Vzhledem k tomu, že jsem se teď pustil do vyčištění systému odvětrání, tak jsem tu hledal nějaká moudra. A koukám, že tu tohle téma není (jestli jsem špatně hledal, tak se omlouvám).
O co mi jde - jak jsem pochopil z různých zdrojů, jedná se o jednu ze slabin redblocků. On ten problém teda spíše tkví v tom, že málokterý majitel si dal pravidelně práci s čištěním. Ale obecně jde o to, že ten systém se rád zanáší a poté způsobuje jev známý jako positive crankcase pressure, tedy přetlak.
Pro správnou funkci je potřeba mít vyčištěnou požární spirálu, to už se tu řešilo. Já jsem spirálu (u mě to je sítko) vyčistil, ale přetlak je tam pořád. Tak jsem odpojil hadice s tím, že zkontroluju, jestli tam někde není špunt a vyndal odlučovač oleje (doufám, že to říkám správně) – takovou tu černou plastovou krabičku, tu jsem objednal novou včetně těsnicího kroužku.
A teď vlastně k tomu dotazu. Z domečku ve kterém je požární spirála vedou dvě hadičky – jedna tenká vede do sání a druhá tlustší vede kam? Za boha nemůžu přijít na to, odkud jsem ji předtím odpojil.
Měnil to tu někdo? Poradíte na co se případně ještě zaměřit? Předem děkuji za všechny odpovědi.
Odvětrání klikové skříně
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 64
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 245 GLT 88'
- Bydliště: Brno
#1 Odvětrání klikové skříně
_________________
Volvo 245 GLT 88', B230E
Volvo 245 GLT 88', B230E
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 2598
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Vůz: V960, B6304F, 1992
- Bydliště: Piešťany/Praha
- Kontaktovat uživatele:
#2 Odvětrání klikové skříně
Odlucovac oleja staci vymyt v benzine a je ako novy, O-kruzok idealne z materialu FPM - zeleny.
Z flametrap na sani ide hruba hadica do odlucovaca a tenka za skrtiacu klapku (podtlak). Zalezi ci mas turbo alebo nie. Na odlucovac oleja sa dava este rozdvojka plastova, aspon u 9xx.
Z flametrap na sani ide hruba hadica do odlucovaca a tenka za skrtiacu klapku (podtlak). Zalezi ci mas turbo alebo nie. Na odlucovac oleja sa dava este rozdvojka plastova, aspon u 9xx.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1744
- Registrován: 20 roků
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#3 Odvětrání klikové skříně
Výše zmiňovaná tlustější hadice vede do hliníkového obalu "váhy vzduchu", pod gumový zvon, těsně vedle vzduchové hadice spojující vzduchový filtr s "váhou".
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 64
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 245 GLT 88'
- Bydliště: Brno
#4 Odvětrání klikové skříně
Dík za pomoc! Ale že je to tam pěkně schované. Stando máš to u mě a těším se na návštěvu u tebe v novém.
_________________
Volvo 245 GLT 88', B230E
Volvo 245 GLT 88', B230E
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek