Imobilzer u 940 II občas nepovolí starty. Lze úplně vyřadit?

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Štěchovice
Vůz: V940 945811 B230FK 2.3 I.C. '96
Bydliště: Štěchovice

#1 Imobilzer u 940 II občas nepovolí starty. Lze úplně vyřadit?

Příspěvek od thesign »

Zdravím,

Jde u tohoto modelu (945811 B230FK 2.3 I.C. /rok 96 / Jetronic / čip originál v klíčku / automatická klima) imobilizér vyřadit nebo vyměnit bez nutnosti mít k tomu i spárovanou jednotku? Klidně ať je auto úplně bez imobilizéru, pokud by to bylo nejjednodušší a bezproblémové řešení…

Vrtám se v tom s přestávkami už od léta.

Ve zkratce: Po ne úplně ideální výměně radiátoru, u které nevím co všechno ten člověk mohl zbabrat, jsem se začal (mimo jiné) potýkat s problémovým startováním. (Více jsem popsal zde: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=38&t=65554) – podle nějakých návodů a rad jsem původně šel po trase: palivové relé, čidla teploty, čidlo klepání atd (zjednodušeně: špatné hodnoty uložené po chcípnutí horkého motoru = chudá směs při dalším studém startu)…

Snažil jsem se očistit kostry, na které jsem narazil atd.

Ale jak to tak vypadá, jde spíš o imobilizér, protože ve chvíli, kdy motor nejde nastartovat, tak bliká ledka, čehož jsem si původně ani nevšiml… Čili stále imobilizuje. Odpojení baterky nebo hrátky s pojistkami (reset) nakonec vždy vedou k nastartování. Někdy hned, někdy po několika minutách, v nejhorším případě až po vychladnutí. Ale nejčastěji se to podaří do několika minut.

Jestli to chápu dobře, tak – jednotka imobilizéru je u řidiče vlevo za voličem světel (plochá, černá, čtvercová). Kombinované relé 210/211 na druhé straně u spolujezdce (za/vedle přihrádky).

Klíč mám jeden origo + 1 dodělávaný, ale nezáleží na tom, se kterým se startuje, v klíčku to nebude. A asi ani ne v anténě, když funguje reset přes baterku.

Paliv. čerpadlo nabíhá (ale pochopitelně ne, kdy je imo rozhodnutý start nepovolit), vstřiky totéž.

Jiskra – ano

Ale:

Pokud by problém se startem byl pouze zde, a ne na hl. jedntce nebo na vstřikovací, tak je pak stále zvláštní (samozřejmě – nemusí to souviset…), že motor má tendenci (také až po zahřátí) při vyřazení rychlosti (pádu otáček) chcípnout. Když se v takovém případě do volnoběhu mírně přidá plyn, otáčky se ustálí a motor nezhasne.


Další problémy po oné výměně radiátoru, která spustila tuto kaskádu trablů, byly:

Samozřejmě neměnil jen radiátor (abyste se nedivili, že sundával hlavu a turbo) – měl jsem pro něj pár bodů, které jsem chtěl vyřešit, něco rozdělal a nedotáhl, něco ani nezačal. Každopádně radiátor byl pochopitelně zásadní, ostatní byly spíš "podněty, kdyby měl chuť a čas…"

Po té jeho rozborce:

– přestalo foukat/nedistribuovalo topení. Vyměnil jsem ventilátor, který už měl dost. Už točí, ale stejně to někudy podfukuje.
– přestal korektně ukazovat rychloměr

– jelikož řešil cvakání od hřídele, dal nakonec jinou hlavu kvůli uložení, ale na to cvakání to v důsledku nemělo vliv…)
– špatně nasadil turbo, takěže olej tekl všemi směry; navíc má turbo odpálené sedlo klapky (což už asi mělo, pokud mi tam ovšem nedal jiné…)

– v klimě asi nebude náplň, ikdyž mi ji před dvěma lety v Modřanech celou přetěsňovali


Díky za tipy.
_________________
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#2 Imobilzer u 940 II občas nepovolí starty. Lze úplně vyřa

Příspěvek od Urvanej »

Tak tohle je smutný příběh... ono zkus najít někoho šikovnýho, kdo ti vymění radiátor :cry: Je to práce na den pro dva, pokud to chceš udělat opravdu pořádně a bez následků typu tendle šroubek tam bejt nemusí, tahle úchytka už byla zlomená apod. Jednou si ode mě někdo bral i celej ten plastovej systém topení, protože šikulka co mu měnil radiátor ho totálně zmršil.
Ale k dotazu. Immo u starších -95 šel vyřadit proklemovánim pinů na řj, jak je to u tech posledních nevim, ale kouknul bych do šémátka elektriky, tam by to mohlo jít vyčíst.
Chytřejší poradí víc, hlavně jsem tě chtěl "utěšit", že se v tom nekoupeš sám.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Štěchovice
Vůz: V940 945811 B230FK 2.3 I.C. '96
Bydliště: Štěchovice

#3 Imobilzer u 940 II občas nepovolí starty. Lze úplně vyřa

Příspěvek od thesign »

Díky.

Nejradši bych ho buďto úplně vyhodil, ale aby to nebylo 2x víc práce. Protože by se muselo ještě to a to a to, aby to fungovalo… Anebo kdyby se dal "jen" vyměnit za jinej, 2. klíč by mi na kroužku nevadil nebo ho přilepit pod palubku nafurt.

Vlastně ideálně někde nějakej i s klíčem na zkoušku sehnat, aby se to dalo vyzkoušet, jestli je to vůbec správná cesta.

Případně – dá se taková chyba poznat na diagnostice?
_________________
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#4 Imobilzer u 940 II občas nepovolí starty. Lze úplně vyřa

Příspěvek od Urvanej »

Nepodařilo se mi to dohledat. Ta zásuvka co máš pod loketkou je v podstatě převlečená blikačka, a jelikož blikací kód pro vadu immo jsem nenašel, tak nepředpokládám, že půjde načíst. Ale jak jsme psal, chytřejší odpoledne/večer přijdou a poradí. Krabicáři se nenechaji ve štychu :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Štěchovice
Vůz: V940 945811 B230FK 2.3 I.C. '96
Bydliště: Štěchovice

#5 Imobilzer u 940 II občas nepovolí starty. Lze úplně vyřa

Příspěvek od thesign »

Zdravím!

K výše uvedenému – seženu někde (od někoho) anténu immo k mému autu (V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual) – na netu to momentálně nikde najít nedokážu ( jen od 850 a V70 výše…) čili sháním díl, co je jen kroužek s textilní prachovkou zpředu a 2 dráty z toho vedoucí, žádný zbytecný plasty kolem…

Možná, že je to celé opravdu jen touto anténou, protože ze 2 klíčků, které mám, funguje (zdá se) jen ten originální a jen v jedné poloze. V opačné poloze se nechytá ani tento origoš. Tedy pokud se autu nechce. Jindy lze ale při provedení procedury odpojení baterky/vytažení příslušných pojistek, etc. rozchodit i ten neoriginální klíč.

Každopádně, pokud by se dalo aspoň výměnou antény vyloučit jednu z možností, nebyl by to úplně špatný začátek k nalezení případného jiného problému. Ale to, že se originál aspoň na jednu stranu chytá, mi dává jistou naději…

Zkoušel jsem samozřejmě pročistit kontakty těch dvou drátků a kontakty přímo na immo.

Pokud je možné anténu přimět ještě jiným způsobem ke spolehlivější činnosti, budu rád za případné rady. Případně je možné použít jiný díl z jiného modelu?

Díky.
_________________
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#6 Imobilzer u 940 II občas nepovolí starty. Lze úplně vyřa

Příspěvek od Urvanej »

vymontuj anténu, izolačkou do ní přilep origo klíč a jezdi na ten druhej. Pokud to takhle bude OK, tak to můžeš pak někam schovat v autě a použít jako finální řešení.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 13
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Štěchovice
Vůz: V940 945811 B230FK 2.3 I.C. '96
Bydliště: Štěchovice

#7 Imobilzer u 940 II občas nepovolí starty. Lze úplně vyřa

Příspěvek od thesign »

Díky, už mi toto radí HonzaA v SZ. Možná jednu anténu někde najde.

Přišel jsem na to, že vyndanej čip z dodělávanýho klíče, pokud je napláclej co nejblíž k vývodům na anténě (a pak asi na 2 dalších místech po obvodu, kam se dá dostat bez demotáže a kde by mohl bejt přilepenej, MAKÁ TAKY!!!!

Takže prozatímní řešení:


1. čip k anténě přilepím bez její demontáže, dokud nebude nová (jiná na vyzkoušení)
2. originál klíč zůstává k použití (čipy se mezi sebou neperou; ozkouženo)
3. neoriginál taky funguje (do doby než se čip nepozorovaně odlepí a já ho omylem vyluxuju z koberečku;))))


Jen ještě dotaz:

Po principu chápu, že ta anténa (cívka) vybudí ten jinak pasivní čip, aby měl šťávu odpovědět. A že ta indukce, kterou ta cívka vyprodukuje, asi už není dostatečná = nemá takový dosah, a tak je shopná povídat si až z úplně bezprostřední blízkosti.

Může to být únavou materiálu nebo nějakým rušením okolo, případně někde po drátu až ke konektoru na krabičce immo? Nebo ještě někde nějaký důvod, proč by to čtení čipu bylo tak slabé? Někde nějaká kostra nebo kraťas či nějakej uhnilej konektor, kterej by mne nenapadlo hledat?

Ty antény jsou 125kHz? Koukal jsem, že čistě jenom to klubko drátu se dá pořídit za cca 50–150 Kč (v různejch poloměrech a parametrech – netvrdím, že identitcká). Teoreticky by pak, našla-li by se odpovídající, mohlo jít anténu v tom kusu plastu nahradit/repasovat, kdyby tato odešla definitivně a žádná origo se nesehnala? Dá se někde zjistit hodnota, která by se na té anténě měla dát naměřit aby se dalo říct, že je definitivně vadná?

A úplně poslední – znáte někdo číslo toho dílu? Žádný schéma jsem nenašel…
_________________
_________________
V940 II 945811 2.3 I.C. 1996 B230FK 99kW manual "nautic blue"
Bylo: V940 II 945811 POLAR 2.3 I.C. 1995 B230FK 99kW (LPG B.R.C.) manual 2008–2014
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900“