1. odcerpame chladiacu kvapalinu z expanznej nadrzky
2. odpojime dve tenke hadicky veduce do expanznej nadrzky, odsrobujeme srob, ktory drzi nadrzku ku kasni a nadrzku odlozime nabok - opatrnne, su z takeho tvrdeho plastu a lubia sa polamat.
3. odpojime hadicu ktora vedie z nadrzky serva do servopumpy. Odpojime ju na serve. Predtym samozrejme odsajeme z nadrzky servoolej aby nam to pri odpojeni nevytieklo.
4. nadrzku vytiahneme smerom hore z drziaku a odlozime nabok.
5. odsrobujeme vrchny drziak motora
6. po odstraneni vrchneho drziaku odsrobujeme medzikus, ktory drzal tento drziak na motore - 3 sroby zasrobovane vertikalne.
7. hadicku chladiacej kvapaliny, ktora vedie z bloku motora do expanzky (ktoru sme uz odlozili), odpojime z bloku motora. Musime mat pripravenu rovnaku hadicku so zaslepenym jednym koncom. Tu nastrcime na miesto tej, ktoru odpojime. Nevytecie nam tym padom z motora chladiaca.
8. odsrobujeme matku, ktora drzi objimku hadice veducej so servopumpy dolu do riadenia. Matka sa nachadza na sponovaku remena.
9. odsrobujeme matku, ktora drzi objimku tej istej hadice, avsak je trochu dalej a tato objimka je prisrobovana k bloku.
10. odsrobujeme kostrenie motora - kablik vedie z bloku (pod servopumpou) kusok od expanzky.
11. teraz by uz vsetky potrebne vedenia, co by nam zavadzali mali byt uvolnene. Pouzijeme kluc 19ku a nastrcime ho do vystupku na sponovaku remena. Zatlacime (v smere hodinovy ruciciek) s citom a povolime remen. Druhou rukou stiahneme remen z remenice serva. Pomaly sponovak povolime. Remen je uvolneny.
12. dame si pod auto zdvihak. Pod olejovu vanu. Aj s nejakou doskou, ktora rozlozi tlak po celej vani. Zdvihame az kym sa doska tlacena heverom nedotknu vane.
13. odsrobujeme 2 sroby bocneho silentbloku motora - je na strane spolujazdcovho predneho kolesa. Odsrobujeme dva sroby ktore vedu horizontalne, nie vertikalne!
14. motor mame povoleny a mozme ho zdvihakom mierne zdvihnut. Cca o 2-3cm.
15. odsrobujeme 3 sroby (zasrobovane horizontalne do bloku), ktore drzia medzikus na vrchny drziak motora. Pri demontazi celeho medzikusu davame pozor na podlozku, ktora je na lozisku. Nestratime ju!
16. odsrobujeme srob drziaci spodnu vodiacu kladku. Musi prejst dierou v kasni - je cca oproti pozicii osi kladky. Podla potreby teda podvihneme heverom cely motor. Opat dame pozor na podlozku pod loziskom.
17. dame dolu remen aby nam nezavadzal.
18. imbus 10 zastrcime do diery na sponovaku. Dame pozor aby sme ho tam zastrcili cely a tym padom aby pekne doliehal. Na uvolnenie treba velku silu a je teda potrebne davat pozor aby sa nam imbus nejako nesmykol a nesposobil poskodenie na hranach srobu drziaceho sponovak na motore!!!
19. odsrobujeme srob drziaci tlmic sponovaku.
20. sponovak vytiahneme.
Namontujeme podla potreby novy sponovak resp. vodiace kladky. Novy remen nasadime pozorne, aby pekne zapadal do vsetkych drazok na remeniciach. Potom niekoho poprosime, kto nam zatlaci na kluc, ktorym sa uvolnuje napnutie sponovaka, zatial co mi nahodime remen na remenicu serva. Nasledne pokracujeme podla bodov v zozname v opacnom poradi.
PS: pri dotahovani srobov na motore byt opatrnny. Je to hlinikovy blok, takze dotahovat s citom!
Vela stastia
