Chcípání motoru při ovládání větrání

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Doktor 1 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 237
Registrován: 19 roků
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek

Chcípání motoru při ovládání větrání

Příspěvek od Doktor 1 »

když motor běží na volnoběh a já přepnu větrání z okna na jakoukoliv jinou polohu - motor chcípne.
Jediné co mne napadá je zrada v podtlaku. To protože při přepnutí v palubce zasyčí. Zatím jsem hledal a nenašel.
No jo, ale kde ještě hledat?
740 model jahre 1990/výroba 12.1989 B230E s klimou a trempomatem.
Pak mám ještě jeden dotaz: při překročení rychlosti tuším 120km/h mi palubka začne pípat, jako že to přeháním! Je to možný, že se tam něco takovýho montovalo?
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!

standa Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1763
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Chcípání motoru při ovládání větrání

Příspěvek od standa »

Ve schématech je jeden výstup z rychloměru popsán jako "chime", ale nikdy jsem se s nějakým pípadlem nesetkal... Vzhledem k extraordinérní výbavě Tvého vozu bych avšak nevylučoval nic.

ad syčení: netěsnost je častá zrada podtlakového ovládání klapek, ale že by to zvládlo zdechnout redblok... :shock:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Urvanej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12282
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Chcípání motoru při ovládání větrání

Příspěvek od Urvanej »

To je kombinace zátěže altíku a vzduchu navíc do studeného motoru. Až se to ohřeje, tak by to mělo být lepší.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Doktor 1 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 237
Registrován: 19 roků
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek

Chcípání motoru při ovládání větrání

Příspěvek od Doktor 1 »

pípat to začne ve 120 a ani v 150 to nepřestane - docela pruda. Ale asi to tam nechám - bude to úspornější ježdění :-)
A co se týká toho chcípání:
děje se to samozřejmě jen na volvoběh
je úplně jedno, jestli studený nebo teplý
prostě jedu z kopce na volnoběh - hnu páčkou na ovládání zasyčí to a motor chcípne
Hilfe!
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!

peter cz Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2144
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Chcípání motoru při ovládání větrání

Příspěvek od peter cz »

No prostě máš děravý nějaký podtlakový ufo na ventilaci...
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12282
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Chcípání motoru při ovládání větrání

Příspěvek od Urvanej »

Přisaje si to vzduch přes podtlak, jak píše peter. Najít, vyměnit buď hadičku, nebo ufo, nebo nepoužívat tu pozici na ventilaci :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Doktor 1 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 237
Registrován: 19 roků
Bydliště: Radonice
Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek

Chcípání motoru při ovládání větrání

Příspěvek od Doktor 1 »

tak, snad vyřešeno:
když jsem auto dostal, byla zima, a ofuk čelního skla. Protoýe otáčky byly moc vysoké tak jsem je upravil na oněch cca 950.
Následovalo to, co jsem popsal na začátku.
Teď jsem udělal to, že jsem přepnul ventilaci na nohy a nahoru a upravil jsem volnoběh tak jak má.
A teď otázka:
opravdu se u takhle starého auta upravují otáčky motoru, když dám ofuk čelního skla, nebo když přepnu na klimatizaci?
Standa slíbil, že se na to mrkne.
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!

standa Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1763
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Chcípání motoru při ovládání větrání

Příspěvek od standa »

Tuzexový karburační dvoustovky s klimou (rok 1980) mají elektrický ventil, který zvedne volnoběžné otáčky při sepnutí klimy. Tohle vím betonově, mám to na sedanu.
Ve schematech 740/760 okolo roku 89 je ventil označený "AC compensation" a je připojen k elmag. spojce kompresoru klimy.
Takže z Tvého popisu je patrno, že závadu jsi si vytvořil sám :D a moje pochybnosti ohledně zdechnutí motoru přisáváním falešnýho vzduchu z přepínače klapek byly oprávněné.
Pokud se Ti nechce opravovat klimu, tak odpoj konektor od toho "AC compensation" ventilu.
.
.
Ne, nevím kde přesně je. Hledej šmudlo :green:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé