Mám takový amatérský dotaz,
samozřejmě na semaforech, křižovatkách, zkrátka když nestojím 5 minut tak z D nepřerazuju a stojím na brzdě. Jak to ale mám dělat tak když stavím jen na chvilinku ale musím vylézt a třeba vyndat něco z kufru. Doteď to dělám tak že prostě dám ručku a přeřadím na P. Teď jsem viděl že někdo dá jenom ručku a nechá tam D. Čistě teoreticky si říkám, že by to mohlo být šetrnější k převodovce. Jak to tedy správně dělat?
_________________ S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
To je snad jasný, ne? Lezu z auta dám P.
Apropo, co kdyby prasklo lanko ručky a ty jsi byl zrovna někde za rohem s taškou s nákupem? Tak ti auto ujede a ještě třeba někoho zabije.
A to nemluvím o tom, že převodovce se delší stání na D moc nelíbí. I když nové si umí vyřadit i v poloze D, pořád je tam natlakováno a prokluz. Nemluvě o vyšším namáhání celkově.
Z hlediska bezpečnosti není o čem diskutovat. Internet baví videa těch co jim auto ujelo.
_________________ V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou V S80 , B5244SV 850 B5204
.....stránka nebyla nalezena.....
Prostě ve V8 je převodovka TF80SC AF40, a u této první generace je olej specifikace JWS 3309.
Nalej tam to, co tam patří, a je jedno od které značky.
Mobil je vyzkoušený a není zas tak drahý.
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Ahoj chlapi, hledám na netu a nejsem si jistý... Jaká je automatická převodovka v mém xc70 my06 2.4 D5 136kW? Jde mi o to, jestli je do toho olej se specifikací JWS 3309, např. tento... https://www.oleje-pema.cz/prevodovy-olej-total-fluide-xld-fe-1l_165515.html
A ještě dotaz... Je to tak, že s novým olejem by mi to mohlo řadit při nižších otáčkách, než teď, někde nad 2tis. otáček pro normální jízdě...?
Ano, JWS 3309
Pokud máš pocit špatného řazení, nech si přehrát TCM na aktuální software, ovšem pokud máš již
mizerný rozvaděč, tak to nepomůže.
Pozor, nesnažte se srovnávat převodovky TF 80 SC v P26 a P3, mají odlišné řízení a TCM,
takže tam bude vždy rozdíl.
U P26 řadí pocitově ve vyšších otáčkách
U P3 rok 2006 u S80 a od roku 2008 u ostatních, až do roku 2010 je velmi povedená (dle mého názoru)
U P3 od roku 2010 je zase pocit, že řadí příliš brzy a neochotně podřazuje.
_________________ XC60 158 kw D5 + Polestar, automat. http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
Zdravím,
trochu se přiživím na tomhle tématu. Nejdřív k historii auta uvedeného u profilu. Najeto 289tkm Převodovka od 170tkm zažívá pravidelnou výměnu oleje, v 213tkm nový rozvaděč v T6R, separátní chladič převodovky jako prevence před průsakem vody se sdruženého chladiče do AT okruhu.
Teď k události, která mě potkala. Pluju si na tempomat konstantních 90 po rovince na výpadovce z Prahy. Najednou oranžový trojúhelník a zlověstná hláška "Převodovka, doporučen servis." a - místo D. To jsem viděl na svém autě poprvé za celou dobu vlastnictví. Žádný cuknutí, žádná rána, žádná změna otáček, měnič zamčený na 5, kterou to drželo ještě 2 kiláky bez problémů na benzínku. Prostě se jen rozsvítila palubka. Sjezd na benzínku, měnič pustil, otáčky skočili na trojku. Jasný nouzák. Reset auta, hláška zůstala, auto se chovalo normálně, zobrazovalo D a řadilo. Okamžitě otočka domů na VIDU. Ta ukázala TCM-0039 (Gear-shift selector sensor - faulty signal). Smazáno a problém se za celé cestovní odpoledne (město - dálnice - město) neprojevil.
Můj tip a tajná touha je, aby to byl jen umírající PNP přepínač. Nebo je zde pravděpodobnost, že brzy budu klepat na T6R s prosíkem? Nechci zachovalou T5, kdy nedávno proběhli nemalé investice do různých částí poslat na díly, jen proto, že si almara postaví hlavu.
_________________ V70 T6 (B6304T2) AWD - AT - 2008 - 450.000+ km [GALERIE]
V70 T5 (B5234T3) FWD - AT - 2002 - 330.000+ km "T6 je úžasný stroj. Prý se dokáže rozjet i na 300km/h... na jednu nádrž!!"
Nedávno jsem měl to samé – nouzák, doporučený servis převodovky a ve Vidě hláška TCM-0039 bez ničeho dalšího. Nouzák po novém nastartování zmizel, auto jezdilo. Napřed déle, ale pak se problém vracel čím dál častěji. Také mi začala švindlovat čísla kvaltů na voliči automatu a převodovka při přeřazování kopala, což předtím nedělala.
AV díly do druhého dne dodaly nový starý přepínač, tímto jim děkuji. Výměna je tak na půl hodiny, přístup po vytažení airboxu vynikající. Prostě jsem vytáhl starý, nasadil nový, pro jistotu zkontroloval, že na R mi svítí couvačky a bylo. Od té doby normálně jezdím a ani Vida si na nic nestěžuje.
Ahoj, mám před sebou asi výměnu oleje v automatu (Volvo XC90, D5, 2004), auto má najeto 228 000km, olej byl měněn dle sdělení původního majitele při 170 000km. Ještě cca 2 měsíce sleduji, že auto občas cukne při zařazení R nebo D. Prosím o radu ke komu zajet ať je výměna v cajku! Cenová relace by se také hodila. Díky Michal
xing píše:Ahoj, mám před sebou asi výměnu oleje v automatu (Volvo XC90, D5, 2004), auto má najeto 228 000km, olej byl měněn dle sdělení původního majitele při 170 000km. Ještě cca 2 měsíce sleduji, že auto občas cukne při zařazení R nebo D. Prosím o radu ke komu zajet ať je výměna v cajku! Cenová relace by se také hodila. Díky Michal
jestli jsi fakt z Břeclavi, pak doporučuju ZP Automatic. jsou z Blučiny.
_________________ .:::.Volvo S80 V8, MY2008 (severka alias black panther), Bluetooth PHM.:::. Volvo S60 T5, 2002 (zlatonka), Bluetooth PHM.:::. Bylo: Volvo S80 V8, 2007 (slovenka) .:::. Renault Laguna II, Liftback II, Privilege, 2001, V6 24V .:::. Renault Laguna I, Liftback, RXT, 1999, 1.8 16V .:::. Renault 19, Hatchback, Storia, 1993, 1.4 8V
Děkuji za tip, páč když jsem jsem oslovil místní firmu napsala viz dále
Dobrý den,
děkujeme za Váš zájem o výměnu oleje v automatické převodovce.
Celková cena včetně práce, filtru, oleje, proplachu a DPH činí 12859 Kč.
V případě jakýchkoliv otázek se na mně neváhejte obrátit.
xing píše:Děkuji za tip, páč když jsem jsem oslovil místní firmu napsala viz dále
Dobrý den,
děkujeme za Váš zájem o výměnu oleje v automatické převodovce.
Celková cena včetně práce, filtru, oleje, proplachu a DPH činí 12859 Kč.
V případě jakýchkoliv otázek se na mně neváhejte obrátit.
Pochybuju, že budou vyndavat a půlit převodovku, aby vyměnili filtr.
Podívej se na facebook stránku ZP a projed si příspěvky. Pár volv už dělali.