Startér B30a

Volva do modelové řady 100!
  • Autor
  • Zpráva
kubavlc
Offline
Příspěvky: 264
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: praha/kladno/kdyně

Startér B30a

Příspěvek od kubavlc »

Ahoj. Řeším přestavbu b30a z 24v na 12v. Poradíte mi prosím, jaké startery se do toho dávaly v osobacich a zda je možný ho buď koupit, nebo sehnat starší na repas...alternátor budu asi dávat úplně jiný, předpokládám, ze do 164 se dával cca 60A což je pro me málo.
Dík moc
K
_________________
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12917
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Startér B30a

Příspěvek od Urvanej »

A nepasoval by ti standardní ze 7/9 redbloku? Totéž altík. Skoto bych očekával, že by i mohlo, i když švédi si dycky dělali co se jim chtělo. U mě možno vyzkoušet/porovnat/koupit.
60A altík bych čekal jako maximum použitý v té době, těžko seženeš silnější původní.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

kubavlc
Offline
Příspěvky: 264
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: praha/kladno/kdyně

Startér B30a

Příspěvek od kubavlc »

Urvanej píše: 04 čer 2020 11:06 A nepasoval by ti standardní ze 7/9 redbloku? Totéž altík. Skoto bych očekával, že by i mohlo, i když švédi si dycky dělali co se jim chtělo. U mě možno vyzkoušet/porovnat/koupit.
60A altík bych čekal jako maximum použitý v té době, těžko seženeš silnější původní.
Prave nevím, zda by pasoval. Nejsem teď u toho auta fyzicky. Proto se ptám, abych se predzasobil, než tam zase pojedu něco málo udělat....alternátor si myslím, ze tam půjde dopasovat v podstatě jakýkoliv. Kvůli navijaku chci co nejsilnější. Kolem 100-120A
_________________
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Startér B30a

Příspěvek od standa »

Dle Skandixu je starter stejnej pro vsechny OHV motory Bxx po roce cca 1956. A protoze mam na Amazonu starter s prevodovkou z 2/7/9 (B230F) , tak by mel pasovat i na Tvuj B30... Jen bylo nutne trochu protahnout diry pro srouby (tusim 3/8 palce vs. 10mm).
Velkej navijak potrebuje hlavne statecnou baterku - Optimu nebo jine trakcne-startovaci modely

Puvodni starter Ti muzu nabidnout, pripadne necham zrepasovat.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

kubavlc
Offline
Příspěvky: 264
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: praha/kladno/kdyně

Startér B30a

Příspěvek od kubavlc »

Ahoj, to by bylo skvely.Bral bych ho.Pokud bys byl ochoten ho nechat zrepasovat, popripade to muzu nechat udelat ja.Kazdopadne mam zajem.

Dve zanovni optimy jsem ted uspesne reklamoval, sly do haje strasne rychle.

Tu minulou jsem mel na discovery asi 6 let a znicilo ji az hluboke vybiti v zime, mou chybou...
Kazdopadne dekuju za info a zbytek klidne sz
K
_________________
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Startér B30a

Příspěvek od standa »

Az nyni jsem si vsiml, ze Urvanej nabidl starter i se sluzbami driv nez ja. Nechci takhle okate predbihat... :D

ad alternatory: v Amazonu je 35A, dvoukila standard 55A, Super Polary v plny palbe tusim 80A. Az devitikila mivaly takovy ty "pruhledny" altiky s vrtuli uvnitr a vic nez 100A.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12917
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Startér B30a

Příspěvek od Urvanej »

V pohodě Stando, on chce originál původní, ten nemám, jen klasický redbloky B230.
Ad altíky, víc než 100 jsem ještě neviděl, ale to nic nenzmaná.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2245
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Startér B30a

Příspěvek od Zajsoft »

Hmmm, mozna me to bude cekat, co nejlepsiho/nejsilnejsiho se da na B20 narvat, na originalu/puvodnim netrvam, spis idealne Plug&Play reseni(veci jako prevrtani der, uprava el. a podobne samozrejme nevadej...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Startér B30a

Příspěvek od standa »

Ptas se na starter, nebo na altik?
Starter viz vyse, altik bych nechal puvodni, avsak s vymenenym regulatorem - puvodni vibracni reg. je malo spolehlivy. Hella prodava za par stovek el. reg. v puvodni krabicce toho vibracniho. Kdyztak dodam cislo.
Pokud mas dynamo, tak zalezi na Tvem vztahu k hist. puvodnosti...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2245
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Startér B30a

Příspěvek od Zajsoft »

Hoj, vlakno je o starteru :D
A ano regulator chci rozhodne vymenit za polovodicovej :-)
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Zpět na „Veterán“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé