Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
Naskytla se možnost a já neváhal . První Volvo po pěti Fordech v řadě.
Koupil jsem si starý nerezový ingot s ještě větším ingotem pod kapotou, respektive ještě nekoupil, ale vše je domluveno a na spadnutí tenhle nebo příští týden.
S60 ještě v poctivém švédském provedení MY2005 tedy P2. Nástupce od roku 2009 a výš má nápravnice, ramena. uložení chladičů záměnné s Mondeem mk4, dle toho to po dvou zimách i vypadá, hnusné orezlé s náběhem na proreznutí, ve výhledu 10let+
S nejlepším motorem co udělali: 2.4 R5 diesel, bez swirl klapek, bez DPF, s podtlakovou regulací turba, vstřikovače Bosch, které jsou snadno a "levno" opravitelné. I když máme u nás kousky i s 500 000km a vstřiky a další dieselové radosti původní. S manuální převodovkou M56, která proti M66 co známe i z Fordích 2.5T vyniká přesností
Výbava: 6x airbag, SIPS, WHIPS, nezávislé topení, HU850, 4x el. okna, samostmívatelné zrcátko, el. ovládaná sedačka řidiče s pamětí, kožené vyhřívané sedačky, dešťový snímač, el. sklápěné zrcátka, alarm, elektricky sklápěné opěrky zadních sedačky atd.
Od kolegy jsem dostal velmi přátelskou cenu, zvlášť když přihlédnu k českému a ověřenému původu. Auto bylo kupované u nás v servisu a bylo zde i servisované. viz soupis.
letní R17, zimní plechy R16
Aktuálně je třeba udělat pouze SAS modul, rozsvěcí se chyba DSTC, zadní desky cca 3mm, těsnění LPŘ dveří je v rohu odchlíplé tak v rychlostech nad 120km/h je slyšet svist, vyměnit olej v servu, namazat větráček topení, zda přestane skřípat a vrzat a vyřešit drnčící plasty v interiéru.
O víkendu jsem S60 konečně umyl, byla umytá asi po půl roce. Včera proběhlo dotažení ruční brzdy, už funguje jak má a vzhledem k mému parkovacímu místu v kopci to byla naprostá nutnost. Objednal jsem si pravý čep řízení, který vydává nepěkné zvuky a opravnou sadu laku. Už se těším na víkend až se do všeho vrhnu.
Přítelkyně vzala službu navíc, tak jsem měl celé dopoledne na hraní si s autem.
Začal jsem výměnou kapaliny v řízení. Stále tam byl původní, asi párkrát dolévaný, 15letý olej, dle toho taky vypadal. Nachystal jsem si 2l nové origo kapaliny, velkou injekční stříkačku, dvě hadičky (malou a velkou), nádobku, hadry, latexovou rukavici, sdrc pásku a zvedák.
Jako návod jsem použil kanál: https://www.youtube.com/user/volvosweden/videos
Všechno kapalinu z nádržky vysát, nádobku vycvakat z úchytů a vylít co zbyde. Ustřihnout si prst z latexové rukavice, vzít pásku a odpojit vratku (u P2 hadice vedoucí zezadu motoru do spodního vývodu nádržky), na vývod z nádržky nasadit prst a utáhnout páskou. Do hadice zasunout první hadičku, pak jen zbývá dolévat kapalinu do nádržky a točit volantem. Potom co z vratky vychází čistý servoolej je proplach dokončený. Je potřeba znovu vysát nádobku, protože vstup do nádržky zaslepený rukavicí nemá zpětný ventilek a vše by nám vyteklo. Namontovat vše zpět, dát hadici a znovu naplnit nádobku. Po naplnění točit volantem pro odvzdušnění a poté i s nastartovaným motorem.
79766439_438880580373933_737216103972864000_n.jpg
73475232_575993089843595_582729184057491456_n.jpg
Pak jsem se přesunul do interiéru, protože čep budu dělat až s geometrií v úterý.
Při přejezdu nerovností bylo k nevydržení vrzání a štrejchání větráčku topení. Dle místního návodu jsem ho vybral ven. Pružný nástavec se mi neosvědčil, ale se šroubovákem s nasazeným kloubkem byl větrák "hned" venku. Po rozebrání (https://www.youtube.com/watch?v=dhCRnRaFp-Q") na mne vypadl velmi tvrdý lístek (nevím název stromu, padá lísteček s bobulkou) který při některých zatáčkách drhnul o větrák. Vyfoukal jsem z tělesa větráku hromadu hnusu. Po očistění všech dílů větráku jsem na samotný motorek s vrtulkou použil mazání na řetěz, který používám na kolo. Zadní ložisko zvenku, přední pod vrtulí jsem stříkal naslepo s nasazenou hadičkou. Trochu prostříknout protočit a pak znovu. Po dostatečněm promazání jsem nechal větrák položený na vrtuli, aby vše mělo čas zatéct do ložisek a šel jsme se věnovat dalším hlukům v interiéru.
Pak už jen namontovat zpět. Veškré hluky od větráku ustaly... jiný svět
Přední kryty kolejniček sedadel jsou nasazeny hodně na volno. Použil jsem plát samolepícího molitanu, který mi zbyl po tlumení předchozího auta. Naleil jsme to na styčné plochy plast/kov a je po drnčení.
Z dveřního obložení řidiče se ozývalo drnčení. Znovu samoleící molitan a tenkým proužkem jsem z obou stran oblepil bowden od kliky. Bohužel cestou domů jsem si všimnul, že jsem nezapojil výškový reproduktor.... takže druhé sundání tapece mne nemine.
Na čem jsem strávil dnes nejvíc času a to mám jen oba přední tapecy a sedaču řidiče je čištění kůže.
Používám čistič a sealanth Dodo Juice, jemný kartáček, papírové útěrky a mikrovlákno.
Pár fotek z rozdílu, ktrý vznikl po skoro 2hodinách čistění.
V tom případě, by čerpadlo tlačilo do nadobky a ne do řízení. Protože z nadobky jde tlustá hadice přímo do servocerpadla, ale ta je výš než ta co jde od motorové příčky.
Ale čerpadlo z nádobky olej saje, takže logicky musí mít sací hadici níž než vratnou. Tlak z čerpadla do řízení jde trubkou s tlakovými hadicemi.
Mohl by jsi prosím vyfotit jak tam ty hadice na nádobce máš?
Dneska jsem pokračoval ve šlechtění interiéru. Dovyčištění a impregnace kůže, umytí plastu loketky, dveřních plastů a celkově tunel okolo řadičky. Čištění a impregnace kůže volantu, ruční brzdy a řadičky, z toho taky lezl pěný hnus. Po vyčištění a impregnaci je volant hezky matný. Obavy z klouzavosti nejsou na místě, už to mám vyzkoušené a spíš naopak lépe padne do ruky.
Interier.jpg
Interier2.jpg
Tohle vše šlo dolů, fotku po bohužel nemám.
P_20191208_110703_vHDR_On.jpg
A fotky pro raolsu.
Silnější hadice je umístěná výš a vede do řerpadla, které tlačí dál do řízení, tenčí vratka vedoucí z řízení je níž. Originál zapojení na řízení a zapojení za život auta nikdo nehrabal, až teď já, když jsem odpojil vratku a vysadil nádobku nahoru.
P_20191208_094806_vHDR_On.jpg
P_20191208_094812_vHDR_On.jpg
Co potřebuju sehnat jsou sklíčka zrcátek, které někdo umýval snad drátěnkou....
Neměl si zatím vše před rokem 2005? od čísla šasí 043013 je tam tahle 30645621 , do té doby byla 30665496. Koukám dle obrázku, by se na starší nádobce výměna oleje dělala sama
Naposledy upravil(a) Sup dne 08 pro 2019 17:14, celkem upraveno 1 x.
Po včerejší výměně pravého čepu řízení se kormidlování parníku změnilo na kormidlování jachty, jiný svět. Zmizelo i bouchání od přední nápravy. Původní čep už byl opravdu volný.
Aerodynamický hluk od předního skla způsobuje pravá lišta čelního okna (ta co se táhne od předního blatníku až k zadnímu oknu) Pod lištou byla lopatka bordelu, jehličí, lístečky, dělal se z toho pěkný kompost... Každopádně lišta má v délce cca 7cm 2-3mm fuku a ta dokáže ve 120km/h udělat solidní bordel. Lištu znovu hodím dolů, vymeju wapem a nasadím nové příchytky, staré už toho moc neudrží. 3x 30678009 a 1x 9190981 s cenou 113Kč s DPH za kus.
Druhý nepřijemný hluk je svist od obou rohů předních dveří, těsnění je zde odlepené, zmačkané a ožvýkané. Existuje technický journal na nápravu odlepeného těsnění i s nějakým spešl volvo lepidlem, ale na vymačkanou gumu už nepomůže. Jedná guma 2904Kč s DPH, no měnit obě, hrůza, děs mor a neštovice...
V dalším Journalu jsem našel díly na zamezení zatékání do CEM. Spočívá to ve výměně průchodky pdo torpédem za novější verzi. Díly celkově okolo 650Kč s DPH, ale myslím, že i jako prevence před vytopením CEM se vyplatí.
Tak jsem to nevydržel a už jsem přezul na letní, stejně teď toho moc nenajedu.
Vyměnil jsem zadní destičky, které při koupi měly vydržet tak 3000km, no ještě by něco daly. Najezdil jsme hodně kilometrů po dálnici. Celkově od koupě 5000km.
Doplěny příchytku na boční lištu čelního skal i na druhé straně. Prozatím odstraněna horní lišta mezi sklem a střechou. To je klid a phooda na dálnici. Nové těsnění mám v garáži, ale v jednom se to hrozně špatně navléká.
CHvílemi se znovu ozývá větrák :-/ bude mne čekat znpvu vyndání a namazání, moc dlouho nevydržel. Je slyšet tak jednou z deseti jízd. Oba přední tapecy byly sundané a slepené všechny spoje. Zmizelo hodně vrzání ze dveří. Ještě musím přenýtovat stahovačku, která dokáže nehezky vibrovat. Už nedrnčí plexi budíků a ani plast okolo řadičky. Postupně se vychytávají další a další věci co se týká pazvuků v interiéru.
Dáme nějakou aktualizaci. Nájezd teď pěkně naskakuje, původně stála Vendulka téměř na místě, ale teď po otevření do hranic to skáče výš a výš. Máme 205400km a dnes bude dalších 300km. Spotřeba se dlouhodobě ustálila na 6,3l/100km. Což vzhledem ke způsobu jízdy, cesta do práce 300km po dálncii s tempomatem na 140 a nědky i víc, je parádní. Tankuju bud německý Total nebo náš OMV Maxxmotion. Žádné nové problémy nevznikly jen jezdíme a jezdíme.
Na zimu koupím jiné kola R16 ALU. Po zimě příjdu na řadu silentbloky motoru a přední brzdy.
Koukám, jsem se za tu chvíli přehopnoul přes 209 000km, už mám rozplánované opravy.
Září - Olej v motoru, v převodovce (ten se bude dělat poprvé) a silenbloky motoru
Listopad - Přezutí, vyhození letních pneu, srovnání disků, nové pneu
Duben - Přezutí na letní kola a výměna kompletních předních brzd
Uvidíme co nám skočí navíc, snad minimum věcí. Teď se mi spotřeba pohybovala pořád na 6,3L/100km 99% tras pouze dálnice 300km, jen v Německu jsem ji byl schopný držet okolo 180. Posledně jsem jel do 160 a rozumněji, hned na půlku nádrže najela 675km, spotřeba 5,7l/100km.
Musím si koupit novou chemii z detailing shopu, obzvlášt předek je umaštěný od much a nejde to dolů. Celkově by laku prospěla očista pořádnou chemií na odstranění asfaltu, polétavé rzi a pak vyclayovat. Ale nejsou lidi a pak ani místo kde to udělat :-/
Zkusím si teď na víkend zjistit kterému poskytovateli nevadí užití vlastní chemie a večer po deváté při malém provozu s ens to vrhnu popřípadě bych se ti pak ozval. Díky
Tak jsem so dnesk večer udělal čas a pár hodin strávil na mytí Vendulky.
Ještě by to chtělo rozleštit.. to sám už opravdu neudělám a zakápnout pár ťupek, lakovací tužku mám.