Zatím jen nezávazně přemýšlím o instalaci samosvorného diferenciálu do auta. Proto mne zajímají výhody a nevýhody tohoto řešení a budu rád za každou radu k tématu dodatečná montáž samosvoru do auta. Přece jen to stojí už nějakou zlatku, tam mne zajímá co to přinese do jízdních vlastností. Narazil jsem jen na variantu od Quaife, ale předpokládám že existují i jiné možnosti :
https://www.highperformanceparts.cz/samosvorny-diferencial-quaife-volvo-c30-v50-c70n-s40n-04-6st-m656.7675
Předem děkuji
Samosvor Quaife
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Samosvor Quaife
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Momentálně žádné
Samosvor Quaife
U awd předpokládám, že ho chceš asi dozadu viď?
Edit: teď koukám na ten odkaz a je to na předek teda. No...já se s torsenem svezl v Mazdě 3 MPS (fwd) a tam to pomáhalo výrazně. Nicméně u awd si myslím, že to je docela zbytečnost a když už, tak samosvor dozadu. U V50 T5 awd snad jinde než na sněhu přední kolo (nebo líp jakýkoliv kolo) nejsi schopnej protočit a tím pádem nepoznáš na jízdních vlastnostech nic.
Edit: teď koukám na ten odkaz a je to na předek teda. No...já se s torsenem svezl v Mazdě 3 MPS (fwd) a tam to pomáhalo výrazně. Nicméně u awd si myslím, že to je docela zbytečnost a když už, tak samosvor dozadu. U V50 T5 awd snad jinde než na sněhu přední kolo (nebo líp jakýkoliv kolo) nejsi schopnej protočit a tím pádem nepoznáš na jízdních vlastnostech nic.
-
Offline
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Samosvor Quaife
Chtěl bych to na předek (hlavní hnanou nápravu), ale právě kvůli AWD váhám jestli to má vůbec smysl a zda to může reálně fungovat, resp. jsem se nedočetl zda to na AWD vůbec pasuje.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 728
- Registrován: 9 roků 4 měsíce
- Bydliště: Milevsko
- Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT
Samosvor Quaife
Tak LSD se ti zachtělo ?!!! (LSD-z anglického limited slip differential). To bych bral taky !!! Ale je to dost drahý. Můžeš si to taky zavařit, jako místní drifteři. Pár lidí to tady u nás má. Začneš taky driftovat? ....Ne, dělám si srandu...asi do terénu, do bahna? Nebo abys vyjel kopec v zimě?
Zkušenosti jsou takový, že pokud máš vše v pořádku, dobrý- nový gumy, poloosy atd....tak se i při velký akceleraci auto bez samosvoru ani nehne (a to může mít i 500koní). Je to dobrý, jen na vyjímečný situace, jako je voda na silnici (kaluže), jedna guma víc sjetá atd....pak to s tebou hází ze strany na stranu.....to je fakt.
Zkušenosti jsou takový, že pokud máš vše v pořádku, dobrý- nový gumy, poloosy atd....tak se i při velký akceleraci auto bez samosvoru ani nehne (a to může mít i 500koní). Je to dobrý, jen na vyjímečný situace, jako je voda na silnici (kaluže), jedna guma víc sjetá atd....pak to s tebou hází ze strany na stranu.....to je fakt.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321
-
Offline
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Samosvor Quaife
Tak hlavně nevím zda to vůbec chci, zda to má smysl a zda je to i pro AWD reálné. Hlavně bych to chtěl pro ještě dravější průjezdy autem zatáčkama. Podvozek i brzdy na autě už na to mám nastavené/repasované.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Momentálně žádné
Samosvor Quaife
Já si právě myslím, že vzhledem k tomu, že máš awd, tak to smysl nemá. Respektive v těch několika málo situacích (sníh/bahno), kde bys to třeba poznal, se to za ty peníze vůbec nevyplatí a za běžnýho provozu si troufnu říct, že ten samosvor nemáš šanci u 230hp awd auta poznat. To by těch koníků muselo být u čtyřkolky tak dvojnásobek.
-
Offline
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
Samosvor Quaife
Jasný a díky, i tohle jsem potřeboval vědět.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 67
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Liberec
- Vůz: XC70 2004 D5 AT
Samosvor Quaife
Toho torsena poznáš opravdu na limitu auta a asi záleží co s tím autem budeš chtít dělat. Na subaru sem měnil šneka za 1.5 way lsd a je to o moc lepší. Nevýhoda že musím měnit olej každých 2500km ale to stejně dělám i na motoru takže to tak zlé není. Na xc bych do terénu spíš chtěl nějakou uzávěrku než limited slip.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé