když motor běží na volnoběh a já přepnu větrání z okna na jakoukoliv jinou polohu - motor chcípne.
Jediné co mne napadá je zrada v podtlaku. To protože při přepnutí v palubce zasyčí. Zatím jsem hledal a nenašel.
No jo, ale kde ještě hledat?
740 model jahre 1990/výroba 12.1989 B230E s klimou a trempomatem.
Pak mám ještě jeden dotaz: při překročení rychlosti tuším 120km/h mi palubka začne pípat, jako že to přeháním! Je to možný, že se tam něco takovýho montovalo?
Chcípání motoru při ovládání větrání
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 237
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Radonice
- Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek
Chcípání motoru při ovládání větrání
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!
-
Offline
- Příspěvky: 1763
- Registrován: 20 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
Chcípání motoru při ovládání větrání
Ve schématech je jeden výstup z rychloměru popsán jako "chime", ale nikdy jsem se s nějakým pípadlem nesetkal... Vzhledem k extraordinérní výbavě Tvého vozu bych avšak nevylučoval nic.
ad syčení: netěsnost je častá zrada podtlakového ovládání klapek, ale že by to zvládlo zdechnout redblok...
ad syčení: netěsnost je častá zrada podtlakového ovládání klapek, ale že by to zvládlo zdechnout redblok...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12282
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Chcípání motoru při ovládání větrání
To je kombinace zátěže altíku a vzduchu navíc do studeného motoru. Až se to ohřeje, tak by to mělo být lepší.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 237
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Radonice
- Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek
Chcípání motoru při ovládání větrání
pípat to začne ve 120 a ani v 150 to nepřestane - docela pruda. Ale asi to tam nechám - bude to úspornější ježdění
A co se týká toho chcípání:
děje se to samozřejmě jen na volvoběh
je úplně jedno, jestli studený nebo teplý
prostě jedu z kopce na volnoběh - hnu páčkou na ovládání zasyčí to a motor chcípne
Hilfe!
A co se týká toho chcípání:
děje se to samozřejmě jen na volvoběh
je úplně jedno, jestli studený nebo teplý
prostě jedu z kopce na volnoběh - hnu páčkou na ovládání zasyčí to a motor chcípne
Hilfe!
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!
-
Offline
- Příspěvky: 2144
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Chcípání motoru při ovládání větrání
No prostě máš děravý nějaký podtlakový ufo na ventilaci...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12282
- Registrován: 13 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Chcípání motoru při ovládání větrání
Přisaje si to vzduch přes podtlak, jak píše peter. Najít, vyměnit buď hadičku, nebo ufo, nebo nepoužívat tu pozici na ventilaci
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 237
- Registrován: 19 roků
- Bydliště: Radonice
- Vůz: 744, B230E, 89 - Dalek
Chcípání motoru při ovládání větrání
tak, snad vyřešeno:
když jsem auto dostal, byla zima, a ofuk čelního skla. Protoýe otáčky byly moc vysoké tak jsem je upravil na oněch cca 950.
Následovalo to, co jsem popsal na začátku.
Teď jsem udělal to, že jsem přepnul ventilaci na nohy a nahoru a upravil jsem volnoběh tak jak má.
A teď otázka:
opravdu se u takhle starého auta upravují otáčky motoru, když dám ofuk čelního skla, nebo když přepnu na klimatizaci?
Standa slíbil, že se na to mrkne.
když jsem auto dostal, byla zima, a ofuk čelního skla. Protoýe otáčky byly moc vysoké tak jsem je upravil na oněch cca 950.
Následovalo to, co jsem popsal na začátku.
Teď jsem udělal to, že jsem přepnul ventilaci na nohy a nahoru a upravil jsem volnoběh tak jak má.
A teď otázka:
opravdu se u takhle starého auta upravují otáčky motoru, když dám ofuk čelního skla, nebo když přepnu na klimatizaci?
Standa slíbil, že se na to mrkne.
_________________
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!
Doktor
740 GLT, 1989, B230E, manuál, tempomat, klima, po prvním majiteli, sedan stříbrná - heč - prostě Dalek (Doctor Who?)
S60 D5 120KW, 2003, manual, ....... modrá - to je Dalek!
-
Offline
- Příspěvky: 1763
- Registrován: 20 roků 5 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
Chcípání motoru při ovládání větrání
Tuzexový karburační dvoustovky s klimou (rok 1980) mají elektrický ventil, který zvedne volnoběžné otáčky při sepnutí klimy. Tohle vím betonově, mám to na sedanu.
Ve schematech 740/760 okolo roku 89 je ventil označený "AC compensation" a je připojen k elmag. spojce kompresoru klimy.
Takže z Tvého popisu je patrno, že závadu jsi si vytvořil sám a moje pochybnosti ohledně zdechnutí motoru přisáváním falešnýho vzduchu z přepínače klapek byly oprávněné.
Pokud se Ti nechce opravovat klimu, tak odpoj konektor od toho "AC compensation" ventilu.
.
.
Ne, nevím kde přesně je. Hledej šmudlo
Ve schematech 740/760 okolo roku 89 je ventil označený "AC compensation" a je připojen k elmag. spojce kompresoru klimy.
Takže z Tvého popisu je patrno, že závadu jsi si vytvořil sám a moje pochybnosti ohledně zdechnutí motoru přisáváním falešnýho vzduchu z přepínače klapek byly oprávněné.
Pokud se Ti nechce opravovat klimu, tak odpoj konektor od toho "AC compensation" ventilu.
.
.
Ne, nevím kde přesně je. Hledej šmudlo
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé