Tak jsem to propláchl a vyměnil nádobu na kapalinu za novou. Ravenol byl nádherně zelený a krásně voněl. Co se týče serva tak se to zlepšilo ale jenom trochu, žádná oktavka nebo golf se nekoná. Dále sem se však dočetl že servo kapalina reagovala v letech 2006-2007 (rv.) s kovovejma trubkama v systému řízení a ne s gumovejma, takže na levnou variantu řešení lze zapomenout.
Dávám tomu ovšem naděj, že ta pumpa se v nový řidicí kapalině protáhne a začne fachat naplno. Sejtko starý nádobky bylo za 7 měsíců nečištění absolutně zasraný. Sejtko mimochodem nejde vymejt jinak než nějakým tlakem. Zkusím to vymejt vapkou ať mám do rezervy.
Opovažte se mi můj střípek naděje ale vyvracet, protože pak bych koupil novou pumpu znova a nechal vyměnit i ty kovový díly, aspoň teda chladič kde toho kovu je nejvíc.
V jiném případě přiznávám porážku a nechávám to bejt. Kamaradi mají auta 17 let stará a lejou do toho olej z lidla a mají původní řízení kde stále neví že nějaká servo kapalina je, přitom řízení jde jako po másle.
Na druhou stranu jel sem s téměř nejetým exemplářem xc60 která měla na ročníku 2010 pouhých 30k nejto a posilovač o moc víc lehce nešel. V zastaveném stavu však fungoval tak o 30% lépe.
Díky všem za pomoc, pánbůh vám to snad vrátí na dětech
I když ten magnet by měl bejt před tím sitkem. Určitě to pude sehnat jako nějaký aftermarketovy mezikus hadice s magnetickym filtrem. Nápad je to ale výbornej
Mezi volantem a servem je hliníkový kloubek, který se rád přidírá a jde to hodně poznat při zahřátém motoru měl jsem tento problém uv V70 2005 a myslím si, že teto díl bude i zde
_________________ je XC90 D5 2005 modrá magic
byla V70 II 2,5T LPG 2005 zlatá Mazlík II
bylo V40 1,8 1998 LPG Mazlík
revize elektro - nn/VN, UTZ, VTZ, MO
Rapid Brno: P2 a P3 má jinak řešený kloub řízení. U P2 to skoro pravidelně zatuhávalo a pak byl problém s řízením. Na P3 sem ho ještě neviděl měnit, že by tak zarezl/zatuhnul jako na P2
Chcel by som ozivit otazku od descoobed: Aku znacku serva do p3? Mne na moje cislo 36000790 vyskoci hned niekolko moznosti - repasovany Bosch, repasovane General Ricambi, nove Meyle. Vsetko v priblizne rovnakej cenovej relacii. Dokonca na aliexpresse sa daju kupit servo pumpy za polovicu toho Meyle, tak sa kus obavam, aby Meyle nebola nalepka na tom cinskom z ali
Já psal do Granexu kolik je vratná záloha na Bosch a poměr reklamací u Bosch a Meyle (to je bez zálohy) a k mému překvapení mi volali, že záloha je myslím 4k a Meyle by se nebáli, nicméně pokud to má Aliexpres, tak se přikláním k repasovanému Boschi.
A s hadicemi mě teda děsíte, budu monitorovat návrat tmavě šedivého bordelu.
_________________ Je:V70 P3, B5254T6, M66, LPG (EG 48.6+Hana H2001)
Bylo:Bublina, V855 s D5252T, 430kkm. V855 TDi, man. '96, kombichek, 451kkm, zachránila mi život, R.I.P.!
Subaru Impreza, Toyota Tercel 4WD
Hadicema to podle mého nebude. Problém musí být jinde, protože pumpa je úplně ticho a tlačí, ani kola se nevracejí 100% do rovná, takže zkusím ještě mnoho věcí ale pumpa je nejspíš ok. Když budete dělat jednou za pár let proplach tak to bude ok, jelikož tím sítkem stejně bordel neprojde.
Ten postřeh s degradací hadic, která vede k hromadění tmavě šedých usazenin mi nepřijde jako zcestný, když k tomu přičteš pár let bez výměny kapaliny a nádržky...
A moje je na odchodu, vždycky, když sednu do 850, mám pocit, že jsem jak Pepek Námořník po špenátu.
Tak co tam dát za pumpu? Repas Bosch?
_________________ Je:V70 P3, B5254T6, M66, LPG (EG 48.6+Hana H2001)
Bylo:Bublina, V855 s D5252T, 430kkm. V855 TDi, man. '96, kombichek, 451kkm, zachránila mi život, R.I.P.!
Subaru Impreza, Toyota Tercel 4WD
Určitě vzít BOSH repas. To stojí kolem pětky a pravděpodobnost že s tím budeš mít problém je nižší než u toho co mám já. Je to repas z Holandska a je dost možný že dává nízkej tlak právě ta pumpa takže nakonec by vyšel levnějš.
Ja som pisal s jednym predajcom a ten mi len stroho odpisal, ze aj na meyle aj na repasovany bosch je zaruka 2roky. Ja sa asi viac priklanam k tomu meyle. Je to novy kus a stare cerpadlo si necham. Ak by odislo v zarucnej dobe, dal by som si tam staru pumpu, kym sa doriesi reklamacia.
Inak nevravim, ze meyle sa predava aj na aliexprese, len ze aliexpress predava dake pumpy za zazracne ceny. Staci dat vyhladavat 36000790.
Najlepšie v pomere medzi cenou a kvalitou sú, podľa mňa, poľské. Tie na P3 stoja len nejakých 80 €. Na P2 som pred niekoľkými rokmi kupoval poľské čerpadlo za 50 € a odvtedy o ňom neviem. Treba tam pridať do oleja nejaké fajné aditíva.
Já ji měl za 2500 ve velkoobchodní ceně. Sem ale deb*l a nechal sem mechanika po výměně tam vrátit zpět tu starou kapalinu. Byla 6 měsíců stará a měla v sobě BG, takže mi ji bylo původně líto. Po tom proplachu co jsem dělal před týdnem a jak jsem s ním vyměnil i ten pisoár na servokapalinu to bylo tuhý, tedy bezezměny, zhruba týden a teď se to nějak protáhlo a zase to posiluje jak má. I pan Mára mi to potvrdil, tudíž asi to bude ok. Když otočím volantem tak ale cítím jak tam pumpa maká, tudíž nebude již úplně v pohodě, ovšem fachá nakonec jak má. Bosh repas stál 4500 a byl bejval bych ho vzal raději, ovšem chápu že pokud se nemusí posílat protikus tak to je docela výhra.
Byla to náročná cesta a asi i bude, v každym případě mi pomohlo projet internet abych zjistil jak se projevuje odcházející pumpa a jak řízení, čímž jsem usoudil, že repasované řízení je OK a pumpa bude spíš na vině.
Výměna pumpy je levná záležitost tak pokud někdo má problémy s tuhým volantem, bude to s nejvyšší pravděpodobností pumpa a ne řízení. Snad to někomu pomůže
Haha, taky už tam žádný není. Ravenol je nádherný barvou, ovšem jak sem koukal do bandasky, trochu ztmavnul . Asi tam v okruhu bude bordel, který už nikdo ven nedostane. Zavolám ještě panu z rychloservisu jak zde někdo dával link, zdali jeho proplach probíhá se zapnutým motorem, to by mohlo být dobré řešení.
Řízení funguje, jak sem zjistil, ok. Je dokonce lepší než elektrický řízení v novým golfu, kterej ho má fakt lehký. Evidentně jsem značně sláb na ruce .
Chápu, že vás to baví na to přijít sám,
ale někdy mám pocit , že rychlejší a levnější řešení je:
Navštívit někoho, kdo to dělá každý den a alespoň vám přesně řekne, co to způsobuje.
Ale je to věc názoru.
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Promiň, ale takové příspěvky jsou jako střižené podle kolegy Kohouta, tj. machrování k ničemu. Vlákno je tu měsíc, tak jsi mohl něco věcného dodat. Něco jako Zdenovi ve vedlejším tdi vlákně.
Přesně tak, machruju tady jako Kohout.
Mým machrováním bylo myšleno, že pokud vyměnil již všechno, vč. nádobky jak je zmíněno na moje doporučení
výše, tak nemá cenu nakupovat další drahé díly jako pokus/omyl.
Je potřeba změřit tlak servopumpy v současném stavu, ať je stará, nová, repasovaná.........., aby neměnil zbatečně haldu hadic, nebo celé řízení apod.
A já taky nikoho nelákám na servis do Modřan, v Praze a okolí je dostatek neznačkových servisů,
které vědí, co mají měřit. Ovšem, jak říkám, je to věc názoru.
Marra v Lysolajích
Kraus v Řeporyjích
Zeman na Libuši
Ferda v Horoměřicích
Soldát na Balabence
Adusum v Letňanech
AVdíly Červený Újezd
Král na Bohdalci
a další............
BTW: hadicema to téměř nikdy nebylo, první nádobka a olej, potom změřit tlak, potom nová pumpa .
hřeben řízení je vzhledem k ceně to poslední, co připadá v úvahu.
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.