Vibrace při lehkém brždění
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Vibrace při lehkém brždění
Už nějakou dobu řeším u 940 občasné vibrace při brždění, které se přenáší hlavně do volantu a lehce do karoserie. Nastává to při lehkém až středním tlaku na pedál a čím vyšší rychlost, tím citelnější. Při velkém tlaku na pedál je to OK. V pedálu vibrace cítit nejsou, tim pádem bych vyloučil kotouče? Táhla a čepy řízení jsou zánovní, ale mohla by to způsobovat vůle v převodce? Ložiska jsou bez vůle, pak snad už jedině levý kulák možná není uplně 100%.
-
Offline
- Příspěvky: 69
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha 5
- Vůz: V 940, B200FT 1995
Vibrace při lehkém brždění
Zkusil bych přece jen kotouče. Před půlrokem mi při brzdění začal lehce vibrovat volant, postupem doby se to razantně zhoršovalo. Podezíral jsem nejprve špatně vyvážená kola. Nové vyvážení a následně výměna za letní kola pomohla vždy cca na 5 km, pak se problém objevil znovu. Vypadalo to, že bude opravdu vada v řízení, ale nejdříve jsem ještě vyměnil skoro nové přední kotouče za úplně nové. A rázem byl klid.
Chlapík v brusírně, kde jsem ty sundané zánovní kotouče nechával srovnat, mi říkal, že je to dnes normální - prý většina výrobců nenechá nové kotouče při výrobě dostatečně vyhřát(?), to se pak odehraje až na autě a kotouče se postupem času kroutí.
Tak to třeba bude i tento případ....
Chlapík v brusírně, kde jsem ty sundané zánovní kotouče nechával srovnat, mi říkal, že je to dnes normální - prý většina výrobců nenechá nové kotouče při výrobě dostatečně vyhřát(?), to se pak odehraje až na autě a kotouče se postupem času kroutí.
Tak to třeba bude i tento případ....
_________________
Bylo: , V 245, B 21A1983; V850, B5204T, 1994
Je : V 940, B200FT, 1995; V 940, B230FK, 1996; V 940, B200FT, 1995; V 850, B5234T, 1995
Bylo: , V 245, B 21A1983; V850, B5204T, 1994
Je : V 940, B200FT, 1995; V 940, B230FK, 1996; V 940, B200FT, 1995; V 850, B5234T, 1995
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 884
- Registrován: 12 roků 5 měsíců
- Bydliště: Buštěhrad
- Vůz: 945 D24TIC 94
Vibrace při lehkém brždění
Ja mam vuli v prevoce hodne velkou a brzdy bez vibraci...
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985
-
Offline
- Příspěvky: 1277
- Registrován: 8 roků 11 měsíců
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
- Vůz: Volvo S80 v8, 2008; Volvo S60 T5, 2002
- Bydliště: Frenštát pod Radhoštěm
Vibrace při lehkém brždění
mě to sem tam zažne dělat na obou autech (takže asi obecný problém), když nějakou dobu brzdím moc jemně. nejlepší na to je rozjet auto tak na 160 (nejlépe z kopce) a začít brzdit. ze začátku tak zlehka, pak postupně zesilovat až skoro naplno. po 2-3 těchto pokusech je zas na nějakou dobu pokoj. takže jak už bylo psáno, ty dnešní brzdy stojí asi fakt zaprd.
_________________
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
.:::. Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM .:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM .:::.
Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Vibrace při lehkém brždění
Jo, protože se kotouče dělaji ze hmotněný tmy a ne pořádný litiny.
Ze zoufalství se snažim nastudovat, jak tomu může pomoct ta kryo kůra, kterou některý firmy nabízí. No a překvapivě, pokud jsou kotouče z toho, z čeho tvrdí že jsou, tak to pomoct nemůže.
Ze zoufalství se snažim nastudovat, jak tomu může pomoct ta kryo kůra, kterou některý firmy nabízí. No a překvapivě, pokud jsou kotouče z toho, z čeho tvrdí že jsou, tak to pomoct nemůže.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 69
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha 5
- Vůz: V 940, B200FT 1995
Vibrace při lehkém brždění
Doplním ještě další část informace od brusiče - po přebroušení zvlněných kotoučů už pak prý problémy nebývají.
Vlastní zkušenost ještě nemám - ty čerstvě srovnané mi zatím odpočívají pod vrstvou vazelíny v krabici.
Vlastní zkušenost ještě nemám - ty čerstvě srovnané mi zatím odpočívají pod vrstvou vazelíny v krabici.
_________________
Bylo: , V 245, B 21A1983; V850, B5204T, 1994
Je : V 940, B200FT, 1995; V 940, B230FK, 1996; V 940, B200FT, 1995; V 850, B5234T, 1995
Bylo: , V 245, B 21A1983; V850, B5204T, 1994
Je : V 940, B200FT, 1995; V 940, B230FK, 1996; V 940, B200FT, 1995; V 850, B5234T, 1995
-
Online
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Vibrace při lehkém brždění
Tak pravděpodobně za to mohl přidírající se pístek (shrnutá prachovka...) na lp brzdiči.
-
Online
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Vibrace při lehkém brždění
Asi jsem to zakřiknul, ale vibruju pořád, jen o něco méně Při tvrdým brzdění úplně bez problému, je to znatelný jen při "normálním" brzdění.
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
Vibrace při lehkém brždění
Identicky problem jsem mel kdysi na nejake krabici s kotouci. A taktez to nekopalo do brzdoveho pedalu. Nove kotouce to vyresily (pretoceni starych nepomohlo)
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Online
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Vibrace při lehkém brždění
Pokud by byly křivý, tak by to muselo při brzdění vibrovat pořád ne? Tak se aspoň chovali předchozí kotouče, který křivý byly.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Vibrace při lehkém brždění
Ne, někdy to pobere posun ve vodítkách.
Ale běžně se u sporadicky ježděných aut stane, že kotouče maji proměnnou tloušťku, protože pod destičkama reznou jinak rychle než v okolí a to vytváří rozdíly v šířce, ale pak to bubnuje do pedálu vždy.
Ale běžně se u sporadicky ježděných aut stane, že kotouče maji proměnnou tloušťku, protože pod destičkama reznou jinak rychle než v okolí a to vytváří rozdíly v šířce, ale pak to bubnuje do pedálu vždy.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Vibrace při lehkém brždění
No zkusim teda posehnat úchylkoměr a přeměřit kotouče.
-
Offline
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 16 roků 2 měsíce
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
Vibrace při lehkém brždění
E-e, ja kdyz mel lehce krivy kotouce tak to kmitalo s volantem jenom kdyz jsi lehce brzdil. Kdyz na to clovek slapnul poradne tak se volant nehnul...peter cz píše:Pokud by byly křivý, tak by to muselo při brzdění vibrovat pořád ne? Tak se aspoň chovali předchozí kotouče, který křivý byly.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 544
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Liberec
- Vůz: volva
Vibrace při lehkém brždění
Tohle chování potvrzuje i naše devítka. Kotouče tam zvlněné trochu jsou, ale když se to pořádně zadupne, tak to nevibruje.
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec
-
Online
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Vibrace při lehkém brždění
Takže maximální házivost jsem naměřil 0,06mm, to si myslim že neni nic hroznýho
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
Vibrace při lehkém brždění
Těžko říct, jestli je to ještě v normě, nemám kam se podívat. Ale tuším, že ten můj kotouč na zadní straně zevnitř orezl tak, že se v jednom místě jakoby "propadl" dovnitř. Možná ho někde najdu, To bych asi házivostí měřené na přední straně kotouče vůbec nepostihl...
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Online
- Příspěvky: 2143
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
Vibrace při lehkém brždění
Jen abych to tady nějak ukončil - pomohlo namazání vodících čepů brzdičů v těch gumových pouzdrech (mám brzdiče z 850). Ve vidě je přitom přímo napsáno, že tohle se mazat nemá, což se dá pochopit, protože tam není prachovka a mohl by se na to lepit bordel, nicméně je to řešení.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé