D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 12
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Spišská Nová Ves
- Vůz: Volvo v40 2001, 1,9 Diesel 85KW
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Zdravim.
Uz nejaky ten cas pokukujem po nejakom Volve a dnes som zistil nieco ohladom dieslovach motorov montovanych vo Volvicok + ich oznacovani.
Celkom ma to zneistilo a popravde teraz neviem ako to s tymi motormi je a tak mi napadlo ze sa opytam tu, snad vy budete vediet viacej .
Ako snad vsetci vieme D2/3/4/5 su Volvom vyrabane motory.
D5 je stary dobry Volvo 5-valec.
A teraz ide to "prekvapenie", kedze ja som si stale myslel ze D2 je stale radovy 4-valec od PSA, ale zjavne uz nie.
Do roku 2015:
- bol motor D2 od PSA. Bol to radovy 4-valec s objemom 1,6L. Oznacovany ako D416***.
- boli motory D3/4 radove 5-valce so znizenym objemom z 2,4L na 2,0L (prerobeny D5 motor). Oznacenie mali D520*** a splnali EURO-5.
Od roku 2015:
Motory D2/3/4 radove 4-valce s objemom 2,0L, presnejsie 1969ccm. Tieto motory su uz vyrabane pod oznacovanim VEA (Volvo Engine Architecture) a pod zastitou Volva. Oznacenie maju D420***. Tieto uz splnaju EURO-6.
Moje otazky teda su:
1) pochopil som to spravne, ze od roku 2015, si Volvo vsetky svoje Dieslove motory vyraba samo a okrem D5 maju vsetky 2,0L a su to radove 4-valce?
2) ak pozeram Volvo spred roku 2015 a vidim tam D2, tak to bude na 100% 1,6L PSA motor?
3) ako su na tom so spolahlivostou tie "nove" radove 4-valce? Viem ze D3/4/5 5-valcove boli velmi spolahlive.
Ak mam nieco ZLE, kludne ma opravte. Vsetko som cerpal len z internetu.
Dakujem ze akekolvek usmernenie / potvrdenie / vyvratenie pripadne dovysvetlenie tohto vsetkeho.
Ak by Vas zaujimalo odkial som cerpal info tak hlavne Wikipedia:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volvo_V40_(2012%E2%80%932019")
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volvo_V50
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volvo_Engine_Architecture
Uz nejaky ten cas pokukujem po nejakom Volve a dnes som zistil nieco ohladom dieslovach motorov montovanych vo Volvicok + ich oznacovani.
Celkom ma to zneistilo a popravde teraz neviem ako to s tymi motormi je a tak mi napadlo ze sa opytam tu, snad vy budete vediet viacej .
Ako snad vsetci vieme D2/3/4/5 su Volvom vyrabane motory.
D5 je stary dobry Volvo 5-valec.
A teraz ide to "prekvapenie", kedze ja som si stale myslel ze D2 je stale radovy 4-valec od PSA, ale zjavne uz nie.
Do roku 2015:
- bol motor D2 od PSA. Bol to radovy 4-valec s objemom 1,6L. Oznacovany ako D416***.
- boli motory D3/4 radove 5-valce so znizenym objemom z 2,4L na 2,0L (prerobeny D5 motor). Oznacenie mali D520*** a splnali EURO-5.
Od roku 2015:
Motory D2/3/4 radove 4-valce s objemom 2,0L, presnejsie 1969ccm. Tieto motory su uz vyrabane pod oznacovanim VEA (Volvo Engine Architecture) a pod zastitou Volva. Oznacenie maju D420***. Tieto uz splnaju EURO-6.
Moje otazky teda su:
1) pochopil som to spravne, ze od roku 2015, si Volvo vsetky svoje Dieslove motory vyraba samo a okrem D5 maju vsetky 2,0L a su to radove 4-valce?
2) ak pozeram Volvo spred roku 2015 a vidim tam D2, tak to bude na 100% 1,6L PSA motor?
3) ako su na tom so spolahlivostou tie "nove" radove 4-valce? Viem ze D3/4/5 5-valcove boli velmi spolahlive.
Ak mam nieco ZLE, kludne ma opravte. Vsetko som cerpal len z internetu.
Dakujem ze akekolvek usmernenie / potvrdenie / vyvratenie pripadne dovysvetlenie tohto vsetkeho.
Ak by Vas zaujimalo odkial som cerpal info tak hlavne Wikipedia:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volvo_V40_(2012%E2%80%932019")
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volvo_V50
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volvo_Engine_Architecture
-
Offline
- Příspěvky: 1311
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V50 T5 AWD
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Je to přesně jak píšeš, jen že i D5 je od 2015 čtyřválcový dvoulitr VEA. To číslo znamená výkon, pokud se nepletu a D2 od 2017 je 1.8 L od VEA, D2 2010-2017 je 8-mi ventil 1.6 L od PSA.
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997
-
Offline
- Příspěvky: 589
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Ale zároveň byla i 2,4 D4 po 2015 ve V60CC v automatu a AWD. Jakmile neměla AWD a automat nebyla to 2,4 ale nová VEA
-
Offline
- Příspěvky: 12
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Spišská Nová Ves
- Vůz: Volvo v40 2001, 1,9 Diesel 85KW
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Aha ok, tak D5 som velmi nepozeral .Michl píše:Je to přesně jak píšeš, jen že i D5 je od 2015 čtyřválcový dvoulitr VEA. To číslo znamená výkon, pokud se nepletu a D2 od 2017 je 1.8 L od VEA, D2 2010-2017 je 8-mi ventil 1.6 L od PSA.
Ale ohladom toho D2, si si isty ze do 2017 to bol PSA motor a od 2017 1,8L? ... lebo co pozeram inzeraty a tak:
Do 2016 su D2-ky vsetko 1,6L 84KW motory - to bude tan PSA
https://www.autobazar.eu/volvo-v40-d2-kinetic-id14707147.html
Od 2016 su uz D2-ky vsetko 1969 ccm (2,0L) 88KW motory, to by uz mal byt ten VOLVO VEA motor nie?
https://www.autobazar.eu/volvo-v40-d2-20l-120k-summum-id14901469.html
resp. 2019 Volvo:
https://www.autobazar.eu/volvo-v40-d2-mt6-momentum-id14841181.html
Ide mi hlavne o to ze D3, D4, D5 nie je problem lebo su to spolahlive, nie poruchove motory a od VOLVA.
Ta D2-ka ma miatla a bol som na tom ze to je stale 1,6L PSA motor, ale co pozeram inzeraty tak mi to nejako nesedelo a zacal som hladat na nete. Ale ako vsetci vieme na nete sa pravdy clovek niekedy tazko dopatra tak ze sa opytam kompetentnych
-
Offline
- Příspěvky: 429
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
1,8 diesel neexistovala. D2 1,6 HDI 84 kW ale D2 2,0 88 kW VEA motor. Najlepšie bude ak pri výbere auta budes kontaktovať predajcu nech ti zisti predný kód motoru, tam nájdeš 100% pravdu
-
Offline
- Příspěvky: 12
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Spišská Nová Ves
- Vůz: Volvo v40 2001, 1,9 Diesel 85KW
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Ok, super, som rad ze som to vsetko pochopil spravne .
Ale mam este 3 doplnujuce otazky:
1) Ako su na tom so spolahlivostou tie VEA motory ? ... viem ze su iba kratko na trhu, ale tak predsa.
2) Ak sa teda rozhodnem pre D2 VEA motor, tak ten by mal byt v pohode, kedze to nie je ta 1,6 od PSA (nie zeby ten bol zly, ale tak uz rdsej volvo motor)
3) Je niekde dekoder na motor, alebo len hladat na nete, podla kodu motora co je to zac? Ci len ked to bude D146* tak viem ze je to PSA?
Este raz vdaka za upresnenie informacii
Ale mam este 3 doplnujuce otazky:
1) Ako su na tom so spolahlivostou tie VEA motory ? ... viem ze su iba kratko na trhu, ale tak predsa.
2) Ak sa teda rozhodnem pre D2 VEA motor, tak ten by mal byt v pohode, kedze to nie je ta 1,6 od PSA (nie zeby ten bol zly, ale tak uz rdsej volvo motor)
3) Je niekde dekoder na motor, alebo len hladat na nete, podla kodu motora co je to zac? Ci len ked to bude D146* tak viem ze je to PSA?
Este raz vdaka za upresnenie informacii
-
Offline
- Příspěvky: 589
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
VEA motory... no je to těžší, zatím není pořádný vzorek co funguje a co ne. Musely zkrátit interval rozvodů, na začátku byl 210 000km, ale prý se jim už pár aut potkalo, tak to stáhly na 150 000km. Cena rozvodů je cca 22000Kč, většina aut ještě nespadla pod příspěvky Volva.
Už byla kolikátá aktualizace zapojení EGR ventilu a jeho chladiče. Některé se předělávaly v rámci záruky, jiné si už lidi platili ze své kapsy. EGR i chladič 15tis Kč a 15tis Kč. Viděl jsem i pár prasklých DPF, ale to byly hlavně XC90, kde aničky jezdily déle se svítí kontrolkou a prasklou hadící od turba. Ty praskají se stejnou intenzitou jako na starých pětiválcích. Zatím jen dva motory se měnily, že měly prasklinu ve stěně válce, to 2.4 praskaly častěji řeší se spotřeba oleje, která je pdoobná jak u 2.4 po 250 000km. Ale je to dané řidkým oleje 0W-20, který se standartně pouřívá a konzistencí připomíná spíš svěčenou vodu. Moc nedrží těsnění u rozvodů a pod ventilovým víkem. Tam to docela často prosakuje.
Vypadá to jako vážný soupis, ale jsou i hroší motory a tohle byly první roky, kdy se motory ještě dolaďují
Už byla kolikátá aktualizace zapojení EGR ventilu a jeho chladiče. Některé se předělávaly v rámci záruky, jiné si už lidi platili ze své kapsy. EGR i chladič 15tis Kč a 15tis Kč. Viděl jsem i pár prasklých DPF, ale to byly hlavně XC90, kde aničky jezdily déle se svítí kontrolkou a prasklou hadící od turba. Ty praskají se stejnou intenzitou jako na starých pětiválcích. Zatím jen dva motory se měnily, že měly prasklinu ve stěně válce, to 2.4 praskaly častěji řeší se spotřeba oleje, která je pdoobná jak u 2.4 po 250 000km. Ale je to dané řidkým oleje 0W-20, který se standartně pouřívá a konzistencí připomíná spíš svěčenou vodu. Moc nedrží těsnění u rozvodů a pod ventilovým víkem. Tam to docela často prosakuje.
Vypadá to jako vážný soupis, ale jsou i hroší motory a tohle byly první roky, kdy se motory ještě dolaďují
-
Offline
- Příspěvky: 12
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Spišská Nová Ves
- Vůz: Volvo v40 2001, 1,9 Diesel 85KW
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Co myslis tym ze vacsina aut nespadla pod prispevky Volva?Sup píše:VEA motory... no je to těžší, zatím není pořádný vzorek co funguje a co ne. Musely zkrátit interval rozvodů, na začátku byl 210 000km, ale prý se jim už pár aut potkalo, tak to stáhly na 150 000km. Cena rozvodů je cca 22000Kč, většina aut ještě nespadla pod příspěvky Volva.
No, ako chapem ze su aj horsie motory, ale prave preto zistujem co a ako.Sup píše:Vypadá to jako vážný soupis, ale jsou i hroší motory a tohle byly první roky, kdy se motory ještě dolaďují
Ide o to ze som premyslal nad rokom 2015 - 2016 ale tam ide presne o ten zlomovy rok medzi 5-valcami/PSA a VEA motormi.
Nebolo by predsa len lepsie zobrat 2015 rocnik ale este s 5-valcom, ako novucicky VEA, ktory moze mat este dost skrytych neduhov?
-
Offline
- Příspěvky: 429
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Myslí asi to, že Volvo u starších aút "dotuje" výmenu rozvodov, to znamená, že cena nie je plná, ale platíš akciovú cenu...Koaxko píše:Co myslis tym ze vacsina aut nespadla pod prispevky Volva?Sup píše:VEA motory... no je to těžší, zatím není pořádný vzorek co funguje a co ne. Musely zkrátit interval rozvodů, na začátku byl 210 000km, ale prý se jim už pár aut potkalo, tak to stáhly na 150 000km. Cena rozvodů je cca 22000Kč, většina aut ještě nespadla pod příspěvky Volva.
[[/b]
Mama má VEA 2,0 D3 110 kW 70 tis km a zatiaľ pokoj...
-
Offline
- Příspěvky: 12
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Spišská Nová Ves
- Vůz: Volvo v40 2001, 1,9 Diesel 85KW
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Aha, tak to som nevedel ze Volvo takto dotuje.
No k tym VEA. Ja praveze riesim jazdenku s cca cez 150t km, cize tam uz mozu byt problemy.
A tie D3-ky este 5-valcove, mali nejake vaznejsie vady, teda okrem rozvodov, spojky a spotrebaku, kedze pri nabehu cez 150t km je uz vymena spojky a rozvodov na mieste, pripadne blizka buducnost? Napr vstreky a pod.
Kedze sa neviem rozhodnut ci brat VEA, alebo tie starsie 5-valce
Viem ze na D5-kach sa zvykli zaslepovat virive klapky pri nabehu cez 300t km ak si dobre pamatam.
Vdaka.
No k tym VEA. Ja praveze riesim jazdenku s cca cez 150t km, cize tam uz mozu byt problemy.
A tie D3-ky este 5-valcove, mali nejake vaznejsie vady, teda okrem rozvodov, spojky a spotrebaku, kedze pri nabehu cez 150t km je uz vymena spojky a rozvodov na mieste, pripadne blizka buducnost? Napr vstreky a pod.
Kedze sa neviem rozhodnut ci brat VEA, alebo tie starsie 5-valce
Viem ze na D5-kach sa zvykli zaslepovat virive klapky pri nabehu cez 300t km ak si dobre pamatam.
Vdaka.
-
Offline
- Příspěvky: 589
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Já osobně bych bral D5204T což je D3 petivalec. Ten má akorát problémy s cidlem tlaku na mezichladici. Záležitost do asi 4000kč s DPH. Tyhle motory už virive klapky nemají. Ještě praskají hadice mezichladic/turbo atd. K EVA motorum.jsem si ještě nenašel cestu
Máme tu pár kousků kteří fungují i přes 180 000km ale je jich zatím minimum. Taky je už několik kusů, kde se měnil motor...
Máme tu pár kousků kteří fungují i přes 180 000km ale je jich zatím minimum. Taky je už několik kusů, kde se měnil motor...
-
Offline
- Příspěvky: 429
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Presne ako píše Sup. Mám D3 D5204T3, menil som jednu hadicu - 40€ len origo a aj ten spomínaný snímač 40€ Bosch/120€ OEM. Motor je fajn, kúpil som ho pri 159 tis, teraz mám 190 tis. Neľutujem...Sup píše:Já osobně bych bral D5204T což je D3 petivalec. Ten má akorát problémy s cidlem tlaku na mezichladici. Záležitost do asi 4000kč s DPH. Tyhle motory už virive klapky nemají. Ještě praskají hadice mezichladic/turbo atd.
-
Offline
- Příspěvky: 589
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
To je právě jediné s čím se u nás setkávám u D5204TXX. Jasně jezdí jich řádově míň než 2.4, ale ani prasklou vložku jsem u ní zatím neviděl (u D3) Výhoda do budoucna je pouze jedno turbo za 30tis Kč, než biturbína za 65tis.
-
Offline
- Příspěvky: 429
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
ešte sa ulamuje držiak hliníkovej hadice, náhrada neexistuje, musí sa vymeniť komplet potrubie, len OEM odhadom 500€Sup píše:To je právě jediné s čím se u nás setkávám u D5204TXX.
Naposledy upravil(a) lkopcansky dne 22 říj 2019 12:54, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 380
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: S60 MY11 T6 AWD
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Jednu D3 s prasklou vložkou už jsem viděl a ani neměla moc nalítáno. Jestli si dobře vzpomínám tak měla nalítáno tak do cca 90k km. Jinak převládají 2.4, ale dost záleží na chování/jízdním stylu majitele.Sup píše:To je právě jediné s čím se u nás setkávám u D5204TXX. Jasně jezdí jich řádově míň než 2.4, ale ani prasklou vložku jsem u ní zatím neviděl (u D3) Výhoda do budoucna je pouze jedno turbo za 30tis Kč, než biturbína za 65tis.
_________________
Je: S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation - Na prodej
Bylo: S60 T5 MY2004
Je: S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation - Na prodej
Bylo: S60 T5 MY2004
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Jak to tak tady čtu, tak jsem si nevědomky vybral nejlepší motor co to šlo.
Najeto zatím 256.000km (u mě 30tkm zatím jen).
Najeto zatím 256.000km (u mě 30tkm zatím jen).
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
D5204Tx jsou v pohodě a bez větších problémů podle mě proto že:
a) jsou výkonově podladěné, tudíž na jednotlivé komponenty nejsou kladeny tak vysoké nároky
b) vzhledem k jejich výkonu nejsou vyhledávané "závodníky"
c) mají jen jedno turbo
d) nemají vířivé klapky
e) jsou relativně modelově mladší a s tím souvisí následující a nejdůležitější bod f
f) z důvodu jejich věku je ještě většinou nestihl napadnout žádný kutil
a) jsou výkonově podladěné, tudíž na jednotlivé komponenty nejsou kladeny tak vysoké nároky
b) vzhledem k jejich výkonu nejsou vyhledávané "závodníky"
c) mají jen jedno turbo
d) nemají vířivé klapky
e) jsou relativně modelově mladší a s tím souvisí následující a nejdůležitější bod f
f) z důvodu jejich věku je ještě většinou nestihl napadnout žádný kutil
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 1281
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Treba pomuze
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 1324
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
nemas prosim.cely clanok?
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
D4 do 2015 (MY14) jsou i klasické 2,4l takže máš D4 120kw v 2,4 i 2,0l. Tohle značení je dost divoké.
-
Offline
- Příspěvky: 1281
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Tuto
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 1281
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1013
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
Je pravda, že některé motory jsou považovány za povedenější, a některé méně.
Každopádně jsem přesvědčen, že 50% podíl na jakékoli zkáze motoru má jeho uživatel.
Tam kde praskají vložky, tak slušným lidem vážícím si svého auta, nikdy nepraskly.
Ovšem to je dnes problém, protože pokud si koupíte tříleté auto z operativního leasingu, tak
je téměř jistota, že jeho uživatel ho s vědomím cizí věci, pouze trestal za studena.
A tak to praskne až vám, nejlépe rok po koupi.
Motorů VEA bych se asi nebál, protože jsou v provozu hojně již od roku 2014, svou konstrukcí připomínají původní
pětiválce, a na praskání vložek a potkání trpí procentuálně méně, než všechny pětiválce.
A to některé mají dnes najeto i přes 300tisíc......
Můj kamarád si před lety koupil nejvyhlášenější sráč na světě : Škoda Fabia 1.2 12V, a ten ještě předělal na LPG.
Všichni se mu smáli, že to vybouchne v 50 tis. km a bude klid.
A on s tím najel 360 tisíc km, Teplice - Praha a zpět, původní řetězové rozvody, původní hlava a původní katalyzátor.
Tak já tomu asi nerozumím........a teď s tím dál jezdí jeho žena.
Každopádně jsem přesvědčen, že 50% podíl na jakékoli zkáze motoru má jeho uživatel.
Tam kde praskají vložky, tak slušným lidem vážícím si svého auta, nikdy nepraskly.
Ovšem to je dnes problém, protože pokud si koupíte tříleté auto z operativního leasingu, tak
je téměř jistota, že jeho uživatel ho s vědomím cizí věci, pouze trestal za studena.
A tak to praskne až vám, nejlépe rok po koupi.
Motorů VEA bych se asi nebál, protože jsou v provozu hojně již od roku 2014, svou konstrukcí připomínají původní
pětiválce, a na praskání vložek a potkání trpí procentuálně méně, než všechny pětiválce.
A to některé mají dnes najeto i přes 300tisíc......
Můj kamarád si před lety koupil nejvyhlášenější sráč na světě : Škoda Fabia 1.2 12V, a ten ještě předělal na LPG.
Všichni se mu smáli, že to vybouchne v 50 tis. km a bude klid.
A on s tím najel 360 tisíc km, Teplice - Praha a zpět, původní řetězové rozvody, původní hlava a původní katalyzátor.
Tak já tomu asi nerozumím........a teď s tím dál jezdí jeho žena.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvky: 4875
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
D2/3/4/5 - PRED a PO roku 2015
"Můj kamarád si před lety koupil nejvyhlášenější sráč na světě"
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé