Nazdar, dnes som bol neprijemne prekvapeny... Idem si na aute a odrazu prestalo ist servo a dobijanie, dost neprijemny pocit v zakrute. Bolo to 500 m pred robotou tak som dosiel. Dvihnem kapotu, remen alternatora dole, sice je cely, ale vyzera ze vytrhlo kladku. Motor nastastie ide.
Moja chyba, zacalo to trocha piskat piatok, spravil som par km. Sobotu uz piskalo viac, spravil som 3 km, hovorim si ze pondelok este skocim do roboty ( 24 km ) a potom sa zastavim v servise nech pozre. Figu, nestihol som
Podla foto to vyzera na vytrhnutu kladku.
Je tazke to vymenit doma? Myslim komplet pomocny rozvod.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) kamov dne 08 bře 2021 07:08, celkem upraveno 1 x.
_________________ S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
Mě asi před třemi týdny vypekl ten řemen na druhé straně - u čerpadla. Jako technik už spousty let přemýšlím, proč tyto řemeny nejsou zdvojené a hlídané. Minimálně u rozvodů by to stálo za to, a popravdě teď jsem začal přemýšlet, jestli by to nešlo dobastlit. Na každou mašinu to dávám - tam kde hrozí při přetržení řemene nějaký kreš, zdvojím řemen a hlídám ho. Nechápu, že to není v autech, který jsou přesraný různými nesmysli už léta. Toto by přece nestálo tak moc. Nemuselo by se dablovat vše, stačí jen ten řemen. Kladky řemenice všechno na sobě.
Na tuhle kladku bacha, třeba u mýho dehtu jsem ji měl trochu vyosenou a stačilo zapilováním dorovnat dosedací plochu. Nejspíš moc silnej napínák
Kdyby nejhůř bylo a závit byl k.o., musel bys vyndat altík, servo a kompresor klimy. Je to jeden velkej držák přišroubovanej k bloku. Ale místo pro případnou opravu závitu, zdá se, je. Ani kompresor by se nemusel vyndavat...
1794439B-7141-4899-99CE-75BE23CF4FC5.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MTStage2 V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA a VolFCR v Jindřichově Hradci...
mr1 píše: ↑08 bře 2021 07:14
Mě asi před třemi týdny vypekl ten řemen na druhé straně - u čerpadla. Jako technik už spousty let přemýšlím, proč tyto řemeny nejsou zdvojené a hlídané. Minimálně u rozvodů by to stálo za to, a popravdě teď jsem začal přemýšlet, jestli by to nešlo dobastlit. Na každou mašinu to dávám - tam kde hrozí při přetržení řemene nějaký kreš, zdvojím řemen a hlídám ho. Nechápu, že to není v autech, který jsou přesraný různými nesmysli už léta. Toto by přece nestálo tak moc. Nemuselo by se dablovat vše, stačí jen ten řemen. Kladky řemenice všechno na sobě.
Řemen na rozvodech 120 tis , řemen na čerpadle 60 tis. Stačí dodržovat intervaly.
ROzvody maju 95 000km, na strane cerpadla sa menil iba remen pri 70000km, pre istotu dam vymenit komplet. Auto mam od 400 000 a pomocny rozvod tam bol povodny, mohol som to riesit skor :/
_________________ S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
Pohoda, ten napinak vypacis hore ako na obrazku a povolis remen. Akurat kup dobre kladky, ja kupil sadu graf a prisli mi cinske loziska, tak som vratil
_________________ S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
Zdar, akorát takovej poznatek ze včerejška, měnil jsem rozvody a zrovna tahle kladka je třetí držící bod vodní pumpy co je na rozvodech. Pokud ti ulítl šroub co ji drží, tak dostat zbytek šroubu ven bude docela problém. Origo šroub u nové kladky má na těle závitu nanesenou barvu (snad nějaké lepidlo)aby se nepovolil. Pokud se ti vytočil celej ven a jen tak vypadl s kladkou, kup novou a jásej.