Už mě přestaly bavit vůle v klikách dveří, tak jsem se do nich pustil. První co jsem udělal bylo srovnání prohnuté misky ve svěráku. Použil jsem hasák a abych kliku nepoškrábal, tak jsem na čelist natáhl starou duši, která navíc dobře zafungovala proti klouzání. Srovnání bylo dílem okamžiku.
#1.jpg
Následovala oprava opotřebovaného čepu zvedacího mechanizmu, ze kterého zmizela více než polovina hmoty. Nahradil jsem ho šroubem M4 s válcovou hlavou, kterou jsem trošku zabrousil, aby převod fungoval lehce, ale bez vůle. Jeho správnou pozici vymezily tři podložky a zajistil jsem ho pojistnou maticí. (1)
Hlavní čepy jsem nahradil šrouby M5 s půlkulatou hlavou a opět jsem je zajistil pojistnou maticí. (2)
Horní (3) a dolní (4) doraz jsem nahradil opět šroubem M4 s pojistnou maticí a na závit jsem navlékl kousek podtlakové hadičky pro měkčí dosednutí, tak jak kdysi fungoval původní čep.
#2.jpg
Zbývala už jen oprava laku, promazání a zpětná montáž kliky. (a další troje dveře!)
S výsledkem jsem naprosto spokojený jak z hlediska funkčnosti, tak i estetiky.
#3.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~
Rajče ~
Galerie
Seveřan ~
Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~
Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~
Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +500000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~
Volvo 240 GL ~ '90 ~ 200000 km ~ B230F ~ AW71