D5: přirozené dlouhé starty
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 13 roků
- Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
- Bydliště: Karlovy VARY° | Praha
D5: přirozené dlouhé starty
Mně v poslední době (cca půl roku, takže bez ohledu na venkovní teplotu) sem tam zlobí startování, a sice tak, že motor točí, snaží se naskočit, ale jako by se dusil, resp. téměř naskočí, ale nepovede se mu to, a tak pořád dál a dál, dokud mám klíček v pozici "startování". Pokud v tu chvíli, kdy se motor takhle marně snaží naskočit, malinko šlápnu na plynový pedál, motor naskočí, jinak ne. Děje se to bez ohledu na to, jestli auto stálo tři dny, nebo odjíždím odněkud, kam jsem přijel před hodinou. Má někdo tip na příčinu? Díky...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9942
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5: přirozené dlouhé starty
to mi smrdí podávacím čerpadlem nebo vstřikovačema nebo vysokotlakým čerpadlem
chce to diag
chce to diag
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 13 roků
- Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
- Bydliště: Karlovy VARY° | Praha
D5: přirozené dlouhé starty
Ajajaj, koukam samy "laciny" dily...:/ Diky za odpoved.
-
Offline
- Příspěvky: 518
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Moravská Nová Ves
- Vůz: S80, D5, MY04
- It’s my birthday
D5: přirozené dlouhé starty
Jdi po nejlevnějším a vyměň palivový filtr.
-
Offline
- Příspěvky: 169
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Vůz: V70 MY2004 D5244T
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9942
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5: přirozené dlouhé starty
to je pravda, začít tímto, já hned myslím na to horšímot píše:Jdi po nejlevnějším a vyměň palivový filtr.

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 819
- Registrován: 15 roků 2 měsíce
- Bydliště: Týn nad Vltavou / Neznašov
- Vůz: V60 T3 2.0 VEA 17'
D5: přirozené dlouhé starty
Ja bych zacal originalni diagnostikou. Ona i vymena levnych dilu se muze vysplhat na zajimavy castky. Filtrem ale urcite nic nezkazis
_________________
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
██ Volvo V60 T3 | 2017 112kW, ██ Volvo S60 D5 | 2002 120kW
EX: Volvo V40 1.9TD | 1998 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 40
- Registrován: 13 roků
- Vůz: S60 2.4D 96kW man. 2004 (m.y.2005)
- Bydliště: Karlovy VARY° | Praha
D5: přirozené dlouhé starty
Palivový filtr vyměněn, startování se na první pohled o 100% zlepšilo. Jestli se tím vyřešil mnou popisovaný problém, ukáže až čas, ale každopádně díky za radu.
Nikdy bych neřekl, co může udělat za paseku 1,5 roku starý palivový filtr...
Nikdy bych neřekl, co může udělat za paseku 1,5 roku starý palivový filtr...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9942
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
D5: přirozené dlouhé starty
Pri zakoupení 136kw verze to startovalo podivně, jakoby se to ještě chvili hadalo. Vyjel jsem jednu nadrz vervy, do druhe jsem nalil Stp cistic vstriku a po 300 km je tu velky rozdíl. Uz to startuje, jak má.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 18
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Orlík nad Vltavou
- Vůz: V70 II 2.5 tdi
D5: přirozené dlouhé starty
Nejdřív musí být tlak na liště. Což trvá par otáček. Pokud je nekde netesnost(vstřik, čerpadlo) trvá start déle. Samo na to ma vliv i kondice starteru, baterky, filtru.
-
Offline
- Příspěvky: 203
- Registrován: 20 roků 10 měsíců
- Bydliště: Mělník
- Vůz: Volvo V70 II D5 2002 a V40 2,0 1997
D5: přirozené dlouhé starty
U mě závada dlouhých startů asi objasněna.Vadné palivové čerpadlo v nádrži.
_________________
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi
Volvo V70 II D5 2002 120kw a doufám že rychle neumře.
Volvo V40 1997, 2,0 LPG 103 Kw v aftómatu :D .
Volvo 850 Tdi
-
Offline
- Příspěvky: 2160
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
D5: přirozené dlouhé starty
Mám ho nefunkční a startuju normálněiconek píše:U mě závada dlouhých startů asi objasněna.Vadné palivové čerpadlo v nádrži.
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14266
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5: přirozené dlouhé starty
Tak tu mám jednu D5 120 kW a má problém s dloooouhými studenými starty.
Na diag žádná chyba.
Zjištěno, že pomalu nabíhá tlak na railu, prostě trvá cca 7 vteřin (možná déle) než se vytvoří těch 200 bar nutných pro start, pak už to běží v pohodě - na volnoběh cca 350 bar.
Na tenhle čas jsem se dostal po výměně vysokotlakého čerpadla. Předtím to startovalo tak 30 vteřin, než to chytlo. Majitel dokonce používal startovací sprej.
Jsou nové žhavičky (staré už moc nefungovaly), palivový filtr a rozvody. Rozvody jsem nedělal, ale pro jistotu jsem je zkontroloval - v pořádku, nicméně na vznik tlaku nemají vliv.
Dále jsem zkontroloval čerpadlo v nádrži - trochu bordelu na sítku, ale nic strašného, nafta dopředu jde, její tlak ve předu jsem ještě nekontroloval, nevím kolik tam mám být, ale teče to.
Pak jsem dělal přepadový test vstřiků na teplém motoru, po minutě bylo na nejrychlejším vstřiku cca 25 ml, na nejpomalejším 15 ml. Což by mělo být v pořádku, max je 40 ml. Test vstřiků přes Vidu je neprůkazný, páč v autě není nahraný správný SW, takže to ukazuje na 4 a 5 vstřiku nesmysly.
No při zkušební jízdě ještě zjištěn vadný intercooler a termostat, ale to by na ty studené starty taky nemělo mít vliv.
Napadá někoho ještě něco jiného, než poslat vstřiky na testování? Prý už kontrolovány byly.
Na diag žádná chyba.
Zjištěno, že pomalu nabíhá tlak na railu, prostě trvá cca 7 vteřin (možná déle) než se vytvoří těch 200 bar nutných pro start, pak už to běží v pohodě - na volnoběh cca 350 bar.
Na tenhle čas jsem se dostal po výměně vysokotlakého čerpadla. Předtím to startovalo tak 30 vteřin, než to chytlo. Majitel dokonce používal startovací sprej.

Jsou nové žhavičky (staré už moc nefungovaly), palivový filtr a rozvody. Rozvody jsem nedělal, ale pro jistotu jsem je zkontroloval - v pořádku, nicméně na vznik tlaku nemají vliv.
Dále jsem zkontroloval čerpadlo v nádrži - trochu bordelu na sítku, ale nic strašného, nafta dopředu jde, její tlak ve předu jsem ještě nekontroloval, nevím kolik tam mám být, ale teče to.

Pak jsem dělal přepadový test vstřiků na teplém motoru, po minutě bylo na nejrychlejším vstřiku cca 25 ml, na nejpomalejším 15 ml. Což by mělo být v pořádku, max je 40 ml. Test vstřiků přes Vidu je neprůkazný, páč v autě není nahraný správný SW, takže to ukazuje na 4 a 5 vstřiku nesmysly.
No při zkušební jízdě ještě zjištěn vadný intercooler a termostat, ale to by na ty studené starty taky nemělo mít vliv.
Napadá někoho ještě něco jiného, než poslat vstřiky na testování? Prý už kontrolovány byly.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 69
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Momentum 2007
D5: přirozené dlouhé starty
Dneska Slovensko -12 a bez větších problému ... leju aditiva od STP to asi taky udělá dost co se týká podmínek pro dobrý start ...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
D5: přirozené dlouhé starty
jjo filtr + kvalitní baterka,nafta základ 

_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 83
- Registrován: 7 roků 9 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: XC90 D5 M6 2004 , V70 D5 AT 2003
D5: přirozené dlouhé starty
Po prečítaní niektorých príspevkov sa človek dozvie kadečo
, áno comonrail toči dlhšie kvôli dosiahnutiu požadovaného tlaku na lište , dovtedy el. neotvára vstrekovace ( nemá euro 4 vyšší predpísaný tlak na lište ? Tým pádom tam treba o daku otočku naviac... čisto moja hypotéza ak to tak nie je prepáčte
), dlhými startami som si prešiel aj ja, vstreky a čerpadlo boli na stolici (preventívne) a boli ok, mne sa nepáčilo ako to celkovo točí atak sa vymenila batéria a repasol štartér , pomohlo , problém som mal hlavne po štarte krátko po tom čo som vypol motor, aj opakovane viac krát za sebou (jazda mesto) , známemu na Honde 2.2 ictdi tento problém vyriešila vymena regulačného ventilu priamo na palivovej lište (Honda ma tak isto bosch cr) , porovnavat 1.9tdi či už rotačky alebo pumpu nemá zmysel , ani jedna s nich nepotrebuje točiť otacky naviac kvôli štartu ( s výnimkou prvých rotaciek kde bol problém pri teplých štartoch sw chyba, pripadne pri pd s pokazeným tandemovym čerpadlom )
-
Offline
- Příspěvky: 222
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: Volvo S80
D5: přirozené dlouhé starty
Od STP dáváš toto? STP Diesel Injector Cleaner?JackDms píše: 22 lis 2020 07:41 3AF5F390-5D56-4671-ADEC-E64805CDE829.jpeg Dneska Slovensko -12 a bez větších problému ... leju aditiva od STP to asi taky udělá dost co se týká podmínek pro dobrý start ...
_________________
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
Volvo S80 I 2.4D5 300tkm+
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14266
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5: přirozené dlouhé starty
Přidávám videa jak to (ne)funguje.
První start. V dílně mám asi ty 2°C. Trval cca těch 7 vteřin.
https://www.youtube.com/watch?v=_lVZutukq_s
Druhý start byl hned po tom prvním, jenom jsem postavil mobil před noťas.
Ten byl o něco lepší, trval asi 4 vteřiny.
https://www.youtube.com/watch?v=7_gsrFLFO_s
První start. V dílně mám asi ty 2°C. Trval cca těch 7 vteřin.
https://www.youtube.com/watch?v=_lVZutukq_s
Druhý start byl hned po tom prvním, jenom jsem postavil mobil před noťas.

https://www.youtube.com/watch?v=7_gsrFLFO_s
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 412
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
D5: přirozené dlouhé starty
To mi zní jako klasika startování bez přísunu paliva.
Mě D5 startuje taky trochu dýl, ale teda úplně s jiným zvukem. Takovým "brunátnějším", jakoby se postupně probouzela. To schválně natočím ráno jak pojedu do práce.
Co tam je špatně, že svítí červeně trojúhelník?
Mě D5 startuje taky trochu dýl, ale teda úplně s jiným zvukem. Takovým "brunátnějším", jakoby se postupně probouzela. To schválně natočím ráno jak pojedu do práce.
Co tam je špatně, že svítí červeně trojúhelník?
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14266
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
D5: přirozené dlouhé starty
No však jsem psal, že pomalu nabíhá tlak na railu, je to vidět na tom druhém videu. 
Trojúhelník jsou otevřené dveře.

Trojúhelník jsou otevřené dveře.

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 412
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
D5: přirozené dlouhé starty
Jo to bylo jen konstatování a souhlas.
Otevřené dveře mi svítí žlutě.
Zčervená když se rozjedu.
Otevřené dveře mi svítí žlutě.
_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
-
Offline
- Příspěvky: 69
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: XC90 2.4 D5 136kw Momentum 2007
D5: přirozené dlouhé starty
STP Diesel Winter treatment s antigelem - autokelly kolem 200kc ... Chrání motor před slabým výkonem, korozí a ztrátám paliva.
Obsahuje speciální složku zabraňujicí rosolovatění nafty v chladném
počasí (mrazu).
Řeší problémy s průtokem dieselového paliva v zimním období a navíc
obsahuje zlepšovač cetanového čísla k dosažení lepších studených
startů. Pomáhá snižovat spotřebu paliva, emise a hluk motoru.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 412
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
D5: přirozené dlouhé starty
Můj dnešní start - auto naposledy jelo v Sobotu večer, dnes je Pondělí. Se mi zdá, že točí nějak dýl, než jsem byl zvyklý u ostatních aut.
Není to "na drc".
Není to "na drc".

_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
-
Offline
- Příspěvky: 578
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
D5: přirozené dlouhé starty
Možná klame zvuk, ale zní to jako motor bez komprese!
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 412
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Olomouc
- Vůz: V70II D5 2006
- Bydliště: Olomouc
D5: přirozené dlouhé starty
Nono. Nesejčkuj.
To by asi moc nejelo a spotřeba by byla trošku jinde ne?

To by asi moc nejelo a spotřeba by byla trošku jinde ne?

_________________
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
Volvo V70II D5 136 kW 2006 manual vše KO
Nyní: Kia Ceed SW MY2025 1.5 T-GDi TOP
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]