POLESTAR

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
lucos.p
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo V60 CC

POLESTAR

Příspěvek od lucos.p »

Kluci ahoj,
můžu se zeptat jak je to teď s optimalizací Polestar na novou V60? Nevíte jaká je cena, případně máte osobní zkušenost? Taky by mě zajímalo, co to udělá se spotřebou. Díky!

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1673
Registrován: 16 roků
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

POLESTAR

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Cena dle ceníku, odhadem cca 25.000,-.
Auto bude citlivější s odezvou na plynový pedál a spotřeba i CO2 zůstanou stejné. Tedy papírově určitě. Nicméně spotřeba je hlavně v hlavě.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 728
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

POLESTAR

Příspěvek od kishmick »

Cau! Máš to na stránkách volvocars. Píšou tam: "Doporučená cena optimalizace Polestar Engineered 26 400 Kč vč. DPH, akční nabídka pro vybrané modely již od 14 800 Kč vč. DPH. Bližší informace o optimalizaci Polestar Engineered získáte u všech autorizovaných partnerů Volvo Car". Tabulka-přehled všech modelů Polestar- se mi neotevřela - škoda...
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

lucos.p
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo V60 CC

POLESTAR

Příspěvek od lucos.p »

Ahoj, díky!
No právě, já se přes web taky dále nedostal. Chtěl jsem spíš znát osobní zkušenosti a postřehy, jestli do toho jít. Nejsem sportovec, spíše uvažuji tak že výkonová rezerva se hodí a když člověk jezdí na pohodu, tak by mohla jít spotřeba i o chlup dolů. Hlavně jsem pořád laboroval, že prodám 20" kola, když jsem zjistil že zvedají spotřebu oproti 18" asi 1,2l/100km. Více lidí mi už řeklo, že to je hlavně o krouťáku auta a těžší kola nebudou mít takový vliv na spotřebu, když se zvedne točivý moment.

Fíla
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

POLESTAR

Příspěvek od Fíla »

_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13192
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

POLESTAR

Příspěvek od raolsa »

lucos.p píše: 09 říj 2020 12:02Hlavně jsem pořád laboroval, že prodám 20" kola, když jsem zjistil že zvedají spotřebu oproti 18" asi 1,2l/100km.
Co je to za kravinu? Venkovní průměr kol je pořád stejný, akorát se mění poměr guma - hliník. Maximálně se může změnit šířka gumy, ale zase aby to udělalo spotřebu + 1,2 litru, je blbost.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4894
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

POLESTAR

Příspěvek od PetrXC70 »

A kdyby tam dal 15"... :D
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

ms231
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 950
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha západ
Vůz: V60 2018 T3
Bydliště: Praha západ

POLESTAR

Příspěvek od ms231 »

Mění se ti práce, kterou musíš vykonat na roztočení kola. Při stejné hmotnosti a obvodu kola bude vyšší spotřeba u větších disku, protože platíš za roztočení hmoty dál od osy. Když jedeš konstantní rychlostí rovně, je to jedno. Ale každé zrychlení a zatočení té stojí energii (palivo) navíc.
_________________
V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1673
Registrován: 16 roků
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

POLESTAR

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Ale malý kola nejsou cool.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 728
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

POLESTAR

Příspěvek od kishmick »

Čau!
Na to mám jen jednu odpověď v podobě obrázku. Předpokládej, že mají všechna kola na obrázku stejný vnější průměr a stejnou váhu.... jaký to může mít vliv na spotřebu(rozdílnost kol) ???!!! Asi žádný, ne?
Wheel Evolution.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

lucos.p
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo V60 CC

POLESTAR

Příspěvek od lucos.p »

Tak snad svoje dělá především šířka kol 18" vs.20" má rozdíl 2,5cm. To je válivý odpor navíc jako hrom, který není znát jen při rozjezdu a zatáčení, ale taky při rovné plynule jízdě. Taky váha kola už při přezouvání je výrazně jiná. Takže všechno co se točí, jak známe z cyklistiky, vezme mnohonásobně více energie, než statické části. Tedy kdyby auto vážilo 100kg na karoserii víc, projeví se to na spotřebě méně, než 10kg na kolech. Vyšší točivý moment motoru by tohle mohl kompenzovat. No uvidíme...

kishmick
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 728
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

POLESTAR

Příspěvek od kishmick »

Škoda, že se tu mluví o kolech. Já myslel, že v tomto vlákně "Polestar" bude zrychlení z 0-100KM/H. a jiné zábavnější věci. Ptal jsi se na začátku na cenu-versus výkon optimalizace. Budeš dávat 20.000,- za chip a pak budeš řešit kola? To je škoda vlákna a peněz. Osobní zkušenost s chipem Polestar tady asi nikdo mít nebude, ale mají tady lidi chipy od jiných (BSR, D5T5 atd...). Je to asi podobný. Zvednou ti výkon cca o 40 koní? Jak to pak pojede? Kolik to bude žrát? Někdo napíše: super!!! "Baví mě to, jede to jako čert" a suchar, kterýmu to pojede jako nikdy, napíše: "Nic moc, jen se s tím o trochu lépe předjíždí". Zkus třeba nějaký videa na youtubu, tak je toho ohledně Polestaru o dost víc.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Shockey
Ověřený

POLESTAR

Příspěvek od Shockey »

kishmick: proc myslis, ze tu Polestar nikdo nema? Davali ho tady majitele na novou XC90 (Ivo urcite), jenze tema je smazany.

lucos.p: nepises, jaky motor ve V60, takze tezko hledat konkretni odpoved.
Mam Polestar v XC70 D4 (fwd), letni kola 19". Uz jsem to s tim koupil, tak nemuzu rict rozdil pred/po. Nicmene spotreba napr. do Chorvatska 6,6 a jinak se motam kolem 7,5. V zime mam kola 16" a dramaticky rozdil ve spotrebe tam neni, tak nevidim duvod kola menit kvuli spotrebe - mozna kvuli jizdnimu komfortu.
Dvoulitrova D4 neni zadny atlet, ale kdyz dam na automatu S, tak mi to bohate staci.

Zkus obvolat dealery, jestli nemaji tvoje auto s Polestarem a zkus se svezt.

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1311
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

POLESTAR

Příspěvek od Michl »

Polestar ti nahraje do auta na zkoušku cca 14 dní každý Volvo dealer, současně ti odebere velký TP. Pokud budeš s úpravou spokojený, zaplatíš a dostaneš zpátky TP se zápisem. Pokud budeš nespokojený, tak ti TP vrátí proti vymazání Polestaru z auta. Alespoň takhle to fungovalo u mne před rokem.
Za mne jen pocitově: auto s T5 v Polestar (výkon navýšen z 169 kW na 184 kW a maximálka na 250 km/hod) dostalo ještě větší reakci na plyn a hlavně rychlejší zátah v nižších otáčkách, spotřeba cca šul-nul.
Vždy jsem měl trochu odpor k čiptunning, ale teď jsem tedy vyzkoušel a trochu přehodnotil názor. Takže za mne Polestar :good:
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

lucos.p
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo V60 CC

POLESTAR

Příspěvek od lucos.p »

Díky chlapi, já mám V60cc 2019 s D4. Asi do toho půjdu...

Daniel Kout
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1320
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: S90 B5

POLESTAR

Příspěvek od Daniel Kout »

U většiny aut (než jsem je následně prodal :D ) jsem Polestar dal. Namátkou D5 v XC60, T6 v S80 ..... V případě automatické převodovky bych to zjednodušeně popsal takto:

Reakce auta se v pozici "D" mění po nahrání Polestar na odezvu "S" před nahráním,
Pozice S znamená citelné zvýšení akcelerace a pružného zrychlení.
Spotřeba: no coment .... záleží na potřebě každého.

Daniel

p.s.: Za sebe mohu doporučit, osobně počkám jestli pro moje auto bude "akce". 14 dnů na zkoušku mi přijde fér. Osobně jsem neslyšel, že by to někdo "vrátil" do původního setupu.
_________________
S90 B5

lucos.p
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo V60 CC

POLESTAR

Příspěvek od lucos.p »

No právě mi ve SvenCaru říkali, že to chtějí zákazníci ve velké míře vrátit zpátky, ale až pak cítí ten rozdíl. Člověk změnu nahoru tak nevnímá a lidi výkládají, že jim to jezdí stejně. Po smazání dojdou, že je to mnohem zdechlejsí, než to původně měli 😄 no klasika, na lepší se rychle zvyká.

XC60_Bjorn
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 55
Registrován: 5 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2016 D4 AWD Polestar

POLESTAR

Příspěvek od XC60_Bjorn »

Já jsem na XC60 D4 poznal Polestar okamžitě, v podstatě už při výjezdu z brány. Neměnil bych, možná někdy časem nadstavbově d5t5, ale už jen za software převodovky to stálo.
_________________
XC60 D4 AWD, Polestar, AT, MY16 Obrázek

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvky: 714
Registrován: 14 roků 10 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring 2023

POLESTAR

Příspěvek od saabik »

Ta převodovka v sérii je hrozně líná. Dost připomíná mě samotnýho. Člověk ji musí nutit něco udělat, jí to dlouho trvá než se rozhodne a ve výsledku to dělá dost znuděně. Když po ní chcete rychlou akci, tak dává najevo, že na to není zvyklá. Možná by pomohlo, kdyby mírně upravili soft už pro sériovou převodovku.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

JiriDrak
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Jižní Čechy
Vůz: S60 T5 FWD

POLESTAR

Příspěvek od JiriDrak »

Zkusím trochu oživit tuhle diskuzi.
Máte někdo zkušenosti s polestarem na S60 T5 FWD 184kW případně jiném volvu se stejným nebo podobným motorem?
Vážně o tom uvažuju, ale něco to přece jenom stojí, tak bych rád slyšel názory od někoho kdo to může porovnat.

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1673
Registrován: 16 roků
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

POLESTAR

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Naposledy upravil(a) ttoommaasseekk dne 06 srp 2021 21:05, celkem upraveno 1 x.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

PINĎABC
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5056
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

POLESTAR

Příspěvek od PINĎABC »

lucos.p píše: 10 říj 2020 15:47 No právě mi ve SvenCaru říkali, že to chtějí zákazníci ve velké míře vrátit zpátky, ale až pak cítí ten rozdíl. Člověk změnu nahoru tak nevnímá a lidi výkládají, že jim to jezdí stejně. Po smazání dojdou, že je to mnohem zdechlejsí, než to původně měli 😄 no klasika, na lepší se rychle zvyká.
Tam bych se nedivil kdyby ti nějaké koně vygumovali po opětovném nahrání rádoby původního softwaru

Deimos9
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V60 2019

POLESTAR

Příspěvek od Deimos9 »

Sice iny model a motor (V60/D4) ale subjektivne rozdiel citit je a nemenil by som. Skoda ze na tej prilozenej hlinikovej plaketke bola S60 :-)

JiriDrak
Offline
Příspěvky: 8
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Jižní Čechy
Vůz: S60 T5 FWD

POLESTAR

Příspěvek od JiriDrak »

Při nedávné servisní prohlídce sem si nechal Polestar na mojem S60 T5 FWD 184kW na zkoušku aktivovat a i když to celkový výkon motoru papírově zvedá jen minimálně, tak ta optimalizace řazení, reakce na plyn i vyšší krouťák je prostě znát a po pár desítkách km sem věděl, že to už mi tam prostě musí zůstat.
Jen mi furt hlava nebere proč si člověk u auta za mego musí připlatit 26k, aby se opravdu chovalo jako auto s 250k motorem, prostě tohle by tam mělo být už v základu.
A ty změny v chování auta jsou znát i při nastavení Comfort (Eco nepoužívám, tak nemohu porovnat).

ttoommaasseekk
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1673
Registrován: 16 roků
Bydliště: Kousek za Prahou, na východ.
Vůz: Karkulka

POLESTAR

Příspěvek od ttoommaasseekk »

Tak nad touto otázkou jsem hloubal již já a také to nechápu.
_________________
Karkulka V60 CC T5 AWD MY 2018, POLESTAR
Již jsem se rozloučil s V40 2.0T E85, Padík - V50 T5 AWD + BSR + IPD HD TCV

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé