Vymena oleje s proplachem v Praze

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1005
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od David Patočka »

Nemůžete se mi divit, že nejsem nadšený z vyplachovacích stanic a rozpouštědel usazenin, když máme potom na stole toto.
https://www.facebook.com/groups/volvoklubcr.diskuze/?multi_permalinks=10158359160183672&comment_id=10158457501048672&notif_id=1599510379570698&notif_t=feedback_reaction_generic&ref=notif

Ale už je načase si vyplachovací stanici pořídit a začít kvalitně vyplachovat všechno co jde.

Ale vlastně proč ne, sto lidí má sto názorů, a my spoustu práce.
A máme tady nekonečné téma jak měnit olej v automatu:

Vůbec nikdy, je totiž doživotní ?
Občas ano, ale předpis od výrobce na to dříve nebyl ?
Polovičatá výměna 4 litry oleje a potom ještě jednou po najetí pár tisíc km ?
Výplach dle současných pokynů Volvo cca 13 litrů leju až teče čistý olej ven ?
Skvělá proplachovací mašina 16 litrů a cca 8000,- Kč ?
Ještě lepší a zaručeně nejlepší proplach s nějakým rozpouštědlem které vypustí i mosazné díly ?

Každý si vyberte dle vlastního uvážení, my jsme jenom opravna automatických převodovek.
Nedělám si tady reklamu, mám opravdu hodně práce, jenom tady 14 let odpovídám pořád dokola na to samé . Pokud beru posledních 20 let výroby těchto převodovek, tak se opravdu
nedá říct, kdo má vyplachovat a kdo ne. Je to vždy individuální dle historie předchozích výměn oleje, nájezdu, typu převodovky atd.
Stejné jako u doktora, taky vás všechny neposílá na Cétéčko jedním vrzem, ale každého vyšetří, vyzpovídá a nakonec určí další postup léčby, resp. vyšetření.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od Arkaz »

Mozte prosim vas sem dat zdroj informacii resp postup k tomuto ,,Výplach dle současných pokynů Volvo cca 13 litrů leju až teče čistý olej ven ? " Celkom ma to zaujalo ze by volvo uz pristupilo na relativne rozumny sposob vymeny oleja. Dakujem

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3316
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od Vapik »

Nazdar Arkaz, je to zde popsáno mnohokrát. Dále je možno postup najít ve vidě nebo jinde na internetu třeba pod heslem Gibbons methods.
Velmi zjednodušeně:
1. vypustíš při vypnutém motoru co jde a stejné množství nového naleješ.
2. odpojíš vratku z chladiče a přes průhlednou hadičku ji navedeš do kanystru.
3. Nastartuješ a odpouštíš tou vratkou do kanystru cca 3-4l, přitom přehazuješ polohy voliče a na každe zůstaneš 2-3s. Vypneš motor doleješ nový olej a tak stále dokola než ti neteče malinovka na každou polohu voliče. ¨
4. vše poskládáš zkontroluješ, vyměníš podložky atd. dle postupu vida hladinu a resetuješ počítadlo.
5. pokud je třeba provedeš adaptace bez jejich výmazu
6. modlíš se ať to skříň přežije viz. pan Patočka.
Před krokem jedna můžeš dle vlastního uvážení použít bg čistič, po kroku tři dle vlastního uvážení přidáš bg kondicionér.

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od ren »

Ahoj, jsem volvácké ucho, nedávno jsme pořídili XC60 5D AWD MY2012 a samozřejmě bych chtěl, aby fungovala co nejdéle. Viděl jsem spousty youtubů kde se řeší převodovka nekonečnými výměnami počínaje a proplachem mašinou konče. Předevčírem se mi podařilo rozchodit Vidu a když zadám VIN auta a podívám se do postupů, je tam výměna oleje popsaná následovně. Vypustit olej, nejdřív kontrolním šroubem, potom komplet. Převodovku zase dole zavřít (kontrolní šroub dotáhnout jenom rukou). Nasadit na chladič oleje hadici s přírubou a konec dát do nádoby. Nalít 4 litry oleje. Zajistit ruční brzdu a šlápnout na pedál brzdy. Nastartovat, při 500-1000 otáčkách prošaltovat dvakrát všechny stupně, každý nechat dvě vteřiny, vypnout motor. Nalít další dva litry oleje, nastartovat, mít 500-1000 otáček, vypnou motor když se objeví v hadici z chladiče bubliny. Dolít další dva litry oleje, nastartovat a totéž. Doplnit olej na správnou hladinu.
Asi bych tomu věřil a nedělal nic jiného, rozpouštědel a přísad bych se bál. Mám blbou zkušenost z manuální skříně Audi (300.000 km), měnil jsem olej a navzdory radám zkušených audinářů jsem nedal origo VAG olej, ale náhradu. Výrobce oleje uváděl, že je pro vozidlo vhodný. Převodovka špatně řadila, vystřídal jsem bezúspěšně dva neznačkové oleje, po nalití originál VAG oleje skříň šlape. Naštěstí jsem ji nezkurvil, ale bylo to pro mě velké poučení.

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od Arkaz »

Vapik píše: 08 zář 2020 10:04 Nazdar Arkaz, je to zde popsáno mnohokrát. Dále je možno postup najít ve vidě nebo jinde na internetu třeba pod heslem Gibbons methods.
Velmi zjednodušeně:
1. vypustíš při vypnutém motoru co jde a stejné množství nového naleješ.
2. odpojíš vratku z chladiče a přes průhlednou hadičku ji navedeš do kanystru.
3. Nastartuješ a odpouštíš tou vratkou do kanystru cca 3-4l, přitom přehazuješ polohy voliče a na každe zůstaneš 2-3s. Vypneš motor doleješ nový olej a tak stále dokola než ti neteče malinovka na každou polohu voliče. ¨
4. vše poskládáš zkontroluješ, vyměníš podložky atd. dle postupu vida hladinu a resetuješ počítadlo.
5. pokud je třeba provedeš adaptace bez jejich výmazu
6. modlíš se ať to skříň přežije viz. pan Patočka.
Před krokem jedna můžeš dle vlastního uvážení použít bg čistič, po kroku tři dle vlastního uvážení přidáš bg kondicionér.
Diky za postup no tento postup poznam sam doma tak robim preplach :D Len som myslel ze je v novej online vide nejaky novy postup ale asi som to zle pochopil to co pisal pan patocka . Pretoze podla sucasnych pokynu volvo by to maoo byt 4L vyliat 4L naliat a tak dokola. Co je podla mna blby postup. Lepsi je asi cez tu spiatocku tlacit olej.

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1005
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od David Patočka »

Hlavně, prosím vás :
Až budete tu převodovku prolejvat při nastartovaném motoru samozřejmě, a dostanete se náhodou do fáze kdy v převodovce už bude docházet olej,
takže začne bzučet jako prázdné servořízení, tak to hned radši vypněte.
Ne, že začnete po garáži při ječící převodovce hledat kanystr s ATF na doplnění někde ve skříni.

To ječení a bzučení způsobuje vzduch v oleji, protože filtr už nemá co nasávat.
V ten okamžik je bohužel olejové čerpadlo už prázdné, a hydroměnič běžící ve svém mosazném pouzdře o průměru 70 mm otáčkami cca 850/min. už se nemaže.
Pokud to včas nevypnete a nedoplníte olej, tak riskujete přidření pouzdra hydroměniče, které vede zanedlouho po proplachu převodovky k jeho zadření.
Toto pouzdro se trvale přivaří ke krku hydroměniče a začne se soustružit v olejovém čerpadle až vytlačí ven gufero. V tento okamžik už z převodovky tryská olej ven a je to
na vyndání a rozebrání. Olejové čerpadlo se nedá koupit, takže se musí shánět dobré použité za cca 6500,- bez dph

Nedávno jsem právě řešil tento problém na XC90 2015, kde se to stalo po proplachu a auto mělo najeto pouze 70tis. km, a čerpadlo K.O.

Takže na to opravdu dávejte pozor, jak vyteče hadicí 4 litry, tak vypnout. Nalejt další 4 litry a pokračovat. Asi se hodí průhledná nádoba s čárkou na čtyřech litrech objemu.
Je to fofr, takže je dobré to dělat ve dvou. Jeden sedí v autě a druhý má v ruce trychtýř s hadicí zapojenou do převodovky a v druhé ruce kanystr s olejem.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

mirekcafa
Offline
Příspěvky: 442
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od mirekcafa »

David Patočka: mám tomu rozumět Davide, že když jsem to prolíval po 1 a půl litru, tak to bylo špatně?

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od Arkaz »

no vida pise po 2L to robit kazdopadne je to jedno ide asi oto jak pisal pan patocka davat pozor aby nesla skrina bez oleja . hned jak idu bublinky v oleji vypnut motor a doliat do skrine olej.

mirekcafa
Offline
Příspěvky: 442
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od mirekcafa »

jde mi o to, že jsem použil 14 litrů a ještě na konci barva oleje nebyla úplně to co jsem tam lil. Tak mě napadá, že při větší dávce by to bylo lepší protože by se to nemíchalo s tím množstvím co zůstává ve skříni.

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od Arkaz »

no to je mozne. skusil by som za 1-3 tisic km znovu preplach 4l vyliat 4 doliat a 4 cez spiatocku 4 cez spiatocku a final.doliat hladinu cize 12l preplachnut

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5809
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Hele vyleješ cca 3,8L - Naleješ 4L a pak prostě po 2L - ven/dovnitř až do nekonečna a nehrozí, že bude málo oleje. Bublinky raději nevyhledávat.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1005
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od David Patočka »

mirekcafa píše: 08 zář 2020 20:55 David Patočka: mám tomu rozumět Davide, že když jsem to prolíval po 1 a půl litru, tak to bylo špatně?
Ale vůbec ne, bylo to úplně v pohodě, jen to možná trvalo o chvilku déle :D
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od volvoperformance »

mirekcafa píše: 08 zář 2020 20:55 David Patočka: mám tomu rozumět Davide, že když jsem to prolíval po 1 a půl litru, tak to bylo špatně?
Jak to stíháš prořazovat?

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od ren »

Taky mám tři dotazy. Podle obrázku ve Vidě to vypadá, že by se neměly prořazovat jenom P, R, N, D, ale že by se měly prořadit i jednotlivé stupně. Je to při zabržděném autě na místě možné a dá se to stihnout? Cca za jak dlouho ty dva litry vytečou? Podle Vidy je na vypouštění přípravek, průhledná hadice s nacvakávací koncovkou, má ta koncovka nějaký standardní rozměr, že bych ji někde koupil a udělal si přípravek? A poslední - mám kamaráda mechanika který je velmi šikovný a pečlivý, akorát nemá Vidu. Byl by velký problém nechat ho to udělat, převodovku by nalil na přepad a hladinu upravit s Vidou až doma - dojezd cca 60km s neupravenou hladinou podle Vidy.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9942
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od hajnej »

Zareaguju jen na přeřazování - v každé poloze to nech ca 1 vteřinu (jednadvacet). Než se vrátíš do polohy P, vyteče ca ty 2l.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5809
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Nechápu jednu věc! Proč do háje zelenyho Vida doporučuje odpojit rychlospojku na vymeniku, kam je kurevsky debilni přístup, když stačí lehnout pod auto a odpojit vratku přímo z AT nebo od MY2012 z termostatu. :D
Jediným rozdílem je to, že se to rozpoji o cca 40cm jinde . :jaj:
To je má reakce na ten rozměr rychlospojky.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3316
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od Vapik »

Mám to jako Kuba.

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 7 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od volvoperformance »

Jakub Svoboda píše: 09 zář 2020 09:30 Nechápu jednu věc! Proč do háje zelenyho Vida doporučuje odpojit rychlospojku na vymeniku, kam je kurevsky debilni přístup, když stačí lehnout pod auto a odpojit vratku přímo z AT nebo od MY2012 z termostatu. :D
Jediným rozdílem je to, že se to rozpoji o cca 40cm jinde . :jaj:
To je má reakce na ten rozměr rychlospojky.
Hadice na termostatu nestačí!

Ulas
Offline
Příspěvky: 38
Registrován: 5 roků 9 měsíců
Bydliště: Bílina
Vůz: Volvo XC70 D5 AWD 158KW(169KWPoles.)2013

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od Ulas »

Dlouho už tady čekám na reakci a stále nic, tak se zeptám já :)
Z jakého důvodu nestačí hadice a termostatu ?

Děkuji

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5809
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Asi myslí, že se musí i vypustit olej vypustnym sroubem a né jen napojit vratku bez vypuštění rovnou a proplachovat.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

penek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2889
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od penek »

_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4586
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od jancho »

S výše uvedenými zkušenost nemám, ale pokud chceš proplach na neVolvu v Praze, jel bych sem: http://www.rychloservis-praha8.cz/
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od Sup »

Mám zkušenosti na automatce s hydromenicem u Freka a to hodně špatnou. Převodovka vymontovana, poslána k nim. Popis závady rozjede se začne radit 1-2-3 a tam se zasekne. Vzali převodovku a ano to je hydromenicem. Hydromenicem? No okey nejsme specialisti na převodovky. Vyměnili, převodovku poslali zpět, ta se namontovala do auta a R-1-2-3 zásek. Reklamaci svoji opravy neuznali a chtěli znovu převodovku a že tedy asi mechstronika. Hydromenic byl za 30tis a mechstronika nová origo nějakých 90tis, jednalo se Chevrolet Cruze, když se to pán dozvěděl,Cruze vzal sis 68tis km ho poslal na vrakoviště. Už si nepamatuju kdo platil těch 30tis ale myslím, že náš servis a Freko nic nevrátilo. Od té chvíli když někdo přijel že má závadu na automatce tak jedině nový tovární díl nebo repasovaný od fabriky. Žádné nabízení oprav.

No a když už, tak už, mechanikovi při prvním zvedání Cruze se povedlo vysklít zadní okno. Už tam jsem se měl na pozici tehcnika vys... A ne v tom dělat další 4roky.

Za mně Freko rozhodně ne!

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1005
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

Vymena oleje s proplachem v Praze

Příspěvek od David Patočka »

Je pravda, že stížnosti na Freko se poslední roky objevují, ale osobní zkušenost s jejich prací nemám.
Občas jsme po nich něco dodělávali, protože jim to nešlo dotáhnout do zdárného konce, a zákazník tam jet už nechtěl.
Chevrolet Cruze je zrovna typ auta, kde se montují převodovky Aisin a ty jsou z mého pohledu naprosto čitelné a dobře opravitelné,
takže nevím co tam vyváděli. Navíc se kvůli rozvaděči nemusí vyndat převodovka z auta ven, ale to je asi už jedno.

Na proplachy převodovky sem : http://www.rychloservis-praha8.cz/
Na opravy převodovky potom sem : svedskedily.cz
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé