Chlazení HYDRAULICKÉHO OLEJE u jeřábů na nákladních vozech:
Standardní jsou dva typy řízení ventilátoru 1) elektronické 2) teplotní.
Verze č. 2 je obyčejný termostat - NTC senzor, tedy sepne signál pro start ventilátor při pevně dané teplotě (např. 50°C)
Verze č. 1 je pouze teplotní snímač, který poskytuje data řídící jednotce. Ta v závislosti na teplotě upravuje rychlost ventilátoru. Standardní teplota hydraulického oleje pro sepnutí je okolo 36°C. Rychlost ventilátoru upravuje teplota viz. Obr.
Dnes se již používá "allways on" ventilátor.
Řešení č. 1 umožňuje různé stavy a také "nouzový" provoz. Pokud by byl defektní teplotní snímač (teplota -30°C) sepne se ventilátor na 100%.
Umístění je nad vstupem viz. Obr.
Výstup hydrauliky je na druhé straně ventilátoru (vlevo).
Měříme teplotu na vstupu pro reálná data o teplotě oleje v hydraulickém systému, nezajímá nás ochlazený olej proudící do nádrže. Výstup není relevantní, ledaže by jste si chtěli měřit výkon chlazení.
EDIT: jen ještě dodám, že hydraulika nemá malý velký okruh, ale žene se zpětnou větví přes chladič do nádrže, takže jediný senzor teploty je na chladiči a musí být na vstupu.
Screenshot_2020-12-14-20-08-46-586_com.google.android.apps.docs.jpg
Screenshot_2020-12-14-20-08-30-689_com.google.android.apps.docs.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.