Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Cvakání v rejdu - poloosy a vše kolem
Tak auto přestávám mít rád - když to vypadá že mám vše vychytané tak najednou zase nějaké klepání.
Včera jsem zaslechl při rozjezdu klepnutí a dnes se to dost zhoršilo. Povolené kolo či závaží to není.
Když jedu kolečko v rejdu do leva tak v malé rychlosti při přidání to začne mlátit - do prava prakticky ne.
Myslel jsem že je to homokineták, i když se mi nezdá že by odešel u 120kw verze v 190ti km a běhen jedné jízdy. Po zvednutí a prohlídce mi na poloosách nepřišlo nic špatného a kámošovi mechoši také ne - vůle jsou minimální.
pojistný šroub náboje lp kola jsem trošku přitáhl a při zkušební jízdě to bylo ok - po dalších pár km a novém zkoušení to zase klepe. Vyndal jsem ho - mázl loclitem a utáhl na 35nm + půl otočky. Nevěřím že by ten 8mm šroubek něco znova vyřešil.
V drážkách na poloosu byla trocha pilin a poloosa je takhle zapadlá? viz foto. Loni jsem měl náboje venku,ale už si to nepamatuji každopádně jsem tam piliny neměl. Všechno kolem kola je utažené a vypadá dobře.
Při jízdě a cukání rovně není problém. Ložiska nehučí.
V čem by mohl být problém respektive co zkontrolovat když uchycení a pohon kol vypadají v pořádku. Co převodovka ? Může tam být problém?
Jestli máte nějaký nápad na řešení či určení závady tak prosím napište.
Včera jsem zaslechl při rozjezdu klepnutí a dnes se to dost zhoršilo. Povolené kolo či závaží to není.
Když jedu kolečko v rejdu do leva tak v malé rychlosti při přidání to začne mlátit - do prava prakticky ne.
Myslel jsem že je to homokineták, i když se mi nezdá že by odešel u 120kw verze v 190ti km a běhen jedné jízdy. Po zvednutí a prohlídce mi na poloosách nepřišlo nic špatného a kámošovi mechoši také ne - vůle jsou minimální.
pojistný šroub náboje lp kola jsem trošku přitáhl a při zkušební jízdě to bylo ok - po dalších pár km a novém zkoušení to zase klepe. Vyndal jsem ho - mázl loclitem a utáhl na 35nm + půl otočky. Nevěřím že by ten 8mm šroubek něco znova vyřešil.
V drážkách na poloosu byla trocha pilin a poloosa je takhle zapadlá? viz foto. Loni jsem měl náboje venku,ale už si to nepamatuji každopádně jsem tam piliny neměl. Všechno kolem kola je utažené a vypadá dobře.
Při jízdě a cukání rovně není problém. Ložiska nehučí.
V čem by mohl být problém respektive co zkontrolovat když uchycení a pohon kol vypadají v pořádku. Co převodovka ? Může tam být problém?
Jestli máte nějaký nápad na řešení či určení závady tak prosím napište.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Munga dne 24 čer 2024 22:24, celkem upraveno 2 x.
-
Offline
- Příspěvky: 222
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
Cvakání v rejdu
Mně to dělalo prakticky to samé a byla to poloosa. V jednom servisu mi taky řekli že vypadá OK jen malá vůle ale cca za 2 týdny v tom začalo mlátit už neskutečně.
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Offline
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Cvakání v rejdu
Jaka to byla polosa ve vztahu k zataceni?
-
Offline
- Příspěvky: 222
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
-
Offline
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Cvakání v rejdu
Když se to zhoršilo tak to cvakalo i při jízdě rovně či vpravo a nebo pouze v levém rejdu?
Když přitáhnu pojistný šroub náboje tak mám 10km bez problémů no a nebo to dělá až když se to po deseti km zahřeje což mi přijde divný.
Když přitáhnu pojistný šroub náboje tak mám 10km bez problémů no a nebo to dělá až když se to po deseti km zahřeje což mi přijde divný.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14261
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Cvakání v rejdu
Máš na tom šroubu takovou gumovou vložku s kovovým pouzdrem?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 3309
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Cvakání v rejdu
Tipnul bych to na vůli na drážkování vnějšího homokynetaku a náboje to dotažení to na chvíli eliminuje. Můžeš to zalepit (nedoporučuji, vzhledem k případné budoucí rozborce) nebo tam doplnit tuhle podložku, jak o ní píše Raolsa.
Pokud to nebude už moc vymlácené pomůže to.Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1314
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Cvakání v rejdu
Cvakání v rejdu=poloosa resp. obě na výměnu/repasi
Naposledy upravil(a) Michl dne 21 čer 2021 18:56, celkem upraveno 1 x.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 3309
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Cvakání v rejdu
To jo, ale tady se mu to po dotažení zlepší. Tak bych nejprve zkusil doplnit gumo-kovovou podložku.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 412
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
Cvakání v rejdu
Když couváš např. do parkování, tak při přibrzdění ti v kole nelupne?
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14261
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Cvakání v rejdu
Stačilo by vyměnit venkovní kloub (-y).
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Cvakání v rejdu
Dík za rady
- Gumokovovou podložku nemám.
- Ta vůle v drážkách by dávala smysl protože tam mám trochu pilin viz foto nahoře. Spíš nechápu že by se tohle stalo ve 190tis na 120kw autě se kterým jezdím jemně.
- Při couvání a brzdě mi nic nelupne.
Je způsob jak vyzkoušet variantu vůle v drážkách?
Bál jsem se aby to nešlo z převodovky.
- Ty podložky zkusit dát na obě strany předpokládám?
Objednal jsem se příští týden ke Kurtz na zjištění závady pač se blíží cesta do HR a začíná mne tlačit čas. Varianta že dám podložku a poté si někdy v klidu vyměním homokineťák je podstatně lepší než nechat dát komplet polosu ve volvu.
Když to dělá hlavně v levém rejdu tak levá strana (odlehčená)?
Edit: ten šroub s gum podložkou tam pod xc60 nemohu najít - pod jakým výrazem(názvem) to hledat?
- Gumokovovou podložku nemám.
- Ta vůle v drážkách by dávala smysl protože tam mám trochu pilin viz foto nahoře. Spíš nechápu že by se tohle stalo ve 190tis na 120kw autě se kterým jezdím jemně.
- Při couvání a brzdě mi nic nelupne.
Je způsob jak vyzkoušet variantu vůle v drážkách?
Bál jsem se aby to nešlo z převodovky.
- Ty podložky zkusit dát na obě strany předpokládám?
Objednal jsem se příští týden ke Kurtz na zjištění závady pač se blíží cesta do HR a začíná mne tlačit čas. Varianta že dám podložku a poté si někdy v klidu vyměním homokineťák je podstatně lepší než nechat dát komplet polosu ve volvu.
Když to dělá hlavně v levém rejdu tak levá strana (odlehčená)?
Edit: ten šroub s gum podložkou tam pod xc60 nemohu najít - pod jakým výrazem(názvem) to hledat?
-
Offline
- Příspěvky: 3309
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Cvakání v rejdu
Zde se to taky řešilo.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=19238
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=19238
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14261
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Cvakání v rejdu
Piliny jsou podle mě ze šroubu.
Fotku toho šroubu nemáš?
Já kdysi řešil na svém, že nedržela poloosa v náboji a nakonec jsem zjistil, že tam někdo dal šroub co tam nepatřil, páč měl dlouhé tělo a nešel dotáhnout.
Fotku toho šroubu nemáš?
Já kdysi řešil na svém, že nedržela poloosa v náboji a nakonec jsem zjistil, že tam někdo dal šroub co tam nepatřil, páč měl dlouhé tělo a nešel dotáhnout.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Cvakání v rejdu
Fotku nemám, ale šroub je pěkný bez poškození.
Loni jsem dělal tlumiče a vypadalo to že jsem to rozdělával poprvé. Kdybych tam třeba zapoměl dát ten zajištovací drátek tak by se to snad neprojevilo až po roce. Teda na ten si vlastně nevzpomínám - kde má být nasazen?
Ta gum podložka se už nedělá.
Ty piliny ze šroubu nejsou, je pěkný. Vnitřní závit jsem neprohlédl.
Loni jsem dělal tlumiče a vypadalo to že jsem to rozdělával poprvé. Kdybych tam třeba zapoměl dát ten zajištovací drátek tak by se to snad neprojevilo až po roce. Teda na ten si vlastně nevzpomínám - kde má být nasazen?
Ta gum podložka se už nedělá.
Ty piliny ze šroubu nejsou, je pěkný. Vnitřní závit jsem neprohlédl.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14261
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Cvakání v rejdu
Ten drátek je uvnitř kloubu, nasazený na hřídeli poloosy, to jsi určitě nerozdělával.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14261
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Cvakání v rejdu
Ještě můžeš zkusit šroub rozdělat a poloosu trochu zastrčit. Pokud bude vidět na drážkování náboje jakékoli vymačkání, tak je to jasný a budeš muset vyměnit kloub a možná i ložisko.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Cvakání v rejdu
Ok - to udělám, když do ní klepnu tak by se měla kousek hnout. To jsem neudělal.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12909
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Cvakání v rejdu
Ty šrouby jsou na jedno použití, protože pokud je dotáhneš dle předpisu, tzn. moment + stupně, tak se natáhne a pak už nikdy tak nedrží.
Pokud stále nevíš 100% odkud to pochází, tak bych vyndal poloosu (spodní čep nerozhodí geometrii), napatlat hustou vazelínou a složil zpátky. Pokud by zvuky ustaly, tak ...
Jo a protáčení osy v ložisku jde vidět, pokud auto stojí na kolech, noha na brzdách a střídáš rozjezd vpřed a vzad (u automatu to jde dobře, u manuálu hůř, ale jde to). No a pokud čučí člověk na to, cos vyfotil, tak se to pohne = si v řiti = ložisko i kloub nový, nebo zalepit.
Pokud stále nevíš 100% odkud to pochází, tak bych vyndal poloosu (spodní čep nerozhodí geometrii), napatlat hustou vazelínou a složil zpátky. Pokud by zvuky ustaly, tak ...
Jo a protáčení osy v ložisku jde vidět, pokud auto stojí na kolech, noha na brzdách a střídáš rozjezd vpřed a vzad (u automatu to jde dobře, u manuálu hůř, ale jde to). No a pokud čučí člověk na to, cos vyfotil, tak se to pohne = si v řiti = ložisko i kloub nový, nebo zalepit.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
Cvakání v rejdu
Ten šroub vypadá takhle:raolsa píše: 21 čer 2021 20:18 Piliny jsou podle mě ze šroubu.
Fotku toho šroubu nemáš?
Já kdysi řešil na svém, že nedržela poloosa v náboji a nakonec jsem zjistil, že tam někdo dal šroub co tam nepatřil, páč měl dlouhé tělo a nešel dotáhnout.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14261
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Cvakání v rejdu
Vím jak vypadá origo šroub, ale zajímalo mě jestli tam někdo nedal jiný - neoriginální. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
Cvakání v rejdu
Aha, tak to jooo, já že jsi se ptal na gumovou podložku 

_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14261
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Cvakání v rejdu
Na gumovou podložku jsem se ptal taky, ale proto že jsem se setkal s tím, měla v sobě ještě kovové pouzdro, které se dotáhlo mezi podložku šroubu a poloosu a tím pádem se vůbec nepřitáhla poloosa k náboji.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Cvakání v rejdu
Šroub je origo, ale vrátil jsem tam ten starej. Pohledově vypadá pěkně ale jestli se natáhl tak to nepoznám.
-
Offline
- Příspěvky: 139
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Piešťany / Brno
- Vůz: S60 2,4D Euro 3
Cvakání v rejdu
Blbosť, šroby sa zvyčajne nedimenzijú do stavu plastickej deformácie a keď náhodou áno, tak vyzerajú trochu inak. Jednorázové sú z dôvodu toho lepidla na ktoré bráni uvoľneniuUrvanej píše: 22 čer 2021 10:48 Ty šrouby jsou na jedno použití, protože pokud je dotáhneš dle předpisu, tzn. moment + stupně, tak se natáhne a pak už nikdy tak nedrží.

_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé