Hoši, hoši ... Neperte se!
Kazdy z vas ma svoju pravdu, ibaze kazdy mate ine auto (pohanay predok, pohanany zadok), jazdite v uplne inych podmienkach, inym stylom a kazdy z vas preferuje nieco ine. A potom aby sa v tom clovek vyznal.
Davat vraniky a im podobne niekde do mesta, kde sice vie byt kalamita (u nas v BB - BR bezna vec) - cerstvy sneh+kopcovity teren, pripadne brecka+kopcovity teren, ale toto byva v beznom meste v priemere 2 - 3 x do roka. Castejsia je skor mokra cesta. Tomuto tu samozrejme budu vyhovovat ine gumy ako panu bohu za chrbtom (povedzme niekde na liptove, alebo u nas za Breznom) kde sa cesty len pluhuju pripadne posypu strkom. Tu sa casto jazdi okrem cerstveho snehu aj po ujazdenom, casto miestami vysmykanom povrchu, voda je tu iba na jesen a na jar, o dialnici mnohy obyvatelia poculi iba v televizore. Jazdi sa prevazne do rychlosti 100 km/hod, casto ovela menej. Kvalitny traktorak je tu zivotne dolezity, byt zapadnuty v zaveji niekde v uplnej prdeli a cakat 2-3 hodiny kym tade nahodou prejde dake auto je naprd, ak to uz niekto zazil. Ja ano, v ten den som si zabudol lopatu doma...
Zimne pneu by som teda vyberal podla toho. Do mesta a na dialnicu patri nieco uplne ine ako na neudrzovany vidiek.
PS: sam jazdim na univerzalnych GY VECTOR EV2+ leto/zima a vzdy som vsetko vysiel, ubrzdil, zatocil. Aj na snehu, aj na kasi aj na mokrej ceste, aj na suchu 160 chodim, vsetko OK.... Staci pouzivat rozum nejazdit ako k...t a zamysliet sa nad paragrafom vo vyhlaske, ze treba jazdu prisposobit povahe a stavu vozovky a ist tak rychlo, aby som bezpecne ubrzdil na vzdialenost na ktoru mam rozhlad. Za maldy so si myslel - ake keci, dnes jazdim uvolnene a drzim sa vyssie zmienovaneho a mam smajla na ksichte ked v pohodovom tempe vezem svoju prdel na voove
_________________ Volvo S70 2,5T, B5254T, '98 najeto cca 160 tis km
martinopel píše:
Bylo to řečeno s mírnou nadsázkou,nicméně žádná zima ve městě se nedá srovnávat se zimou na horách.Ve městěch je kalamita jen dočasně,než projedou sypači apod,ale pokud bydlíš pod horama,je mnohdy člověk odkázán opravdu jen na kvalitní gumy.
V praze je spousta ulic kam sypač ani pluh za celou zimu nezavítaj. Minulej rok byla v naší ulici cca 2 týdny celkem slušná kalamita a spousta auta tam zapadla. Ono totiž když je sněhu moc, tak v pražských ulicích ten sníh stejně neni kam pluhem odhrnout.
_________________ Octavia SCOUT TDI, MY2011, Fabia II HB 1,4TDI (51kW - chip na 67kW) MY2007 a Aprilia ETV 1000 Caponord MY 2003 Bylo: modrá V70R II, 300 koní, AWD, 6ti st. manuál, r.v. 2003, LPG Prins VSI
Tomas BB to s těma gumama napsal uplne skvele. Lip bych to nenapsal...
A k ty praze... Nerikam za vam tam snih nepada,sam sem zustal s dodavkou na smichove, nechapajic,jak se mi to stalo... Ale ta kalamita že se nedá jezdit tam trvá když hodně tak měsíc. Kdežto třeba tady u nás loni ležel sníh od posince do dubna a furt padal...
A k těm protektorům-tady na opičích horách se protahujou silnice 1 a občas 2 třídy. Ostatní silnice projíždí pluh před tím,než má jet autobus-občas ani to ne. A takový silnice jezdím z 80 toho co najezdím,takže většinu zimy strávím rychlostí do 70 km/h a proto nevidím jedinej důvod proč nekoupit protektory...
Pánové díky za odpovědi...už v tom mam trochu jasněji. Rozhodně jsem tady nechtěl vyprovokovat žádnej fight mezi Prahou a okolí a mezi Vraníkářema a ostatníma...pár mých postřehů:
1) Beru pokud si někdo dá protektory na auto, který jezdí výhradně na sněhu, pojížďky mezi městama...to je asi ok, to mě nenapadlo
2) máte značně zkreslený pohled na prahu a zdaleka tu nevydrží sníh jen pár hodin...loňská zima tomu je dobrým příkladem. Bydlím na kraji prahy, měl jsem uplně nový Mischeliny a každý ráno jsem měl co dělat abych se dostal na hlavní tah kde už tedy byla jen břečka...
3) jako mi pražáci máme kalamitu při 3cm sněhu, věřím, že i vy venkované občas jezdíte více než 50 km/h
4) chápu finanční stránku věci, ztratili se mi zimní pneu s ráfkama, takže jsem tak 20 v mínusu a prostě na to nemám, takže taky zvažuju všechno možný a ono půlku ušetřit je fajn...na druhou stranu, na to abych vydělal 10 tisíc na víc mam celej život, ruce, nohy, záplaty na vnitřní zranění se shánějí blbě...
Specialne pro Lukasa
Dilema ktery resim ja vubec neni o tom, jestli koupit sadu gum za pet nebo za deset. Je to o tom, jestli s protektorama vyjedu ze zledovatelyho stani u chaty, projedu zapadanym prijezdem a pak na asfaltce kde pojedu 60 to bude treba trochu horsi, a nebo jestli ze stani vubec nevyjedu a zbytek dne me v chate bude hrat grog a vedomi ze tam mam obuti za deset tacu.
Naposledy upravil(a) tomasss dne 21 lis 2010 23:08, celkem upraveno 1 x.
tomasss píše:Specialne pro Lukasa
Dilema ktery resim ja vubec neni o tom, jestli koupit sadu gum za pet nebo za deset. Je to o tom, jestli s protektorama vyjedu ze zledovatelyho stani u chaty, projedu zapadanym prijezdem a pak na asfaltce kde pojedu 60 to bude treba trochu horsi, a nebo jestli ze stani vubec nevyjedu a zbytek dne me bude hrat grog a vedomi ze tam mam obuti za deset tacu.
ja by som radsej ten grog. a to nemusis mat ani zimne
_________________ teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra
Ahoj,
tak mi vloni dosloužily Continentálky (ContiWinterContact TS 760) a ve výběru nových gum jsem se nechal inspirovat mimo jiné i tímto vláknem. Po dlouhém váhání padl výběr na Vraník TS 790 Green Diamond, a to rozhodně ne kvůli finanční úspoře při nákupu. A nemůžu si pomoct, svou zkušenost prostě musím sepsat.
Vůz: Volvo 945 B230FK, r.v. 1995. Podmínky provozu: Od domu k obecní cestě to mám 20 m do mírného protisvahu. Sypač sem zajíždí pouze ve dnech, kdy nesněží, jinak cestu prohrnuje soused s traktorem. A nebo taky ne. Pokud ano, nahrne mi do výjezdu pěknej mantinel. Po dobité obecní cestě se zbytky asfaltu a štěrkovou drtí to mám dva kilometry na páteřní trasu kraje, Pojizerku. Ta je buď prohrnutá, a nebo taky není. Abych si koupil rohlík, musím ujet 4km po cestách, které byste asi označili jako šílené, úzké, klikaté, špatně klopené ostré zatáčky. Na většině cest se tu nedá v zimě jezdit víc než 40 - 50 v rovných úsecích.
Pneu jsem objednával přímo u výrobce. Druhý den po objednání mi je dovezl Geis. To jsem čuměl, tohle se tu běžně nestává. Od výrobce jsem dostal 25% slevu na tesařskou živnost, krom toho se mi vrací DPH, takže gumy na celé auto za 3200Kč, přezutí zde u nás za 400Kč komplet celý auto, bez dokladu. Jako fajn, ale znovu opakuju, že pro finanční úsporu jsem to nedělal.
Cestu na přezutí absolvuju na sněhu a ledu na starých Continentálkách. Zpět jedu za dvě hodiny do kopce na Vraníkách a už po prvních zatáčkách mám pusu od ucha k uchu, auto sedí jak přilepený, a to ještě výrobce slibuje zlepšení vlastností po asi 1500km, kdy vykouknou zrnka korundu. Největím problémem při přezutí bylo, že starý Continentálky nešly urvat z disku. Ano, závaží jsou větší než na Continentálkách.
Takže jezdím na Vranících, půl metráků obkladaček z kufru jsem zase odnesl do sklepa. K obecní cestě bez problémů vycouvám, dřív byl probém dostat se na ni s rozjezdem dopředu. V zatáčkách auto krásně drží, dobře brzdí. Na sněhu skvělý. Na ledu je výkon až neuvěřitelný. A že tady toho bylo letos opravdu hodně. Po necelé tisícovce ujetých km opravdu pozoruju další zlepšení přilnavosti gum. Úsměv z tváře nemizí.
Na cestě k lyžařské chatě Melechov testujeme s kamarády auta. S úplně prázdnou krabicí se zadním náhonem beru na jediný pokus druhé místo, přede mnou je jen kamarád se čtyřkolkou SUV mitsubishi. Sedíme s kamarádem v chatě a pozorujeme beznadějný boj předohrabů, na couvačku, s rozjezdem, e-e...
Na mokrým asfaltu skutečně drží gumy hůř, občas si to driftne, ale dobře, vím o tom, a auto nehoním na hraně fyzikálních zákonů, to bych asi neměl krabicový kombík, že...
Hlučnost - ano, cosi opravdu slyšet je, ale ve směsi provozních hluků 940ky mám probém to vůbec rozeznat, ale není to hučení, spíš zpívání. A to ve všech rychlostech až do 130 km/h, moje cestovní rychlost na dálnici je 110 km/h.
Plavání - ano, gumy hůř drží směr, a jak tu někdo napsal, že je to pocit "jako ve člunu", tak to můžu potvrdit. Na dálnici je potřeba se o volant neustále starat, místo typického chování krabice "nastavím azimut a jedu". Projevuje se to ve vyšších rychlostech na suchu a mokru.
Závěr: Kdo si Vraníky TS 790 Green Diamond kupuje, aby si odškrtnul kolonku "mám zimní pneu", přičemž většinu zimy absolvuje v kultivovaném voze na suchých nebo mokrých cestách nebo v 1cm mokrého sněhu, a od zimáků vyžaduje spíš letňácké výkony, bude zcela jistě zklamán, otráven a znechucen, po první zimě je sundá a věnuje za odvoz.
Kdo se potřebuje tři měsíce v roce prokousat závějí od domu na asfalt, který ovšem pod sněhem stejně neuvidí, na poštu to má 5km, s vozem potřebuje fungovat denně na okrskách, v kopcíh, a parametry typu "hlučnost" ho vůbec nezajímají, bude možná nadšen stejně jako já.
Určitě chci vyzkoušet ještě Vraníky HPL4 Grenn Diamond...
Pořídil jsem si chalupu u Semil a řešil, jaké pneu zimní na Jepmena pořídit, který zůstává na chalupě s určením místním pro nákup, do lesa a ke sjezdovce na Kozákov ...
Hledal jsem hledal, ale za slušný penis z hrubým vzorkem nedohledal ...
Konečná volba byla "Vraník" HPL 4 ... a pokud vezmu požadavek prvotního určení, nemohu jinak než chválit.
To co jsem s nimi dával a dávám na zasněženém Semilsku, mne zůstával někdy rozum stát ... "kde neprojela fréza s rolbou, Vraník zůstal chvilku pouhou ..."
Ale je fakt, že s nimi jezdím rychlostí tak 50-60km/h ... více jak na asfaltu devadesátkou, se mi zdálo již tak nějak trochu bez kontroly, ale na sníh k lokálnímu použití ... bez konkurence.
Mám taky HPL4 Greendiamond a na sníh prostě neni lepší gumy, ovladatelnost super. Zabrzdíš a stojíš, kam zatočíš tam jedeš... vyšší hlučnost na krabici nepozoruju, asi je to hodně o tom, jak to zrovna vyrobili.
jj to de facto můžu potvrdit... na mokrým sněhu jede vraník jako rolba ,ale jinak tragedie... já to na auto už určitě nikdy nezkusím. kdysi jsem si to dal na bmw 5 a v hlubším sněhu dobrý ale od 100km/h neovladatelný, na mokru pořád ve smyku na suchu jsem si zas připadal jak s parníkem.
Vrány HPL4 Green diamond mám na pracantovi už asi 3 roky.
Přesně plní daný účel - kalamitní gumy.
Když nasněží, umrzne, tak beru pracanta.
Zatím jsem vyjel vždy a všude.
Původně jsem měl 195/65R15 na plecháčích a zatáčky s nima byly trochu houpavější.
Tuhle zimu jsem nazul 205/55R16 a jízda na dálnici a v zatáčkách je s nima jistější.
Na sněhu/ledu je to nastejno. Když jsem zkoušel novou hadici turba, tak jsem se zapomněl a ve 190 už byl hukot docela velkej. V normálních rychlostech je to ale v pohodě.
Nokiany mam uz druhou zimu na Ludvovi a muzu vrele doporucit. Na kalamitni stavy a jezdeni po okolnich okreskach nicmene neni nad Vrany Mel jsem je na sedmicce a luxus (nyni ve vlastnictvi Smoldy - jak auto, tak gumy). Kdyz jsem se rozhodoval, na co obout v zime Multivana, padla volba opet na Vranik HPL4 Green Diamond.
_________________ Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Škoda, že HPL4 Green Diamond měli loni koncem roku pořád vyprodanou. Chtěl jsem je mít obratem, tak jsem šáhl po TS 790 G.D. No už se nemůžu dočkat, až sjedu gumy na zádi a osadím HPL4 Ten pocit, když se krabice brodí zachumelenou krajinou a neohroženě tiskne první stopu, je peckovní
Taky jsem s Nokianama WR3A nebo jaké mají označení velmi spokojen, ale v R18 už to máš za bratru 18 000kč sada, což je dost... pardon za plevelení vlákna
_________________ V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
Taky přispěji svoji trochu do mlýna...na služební Oktávku jsem dostal 4 roky staré Nokiany WR i s koly (téměř nejeté - made in Russia) a horší gumu sem v životě neměl. Tak neskutečně uklouzanou gumu za mokra sem ještě neviděl, každou zatáčku jsem musel dávat v poloviční rychlosti oproti obyčejným Barumkám. Dal jsem tomu 14 dní a obul jsem zpátky Barum (mimochodem, taky 4 roky stará) a to byla změna. Nevím čím to mohlo být Nokia 16" 205/55, Barum 15" 195/65, ale Nokian už nikdy neobuju. Jinak Vraník HPL4 Green Diamond jsou skvělé do horských oblastí, mám je na Samurajovi a je z něho kamzík...chystám se tuto zimu je pořídit i na V70, jezdíme hlavně zledovatělé a nesolené úseky, kde se jen prohrnuje a sem tam kamínkuje. Jen mi prosím poraďte co je lepší vzhledem k váze V70...dát normál 205/55 16" aby se dobře zařezávala nebo kvůli větší styčné ploše a výšce 215/55 16" ? Děkuju
Zajsoft píše:Jop
Jinak to zjistis i z uživatelského návodu, ale je lepsi, ze jsi to zdůvodnil selským rozumem sam
Ok, díky. Je pravda, že jako hlavní rozměr mám v techničáku 215/55 16" ,ale co jsem četl tady na fóru, tak většina jezdí 205/55 16", tak mě to trochu zmátlo.