdě doprava nebo rovně nic.
Myslel jsem, že by to mohl být homokinetický kloub, občas jsem slyšel z pravé přední strany takové cvaknutí, ale ani né při zatáčení jako spíš při změně jízdy dopředu a dozadu.
Ale teď jak to tu pročítám, muže to být snad deset věcí a ještě to nemusí být ani zepředu kde to hlučí, ale někde vzadu
Kdyby měl někdo jiný typ než homokinetický kloub, sem s tím. Díky
No zadní ložiska taky umí hučet, já kvůli nim měnil i diferák - zbytečně. Poloosa, respektive její klouby, zase může dělat vibrace. Nebo volné silentbloky ramenou, atd........
Já křupání v poloose v rejdu řešil nedávno a povolený šroub na poloose - Přitáhl jsem ho na moment s loclite. Jednou to pak křuplo zřejmě jak zaskočil do drážky a ok. Prý se to děje relativně běžně tak tuhle variantu nezatracovat.
Takže mám stejný problém, je to zvuk jako by něco dřelo a je trochu rezonance do kastle, dělalo to při plným rejdu, teď už nemusí být ani plný rejd, ale dělá to jen chvilku po nastartování, ujedu kousek a už to neslyším. Oleje je dost, když jsem měnil kola nic viditelně poškozeno. Auto V70III 2012, 305t.km. D3.