dojezdové kolo XC60
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
dojezdové kolo XC60
No a proto se tady snažím, zatím bohužel bezúspěšně, od ostřílených Volváků zjistit nějaké zkušenosti a váhám jestli kolo koupit, anebo koupit dojezdovku na XC90, kterou bych sice nenarval pod dekl do kufru, ale v případě použití by mi nekurvila auto.
-
Offline
- Příspěvky: 1655
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
- Bydliště: Plzeň-jih
dojezdové kolo XC60
nějak jsem to tady nesledoval, máš tu dojezdovku psanou v TP? měla by tam být a tím pádem bych hledal ten rozměr
edit: já ji tam psanou nemám, takže asi taky mít nebudeš
edit: já ji tam psanou nemám, takže asi taky mít nebudeš

_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
dojezdové kolo XC60
TP ještě autobazar neposlal
,podle Vidy tam má být 125/80R17. Protože s těmito auty nemám žádnou zkušenost, zkusím u nějakého odborníka zjistit, jak se zachová Haldex a ostatní komponenty auta když bude jedno kolo menší. Předpokládám, že na předek by menší kolo nemělo přijít vůbec, protože si bude auto myslet, že předek klouže a bude chtít to dohnat zadkem, ale třeba to jde někde vypnout, anebo to elektronika pozná a nebude to řešit, prostě nevím, jsem volví a čtyřkolková lama.

-
Offline
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
dojezdové kolo XC60
Skoro všude koupíš Chinu s lepidlem. Jdou tam trochu hůř nacpat,ale fungují a nejsou drahé. Já je teď používám.gigy píše: 07 zář 2020 08:59 Dík za typ s těma knotama, vypadá to dobře, to si k lepící sadě dokoupím. Akorát nevím jak bych to dělal na zadních kolech který nejdou vytočit. U S60 tam moc místa není. Jsou nějaký ověřený, který fungujou líp jak jiný, nebo je to jedno co koupím?
Dříve jsem měl japonskou sadu - to je jiná kvalita ,má užší samolepící knoty i když já je raději mazal vulkanizačním lepidlem. Tyhle japan. knoty se většinou používaj v pneuservisech, ale sada je celkem drahá.
Tohle jsou ty knoty z japan sady https://www.bucekmoto.cz/opravne-knoty/8223-opravne-knoty-ok-200-mm1-6-1-kus-maruni-8594003998171.html?SubmitCurrency=1&id_currency=1
-
Offline
- Příspěvky: 419
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002
dojezdové kolo XC60
Když už o tom Urvanej píše: Nebude to podobný problém i vzadu? Diferák, hladex, elektronika... no kudla mi neřikejte, že u AWD nebude ten rozdíl velikosti problém. Ok vypnu DSTC, diferák to zkousne, ale co zabrání haldexu se připojit? Možná vytažená pojistka, ale to se mu taky nemusí líbit. Nějak mi smrdí provozovat AWD s jedním kolem jiného rozměru dále než pár jednotek km do nejbližšího pneuservisu.Urvanej píše: 07 zář 2020 12:49 Copak ABS, copak kontrolky, ale ten masakr co zažije úhlovka s haldexem, pokud tu rezervu dáš na předek, bych vidět nechtěl.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
dojezdové kolo XC60
Moje domněnka je, že zadek se připojuje, až když má předek problém, takže na zadku si můžeš dělat brikule a maximálně ti DIM nahlásí, že chyba ABS, ale jinak asi v klidu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 419
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002
dojezdové kolo XC60
A já zase z ježdění s AWD mám pocit, že se ten zadek připojuje skoro každou chvíli, kdy to může jen trošku zlepšit jízdní vlastnosti. Vím, že porovnávám neporovnatelé (P2 FWD vs P3 AWD) ale u FWD necítím takové kompenzace při přejetí přes díru, kluzký víko kanálu, rozjezd z nuly je taky pocitově jiný i bez toho aby to člověk drtil. Možná by bylo zajímavé to napíchnout a zazamenávat chování haldexu při běžném provozu.
_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
dojezdové kolo XC60
Z Volva mi napsali:
Bohužel moje technické znalosti nejsou na takové úrovni abych to dokázal potvrdit nebo vyvrátit.Standardně dodávané rezervní kola jsou rozměrem 125/80R17.
Jelikož se jedná o výrobcem schválený rozměr, nemusíte se bát, že na nouzovém dojetí při nepřekročení rychlosti 80km/h by se poškodilo vozidlo.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
dojezdové kolo XC60
Neřeš to. Z mýho pozorování se větší polovina defektů projeví až po dojetí na místo a málokdy dojde k nucené opravě na místě defektu. Pokud bude chtít mít dušička klid, tak nejdřív dáš rezervu na zadek a to kolo zezadu dáš dopředu a jsi za vodou. Stejně s tim nepojedeš tisíc km, než bys to opravil a proto mi to přijde uplně zbytečný se tim nějak hlouběji zabejvat.
Leda bys byl jak ve Vesničce střediskový, zlej na starší spoluobčany se slepicema.
Leda bys byl jak ve Vesničce střediskový, zlej na starší spoluobčany se slepicema.

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 419
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 T6 2008, V70 T5 2002
dojezdové kolo XC60
Poslední dobou si právě kladu otázku: "Jak moc je dojezdovka nutná?" Zatím jsem zažil dva defekty a u obou jsem dojezdovku využil a byl za ní rád. Dojel jsem na ní do pneuservisu, kam jsem hodil píchlé kolo a než ho opravili, tak jsem na dojezdovce jezdil po městě. Tedy z tohoto hlediska dojezdovka super. Nicméně oba defekty byly také řešitelné na místě pomocí knotů, kdybych je měl. Navíc aftermarket TPMS systém je super věc pro detekci defektu a jeho včasného řešení.
Otázka je, kde lze najít use-case pro dojezdovku a ty já vidím zde:
1) Totální destrukce pneu a následné doplazení se do nejbližšího pneuservisu pokud nechci čekat na asistenci.
2) Využívání auta po dobu, kdy je kolo v servisu
Na vše ostatní jsou tu lepící sady, knoty nebo asistence. Pokud pojedu někam dál od civilizace, asi bych tu rezervu sebou měl.
Nicméně protože nemám LPG, tak mám místo a dojezdovku vozím pořád. 
Otázka je, kde lze najít use-case pro dojezdovku a ty já vidím zde:
1) Totální destrukce pneu a následné doplazení se do nejbližšího pneuservisu pokud nechci čekat na asistenci.
2) Využívání auta po dobu, kdy je kolo v servisu
Na vše ostatní jsou tu lepící sady, knoty nebo asistence. Pokud pojedu někam dál od civilizace, asi bych tu rezervu sebou měl.


_________________
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km
"T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
dojezdové kolo XC60
A přesně o tom to je. Před pár lety jsem jel s jiným autem v noci z Rakouska po dálnici a v plné rychlosti jsem trefil ztracený klín z náklaďáku. V tu ránu byla pneumatika kompletně v prdeli a kdybych neměl plnohodnotnou rezervu (nebo vůbec nějakou), tak jsem tam ve tmě uprostřed Alp zmrznul. Anebo bych si zavolal rakouskou asistenci a zaplatil za to minimálně půl měsíční mzdy. Kdybych měl knoty, jeden bych si mohl strčit do..... Pokud budu jezdit okolo komína, OK, ale pokud pojedu někam dál a třeba za hranice, je dle mého názoru nějaké náhradní kolo nutnost, i kdybych ho potřeboval jednou za život.
Samozřejmě jiná situace je u služebního leasingového auta kde zvednu telefon a někdo se postará. A pokud to nebude umět vyřešit hned, tak odtáhne auto do servisu a mně zaplatí hotel.
Samozřejmě jiná situace je u služebního leasingového auta kde zvednu telefon a někdo se postará. A pokud to nebude umět vyřešit hned, tak odtáhne auto do servisu a mně zaplatí hotel.
-
Offline
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
dojezdové kolo XC60
Rezerva je prostě jistota a klid i když ji nejspíš nebudeš potřebovat.
Já jsem spíš zjistil že když dám dojezdovku tak se nazabalíme do Chorvatska. Ono se to nezdá,ale vozím tam místo kola hodně věcí a třeba i nářadí které bych mít dojezdovku sebou normálně nevozil takže mám vlastně také rezervu i když na něco jiného. No a těď která rezerva je ta důležitější
Já jsem spíš zjistil že když dám dojezdovku tak se nazabalíme do Chorvatska. Ono se to nezdá,ale vozím tam místo kola hodně věcí a třeba i nářadí které bych mít dojezdovku sebou normálně nevozil takže mám vlastně také rezervu i když na něco jiného. No a těď která rezerva je ta důležitější

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12949
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
dojezdové kolo XC60
Když jedu dál, tak si s sebou beru jeden zimák přesně proto, co píšeš.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha 5 - Košíře
- Vůz: XC90 (2009) D5 AWD auto 151kW
dojezdové kolo XC60
Totalni destrukce pneu neni zase tak hypoteticka moznost. Jednu jsem udelal v louzi v Motolske nemocnici (a jeste me zkasnuli za cas, ktery jsem stravil v arealu nemocnice vymenou pneu), druhou skubnula zena pri vyjezdu z parkoviste o obrubnik ze sekane zuly. To bylo pro zmenu v Madarsku. V obou pripadech dojezdovka dobre poslouzila k doplizeni se do servisu, kde jsem pokorne koupil novou (v Madarsku jsem koupil obe zadni, protoze staly za prd, a jeste litoval, ze jsem nevzal i predni pozdejiWerscajk píše: 16 zář 2020 17:12 Poslední dobou si právě kladu otázku: "Jak moc je dojezdovka nutná?" Zatím jsem zažil dva defekty a u obou jsem dojezdovku využil a byl za ní rád. Dojel jsem na ní do pneuservisu, kam jsem hodil píchlé kolo a než ho opravili, tak jsem na dojezdovce jezdil po městě. Tedy z tohoto hlediska dojezdovka super. Nicméně oba defekty byly také řešitelné na místě pomocí knotů, kdybych je měl. Navíc aftermarket TPMS systém je super věc pro detekci defektu a jeho včasného řešení.
Otázka je, kde lze najít use-case pro dojezdovku a ty já vidím zde:
1) Totální destrukce pneu a následné doplazení se do nejbližšího pneuservisu pokud nechci čekat na asistenci.
2) Využívání auta po dobu, kdy je kolo v servisu
Na vše ostatní jsou tu lepící sady, knoty nebo asistence. Pokud pojedu někam dál od civilizace, asi bych tu rezervu sebou měl.Nicméně protože nemám LPG, tak mám místo a dojezdovku vozím pořád.
![]()

Hmm. kdyz je kolo v servisu... Na dojezdovkach bych rozhodne nikam dal nejel. Mozna zimak misto letniho, ale dojezdovka vypada jak vetsi kolo z jesterky, je tenka, fouka se na 4 atmosfery.
No a kdyz to tolik neutika, tak staci na dojeti do servisu kompresorek do zasuvky na zapalovac, pumpicka ... nevozim ani jedno, asistence s knotem to resi (uz i vyresila)

_________________
je: XC90 (2009) D5 AWD auto 136kW a Polestar, V60 (2013) D6 158kW a Polestar
ex: V40 GDI (2000) 1.8 92 kW
je: XC90 (2009) D5 AWD auto 136kW a Polestar, V60 (2013) D6 158kW a Polestar
ex: V40 GDI (2000) 1.8 92 kW
-
Offline
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
dojezdové kolo XC60
Potřeboval bych pomoct - jsem v praci a mam moznost nove dojezdovky za slusne penize ale na tel mi to nejde najit. Et s rozteci na ni nevidim.
Bude pasovat na xc60 2014?
Ma číslo dílu 31682752
Bude pasovat na xc60 2014?
Ma číslo dílu 31682752
-
Offline
- Příspěvky: 75
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Liptovský Mikuláš
- Vůz: XC60 D3, D5204T7, 2015
dojezdové kolo XC60
Ahoj,
takéto sú rozmery pre 31682752:
17" 4J ET25 5X108X65 T125/80
Takže malo by to pasovať
takéto sú rozmery pre 31682752:
17" 4J ET25 5X108X65 T125/80
Takže malo by to pasovať
-
Offline
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
dojezdové kolo XC60
Super diky 

-
Offline
- Příspěvky: 20
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: ML
dojezdové kolo XC60
Ahoj, otevřu ještě jednou tohle téma, mám nově XC60 D4 awd (P3) a nemá samozřejmě rezervu (ani teda kompresor) a váhám co koupit ... kola jsou 19" a nerad bych auto jízdou na té malé dojezdové rezervě poškodil (AWD).
Problém je, že tahám karavan po evropě a nerad bych někde zůstal nemobilní ještě s ním..., ale to se většinou připojišťuji. Trochu se to ve mě pere...
Díky
Problém je, že tahám karavan po evropě a nerad bych někde zůstal nemobilní ještě s ním..., ale to se většinou připojišťuji. Trochu se to ve mě pere...
Díky
_________________
Volvo XC60 D4 AWD 2016 R-Design
Volvo S40 II 2,4 2006
BMW E34 530i 1988
Toyota Auris 1.6 VVTi 2007
Volvo XC60 D4 AWD 2016 R-Design
Volvo S40 II 2,4 2006
BMW E34 530i 1988
Toyota Auris 1.6 VVTi 2007
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14310
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
dojezdové kolo XC60
Dojezdové kolo má stejný průměr jako kolo normální, pouze je užší, tak nevím jak by jsi měl auto poškodit. Samozřejmě musíš přizpůsobit rychlost jízdy dojezdovce a dojet na ní pouze do nejbližšího pneuservisu.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé