rovnání hlavy 2.3T5
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 312
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#1 rovnání hlavy 2.3T5
dnes mi maník co rovná hlavy sdělil, že je hodně křivá, že by musel ubrat 0,4 mm, je pravda že dříve na žádné nikdo tolik neubíral
podle VIDA je max. ubrání 0,3
VIDA povoluje "křivost" 0,3 úhlopříčně a 0,2 po kratší straně
takže když ubere 0,3, tak "křivost" by neměla být větší jak 0,1 - je to OK?
díky za zkušenosti
podle VIDA je max. ubrání 0,3
VIDA povoluje "křivost" 0,3 úhlopříčně a 0,2 po kratší straně
takže když ubere 0,3, tak "křivost" by neměla být větší jak 0,1 - je to OK?
díky za zkušenosti
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 620
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#2 rovnání hlavy 2.3T5
hele, jsem uplna lama, ale tak nejak pocitove na me dela lepsi dojem mit hlavu nizsi, ale rovnou
navic kdyz si zkousim to rovnani predstavit, tak mi prijde, ze se rovna na "nejnizsi" misto, tzn. rovnat min znamena vyrobit v plose zlom a to asi nebude to pravy vorechovy. Ale mozna uplne kecam!
Rad se dozvim neco vic, jak to vlastne je
navic kdyz si zkousim to rovnani predstavit, tak mi prijde, ze se rovna na "nejnizsi" misto, tzn. rovnat min znamena vyrobit v plose zlom a to asi nebude to pravy vorechovy. Ale mozna uplne kecam!
Rad se dozvim neco vic, jak to vlastne je
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#3 rovnání hlavy 2.3T5
Hoj, da se to lecit tak, ze si pak nechas udelat na zakazku(placnu treba kolem 3k) udelat celokovove skladane tesneni o vysce jakou budes potrebovat.
A nebo by se pripadne treba snizit plnici tlak, neb efektivni komprese = (1 * plnici tlak) * komprese.
Takze pokud ve vysledku bude hodnota odpovidat serii, nebo tomu na co se to bezne CHIPuje, tak bych v tom osobne nevidel zasadni problem...
A nebo by se pripadne treba snizit plnici tlak, neb efektivni komprese = (1 * plnici tlak) * komprese.
Takze pokud ve vysledku bude hodnota odpovidat serii, nebo tomu na co se to bezne CHIPuje, tak bych v tom osobne nevidel zasadni problem...
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13176
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#4 rovnání hlavy 2.3T5
to kolemjdoucí: Srovnat hlavu znamená, že se celá plocha hlavy, která dosedá na blok, obrousí tak, aby byla rovná a ne prohnutá, či do vrtule. Rozhodně se tam nevytváří nějaké zlomy! V zásadě jde o to, že hlavu nemůžeš brousit do nekonečna, protože by se mohly nakonec potkat písty s ventilama i když jsou zavřené, toho místa tam i tak není moc.
Řešením může být, jak píše Zajsoft, vyšší těsnění, které, ale zase zvětšuje spalovací prostor a snižuje komprese.
Řešením může být, jak píše Zajsoft, vyšší těsnění, které, ale zase zvětšuje spalovací prostor a snižuje komprese.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3379
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
#5 rovnání hlavy 2.3T5
Lehkej offtopic.
Na.B5254T na v70 rv 97 mi nejdri jeden mechanik brpusil.hlavu a ubral 0,4 a btlo to porad naprd. Pak to.marra predelaval a brousil znova i blok. Je to nejakej problem?
Na.B5254T na v70 rv 97 mi nejdri jeden mechanik brpusil.hlavu a ubral 0,4 a btlo to porad naprd. Pak to.marra predelaval a brousil znova i blok. Je to nejakej problem?
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 620
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#6 rovnání hlavy 2.3T5
raolsa: to je presne to, co si nedokazu predstavit, jak to bude nekdo ubirat o 0,3mm kdyz je krivost 0,4mm
co me ale zajima vic je, jak se rovna? jak se bere ta rovina, od ceho? Prece soustruznik nepolozi hlavu na stroj a nezacne brousit, ne? Jak urci referencni bod a hlavne jak upne hlavu tak, aby sebral co nejmin a pritom hlavu srovnal.
dumi.cz: jak pise raolsa, v krajnim pripade si podaji ruku pist a hlava, ale predpokladam, ze Marra vi, co dela. Reseni psal zajsoft, vyssi tesneni pod hlavu, ale i to ma svy meze.
co me ale zajima vic je, jak se rovna? jak se bere ta rovina, od ceho? Prece soustruznik nepolozi hlavu na stroj a nezacne brousit, ne? Jak urci referencni bod a hlavne jak upne hlavu tak, aby sebral co nejmin a pritom hlavu srovnal.
dumi.cz: jak pise raolsa, v krajnim pripade si podaji ruku pist a hlava, ale predpokladam, ze Marra vi, co dela. Reseni psal zajsoft, vyssi tesneni pod hlavu, ale i to ma svy meze.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6,S80 V8,V70II R,C70 2.4T,244 D24
- x 3
- Kontaktovat uživatele:
#7 rovnání hlavy 2.3T5
Co si nedokazes predstavit na tom, ze kdyz ubere 0,3mm, ze by zustala krivost 0,1mm?
Mozna to bude tim, ze to nebude delat soustruznik na soustruhu, ale bud frezar(ale hodme je obecne do jednoho pytle, obrabec) na freze, ale uplne nejlepe asi na magnetce...
Jinak staci spocitat, jakou efektivni kompresi tyhle motory seriove vydrzej pri CHIPovani na doraz( a z toho zjistis, o kolik to muzes snizit a pokud je to uz CHIPnute, zda se do toho vejdes, nebo budes muset ubrat tlak...
A mam pocit, ze u toho tesneni se da jit i do nekolika milimetru... Takze by nemel bejt problem zachovat i vysokej tlak s vyssim tesnenim.
BTW predpokladam, ze uz delate rovnou repas cely hlavy, kdyz uz je to dole?
Mozna to bude tim, ze to nebude delat soustruznik na soustruhu, ale bud frezar(ale hodme je obecne do jednoho pytle, obrabec) na freze, ale uplne nejlepe asi na magnetce...
Jinak staci spocitat, jakou efektivni kompresi tyhle motory seriove vydrzej pri CHIPovani na doraz( a z toho zjistis, o kolik to muzes snizit a pokud je to uz CHIPnute, zda se do toho vejdes, nebo budes muset ubrat tlak...
A mam pocit, ze u toho tesneni se da jit i do nekolika milimetru... Takze by nemel bejt problem zachovat i vysokej tlak s vyssim tesnenim.
BTW predpokladam, ze uz delate rovnou repas cely hlavy, kdyz uz je to dole?
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT
Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 620
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#8 rovnání hlavy 2.3T5
No protoze kdyz ubere min, tak musi vytvorit ty zlomy, prechody mezi rovnou plochou (zbrousenou) a puvodni (krivou).
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 312
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#9 rovnání hlavy 2.3T5
no, když je hlava křivá, tak je prohnutá celá jako banán, tzn. že i vrchní strana, kde jsou vačky, je křivá taky
alespoň to mi tvrdil a to prý že není dobré pro vačky...
repas celé je hlavy se udělá na druhé hlavě, mám dvě, takže teď půjde na auto asi ta druhá, komprese, případně vyšší zakázkové těsnění je mi taky jasné
ale teď mi jde o to, jestli tuhle vyhodit nebo ne..., někdo jiný by ji třeba srovnal a nic neřekl, ale tenhle řekl, že už to je moc, že by se musela srovnat i navrchu a upravit ji aby seděly vačky
takže jsem chtěl osondovat, jestli má někdo zkušenost s tak velkým ubráním jako je 0,4 nebo 0,5 mm v praxi
všechny hlavy co jsem zatím dělal měly max. 0,16, tu druhou teď bral o 0,04
dělá to na magnetce
alespoň to mi tvrdil a to prý že není dobré pro vačky...
repas celé je hlavy se udělá na druhé hlavě, mám dvě, takže teď půjde na auto asi ta druhá, komprese, případně vyšší zakázkové těsnění je mi taky jasné
ale teď mi jde o to, jestli tuhle vyhodit nebo ne..., někdo jiný by ji třeba srovnal a nic neřekl, ale tenhle řekl, že už to je moc, že by se musela srovnat i navrchu a upravit ji aby seděly vačky
takže jsem chtěl osondovat, jestli má někdo zkušenost s tak velkým ubráním jako je 0,4 nebo 0,5 mm v praxi
všechny hlavy co jsem zatím dělal měly max. 0,16, tu druhou teď bral o 0,04
dělá to na magnetce
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 3013
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#10 rovnání hlavy 2.3T5
žádné "zlomy" se nevytváří, buď se to srovná, nebo když už víš, že je to moc, tak prostě neNo protoze kdyz ubere min, tak musi vytvorit ty zlomy, prechody mezi rovnou plochou (zbrousenou) a puvodni (krivou).
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 620
- Registrován: 7 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: 89 745 B230 škatule
- Bydliště: Pha skoro
#11 rovnání hlavy 2.3T5
ok, jasny. takze zadny castecny brouseni se delat nesmi. bud poradne, nebo vubec. diky.
_________________
škatule hejbej se
škatule hejbej se
#12 rovnání hlavy 2.3T5
Pekny den pani. Nechcel som zakladat novu temu tak by som to s vasim dovolenim hodil sem. Mam taky problem ze sa mi stretli ventily s piestami. Takze som rozobral hlavu a tu riesim neznamu ake tesnenie pouzit medzi viko vaciek a hlavy. Bolo tam nieco ako lepidlo - ziadem tmel silikon alebo tesnenie. Co sa tam moze pouzit za lepidlo? Nikde som nic o tom nenasiel. Dakujem za odpoved.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 13176
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#13 rovnání hlavy 2.3T5
Loctite 510
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
#14 rovnání hlavy 2.3T5
Dakujem velmi pekne za radu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 312
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#15 rovnání hlavy 2.3T5
jinak jsem se o tom bavil s mechošem co mu občas dávám auta a ten mi jasně řekl, že ubrat 0,4 z hlavy je nesmysl, že to prostě nemůže dlouho vydržet (pokud se nesrovná I vrch a nezapustí vačky), že do jezdí 5 nebo 10 tkm ročně, tak asi OK, ale pokud by někdo jezdil 40 tkm, tak za rok jde pro motor...
k Loctite, dej ho tam o trochu víc než bys řekl na první pohled, ať ti to neteče...
k Loctite, dej ho tam o trochu víc než bys řekl na první pohled, ať ti to neteče...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 579
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
#16 rovnání hlavy 2.3T5
Mechanik tomu evidentně rozumí! Kdyby jste nechali srovnat i blok motoru,nemuseli by jste to řešit pořád dokola!skulda píše:jinak jsem se o tom bavil s mechošem co mu občas dávám auta a ten mi jasně řekl, že ubrat 0,4 z hlavy je nesmysl, že to prostě nemůže dlouho vydržet (pokud se nesrovná I vrch a nezapustí vačky), že do jezdí 5 nebo 10 tkm ročně, tak asi OK, ale pokud by někdo jezdil 40 tkm, tak za rok jde pro motor...
k Loctite, dej ho tam o trochu víc než bys řekl na první pohled, ať ti to neteče...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 312
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Opava
- Vůz: S80, 2007, D5
#17 rovnání hlavy 2.3T5
já se tu ale nebavím o bloku ale o hlavě, blok se musí srovnat, o tom tu žádná diskuze nenívolvoperformance píše:Mechanik tomu evidentně rozumí! Kdyby jste nechali srovnat i blok motoru,nemuseli by jste to řešit pořád dokola!skulda píše:jinak jsem se o tom bavil s mechošem co mu občas dávám auta a ten mi jasně řekl, že ubrat 0,4 z hlavy je nesmysl, že to prostě nemůže dlouho vydržet (pokud se nesrovná I vrch a nezapustí vačky), že do jezdí 5 nebo 10 tkm ročně, tak asi OK, ale pokud by někdo jezdil 40 tkm, tak za rok jde pro motor...
k Loctite, dej ho tam o trochu víc než bys řekl na první pohled, ať ti to neteče...
otázka zněla, zda ubraní na hlavě 0,4 nebo 0,5 je moc nebo je to OK a kdo s tím má jaké zkušenosti, takže se o ně můžeš podělit pokud máš...
jinak těm co rovnají o 0,5 a shání hlavu, tak jim tu moji nechám...
_________________
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
S80 D5, 07
S60R, 05
C70 2.3 T5 , 01, Coupe, manual
RAV4 HEV, 2020
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 579
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Moravia
- Vůz: Volvo
#18 rovnání hlavy 2.3T5
Snížení hlavy se dá vyřešit uděláním vyššího celoplechového těsnění.skulda píše: já se tu ale nebavím o bloku ale o hlavě, blok se musí srovnat, o tom tu žádná diskuze není
otázka zněla, zda ubraní na hlavě 0,4 nebo 0,5 je moc nebo je to OK a kdo s tím má jaké zkušenosti, takže se o ně můžeš podělit pokud máš...
jinak těm co rovnají o 0,5 a shání hlavu, tak jim tu moji nechám...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek