Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Čistě hypoteticky se chci zeptat, zda je reálné přehodit motor v devítce ročník 1994. Mam tam B200F a přemýšlím,že bych tam dal B230F ze 740tky, ale je to Regina.. Zatim mě to jen tak napadlo a přemýšlím.. Asi bych musel aj kompletně elektriku předělat nebo by to jelo aj na jednotku vstřikování a zapalování z B200F? Nebo se na to raději vykašlat? Možná budu mít motor B230F s nájezdem jenom 130 tisíc km...

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4975
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od Ondra. »

Prehodil bych holy motor a provozoval bych ho na LH jet. Regina trpi na nahla umrti a nikdo to neumi opravit. Nenapada mi proc by zelezo nebehalo na lh jetu. Myslim ze montazni mista na cidla jspu stejny? Mozna me nekdo opravi
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4975
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od Ondra. »

Ale pokud ten dvoulitr chodi dobre, myslim ze ty 0,3l objemu za namahu nestoji....
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Díky, jakože by jednotka pro B200F neměla problém s B230F? Tož zatím jen tak přemýšlím.. spíš jsem to mysle tak,že jestli bych neměl sehnat jednotku k LH jetronic pro B230F? Reginu bych tam určitě nedával. A taky ty čidla atd.. aby tam nebyl nějaký zádrhel..

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4975
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od Ondra. »

Jednotka z dvoulitru nema s 2,3 problem
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Díky
Takže by to mělo fungovat bez problémů? Jak zapalování,tak vstřikování? No ještě uvidím. To bych řešil nejdřív až příští rok.. každopádně B230F se aspoň nepotká narozdíl od B200F a má málo najeto...

pavel.2
Offline
Příspěvky: 416
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 10

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od pavel.2 »

Pokud budete přehazovat jen motor ,tak bez setrváku Regina má na něm jiný kodování pro snímač polohy .
_________________
740 GL r91LPG a 740 r92 AT combi

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Děkuji za užitečnou informaci. 👍

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13065
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od Urvanej »

Nepotká se jen pokud na něj nikdo nesahal a je originál a ještě musí mít tušim 430 hlavu, ale to už si nepamatuju přesně. Takže na nepotkání bych nesázel.
To jen Standa si může dovolit jezdit ve dvojce na rozvoďák, dokud mu neupadaly zuby. :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

HonzaA
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 740
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od HonzaA »

Je to uz davno a dalo by se to pri trose dobre vule najit tady na foru,ale tusim,ze kluci v servisu zkouseli,jestli na sebe pisty a ventily u dvoulitru dosahnou a vysledek byl,ze ne.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

T0M
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 23
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Zbraslav
Vůz: 245, B230A, M47,´85

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od T0M »

Já to zkoušel ze zvědavosti při rozvodech na B200FT a ventily se mi dotkly...

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Já mám jen zkušenost s B230FT na sedmičce z roku 1986. To mi prdnul řemen při startování doma ve dvoře a pak se udělaly rozvody a všechno v pohodě.

LUBOŠ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1314
Registrován: 21 roků 8 měsíců
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70II / XC90

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od LUBOŠ »

Urvanej píše: 02 lis 2020 14:28 Nepotká se jen pokud na něj nikdo nesahal a je originál a ještě musí mít tušim 430 hlavu, ale to už si nepamatuju přesně. Takže na nepotkání bych nesázel.
To jen Standa si může dovolit jezdit ve dvojce na rozvoďák, dokud mu neupadaly zuby. :-D
hlava by měla mít poslední trojčíslí 530, ne 430 :)
_________________
Volva řady 900 / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, nafta

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13065
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od Urvanej »

No já mam právě pocit, že 530 se potká. Ale jak řikám, už si to nepamatuju.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Číslo hlavy je součástí čísla motoru? Nebo kde ho hledat? A to označení 530 a 430 platí jen pro hlavy na B230F ?

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13065
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od Urvanej »

Mezi 2. a 3. výfukem, obrázky
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4975
Registrován: 20 roků 10 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od Ondra. »

a proč řešíte potkání na motoru na kterým rozvody stojí pár stokorun a dají se udělat doma dřív než je interval?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Díky. Rozvody samozřejmě na svojich autech dělám, ale jen bych to rád věděl, jak to je.

Tady také cosi píšou: https://www.volvoforums.org.uk/archive/index.php/t-283955.html

Jinak se chci zeptat na interval pro výměnu řemene. Je to podle kilometrů. Vím, že třeba u S90tky mám 120 tisíc km nebo 10 let. To mi řekli ve Volvu v SPX.
Je interval pro řemen stejný i pro redblocky? Protože mám víc aut, tak nemám šanci najezdit ani za 10 let tolik kilometrů.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13065
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od Urvanej »

Těch 10 let je kvůli gumě, která to nedává a o to víc, pokud na ní občas kapne trocha oleje.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Já jen, jestli není třeba u některých motorů ten interval kratší. 10 let je v pohodě. Jestli to platí obecně pro všechny rozvodové řemeny na Volvo? Ale asi nebude rozdíl v kvalitě gumy na 6 válec v porovnání s gumou na 4 válec..

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13065
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od Urvanej »

Spíš než v počtu válců bych viděl problém ve výrobci, jak moc kde potřeboval ušetřit. Tech 10 let je snad na všechny řemeny napříč značkama.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

e.w.i.n.g.1
Offline
Příspěvky: 922
Registrován: 21 roků 2 měsíce
Bydliště: ČR
Vůz: Volvo 740

Volvo 940 - výměna motoru místo B200F na B230F ze sedmičky

Příspěvek od e.w.i.n.g.1 »

Díky, to je OK, protože jsem na jedné devítce udělal se súsedem rozvody před pěti lety a nenajelo se ještě zdaleko tolik. Proto su rád, že to je 10 let a né 5.
A měníte aj kladky, když třeba auto najede jen pár tisíc a musí se měnit řemen jen kvůli stáří?

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé