Ahoj,
mám tady další problém. Už asi půl roku řeším drnčení v kabině. Dnes jsem zřejmě zjistil co to dělá.
V 2100-2400ot/min (jak při akceleraci, tak hlavně když je konstatně udržuju) mi drnčí sací potrubí.
Přikládám video na youtube , kde je vidět, že když na potrubí přiložím ruku, tak zvuk přestane. Nemusím ani tolik tlačit.
Šrouby co to drží k hlavě jsou všechny utažené (nestržené). Měl jsem to sundané (dělalo to už i před tím), těsnící gumička po obvodu nebyla porušená. Červené těsnění na "trubkách" co vedou vzduch do válce, jsou také neporušené.
Už jsem bezradný, je to hrozně vysírací zvuk, který se nedá poslouchat na delší cesty.
dřív jsem si myslel, že to dělají vzduchové bubliny v palivovém potrubí, protože když jsem čistil vstřiky VIFem z plechovky, tak jsem tam vzduch neměl a nedrnčelo to...zřejmě to ale nemá vliv. Teď už tam bubliny nemám a drnčí to stále stejně....
Nedokážete mi někdo prosím pomoct?
děkuju
V50, 2.0D, 2004 - drnčení na sacím potrubí
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 47
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V50 2.0D, rv 2004, MY05
- Bydliště: Chrudim
V50, 2.0D, 2004 - drnčení na sacím potrubí
_________________
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05
-
Offline
- Příspěvky: 47
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V50 2.0D, rv 2004, MY05
- Bydliště: Chrudim
V50, 2.0D, 2004 - drnčení na sacím potrubí
Ahoj,
nikdo netuší co by to mohlo být? EGR? že by zůstal pootevřený a "zvonil" by? nemůže to být něco na rozvodech? Napínací kladka? Dalo by se to nějak doma zjistit? Třeba kdybych s ní rukou hejbnul jestli má nějakou vůli nebo je naopak zaseknutá? Zvláštní je, že to dělá i když brzdím motorem. Např. na trojku to vytočím na 3000ot a pak pustím nohu z plynu, tak do 2400ot je vše ok. V okně mezi 2400-2000 to drnčí/zvoní a pak zase nic.
Přijde mi totiž, že to sání funguje pouze jako ozvučnice, že drnčí něco úplně jiného...
o víkendu budu čistit EGR a přetěsním sání.
kdyby náhodou někoho cokoliv napadlo dejte vědět
díkes
nikdo netuší co by to mohlo být? EGR? že by zůstal pootevřený a "zvonil" by? nemůže to být něco na rozvodech? Napínací kladka? Dalo by se to nějak doma zjistit? Třeba kdybych s ní rukou hejbnul jestli má nějakou vůli nebo je naopak zaseknutá? Zvláštní je, že to dělá i když brzdím motorem. Např. na trojku to vytočím na 3000ot a pak pustím nohu z plynu, tak do 2400ot je vše ok. V okně mezi 2400-2000 to drnčí/zvoní a pak zase nic.
Přijde mi totiž, že to sání funguje pouze jako ozvučnice, že drnčí něco úplně jiného...
o víkendu budu čistit EGR a přetěsním sání.
kdyby náhodou někoho cokoliv napadlo dejte vědět

_________________
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05
-
Offline
- Příspěvky: 47
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: Chrudim
- Vůz: V50 2.0D, rv 2004, MY05
- Bydliště: Chrudim
V50, 2.0D, 2004 - drnčení na sacím potrubí
tak jsem dnes rozebral sání, EGR a chladič k EGRu.
-sání jsem se pokusil vyčistit a hlavně jsem ho přetěsnil
-klapku jsem odmastil
-chladič k EGRu jsem vyčistil
-EGR rozebral a vyčistil, zároveň jsem zjistil, že se asi nějak vychodil a nedovíral se úplně do konce viz foto 1. Na páce byla cca 4mm škvíra a to ikdyž jsem prstem zatlačil přímo do EGRu. Přišlo mi to jakoby se "nezamkl" v zavřené poloze. Rukou jsem s tím zkoušel hýbat do všech stran a znělo to jako to "zvonění"...
Po dlouhým bádání jsem přišel na to, že když povolím 4 šrouby co drží mechanickou část EGRu s elektrickou, tak to kolečko dojede až na konec a "zamkne" se. Našel jsem tomu teda ideální polohu, vypodložil cca 1mm podložkou a utáhl. Od té doby to dojíždí až do konce viz foto 2.
po složení a nastartování to přestalo zvonit. Nechávám to být jako "provizorně na furt" dokud to bude fungovat. Pak asi koupím nový EGR.
-sání jsem se pokusil vyčistit a hlavně jsem ho přetěsnil
-klapku jsem odmastil
-chladič k EGRu jsem vyčistil
-EGR rozebral a vyčistil, zároveň jsem zjistil, že se asi nějak vychodil a nedovíral se úplně do konce viz foto 1. Na páce byla cca 4mm škvíra a to ikdyž jsem prstem zatlačil přímo do EGRu. Přišlo mi to jakoby se "nezamkl" v zavřené poloze. Rukou jsem s tím zkoušel hýbat do všech stran a znělo to jako to "zvonění"...
Po dlouhým bádání jsem přišel na to, že když povolím 4 šrouby co drží mechanickou část EGRu s elektrickou, tak to kolečko dojede až na konec a "zamkne" se. Našel jsem tomu teda ideální polohu, vypodložil cca 1mm podložkou a utáhl. Od té doby to dojíždí až do konce viz foto 2.
po složení a nastartování to přestalo zvonit. Nechávám to být jako "provizorně na furt" dokud to bude fungovat. Pak asi koupím nový EGR.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05
Chrudim, V50 2.0D, rv 2004, MY05
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé