problem s D5 (tlak turba)

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 80
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Považská Bystrica
Vůz: 765.854.V70IID5
Bydliště: Považská Bystrica

#1 problem s D5 (tlak turba)

Příspěvek od volvo740 »

Zdravim vsetkych

Jedna sa o V70 II 2003,D5 120kw /euro3 (stage2 d5t5 147kW)
Mam nasledujuci problem a uz si neviem dat rady. Vyskusal som uz vsetko. Pri plnom plyne na podlahe od 1800rpm do cca 2700rpm mi kolise tlak vzduchu v sacom potrubi. Od cca 2700rpm sa stabilizuje a tlaci skoro konstantny tlak az do obmedzovaca. Tlak kolise asi v rozpati 0,3bar. Je to dost citelne v zabere ako stupa a klesa vykon.

Prikladam zaznam z VIDY (zelene su otacky motora a modre je tlak v sani)
log.jpg
log.jpg (66.86 KiB) Zobrazeno 2663 x

skontrolovane a vymenene bolo toto:

-demontovane turbo, rozobrate (skontrolovane lopatky, regulacia) vsetko ide lahko a nikde nepridrha
-kontrola podtlakovej banky (drzi podtlak)
-kontrola vsetkych vakuovych hadic (nikde ziadny unik)
-vymenene podtlakove silentbloky (ziadny unik)
-kontrola intercoolera a vsetkych hadic na netesnost (cely system od sania po turbo bol natlakovany na 1,8bar) nikde ziadny unik ani pokles tlaku
-vymeneny podtlakovy ventil regulacie turba za novy (ziadna zmena)
-vymeneny snimac tlaku vzduchu na intercooleri (ziadna zmena)
-vymeneny saci kos v nadrzi aj z cerpadlom za novy
-kontrola vstrekovacov na prepadovy test (namerane hodnoty boli v rozpati 15 - 20 ml za minutu)
vyveva je v poriadku meral som podtlak manometrom za jazdy a ukazuje stale -0,8bar (aj pocas tych vykyvov tlaku turba)

startuje bez problemov, nedymi, spotreba cca 6-7litrov.

VIDA nehlasi ziadnu chybu, vsetky senzory ukazuju dobre hodnoty. Vaha vzduchu ,vnt aktuator, teplota vody, poloha pedala, tlak paliva, teplota vzduchu, nikde ziadny problem nevidim. Porovnaval som aj hodnotu tlaku turba z VIDY so skutocnou hodnotou z manometra a hodnoty su zhodne.

Stretol sa uz niekto z takymto problemom ? Ma niekto podobnu skusenost? Nemoze to byt sposobene chipom od D5T5 ?
Napadlo ma uz aj moznost ze by stage2 obmedzoval vykon v nizssich otackach ale to mi pride hlupost aby takto skakal hore dole o 0,3bar.

za vsetky rady vopred dakujem, uz zacinam byt z toho zufaly.
_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#2 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Pongo »

Ahoj,

Napadá ma problém s "unavenými" senzormi zodpovednými za tvorbu zmesy napr MAF. Pomaly reaguje na zmenu toku vzduchu, potom skokovo pridá... motor si pridá dávku paliva, tá zvýši flow na turbíne a to zase na kompresore :) Ako sa to správa za ustáleneje rýchlosti, napr tesne pred otáčkmi kde sa to ustáli ?
Skús sem hodiť graf rozbehu auta do tempomatu tesne pod tie otáčky kde sa to ustáli. Keď máš Vidu, skús pozreť či sa to VNT mechanizmus snaží urovnať alebo ide skorej proti a zrovná si to motor dávkou paliva... (graf tlak a poloha VNT).

Kde má 2003 snímač tlaku turba ? Ja mám 2005 a tá ho má za intercoolerom, staršie ročníky (ale neviem do kedy) mali snímač v dekli motora a tam sa hodne špinil karbónom z EGR. Skús mrknúť na to.

Bolo nikedy v minulosti šahané na turbo, actuátor ? Ten sa kalibruje na presnú hodnotu a už som mal česť videť po repase tú hodnotu inde :)

Ohľadom dotazu k D5T5 si nemyslím že by to mohlo byť čipom. Týchto motorov už majú čipnutých určité kvantá a mali by to mať vychytané :) Ikeď... I mistr tesař se někdy utne. Vyzerá to trochu ako rozladená PID regulace :D
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 715
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#3 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od kishmick »

Čau! A vyměnil jsi palivový filtr? Je to asi nejlacinější věc ze všeho, lidi na to při chipování většinou zapomínají a nadělá to hodně problémů. Příznaky by tomu odpovídaly.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 80
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Považská Bystrica
Vůz: 765.854.V70IID5
Bydliště: Považská Bystrica

#4 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od volvo740 »

Snimac tlaku som dal novy, mam ho na intercooleri. Egr je vypnuty a zaslepeny. Tak isto aj ventil ovladania turba je novy. Pri grafe z vnt aktuatora a tlaku turba idu zhodne, pisu skoro rovnaku krivku. Vsetko vyzera tak akoby jednotka davala pokyn na znizenie tlaku. To iste vidim aj pri sledovani maf senzora a tlaku vzduchu. Pisu rovnaku krivku v rovnakom case, ten isty pokles tam vidno aj na maf Jedine ze by to robil maf? Filter paliva to urcite nerobi, mam novy a tlak paliva nekolise.
_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 80
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Považská Bystrica
Vůz: 765.854.V70IID5
Bydliště: Považská Bystrica

#5 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od volvo740 »

tu prikladam log z vahy vzduhu a tlaku vzduchu, tie spicky na zaciatku co vidno je pocas pedala na podlahe.
log2.jpg
log2.jpg (76.02 KiB) Zobrazeno 2580 x
_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S

Felbabson
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 122
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5, V70 D5 awd, 850 T5
Bydliště: Víkendy - okolí České Lípy

#6 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Felbabson »

Čau.
Mě napadá zda to nemůže být elektronika v regulátoru turba. Psal jsi teda, že to bylo zkontrolované.
Já měl mechanický problém s regulátorem, ale pán, který to repasuje mluvil i o častých problémech v elektronice.
_________________
V70 D5 136kw, 2006, AT
V70 D5 AWD 136kw, 2006, AT
850 2.3 T5, 166kw, 1995, AT

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#7 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Urvanej »

Dej k tomu tlaku turba ještě tlak paliva, lambdu před katem a teplotu vody.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 80
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Považská Bystrica
Vůz: 765.854.V70IID5
Bydliště: Považská Bystrica

#8 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od volvo740 »

Lambdu tam nemam, je to bez dpf iba 2 katy su tam. Pozeral som aj teplotu vody ci sa nemeni a drzi stale 90stupnov. Tlak paliva tiez nekolise. Skusal som aj novu vahu vzduchu. Nepomohlo. Banka na turbe je nastavena podla vidy, pri podtlaku 0.65 je nadoraz. Uz fakt neviem co mam skusit.
_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S

IgorS
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1686
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60
Kontaktovat uživatele:

#9 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od IgorS »

Najjednoduhšie je dať na skúšku preč ten stage 2 chip tuning , vrátiť to do originálu, pomerať a pojazdiť chvíľu tak, bez toho bazmeku. Buď to bude rovnaké alebo v niečom iné.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 III D5

#10 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Martyp »

Felbabson píše: 15 zář 2020 16:14 Čau.
Mě napadá zda to nemůže být elektronika v regulátoru turba. Psal jsi teda, že to bylo zkontrolované.
Já měl mechanický problém s regulátorem, ale pán, který to repasuje mluvil i o častých problémech v elektronice.
Ahoj,
bylo by prosím možné mě nasměrovat na někoho, kdo je schopen repasu regulátoru-toho pána co zmiňujěš?

Moc díky!

Felbabson
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 122
Registrován: 6 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5, V70 D5 awd, 850 T5
Bydliště: Víkendy - okolí České Lípy

#11 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Felbabson »

_________________
V70 D5 136kw, 2006, AT
V70 D5 AWD 136kw, 2006, AT
850 2.3 T5, 166kw, 1995, AT

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#12 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Urvanej »

A ten zbytek? Z grafu, do kterýho dáš jen dvě spolu přesně související věci, nevyčteš nic. Porovnej to, jak jsem ti psal. Místo lambdy třeba pozici plynovýho pedálu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC70 III D5

#13 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Martyp »

Felbabson píše: 17 zář 2020 13:29 Ahoj,
Jasně, tady je odkaz.
http://www.jb-elektronik.cz/sluzby_turbo-actuator.php
Díky! :good:

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 80
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Považská Bystrica
Vůz: 765.854.V70IID5
Bydliště: Považská Bystrica

#14 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od volvo740 »

Skusal som aj polohu pedala, drzal pekne maximum a nikde nebol ziadny pokles. Uz som skusil vsetko. Skusim este upravit tahlo na aktuatore.
_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S

Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 140
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Piešťany / Brno
Vůz: S60 2,4D Euro 3

#15 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Pongo »

Možno by som sa ešte zameral na tie vstrekovače...(ak sisi istý teda tou kalibráciou aktuátoru turba)

Ja som pri minutovom volnobehu nameral cca 10ml a podľa Vidy je limit 40ml/min ale úplne tomu neverím. Vždy ked vidím nejakú Youtube diagnostiku, kde je úplne na sračky vstrek tak mám pocit, že teče ešte pomaly v porovnaní s mojími :D
Každopádne prepad nieje jediná vec čo sa u vstreku kontroluje, môže to byť niekde inde... Test vstreku na stolici stojí pár korún.

BTW máš už DPF ? Zlom je MY2005.
_________________
S60 2,4D 2005 :)
Nesmrtelná Ovce 1,9SDI
--------------------------------------------------------------

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 80
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Považská Bystrica
Vůz: 765.854.V70IID5
Bydliště: Považská Bystrica

#16 volvo740

Příspěvek od volvo740 »

Ja mam bez dpf ,bez virivych klapiek, cierny kryt motora, euro 3. Mozno by nebolo odveci skusit dat vstreky na test. Ale nemyslim si ze by mali byt zle, nedymi ,startuje paradne teply aj studeny. Volnobeh kludny. Aj vykon je dobry az na urcite spektrum otacok. Nemoze tam byt nejaky limiter krutiaceho momentu alebo problem z dstc ze obmedzuje vykon? Smimac zrychlenia alebo nieco s tym?
_________________
VOLVO 765 GLE, D24TIC
VOLVO 854 GLE, B5252S

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 48
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Týnec u Břeclavi

#17 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Marlly »

Ahoj ,vím že už je to tu nějaký čas mrtvé...právě mě potkal stejný problém...MY2005 bez PDF... už jste problém vyřešili? Díky
_________________
Volvo S60 D5 2003 120KW,180tkm,spaceball...
https://www.rajce.idnes.cz/marlly/album/moje-volvo

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12070
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#18 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Urvanej »

Už jsme zase o dva roky chytřejší. :-)
Takový průběh standardně dělá regulace turba. Pokud je něco zatuhlýho, tak to vytváří takovéhle hysterezní srajdy. Kouknout na aktuátor, jestli jde volně, jestli i ovládací páka v turbu jde zlehka a nezadírá se. Teprve potom bych řešil elektroniku, jako TCV apod.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 48
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Týnec u Břeclavi

#19 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Marlly »

To je právě ten problém...turbo, podtlakové hadičky regulace... vše nové...a pořád na pytel ... jediné co mě ještě napadá je že bude v háji vakuová pumpa...jinak nevím...a navíc auto nehlásí žádnou chybu (Vida).aj modul cem po opravě...
_________________
Volvo S60 D5 2003 120KW,180tkm,spaceball...
https://www.rajce.idnes.cz/marlly/album/moje-volvo

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13028
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#20 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od raolsa »

A podtlak ti někde neutíká? Silentbloky, posilovač brzd, vše cajk?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 48
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Týnec u Břeclavi

#21 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Marlly »

Tak problém nalezen a vyřešen... :Yahoo!:
Vakuová pumpa mrtvá...
Jinak moc díky :thumbup:
_________________
Volvo S60 D5 2003 120KW,180tkm,spaceball...
https://www.rajce.idnes.cz/marlly/album/moje-volvo

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 7
Registrován: 3 roky 7 měsíců
Bydliště: Valkeřice
Vůz: xc90

#22 problem z D5 (tlak turba)

Příspěvek od Shagira »

raolsa píše: 21 čer 2023 15:14 A podtlak ti někde neutíká? Silentbloky, posilovač brzd, vše cajk?
Jakou má spojitost podtlak, tlak turba s posilovačem brzd? Prosím :) řeším na autě taky nízký tlak turba a shodou okolností je posilovač hoooodne mokrý od oleje.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 13028
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#23 problem s D5 (tlak turba)

Příspěvek od raolsa »

No vakuová pumpa vytváří podtlak pro posilovač brzd a zároveň pro ovládání turba a silentbloků. No a když by byl posilovač úplně mrtvý tak se žádný podtlak nevytvoří a nemá turbo co ovládat. Zrovna tak jako když jsou mrtvé silentbloky.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“