Dovoz Volva ze Švédska, 2019 a 2023

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Chomutov
Vůz: V70III SUMMUM, 2,5 FT; 231 hp; CNG

#1 Dovoz Volva ze Švédska, 2019 a 2023

Příspěvek od MirekKoranda »

Kratší verze:
1. hledat na http://www.bytbil.com, http://www.autouncle.se, http://www.blocket.se a http://www.wayke.se,
2. zamluvit si vůz,
3. vyzvednout jej a na původních značkách nebo s převozkami dovézt domů,
4. přihlásit v ČR.

A delší:
HLEDÁNÍ VOZU
Nejvíc času jsem strávil na https://www.bytbil.com/. Do mobilu jsem si nainstaloval app autouncle, která sbírá nabídku z většiny švédských autowebů (není ale 100procentní). V aplikaci jsem si nastavil preferovanou konfiguraci auta a dostával jsem upozornění, když se objevil nový inzerát.
Naši novou V70, 2,5 FT, bi-fuel, SUMMUM jsem našel na bytbilu.
Všechny údaje o autě si zadara můžete po zadání SPZ nebo VINu zjistit na https://www.car.info/ a https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/e-tjanster-och-blanketter/.

DOMLUVA, PLATBA
To, že angličtina je ve Švédsku druhým jazykem, není výhoda jen pro Švédy. Takže s prodejcem jsem se domluvil e-mailem a telefonicky. A poněvadž jsem k Robertovi z https://www.bilstudion.se/ pojal důvěru, poslal jsem většinu peněz předem. Robertovi sice jako potvrzení zájmu o auto postačilo zaslání letenky, ale platbu předem jsem zaslal dobrovolně.
Při použití https://transferwise.com/ se to totiž vyplatí – rozdíl mezi bankovním kurzem a středovým, který používá transferwise, mi uhradil letenku pro dvě osoby. Navíc platba odeslaná z Fio banky byla připsána na švédský účet ve stejný den.

EDIT 2023: Tentokrát jsem auto koupil v Linköpingu, domluva e-mailem v angličtině. Nejdříve jsem zaplatil rezervační zálohu, před odjezdem do SE celou částku. Mám Revolut Metal, takže jsem opět platil ve velmi výhodném směnném kurzu.

DOPRAVA NA MÍSTO
No prostě https://www.kiwi.com/cz/ a Google Maps na hledání spojů místní veřejné dopravy.

PŘEVZETÍ VOZU
Auto jsme si se ženou prohlédli, otestovali, podepsali smlouvu. Vzali jsme si oba technické průkazy (modrý a žlutý papír), potvrzení o technické kontrole a servisní knížku. Na VIN auta jsme ještě před odletem uzavřeli povinné ručení, takže domů jsme vyrazili se švédskými SPZ.

EDIT 2023: Prodejce nám neumožnil odjet na švédských SPZ. Další variantou bylo požádat o švédské 30denní dočasné SPZ. Jejich vyřízení trvá pár dní až týdnů a prodejce musí poskytnout součinnost. Z Česka lze podání učinit i prostým e-mailem. Na švédském Transport Styrelsen najdete podrobné info i příslušné formuláře - https://bit.ly/47aOqYq .
Náš prodejce ohledně dočasných SPZ ale dost mlžil, a tak jsme si nakonec z bratislavské firmy https://autonakluc.sk/ objednali maďarské exportní značky. Převozky dorazily do druhého dne od objednání. Servis slovenské firmy zdaleka překonává české poskytovatele stejné služby, které jsem oslovil - 21. století vs devadesátkový veksláctví.
Kdyby se Vám nechtělo do Švédska na výlet, tak přidávám informaci, že skvělí https://www.eurocng.cz mi nabídli dovoz auta kamionem za 27 000 Kč.

DOPRAVA DOMŮ
Trochu jsme ještě pobyli ve Švédsku. Do ČR je několik cest a my jsme volili tu přes Malmö,
Copenhagen a Rostock. Poplatek za přejetí Öresundského mostu i jízdenku na trajekt jsem zakoupil online předem. Jinak žádné dálniční známky nejsou potřeba.

PŘIHLÁŠENÍ AUTA
Tak zatímco ve Švédsku máte vše online a každý si o autě může najít úplně všechno potřebné info, v Česku vládne tvrdá byrokracie.

Máte COC list,“ byla první otázka paní z STK, když jsem se objednával na evidenční kontrolu.

Můj švédský prodejce o tom v životě neslyšel. No nic, na STK mi vydali potvrzení, že Volvo je Volvo a vydal jsem se na úřad.

„Máte COC list?“ Tentokrát se ptala magistrátní úřednice v Mostě. „Nemám, ten se vydává jen u první registrace nového auta a pak by měl být znehodnocen.“

No, nepořídil jsem a musel jsem znovu na STK, aby mi vydali „Základní technický popis“ – dalších 800 Kč v trapu za něco, co si ve Švédsku zjistíte zadarmo online. Ostatně i čeští úředníci by se mohli poučit a švédský server používat.

A pak další legrace. Už několik let platí, že platná technická způsobilost auta platí i po přihlášení v jiném státě. Na to jsem se spoléhal.
Magistrátní úředníci ale chtěli úřední překlad švédského protokolu o platné technické. Popravdě jsem nechápal proč člověk, jehož jedinou prací je přihlašovat auta, není schopen nastudovat si, jak ověřit způsobilost auta z jiné země EU. Na chomutovského úředníka jsem tedy otevřeně pustil svou zlobu a naštvaně odešel.

Obeslal jsem e-maily několik úřadů a jen z jednoho napsali, že ověřený překlad nepožadují. Ano, úřednice, která se nebojí použít Google Translate a která ví, že na webu švédského ministerstva dopravy najde o autu úplně vše, včetně platnosti technické a emisí – to bylo jako zjevení.

Děkuji Litvínove!
EDIT 2023: Regist vozidel v Litvínově opět nezklamal. Jiná a velmi usměvavá dáma neměla s uznáním švédské technické kontroly sebemenší problém, SPZ jsem dostal do druhého dne. Takže napíšu i místní starostce, aby věděla, jaký poklad na úřadě má.

Dostali jsme SPZ, techničáky. Švédské papíry si slečna nechala a odeslala je zpět na sever.
Pokud byste nenašli tak skvělou úředníci, jako je ta v Litvínově, nechte si prostě udělat novou technickou a emise.

Tak to je prozatím vše, dotazy rád zodpovím.

Jen musím napsat, že CNG 2,5 FT se zatím zdá jako správný výběr. Auto má super zrychlení na každé potřebné předjíždění a na dálnicích motor skoro není slyšet. Docela bych varoval před pořízením slabších dvoulitrových verzí - to na základě toho, co jsem načetl v hlavně zahraničních recenzích.

PS: Děkuji Jiráskovi, že vytáhl tento příspěvek z cache prohlížeče. Nahrál jsem jej původně do rubriky Koupě…, kde se automaticky smazal.
02.jpg
05.jpg.jpg
05.jpg.jpg (111.44 KiB) Zobrazeno 14829 x
04.jpg
Naposledy upravil(a) MirekKoranda dne 19 pro 2023 09:01, celkem upraveno 6 x.
_________________
Dříve V70II; 2,4; 170k

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 145
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Uherský Brod
Vůz: XC 90, D5, 2007

#2 Dovoz Volva ze Švédska, 2019

Příspěvek od Borys »

Ahoj.
Neporovnaval jsi ceny s eurocng? Taky maji v nabidce bifuely.
https://www.eurocng.cz/
_________________
2007-XC90-D5-136KW-D5T5-STAGE 2

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Chomutov
Vůz: V70III SUMMUM, 2,5 FT; 231 hp; CNG

#3 Dovoz Volva ze Švédska, 2019

Příspěvek od MirekKoranda »

Borys píše:Ahoj.
Neporovnaval jsi ceny s eurocng? Taky maji v nabidce bifuely.
https://www.eurocng.cz/
Porovnával. Podle VIN se můžeš na https://www.car.info/ podívat, za kolik jsou jejich auta k mání ve Švédsku. Přišlo mi výhodnější a zábavnější si pro auto zajet - vyšlo mě to na cca 170 tisíc.
_________________
Dříve V70II; 2,4; 170k

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: Jaroměř
Vůz: V70 2.5 TDI 98 dark blue

#4 Dovoz Volva ze Švédska, 2019

Příspěvek od Matousb »

Ahoj, mohl bych mít pár otázek?
Co je to vlastně ten COC list? Většina lidí píše ze ho při dovozu měli. Takže je opravdu potřeba nebo ne, a kde ho sehnat?
Tvoje auto si kupoval přímo od majitele nebo bazaru/prodejce? Kvůli komunikaci a důvěryhodnosti mi přijde lepší komunikovat s firmou, ikdyž zkušenosti s českými bazárníky velí opak. :D


Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 3
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Chomutov
Vůz: V70III SUMMUM, 2,5 FT; 231 hp; CNG

#6 Dovoz Volva ze Švédska, 2019

Příspěvek od MirekKoranda »

Ahoj, kupoval jsem od firmy, bazaru. O COC listu nikdy neslyšeli, takže jsem se obešel bez něj, ale musel jsem zaplatit pár stovek za to, že mi na technické vystavili doklad o tom, co je to za auto. Což je byrokraztický nesmysl, neb snad i čeští ouřadové by nmohli být schopní podívat se do švédské online databáze, kde o autu najdou všechno.
_________________
Dříve V70II; 2,4; 170k

:o)
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B200FT 2.0 1996

#7 Dovoz Volva ze Švédska, 2019

Příspěvek od :o) »

Zdravím, hledám Volvo stáří cca 10 let ke koupi ve švédských inzerátech. Co si myslet o tom, že všechna mají ve zjištěné historii průměrně 6 majitelů i víc? Viz údaje na https://www.car.info/
díky .)
_________________
440 1.8 1992 -- 945 2.0 1996 -- XC70 3.2 2008

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 442
Registrován: 11 roků 10 měsíců
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

#8 Dovoz Volva ze Švédska, 2019

Příspěvek od quaero »

Je to normální. Dané tím že se každý bazar/překupník počítá jako majitel.

:o)
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2
Registrován: 2 roky 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B200FT 2.0 1996

#9 Dovoz Volva ze Švédska, 2019

Příspěvek od :o) »

Díky za odpověď. Mám vybraná a prověřená 4 auta na https://www.car.info/ a https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb. Na carfaxu jsou podle mého tytéž informace, na české cebii je dostupných informací mnohem míň, takže toto obojí podstupovat asi nebudu. Podstatné u všech dealerů byly google recenze (samozřejmě s rezervou). Motorizace jsou vždy benzín - u V70 1.6L a 2.5L, u XC70 3.2L.
Z 1.6L mám obavu, že bude sice úsporná, ale slabší, co myslíte?
_________________
440 1.8 1992 -- 945 2.0 1996 -- XC70 3.2 2008

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 12071
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#10 Dovoz Volva ze Švédska, 2019

Příspěvek od Urvanej »

Tak slabší bude, to je jasný. Ale kdo nepotřebuje závodit a do běla ho nevytáčí se táhnout 80 za kamionem, tak tomu to bude stačit. Jo a hrozí, že bude takovej motor mít míň "na kouli". Což pro člověka, co netahá plaťák, nemusí bejt problém.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

zilvarcz
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 1
Registrován: 2 roky 1 měsíc
Bydliště: Teplice
Vůz: V70 2.4 D5, 2004

#11 Dovoz Volva ze Švédska, 2019

Příspěvek od zilvarcz »

Dobrý večer,
nemáte povědomí o tom, jak je to se značkou pokud ji auto v bazaru nemá? Dají nějakou převozní? A komunikoval jste s nimi předem přes email nebo telefonicky. Komunikace z jejich strany zatím poněkud vázne...
Díky za případně info a přeji hezký večer, Pavel

Giew
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 405
Registrován: 4 roky
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

#12 Dovoz Volva ze Švédska, 2019

Příspěvek od Giew »

Některé bazary odpovídají na maily, jiné moc ne. Ale především je těžké se dovolat z českého čísla, prý mají ve Švédsku hodně spamů/scamu, takže české číslo Ti jen tak někdo nezvedne. Se švédskou simkou je to hned.

Dokonce někdy se jim tvůj hovor ani nezobrazí, že to chytne nějaký spam filter.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

gigy
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 503
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
Vůz: S60 2.4T 02'

#13 Dovoz Volva ze Švédska, 2019

Příspěvek od gigy »

zilvarcz píše: 16 led 2023 19:21 Dobrý večer,
nemáte povědomí o tom, jak je to se značkou pokud ji auto v bazaru nemá? Dají nějakou převozní? A komunikoval jste s nimi předem přes email nebo telefonicky. Komunikace z jejich strany zatím poněkud vázne...
Díky za případně info a přeji hezký večer, Pavel
Dají se vyřídit převozní značky, je to zdarma, ale bohužel docela složitý proces a nepodařilo se mi z nich dostat info o tom kde se vyzvednout a jak dlouho to trvá
To get a temporary registration you need to fill in the form below:
https://www.transportstyrelsen.se/en/Forms/Road/Vehicle/application-for-temporary-registration--export-of-used-vehicle/

The application must be completed by the buyer. The following documents shall be attached to the
application:

- An insurance certificate for temporary registration issued in the country to which the export refers, when
exporting to another EEA country and the export is completed within 30 days from purchase in Sweden. If
more than 30 days have passed since purchase, or when exporting to a country outside of the EEA, use
a Swedish insurance for temporary registration instead. (This does not apply to trailers.)

- A protocol of an approved vehicle inspection or roadworthiness test in Sweden valid at least one month
from the date when the temporary registration is approved, if this information does not show in the road
traffic registry. A vehicle inspection will not be considered valid if there will be an automatic driving ban
(due to the vehicle not being tested in time) within one month after the temporary registration is granted
or if the vehicle after the last inspection received a driving ban or were ordered to undergo another
roadworthiness test (retest).

- The Swedish registration certificate in original version with a notification of deregistration (export), signed
by the seller of the vehicle.

- The Swedish number plates. (This does not apply to unregistered vehicles.)

The last two points is the responsibility of the seller in Sweden.

Applying for a temporary registration is free of charge
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“